Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@toet: 3x op een dag verslapen dan had je echt je rust nodig!! Ben blij dat je zo positief klinkt weer!

@rammel: fijn dat je wat meer tijd hebt nu!

@stille meelezers: jullie zijn netjes opgevoed

@nico: das lastig zo'n tussenmaat! Lukt het om mini nu weer in zn normale ritme te krijgen?
@Matan: ik gun je echt een plek om je ei kwijt te kunnen, maar ik begrijp niet waarom je zo ontzettend graag hier mee wilt schrijven en keer op keer weer in komt breken. Je hebt toch inmiddels wel door dat we daar niet op zitten te wachten? Echt leuk lijkt het me hier niet voor je en er zijn zat topics waar je mensen tegenkomt die meer met je op een lijn zitten, of je start er zelf een.

Je hebt je hier niet geliefd gemaakt door eerst nauwelijks mee te schrijven, opeens te vertrekken zonder iets te melden en maanden later opeens weer zonder enige excuses uit de lucht te komen vallen. En dat op een heel spannend moment waarop we midden in de bevallingen zaten en echt geen puf hadden om te investeren in onbekenden. Dat is toen ook duidelijk geschreven hier. En je kwam ook niet met felicitaties (er waren net een paar baby's geboren), maar alleen met allerlei ego berichten, zonder enige bescheidenheid. Met een toon alsof we je allerbeste vriendinnen zijn. Het voelde voor mij heel opdringerig.

Er waren meiden die ondanks de irritatie die je wekte en het de handen vol hebben aan hun pasgeboren baby's toch de moeite hebben genomen om inhoudelijk op je posts te reageren, al dan niet kritisch (zoals ze ook zouden hebben gedaan als iemand anders van ons met een draagzak zou fietsen - misschien moet je trouwens eens hier op het Viva forum zoeken op draagzak+fietsen). Daar reageerde je dan vervolgens helemaal niet op, zelfs niet toen daar expliciet om gevraagd werd. Maar in een ander topic had je het wel over ons, op een voor ons gevoel niet prettige manier.

Je hebt het vast allemaal niet zo bedoeld, misschien komt het door je onzekerheid, heb je gewoon een heel andere stijl en/of andere redenen waardoor het zo gelopen is, maar dit is duidelijk geen basis om gezellig met elkaar te schrijven. We hebben ook helemaal geen zin in discussie hierover of smeekbedes of je toch mee mag schrijven. We dachten dat het inmiddels wel duidelijk was, maar blijkbaar toch nog niet, dus vandaag de laatste poging. Ik wens jou en je dochter alle goeds toe en er zijn vast andere plekken op het Viva forum waar je herkenning en adviezen kunt vinden.
aan de meelezers. Bedankt voor jullie berichtjes, leuk om te weten dat jullie hier meelezen!
Chapeau voor de stille mee lezers! En elientje ook van harte!

@ nico, ik herken het wel met die rompers. Gelukkig past minimaatje nog wel in rompers 56 vd hema.

Mijn rechter boob is een beetje vervelend. Hij doet zeer, mn tepel doet zeer, en hij is groter als links!

Liefst leg ik er een zak ijs op en laat ik minimaatje er niet aan hangen. Maar er komt wel de meeste melk uit.

@ rammel, hoe ben je al die tijd dan aanneem boodschappen gekomen??

Vind het fijn dat vriend er is, maar wel een beetje vervelend dat hij steeds voor de tv hangt.
Voor de tv hangen? Maatman moet:

- lekker met Minimaat knuffelen om alles in te halen

- idem met jou

- luiers verschonen, Minimaat in bad doen

- kopjes thee zetten en jouw bad vol laten lopen

- boodschappen doen

- lekker eten voor je koken

- leuke dingen bedenken om met jou samen te doen

Kom op zeg, dat heb je wel verdiend! Gewoon duidelijk tegen hem zeggen waar hij je blij mee maakt als hij dat zelf niet snapt.
Hihi, zal de boodschap doorgeven nico!!

Ligt misschien ook wat aan mij, ik vraag niets en doe evengoed bijna alles zelf nog. Eten koken, wassen draaien, minimaatje verzorgen, enz. enz.
Wel gewoon vragen hoor Maatje, jij moet deze dagen weer even opladen voor de volgende periode dat hij weg is! En voor de vader-zoon band is het ook belangrijk dat je vriend nu veel van de verzorging doet.
Ja je hebt gelijk, maar het zit er inmiddels ook zo ingebakken! Dat ik alles zelf doe. En ik heb echt een hekel aan vragen, heb liever dat hij zelden dingen ziet of initiatief neemt.... maar vergeet wel eens dat het een man is!
Ik begrijp het helemaal hoor, Maat! Maar toch maar eroverheen stappen en het hem vragen. Kan ook in 1x, gewoon om de tafel met z'n tweeën om de taakverdeling door te spreken in deze nieuwe situatie. Het is net zo goed zijn verantwoordelijkheid dat er eten op tafel komt en Minimaat verzorgd wordt, hij komt niet in een hotel vakantie vieren!
@maat, boodschappen waren vent zn afdeling best druk 3 kids met school heen en weer pendelen en tussendoor tietvoeden. Was ik uit school wilde zwelgje eten was ik klaar kon ik bijna weer naar school enz enz enz.. maar nu komt er meer tijd tussen, fijn dus!
Lieve meiden!

Balen dat er zo veel slechte nachten waren vannacht, ik hoop dat jullie dag beter is.

Maat, ik sluit me helemaal aan bij Nicole. Ik snap best dat vent even een dagje bij moet komen van een maand werken, maar nu is het klaar en moeten jullie lekker een harmonieus gezinnetje vormen. Het is voor hem vast heel erg wennen en als jij alles blijft doen dan is het inderdaad een hotel thuis. En zo werkt t niet.

Wat vervelend dat je boob zeer doet! Wel in de gaten houden hoor!

Zwaai naar de stille meelezers!

Toet en Anne, wat geweldig dat jullie baby al een lekker schema hebben. Ik kan niet wachten tot onze mini dat ook heeft!

Beppe (en de rest!) dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik was vanmorgen weer bij de HA en ik ga nog een weekje Oxazepam slikken. En nu op vaste tijden, niet als ik me slecht ga voelen. HA belt me donderdag en ik moet dinsdag weer terugkomen, dus hij houdt me goed in de gaten.

Als ik nog BV ga geven, dan ga ik het combineren met FV. Dat geeft me zo veel rust. Ik kolf nu vrij weinig (geen tijd en puf) dus de productie loopt al terug. Vanmorgen heb ik mini nog even aangelegd (was ruim 12 uur na de laatste pam) en dat was wel even fijn.

Beppe gaat t ok met jou?

Oh, mini weer wakker, later meer!! X
Goedemiddag,

Present achter de laptop. Al weer 3 uur, jeetje. Vanmorgen naar gemeentehuis voor id mini. Moet ik nog een heel formulier invullen dat mijn man ook akkoord is. Met zijn handtekening en kopie paspoort. Dus kan van de week nog een keer. Grr...

Maat, ja ze kan lid worden van de bende van ellende, maar eigenlijk mag ik niet klagen. Zo oud is ze natuurlijk nog niet. Ik geef het nog een paar weekjes. Ze heeft de 2 nachten daarvoor wel doorgeslapen. Voor het eerst. Oh ja en haar bedje staat nu op haar kamer. Mama moest even slikken, maar gaat nu goed.

Rammel, fijn dat het weer zo goed gaat. Ik vrees voor de 7 weken. :-S

Anne, waar haal je al die kennis vandaan? Constant op het web zoeken? Ik kom er echt niet aan toe eigenlijk. Chapeau, wij hebben een vraagbaak.

Zwaai naar de stille meelezers.

Kroos, inderdaad als het niet lukt om straks te werken je gewoon ziekmelden.

Beppe, ja ze wordt groot. Hoe is het bij jou? Beetje bekomen van de situatie?

Bub, hoeveel uur ga jij straks werken? Want ik weet niet hoe een handkolf bevalt, maar als je vaker moet kolven wordt een handkolf niet aangeraden.

Toet, fijn dat BO goed gaat. Ja je lichaam vraagt wel als je moet rusten hoor.

Huisarts, gisteren geweest. Mijn verhaal gedaan, ze begreep wel wat ik bedoelde over HAP maar gaf uiteraard geen mening. Ze heeft naar mini gekeken en naar mijn borsten. Er is niets te zien bij beiden. (moet zeggen dat het ook al weer beter ging). Pijn tussen de voedingen komt volgens haar door krachtige zuigen van mini en dat het zich ook weer moet vullen. Zelf denk ik ook dat het iets met aanleggen had te maken, want als ik goed aanleg gaat het al een stuk beter. (af en toe wat te laks). Storm in glas water dus, maar werd gelukkig door eigen HA wel serieus genomen.

Vraagje; wanneer gingen jullie mini's over naar een grotere maat luiers. Ik heb nog 1 pak 1 en het gevoel dat ze ook niet groter hoeft, maar twijfel of ik nu nog een pak moet bijhalen of niet. Ze is nu 4,5 kg.
Hier zijn gangetje

kids vrije middag van school, tja ze moeten toch een keer vrij....

Dus 3 kids extra mee.

En de 4 van mijzelf maakt 7. En mijn huis is een bende 9 maar gelukkig niet van ellende )

Caravan met spoed weggehaald afgelopen weekend ivm met inbraken op het veld.

Niet door ons hoor :-)

Scooter, elek. fiets eten uit de vriezers etc.

Wij gelukkig niets. Wel geschrokken.

Dus extra bende van de camping spullen die nog schoon moeten en de voortuin van het verbouwen.

Ikzelf klaag niet heb energie voor 10.

( maar wel blij als bepman straks er is over 40 minuten).

Verder voel ik mij prima.

Chryssa heeft alleen te hard laten snotteren daar aan de andere kant van de oceaan, hier ook snipverkouden.

En bedankt

Stille meelezers bedankt.

Myself ik denk dat je maat 1 gewoon moet opmaken en dan over op maat 2. Anders heb je luiers over straks.

Kroos, maar je maakt ook lekkere high stofjes aan als je bv geeft en dan kan de wereld gestolen worden op dat moment.

En als het goed voelt moet je dat ook gewoon doen.

Allen liefs voor vandaag, straks weer aan de poets en zwemles reuzeuk ( over 2 weken afzwemmen b)

Liefs Beppe
Anne, ontzettend bedankt voor je FV tips, het gaat vandaag al veeel beter!!
Fijn kroos ben ik blij om!

Myself ik lees, hoor, zie! Daarnaast onthoud ik erg veel. Dingen waar ikzelf mee te maken heb verdiep ik mij in zoals bv fv. Ik Google ook heel veel, maar het meeste komt uit boekjes ed.

Oo wat naar beppe! Gelukkig hebben jullie alles nog! Spannend voor reuzeuk! Rustig aan!

Maat eens met wat de anderen zeggen! Al snap ik heel goed dat je graag zou willen dat hij het zelf ziet! Maar helaas het is n man
Beppe, ik word juist altijd slaperig en lichtelijk dramatisch als ik BV geef. Niks niet high, haha!
Ritme heb ik eigenlijk al vanaf t begin. Het was eerst nog wel wat rommelig, maar nu gaat t goed. Met fv gaat het natuurlijk ook makkelijker dan met bv. Wij proppen er elke x 120 oid in dat kan met bv natuurlijk niet.
Myself, ik zou niet nog een pak maat 1 kopen. Wij hebben de fout gemaakt toen Minico bijna 4,5 kg was nog 2 pakken te kopen. Toen paste hij er nog prima in. Maar binnen no time zat het toch opeens te strak, en nu heb ik hier nog een pak maat 1 dat klaar staat om geruild te worden. Ik wacht daar nog even mee omdat we misschien ook maat 2 overhouden, want nog 3 pakken en hij zit ergens tussen de 5 en 5,5 kg in nu.
Dankzij jullie tip heb ik van de week een pak maat 2 pampers geruild voor maat 3 bij Kruidvat. Super dat ze daar niet moeilijk over doen.

Wat Nicole zegt Myself, ik zou ook over gaan naar maat 2 als ik jou was. Het lijkt allemaal dan nog lekker te passen, maar de poep komt er op een gegeven moment echt bovenuut en da's niet grappig!

Mijn vader kwam vanmiddag even langs. Hij roept altijd dat hij niks met babies heeft, maar hij is niet bij de box met de mini weg te slaan. Zooo leuk om te zien! Hij is helemaal dol op m.

Anne, dat ritme beter lukt met FV kan ik me sinds vandaag helemaal voorstellen. En dankzij jouw tips ben ik er een stuk kalmer onder als mini even huilt als de fles leeg is. Hij moet ook wennen en wat je zei, hij kan dan geen honger hebben. Ik vind het wel nog moeilijk om hem lang over een fles te laten doen. Hij komt niet helemaal precies netjes om de 3 uur, maar het lijkt er wel op dus dat is al heel keurig. Hij poept meteen minder vaak en maaaaaan wat stinkt die FV poep zeg! Pffft...

Myself fijn dat je eigen HA je serieus nam en het even goed heeft bekeken met je. Goed aanleggen maakt echt zo'n verschil! Bij mij voel ik het meteen als mini niet goed gehapt heeft. Dan koppel(de) is meteen los en legde ik opnieuw aan. En ik bleef maar zeggen 'grote hap!' alsof die uk me kon verstaan, haha!
OMG! Mini is zojuist voor de tweede keer vandaag in slaap gevallen in de box! Dat doet ie echt nooit. Ik begin bijna te denken dat er toch nog wat Oxazepam in de BV zat die ik hem vanmorgen vroeg heb gegeven. Ik hoop dat dat niet zo is en dat dit gewoon zijn nieuwe rustige mini ikje is dat graag de hele dag dutjes doet
@maat: wel even babbelen met je vent hoor! is moeilijk, i know...maar het zou ook zonde zijn dat je straks met een brok frustratie zit als hij weer weg is

@myself: gewoon maat 2 kopen! als 1 net niet te krap zit kun je die voor overdag houden en dan maat 2 voor overdag. Fijn dat je ha je serieus neemt!

@kroos: lief dat je vader zo blij is met mini! erg bijzonder om te zien wat babies doen met mensen!
@myself: ik ga 1 of 2 dagen werken. Hoef dus niet veel te kolven. Als we gaan verhuizen werk ik sowieso een tijdje niet. Lactatiekundige zei dat ik het met een handkolf wel af kan.
Even snel meld.

Het is heerlijk hier, alleen n enorme peuterpuber wauw ben zo blij dat we samen zijn.
@ mysel, fijn dat je ha begripvol was maar nog fijner dat het beter met je gaat!

@ kroos, denk niet dat mini wat van de pammetjes heeft mee gekregen hoor! Gewoon lekker genieten als hij zo lekker in de box lit te slapen.

@ beppe, dat is schrikken zeg! En heb je verder je drukke dag overleeft?

Hier een minimaatje die paar keer ontroostbaar is geweest en bleef huilen.Maximaat wist niet wat hij er mee moest, ik trouwens ook niet behalve maar weer die tiet er in proppen. Jammer hoor, had graag even willen slapen. Ben zo verschrikkelijk moe!! huilen staat me nader dan het lachen.

Hoe is barbie???? Moet weer missen vandaag. Morgen maar uitzending gemist kijken als vriend naar de sportschool is.
Ohh mennnn ik zit gewoon te brullen bij barbie... Niet normaal.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven