Gezondheid alle pijlers

tips menstruatiepijn

01-10-2012 09:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje een lastig geval, dus ik zal even proberen zoveel mogelijk uit te leggen. Het is een beetje een lang verhaal geworden, na de witregel staat de daadwerkelijke vraag voor diegenen die niet lang willen lezen ;)

Rond mijn twaalfde werd ik voor het eerst ongesteld, veel buikpijn etc.. Om die reden ben ik al op mijn dertiende door de huisarts aan de pil geslingerd, maar voor de buikpijn hielp het niet echt. Ik dacht altijd dat het alsnog verlichtend zou werken, dus dat het zonder pil nog meer pijn had gedaan.

Rond mijn 18e een paar keer een gyn bezocht, uiteindelijk aan een andere pil gegaan die geen stopweek heeft (cerazette minipil voor de geinteresseerden ;) ). Heerlijk om niet meer ongesteld te worden, maar ik kreeg wel bijwerkingen: van die fijne emotionele buien en heel veel puistjes, vooral op mijn rug (waar ik dan fijn in m'n slaap aan ging krabben, met dus littekens als gevolg).

Nu heb ik sinds een jaar het mirenaspiraaltje, gelukkig bijna niet ongesteld, maar wel heel veel pijn. Tijdens de menstruatie zelf lig ik een halve dag te janken van de pijn en soms word ik tussendoor ook fijn geteisterd door buikpijn, die dan zo fijn uitstraalt naar mijn benen (knieën en enkels), waardoor ik elke keer weer even de moed moet verzamelen voordat ik erop durf te gaan staan.

Heel in het begin (dus bij die eerste pil) heeft mijn huisarts een beetje met mij geexperimenteerd wat betreft pijnstillers (diclofenac, naproxen etc), maar niets hielp. Het enige wat soms wat verlichting kan geven, is aleve feminax, maar dus ook lang niet altijd.

Mijn vraag is dan ook: hebben jullie tips tegen de pijn/krampen? Mijn vriend vraagt ook altijd wat hij voor me kan doen als hij me ziet piepen van de pijn, maar ik weet het echt niet. Mijn moeder zegt weleens dat het net weeen zijn, maar zou je dit dan ook kunnen wegpuffen? En zo ja, hoe doe ik dat dan (ben kinderloos en dat blijft voorlopig nog even zo)? Zo fijn om pijn te lijden zonder dat je er iets voor terugkrijgt...

Alle tips zijn welkom!

Liefs en alvast bedankt
..
Dit staat er

Samen brengen deze stoffen het overactieve baarmoeder- en zenuwweefsel tot rust. Het werkingsmechanisme van deze pijnstiller sluit helemaal aan op de pijnstillende mechanismen die ons eigen lijf uitgewerkt heeft.

Bij endometriose ligt de pijn niet zozeer aan een overactive baarmoeder maar aan baarmoederslijm op plekken waar het niet hoort en gaat ontsteken.
quote:dtp-er schreef op 01 oktober 2012 @ 11:30:

[...]

Verder las ik (tijdens het googlen). dat magnesium zou kunnen helpen bij menstruatiepijn. Omdat het ontspant. [...]

http://www.ergomax.nl/pelvilen-forteMisschien dan maar een keertje magnesiumpillen slikken om te proberen of dat helpt..
@koettie; ok dat is jammer. Ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd. Dus geen idee of het werkt. Het zou alleen wel leuk zijn als er iets op de markt is wat niet zo slecht is voor je lichaam.
Ze zijn in het VU in Amsterdam wel bezig met een onderzoek naar geconcentreerde groene thee en er loopt ook een onderzoek naar de reactie op vit. A.

Mijn arts heeft mij aangeraden om mee te doen met de groene thee proef maar de kans dat ik in een placebo groep kom is me te groot.
@ TO zou je aan de huisarts ook niet nog om een doorverwijzing kunnen vragen voor de gynaecoloog?
@ koettie:in groene thee zit ook een werkzame stof?
quote:dtp-er schreef op 01 oktober 2012 @ 12:11:

@ TO zou je aan de huisarts ook niet nog om een doorverwijzing kunnen vragen voor de gynaecoloog?

Nouja, ik loop al 1,5 jaar bij de gyn vanwege een aanhoudende schimmelinfectie down under, ook al erg fijn. Vorige week nog over die pijnen gesproken maar de invaller van mijn 'eigen' gyn zei dat dat puur door het spiraaltje kwam en dat dat steeds minder zou moeten worden en dat ik er maar mee moest leven, iets in die trant. Alleen wordt de pijn juist steeds erger in plaats van dat het afneemt. Misschien volgende keer inderdaad maar om zo'n doorverwijzing vragen naar Utrecht, lijkt me bijzonder nuttig.

Ik ben nu even weg, een student moet soms colleges volgen ;)

In elk geval allemaal bedankt voor de tips!
Dtp, schijnbaar. Ze zijn het iig aan het testen. Maar dan wel een hoge dosering, volgens mij zitten er 80 koppen thee in een pil.
@koettie; misschien dat het iets is wat een oplossing kan bieden dan. (ik heb weer wat te googlen )

Ik las ook iets over frambozenthee.
Dan moeten ze het wel weer onderzoeken he. Zal nog wel even duren hoor, ik verwacht geen wonder medicijn binnen een jaar.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven