Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Toink... en weer een tand door mm lip door bubble-head!!

Hey myself! Gij ook hier op dit tijdstip? Ben benieuwd wat je ha zei!

*gaat verder op handen zitten met kind aan tiet*
Alle reacties Link kopieren
Ja maat, mini uur te vroeg wakker. Grr. Nu aan 2e ronde bezig.
Uur te vroeg??!! Dat vraagt om een nick-name en uitnodiging voor de bende van ellende!!
:-) ze gaat weer haar bed in. Trusten nog even.
Cruella is ook n uur te vroeg! Vanavond laatste fles prop ik er maar eens 20 of 30 meer in!
@matan, ook van mij voor de aller aller laatste keer. Heb je nou echt zo'n enorm blok beton voor je hoofd?? Ik denk dat myself het prima verwoord heeft en eigenlijk heb ik er niks aan toe te voegen. Je prachtige excuses zijn prachtig achteraf gelul. Je had er eerder op terug kunnen komen en koos er voor dit niet te doen, je eigen keuze. En iemand die zo laag over een trouwe fan van ons augustus cluppie zwamt is wat mij betreft helemaal niet welkom!!! Dag matan
Rammeltje was heel de nacht te vroeg... de jongens worden door vent naar school gebracht, ik draai me nog ff om.

Hier morgen naar het CB, ben benieuwd wat zwelgje weegt!
Ooh meiden heb echt met jullie te doen met zulke rotnachten!

@matan: goodbye

@maat: lastig he rust pakken! lukt hier ook niet..als mini slaapt ben ik in uptempo bezig met huishouden, koken oid...en dan ga ik zitten en denk ik: was ik toch maar even gaan liggen...

ik ga straks de lk bellen, word waarschijnlijk de handkolf van avent. Als ik ga werken kan ik op mn werk kolven en krijgt mini fles van de opppas.

@rammel: hoop dat je nog even kunt slapen!
Beppe stoptvingersinhaarorenwilnietnegatiefreageren.

lalalala.

Jeetje Kroos, lukt het allemaal? Als het niet gaat mag je je ook ziek melden aan het eind van je verlof. Maar wel erg lekker dat je werkgever meedenkt en meewerkt.

Enig idee waar het vandaan komt, je paniek aanvallen?

Wat zegt de apotheek van de medicijnen en bv? Zij weten meestal meer. En je moet maar zo denken, als je geen bv meer wilt geven en je nu meer rust vindt door de fv. Je hebt je best gedaan en niet gefaald. Je kroosje heeft het beste gekregen van je. En super dat je kroosman thuis kan werken.

Wat is de bende van ellende nou weer aan het doen?

Allemaal te vroeg wakker worden dat is niet de bedoeling. Eind van de maand gaat de klok pas achteruit

Maat nog leuke dagen met maatman.

Anne respect voor de sportschool en je hang over.

Bub ik ga duimen voor je dat het morgen allemaal lukt.

Myself wat groeit jouw minimy goed zeg!

Kwimmie fijn het contact met je broer. Hoe is het met mams? Met jou en de megauk en mini?

Rijst moet toch wel om je lachen met je acties :-)

Liz hik niet te veel mixen he. Je doet het echt goed als mama. Je klinkt superrelexed.

Rammel, de vrouw met de slagroomsoezen, wil je niet meer twijfelen aan jezelf.

Mart Respect voor jou bv en fv en dan zo lang bezig zijn.

Met de eerste had ik dat ook. Ben er met 6 weken mee gestopt. Gewoon geen energie meer. En een mama zonder energie is geen leuke mama.

(borst verkleining gehad op mijn 18e verjaardag. bijna 2 kg totaal verwijdert) Maar meisje erna wel super aan de borst gelurkt. Groeide een kilo per maand en dronk weinig fles ernaast.

Nico, prima actie van je. Een week te vroeg naar het cb. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Je weet nu wel hoe laat je weg moet om op tijd te zijn.

Jullie zijn super

liefs en knuffels aan allen, sorryalsikjebenvergeten,

Beppe
Liz houd er rekening mee dat de voeding voor krampjes ook minder verzadigend is! Door de laatste fles over te slaan krijgt hij 1 hele fles minder, dat is teveel. Je zou wel van 5 naar 4 flessen met meer ml kunnen gaan om te proberen. Al is dit vaak nog de vroeg voor onze kleintjes.

Zwaai beppe

Matan ik wil en ga geen nare opmerkingen maken, maar wat ik sluit me volledig bij myself aan.

Hier krijgt mini 22 uur laatste fles. Ik zou dat ook om 23 uur kunnen doen en dan tot 7 ipv 6 kunnen slapen. Of van 00 tot 8 bv. Maar dat vind ik te laat, ik sta liever iets eerder op en slaap dan wel weer verder. Mini komt pas 11 uur weer dan
Morningg!!!

Hier pcies t zelfde anne! Babyboy komt om+-5/6u, en dan 11u, 15,19,22 u....

Heerlijk een beetje ritme krijgen!

Gister bij CB geweest, 58 cm en 5200 gramm!!

En die prikjes, menn ik ben geen zacht persoon, maar als hij er nog 5 had gekregen had ik mee gebruld.... haha

Erg slaperig van de prikjes, verder geen koorts of verhoging gehad! de bikkel ;)

Gister heb ik me jawel, 3x verslapen... moest half 9 op cb zijn, wekker om 7u.. wilde eerst douchen, nee hoor babyboy was onze redding en huilde ons om kwart voor 8 wakker..

We waren om half 10 terug, ben ik weer naar bed gegaan... wekker om 11 u gezet voor fles.. schrok om 12 u wakker, toen was toetman maar begonnen met fles... haha..

ik om 1 uur weer naar bed, ik was zo moe! schrok ik om 16u wakker ipv 15u fles... pffoej! je kan nagaan hoe mijn humeur gister was.. arme toetman!

Ben nu al het iniminiespul+voedingsbh's aan het opruimen en maatje 62/68 in de kast aan het leggen kan me niet snel genoeg gaan.... haha

Bubb: ik duim voor je voor goed nieuws bij woningbouw.. slaap ook maar eens een dag lekker veel, trek je echt van bij!

Bende van Ellende: Geloof dat toetbaby jullie even flink aan moet spreken op de meet.....

maat: supergoed van je ventje, dat ie zo goed drinkt!!!

Schimmelinfectie: Yeaaahh ik heb m,,,, kut antibiotica's... normaal kreeg ik zo'n ei ( nee anne, niet om op te eten ;) )en nu een capsule om oraal in te nemen!

borst gaat goed maar als ik erop druk komt er toch nog pus/vocht/bloed uit... dus goed 'leegdrukken' en spoelen, hopelijk heelt het dan goed ipv weeeeer een kuur...

Kroos: probeer wel optijd aantegeven aan kroosman als het je ff teveel word he...
Ohja, en wie had het erover om over te stappen van HA naar STANDAARD? ik wil dat oohook!! ben begonnen met HA na borstvoeding, maar hebben geen allergieen of iets in de fam, dus wil gewoon naar de standaart..... scheelt ook flink in de kosten! Maar hoe kun je t beste over gaan stappen? poeder mengen of iets?
Hè ik heb ze niet opgegeten hoor haha was dat niet een Marokkaanse vrouw, waar maat t over had?

Iets oraal innemen was wel fijner geweest dan die vieze eieren!
Toet pak opmaken en dan beginnen met standaard. Je hoeft niet te mengen oid. Let er wel even goed op hoe toetbaby reageert op standaard en waarschijnlijk kun je iets minder nuttiging toevoegen, maar dat moet je even uitproberen.
Nuttigen = nutriton
Oh haha, dacht dat jij iemand kende die dat ei opat... Brrr!

Ok, dan maak ik dit pak nog op.... Hopelijk gaat t goed, hij is net zo relaxt... Niet dat ie ineens vollop in de krampen weer zit.... Op hoop van zegen!!
Ik denk dat dat opzich wel meevalt hoor. Maar je merkt het snel genoeg, ik vind het iig het proberen waard.
Anne thx voor de tip maar ik wasniet van plan om een fles over te slaan, maar mini moest die dag nog maar 1 fles en komt meestal om 5 uur. Ik was benieuwd hoe laat hij zou komen als ik hem niet wakker maakte voor de fles van 00.00 uur. Nu was het dus 8-12-16-20-02 en vanmorgen om 7.30. Mini heeft er moeite mee de hele fles op te drinken en houdt het vaak nog bij kleinere hoeveelheden. Gisteren was voor het eerst dat hij 5 flessen volle flessen had.
Lekker hè 5 flessen ipv 6 of 7! Nu ze doorslaapt ben ik ook op 5 gaan zitten, heerlijk. Er zit net iets meer tijd tussen en dat geeft ook weer meer vrijheid!
Ja ik vind t ook heeerlijk! En een beetje ritme krijgen is ook fijn! Vraag me alleen af hoe ik t straks ga doen metwerk en ochtenddienst..dan zet ik mini al om 6.30 bij gastouder af! Vind t ook zo wat om m daar te droppen en dat ze meteen fles moet. Geven...

Liz: hier drinkt ie soms ook niet alles leeg.... Verschilt per dag! En de laatste fles meestal maar 100 ofzo...
Toet tegen die tijd zit je al weer heel anders met flessen en tijden. Komt wel goed.
Hoi, Jankerd doet ook nog mee in de Bende van Ellende, hij huilde om half 6 om z'n fles ipv om 8 uur. Jammer dat ik geen slimme foon heb, want ik was blijkbaar niet de enige rond dat tijdstip. Was wel een beetje eigen schuld, want door vermeend cb bezoek waren alle flessen van gisteren wat vervroegd. En hij maakt het nu goed door heerlijk als een aapje tegen me aan te slapen.

Hij begint nu echt uit veel kleertjes te groeien. Aan de ene kant leuk dat hij nu de leukere, minder baby-achtige dingen aan kan en dat hij straks lekker gaat brabbelen en spelen, maar ik moest toch ook wel even slikken toen ik hem vanochtend niet meer in het rompertje kreeg dat ik als eerste voor hem gekocht heb. Hij zit nu wel ook in een vervelende tussenmaat: de rompers maat 50/56 passen niet meer, maar maat 62/68 is nog wel heel erg groot. De romper met lange mouwen van vandaag moest ik 5 cm omslaan. Hij moet dus nog maar snel even doorgroeien!

Ik hoop op een fijne dag voor iedereen!
*stille meelezer breekt heel voorzichtig in...*

@Matan

Sorry, maar zelfs voor stille trouwe meelezers beginnen jouw posts een beetje hinderlijk en vermoeiend te worden, lees vanaf nu gewoon ook stil mee joh.

@alle augustus ladies

Jullie zijn een leuk stel bijelkaar zo, lees graag mee, ben zelf 9 aug moeder geworden van een tweede, en het is hier altijd een feest van herkenning en moet soms enorm lachen om jullie.

Geniet van jullie kleintjes en please go on!

*breekt snel weer uit :)*
quote:elientje1502 schreef op 02 oktober 2012 @ 11:23:

*stille meelezer breekt heel voorzichtig in...*

@Matan

Sorry, maar zelfs voor stille trouwe meelezers beginnen jouw posts een beetje hinderlijk en vermoeiend te worden, lees vanaf nu gewoon ook stil mee joh.

@alle augustus ladies

Jullie zijn een leuk stel bijelkaar zo, lees graag mee, ben zelf 9 aug moeder geworden van een tweede, en het is hier altijd een feest van herkenning en moet soms enorm lachen om jullie.

Geniet van jullie kleintjes en please go on!

*breekt snel weer uit :)*

Hier nog een meelezer & ook ik erger me aan de post van je Matan.

en ook ik vind jullie een leuk stel dames! Lees met heel veel plezier mee!
@stille meelezers.. Zo kan het ook!! Hulde aan de stille meelezers die weten hoe het wel hoort!!

Zo net naar de supermarkt gewandeld, alsof er een wereld voor me open ging!! Heerlijk dat er wat meer tijd tussen de voedingen zit!

Nu haasten, jongens halen en eigenlijk voedertijd denk ik, kijken of ik straks op het schoolplein nog steeds zo blij ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven