Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Okee, de makelaar gaat dus langs bij de kopers...dat geeft hoop!

Zal de onze eens vragen hoe het bij hen werkt.

Ja die 3 dagen, ik zei het wel erg makkelijk he?
quote:droid schreef op 30 september 2012 @ 21:50:

Okee, de makelaar gaat dus langs bij de kopers...dat geeft hoop!

Zal de onze eens vragen hoe het bij hen werkt.

Ja die 3 dagen, ik zei het wel erg makkelijk he?Haha... het is ook niks drie dagen. Maar de koper zou zich maar bedenken. Dat hij er nog eens langsfietst... en.... neh, toch niet...
Drie dagen vakantie is niks, een lang weekend ook niet maar toen ik er even over nadacht, 3 dagen spanning is best lang!!

Geloof wel in de kijkers van gister, dat als ze er voor gaan, dat het goed zit...de kijkers ervoor wist ik gewoon dat er ellende van zou komen!
quote:thaorchid schreef op 30 september 2012 @ 21:44:

Wat ik me steeds afvraag (en uiteraard kan het soms niet anders door omstandigheden maar dat daar gelaten)

Waaróm een ander huis kopen en dan pas huidig huis te koop zetten in de huidige malaise-markt.

Ik bedoel: je wéét toch dat je een huis nu niet aan de straatstenen kwijt raakt dus waarom dat risico lopen, juist nu?

Begrijp me net verkeerd, kennissen hebben net een ander huis gekocht en zuchten nu, na een half jaar al onder dubbele lasten. Ze hebben willens en wetens het risico genomen maar zitten nu al in de financiele shit. Beetje dom dus eigenlijk. Huis verhren mag niet van de bank daar het slechts en half jaar is van die dubbele lasten. Maar ze hebben een huis gekocht om eén slaapkamer extra te hebben maar met een mindere locatie. Is het dat nu waard om in de shit te zitten?Wij hebben ook willens en wetens een andere woning gekocht nog voordat die van ons te koop kwam. Natuurlijk wil ik mijn eigen woning graag verkopen, maar we zijn wel enigszins gedekt omdat we al een huurder (nabije familie) hebben, mocht het onverhoopt niet verkocht raken. Plus dat we ook met twee woningen nog niet tot aan onze nek toe in de schulden zitten, we kunnen het een behoorlijke periode uitzingen. En hoewel er veel woningen te koop staan en komen, staat de woning die we gekocht hebben echt op een supermooie locatie, die je zelden voorbij ziet komen.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
@talise, de kijker was wel enthousiast maar dat zegt niet zoveel is mijn ervaring helaas. Heb zelfs al bieders gehad die zich uiteindelijk terug hebben getrokken. Pas als ik bij de notaris zit met een koper geloof ik het ondertussen. Wij hebben wel een ander huis gekocht en iemand hier vroeg waarom mensen dat risico aangaan in deze tijd. Als je het je kan veroorloven en je wilt door met je leven zak je een keert de knoop moeten doorhakken. Wij kunne het betalen het is alleen zonde van het geld wat de flat nog kost elke maand
Ignorance is bliss
droid: ja, achterburen... met een grotere tuin, waar toch veel mensen voor gaan.

thaorchid: wij kochten het huis net voor de crisis... we zitten al een hele tijd in huis-verkoop-dingen. Tijdens verbouwing begon de boel pas in te zakken. En we kochten het omdat we er een derde kindje bij kregen en uit ons arbeidershuisje barstten met vijf man.

Drie dagen... is voor de koper heel kort. Als ik er vier had gehad, had ik mijn huidige huis niet eens gekocht... *prfrt*

flute: bieders! Jeetje, dan verwacht je toch wel dat het uiteindelijk verkocht gaat worden, dat is rot zeg! :(

Ik vind de mensen die wel kopen toch heel dapper. Zij zijn uiteindelijk degenen die de markt weer moeten laten doorstromen. Allemaal op elkaar wachten heeft geen zin, dan gebeurt er straks echt niets meer. Ik zeg niet dat je risico's moét nemen, maar als mensen in staat zijn om iets te kopen en hun oude huis nog hebben... is dat alleen maar fijn om de markt weer een beetje draaiende te krijgen.
Ja sorry maar ik blijf het ultiem dóm vinden een ander huis te kopen terwijl je andere huis nog vol in de verkoop staat. Dat is vragen om problemen en dan geldt: eigen schuld en zo.

Ik heb een droomhuis (vind ik dan, halfvrijstaand, lap grond, achter het huis een bos, doodlopende straatje, in een dorp maar de grote stad vtn welke het centrum binnen 15 minuten bereikbaar met auto of ov dus kan niet beter) uiteraard is er altijd wel een ander droomhuis (zelfs meer dan één, ik kwijl op 3 huizen op funda ) maar ik zou echt wel zot zijn de huidige zeer lage lasten van ons o zo mooie huis op zó n mooie locatie als we nu hebben te verruilen voor dubbele dikke lasten én een boel financiele zorg voor een huis met net zo erg veel meer moois dan wel nog meer moois als we nu hebben en me daarvoor weer in de schulden te steken gezien de huidige markt.

Hallo, het is geen paar schoenen van Zalando die je even omruilt (al begrijp ik dán dat gegil weer wel)

Dus: éérst je oude schoenen verkopen alvorens in nieuwe te stappen, wijze les ,zeker nu.
Ik vind je een beetje kort door de bocht, je bent wel héél makkelijk in je veroordeling.

Verder vraag ik me af waarom je dit zo graag kwijt wil hier...en de zalando reclame...het gegil dan weer wél begrijpen maakt dat ik je dan toch weer minder serieus neem.

En nope, geen tweede huis hier
@taorchid jij kan toch niet in andermans portemonnaie kijken? Wat droos al zegt, beetje kort door de bocht hoor. En die Zalando reclame snap ik dan weer niet
Ignorance is bliss
Deels om financiën, maar ook de situatie, soms is het wel de goeie keus, gewoon omdat....vul maar in want daar kan van alles komen te staan!

Ik ga er maar vanuit dat het goed en verstandig bedoeld is van thaorchid!
Wij hebben ook al een andere woning. Het is inderdaad erg kort door de bocht als we dan dus dom zijn. Je weet niets van onze financiële situatie en daarnaast, geloof het of niet, betaat de verkopende partij een jaar lang ons dubbele lasten en komen ze ons tegemoet met de restschuld.

Jammer hè dat de makelaar vandaag pas in de middag begint.. Ik vind dit al zo spannend. Laat staan de bedenktijd door zien te komen! Er zou maar een weekend bij zitten. Duurt het nog langer..
Mag ik ook mee komen stressen en zenuwen??

Ons huis staat inmiddels een jaar te koop. We hebben de prijs net verlaagd. We hebben wel kijkers gehad maar waar blijft die koper?!

Vorige week hebben we kijkers gehad die heel enthousiast waren, maar we hebben tot nog toe niets van ze gehoord.

We wachten het allemaal maar weer af...
quote:douchebak schreef op 01 oktober 2012 @ 10:07:

Mag ik ook mee komen stressen en zenuwen??

Ons huis in het noorden van het land staat inmiddels een jaar te koop. We hebben de prijs net verlaagd en nu staat hij onder de 130.000 euro. We hebben wel kijkers gehad maar waar blijft die koper?!

Vorige week hebben we kijkers gehad die heel enthousiast waren, maar we hebben tot nog toe niets van ze gehoord.

We wachten het allemaal maar weer af...

Uiteraard mag je lekker meedoen!

Ben je al veel gezakt in prijs?

Heeft de makelaar niet gebeld met de kijkers?
quote:visils schreef op 01 oktober 2012 @ 09:38:

Je weet niets van onze financiële situatie en daarnaast, geloof het of niet, betaat de verkopende partij een jaar lang ons dubbele lasten en komen ze ons tegemoet met de restschuld.

Dan hebben jullie wel héél veel mazzel!

Jammer hè dat de makelaar vandaag pas in de middag begint.. Ik vind dit al zo spannend. Laat staan de bedenktijd door zien te komen! Er zou maar een weekend bij zitten. Duurt het nog langer..

De onze is gewoon aan het werk geloof ik...van mij mag hij bellen wel uitstellen tot morgen!
douchebak: welkom! Een jaar, ook al een poos!

Thaorchid: vind 't ook wel wat kort hoor... Jij zit in een droomhuis met een lap grond en een lekkere berg vierkante meters, maar hoe had jij gereageerd als je met z'n vijven in een huisje met één slaapkamertje woonde? Denk je dat dat praktisch is? En als er dan een kans voorbij komt om groter te gaan wonen, zou je het dan niet doen? Ook niet als de vooruitzichten prima zijn, je de lasten kunt dragen en desnoods een huurder in je oude huis kunt stoppen?

Met een groot huis en een flinke lap grond had ik het ook nog wel een poosje kunnen uitzingen...
Droid, we hebben ook geluk, maar toch blijf ik erbij dat het niet per se dom is nu te kopen. De markt moet ook blijven bewegen toch?

Iemand al gebeld? Onze makelaar gaat vandaag bellen of morgen. Ik hoop dat hij ze snel te pakken krijgt.
quote:thaorchid schreef op 30 september 2012 @ 21:44:

Wat ik me steeds afvraag (en uiteraard kan het soms niet anders door omstandigheden maar dat daar gelaten)

Waaróm een ander huis kopen en dan pas huidig huis te koop zetten in de huidige malaise-markt.

Ik bedoel: je wéét toch dat je een huis nu niet aan de straatstenen kwijt raakt dus waarom dat risico lopen, juist nu?

Begrijp me net verkeerd, kennissen hebben net een ander huis gekocht en zuchten nu, na een half jaar al onder dubbele lasten. Ze hebben willens en wetens het risico genomen maar zitten nu al in de financiele shit. Beetje dom dus eigenlijk. Huis verhren mag niet van de bank daar het slechts en half jaar is van die dubbele lasten. Maar ze hebben een huis gekocht om eén slaapkamer extra te hebben maar met een mindere locatie. Is het dat nu waard om in de shit te zitten?

Ik schrijf hier niet meer mee, maar ook wij hebben bijna 2 jaar met dubbele lasten gezeten en een flinke restschuld. Ook werd mijn man in die tijd ontslagen maar had hij gelukkig snel een andere baan.

Waarom we het toch gedaan hebben? Omdat dit een eenmalige kans was die we hebben gegerepen. We konden 2 hypotheken van ons slaris betalen en de flinke restschuld van onze spaarrekening. Helaas daardoor geen geld meer voor de verbouwing van ons nieuwe huis in één keer, maar dat wordt nu een meerjareplan. Heel jammer van al het geld, maar wij hebben er geen seconde spijt van gehad en nog steeds niet.
quote:visils schreef op 01 oktober 2012 @ 15:04:

Droid, we hebben ook geluk, maar toch blijf ik erbij dat het niet per se dom is nu te kopen. De markt moet ook blijven bewegen toch?

Ben ik het helemaal mee eens!

Iemand al gebeld? Onze makelaar gaat vandaag bellen of morgen. Ik hoop dat hij ze snel te pakken krijgt.

Hier nog niks, maar van mij hoeft het ook nog niet, beetje bedenktijd is ook wel fijn..
quote:heppiedepeppie12 schreef op 01 oktober 2012 @ 15:56:

[...]

Ik schrijf hier niet meer mee, maar ook wij hebben bijna 2 jaar met dubbele lasten gezeten en een flinke restschuld. Ook werd mijn man in die tijd ontslagen maar had hij gelukkig snel een andere baan.

Waarom we het toch gedaan hebben? Omdat dit een eenmalige kans was die we hebben gegerepen. We konden 2 hypotheken van ons slaris betalen en de flinke restschuld van onze spaarrekening. Helaas daardoor geen geld meer voor de verbouwing van ons nieuwe huis in één keer, maar dat wordt nu een meerjareplan. Heel jammer van al het geld, maar wij hebben er geen seconde spijt van gehad en nog steeds niet.Duidelijke keuze!
Heeft er nog iemand leuk nieuws??
Lieve meiden, jullie lezen niet goed. Ik gaf al duidelijk aan dat het dus niet gaat om situaties die absoluut niet anders kúnnen. Daar ging het mij nu juist niet om. Want met 2 kinders in een tweekamerflatje zitten is heel wat betere reden om groter te gaan wonen, zo logisch als wat.

Waar het mij om gaat is dat mensen per sé luxer willen gaan wonen zonder bittere noodzaak en zich dan dus in een wespennest steken voor een mooiere plee of een leukere keuken.

Ik geef een voorbeeld: een kennis van mij had een leuk huis wat wel wat renovatie behoefde, had ze geen zin in puur vanwege de rommel die dat geeft en kocht dus een ander huis wat intern zo was als zij wilde. Prima maar... haar oude huis raakt ze aan de straatstenen niet kwijt, staat nu 2 jaar te koop en ze heeft welgeteld 1 hele kijker gehad. Ze zit nu dus over haar óren in de financiele zorgen, slaapt geen nacht meer en weet nu dat ze toch beter had kunnen verbouwen. Inmiddels heeft ze ook haar nieuwe huis te koop gezet in de hoop dat dát wellicht sneller verkoopt en in dat geval gaat ze terug naar haar eerste huis en dat renoveren.

Maar puur voor de "luxe" een ander huis kopen met een huis wast je nog kwijt moet is nu gewoon niet reëel. Dat bedoel ik dus.

Wat mezelf betreft: ik heb mijn droomhuis is die zin dat ík het een geweldig huis vind, ben er nu na 19 jaar nog steeds blij mee en recentelijk een hele boel in geïnvesteerd. Maar man en ik willen, door omstandigheden liefst een bungalow met alles beneden. Die zijn zat te koop hiet op het dorp maar nogal zeer stevig verouderd (jeren 70 meuk) dus moet daar stevig in geinvesteerd worden. Maar al is ons huidige huis een pláátje en geheel net helemaal gerenoveerd, of we het (snel) kunnen verkopen is nog maar zéér de vraag en we gaan er van uit dat dat ook járen kan duren in deze prijsklasse.. Daarom blijven we lekker zitten waar we zitten, zonder fin. zorgen en zien we later wel weer.

Is het nu een beetje duidelijker?
Op zich wel duidelijk maar dan nog zou je ons dus wel dom vinden want wij zijn met 2 personen uit mijn flat naar ons huis gegaan. Geen bittere noodzaak maar oh zo fijn alle ruimte en de tuin die we nu wel hebben.

Mijn makelaar gaat donderdag pas nabellen, wel laat maar zij heeft er verstand van (hoop ik dan maar)
Ignorance is bliss
donderdag komen de kijkers van zaterdag voor een tweede bezichtiging! Ik ga donderdag dus weer opruimen en duimen voor donderdagavond!

Thaorchid, nu snap ik je beter
quote:thaorchid schreef op 01 oktober 2012 @ 18:41:

Lieve meiden, jullie lezen niet goed. Ik gaf al duidelijk aan dat het dus niet gaat om situaties die absoluut niet anders kúnnen. Daar ging het mij nu juist niet om.

Bij ons was er geen noodzaak, maar we wilden wel graag. Eerlijk gezegd snap ik niet waar je je druk om maakt. of ik nu mijn geld uitgeef aan een auto, dure hobby of dubbele lasten, zolang ik het kan (kon) betalen is het goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven