Gezondheid alle pijlers

vreemd bultje op vagina

02-10-2012 20:34 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Ik heb sinds ongeveer een week een vreemd bultje op mijn vagina, de plaats is helemaal aan de bovenkant op de grens van mijn linker buitenste schaamlip en venusheuvel.

Het begon als een klein puistje. Dit heb ik uitgeknepen en daar kwam wit talg en een beetje bloed uit (zoals bij een 'gewone' puist, als je die uitknijpt). De volgende ochtend zat er echter een heel hard bultje van ongeveer 1cm. Dat zit er nu nog steeds. Het is een onderhuids bultje, dat een beetje rood en glimmend is. Het lijkt erop alsof er in het midden een soort grijs/zwart puntje zit. Vreemd detail is dat ik me een paar dagen niet geschoren heb, dus overal kleine haartjes heb, maar op de een of andere manier is het bultje en de plek daar direct omheen helemaal kaal. Ik heb geprobeerd het uit te knijpen, maar er zit geen beweging in.

Het is zeer pijnlijk, alsof er heel veel spanning op staat.

Weet iemand wat dit is of heeft iemand hier ervaring mee? En vooral: weet iemand hoe ik er vanaf kom?

Alvast bedankt!
Ingegroeid haartje ? Trekzalf erop
Loat goan!!!
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb even gelezen over 'steenpuist', dat is volgensmij hetzelfde als een ingegroeid haartje. Mijn klachten lijken daar inderdaad wel op!

Er staat op de site van de apotheek dat er vroeger inderdaad trekzalf op gesmeerd werd, maar dat gebleken is dat dat niet helpt en dat het zelfs irriteert.

Op de site van de apotheek staat dat je het moet laten rusten en dat het vanzelf overgaat, maar aangezien het zo'n pijn doet hoop ik dat er toch nog iemand is met een truc om er sneller vanaf te komen.
Ik heb hier al vijftien jaar last van, maar ik weet de medische benaming niet meer.

Het bultje kan groter worden, weg trekken en weer terug komen. Ik ben er mee naar de huisarts geweest en hij heeft me doorverwezen. Ik mocht kiezen of ik het weg wilde laten snijden, maar de arts raadde me dit af. Ook al laat je het weg snijden, het kan altijd terug komen!

Ik heb er het laatste jaar relatief weinig last van gehad, dus wie weet is het nu over. Het is in ieder geval ontzettend irritant en ik vind het ook erg vies.
Wat zit jouw vagina op een rare plek zeg
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik heb er ook wel eens last van gehad, niet aan pulken, het verdween na een paar dagen weer. Ik weet niet meer hoe de arts het noemde, maar was niets verontrustends.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:very__cherry schreef op 02 oktober 2012 @ 20:45:

Wat zit jouw vagina op een rare plek zeg Vreemd bultje op het schaambot.
Bedankt voor je reactie spitsmuisje, hoe lang bleven die bulten bij jou zitten? Ik begin toch wel een beetje bang te worden als ik jou hoor over 15 jaar! Ik hoopte eigenlijk dat dit een eenmalig iets was, wat binnen een week weer weg is.

Ik hoop voor je dat het zo blijft dat je er weinig last van hebt. En vies vind ik het nog niet, maar het is dan ook nog helemaal dicht. Hoop dat het niet openbarst en er pus e.d. uitkomt.
quote:angela20 schreef op 02 oktober 2012 @ 20:44:

maar aangezien het zo'n pijn doet hoop ik dat er toch nog iemand is met een truc om er sneller vanaf te komen.[ Naald er insteken? ]

maar dat mag ik hier niet zeggen denk ik...
Je huisarts weet het antwoord, ga er gewoon heen.
Eén keer zal wel genoeg zijn
quote:Yvonne77 schreef op 02 oktober 2012 @ 20:51:

[...]

[ Naald er insteken? ]

maar dat mag ik hier niet zeggen denk ik...Haha, als dat helpt wil ik dat zeker proberen! Ben alleen bang dat ik het alleen maar erger maak. Als die pus besmettelijk is, smeer ik het op die manier natuurlijk lekker uit. Misschien dat ik er vanavond maar eens rustig voor ga zitten met mn naald en de strijd aan ga met dat ding.
Klinkt inderdaad wel als een ingegroeid haartje dat ontstoken is. Mijn man heeft het regelmatig op zijn bovenbenen helaas. Haartje groeit in, lijkt een puistje want er komt talg uit. Een puistje dat langzaam een steenpuist wordt. Door het knijpen duw je de ontsteking alleen dieper dus dat is niet raadzaam. Opensnijden door de huisarts kan verlichting bieden dus als hij pijn doet zou ik zeker even langs gaan. Sommige verdwijnen vanzelf maar andere worden zo groot (talgkliercyste) dat ze bij de dermatoloog weggesneden moeten worden.

Afwachten dus of even langs de huisarts?
Als de huisarts het opengesneden heeft doet die huisarts er verder trouwens niets aan. Dan moet mijn man het 2 keer per dag uitspoelen onder de douche. Soms gaan ze dan weg en soms helaas niet;)
Maar mensen, wat is er mis met afwachten? Doet pijn, ja, maar goed, je gaat niet dood van ellende, toch? Laat zitten dat ding, en sla je erdoorheen. Gewoon, zoals bij elke andere puist.
quote:very__cherry schreef op 02 oktober 2012 @ 21:01:

Maar mensen, wat is er mis met afwachten? Doet pijn, ja, maar goed, je gaat niet dood van ellende, toch? Laat zitten dat ding, en sla je erdoorheen. Gewoon, zoals bij elke andere puist.

Ik heb dat een keer gedaan, met een ingegroeid haartje naast mn schaamlip. Was op een gegeven moment zo groot als een klein ei en hebben ze op de ehbo moeten opensnijden, zoveel pus zat er in.

Daarom raadde ik o aan er naar te laten kijken Dat gun je niemand.
Stop eens met dat kuttengescheer.
Ik heb zoiets ook weleens gehad, heel vies. Mijn HA zei dat het kwam door het scheren, dus dat moest ik maar niet meer doen.. Maar ik scheer nog altijd en (ff afkloppen) ik heb er nu al ff geen last meer van.

Voor de pijn zorgde ik wel dat ik geen strak ondergoed aanhad, een legging oid is perfect en snachts zonder iets aan slapen, aan de lucht laten drogen is het beste.

Niks erop smeren en niet aankomen!
Ik snap je wel hoor Luni

En ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik nooit met een naald heb staan poeren.

Maar we vergeten voor het gemak even dat het een ontsteking betreft, en niet alleen een holle ruimte met pus die je lek prikt als een ballonnetje. Die ontsteking, die moet nu eenmaal genezen, of je nu prikt of niet.
quote:very__cherry schreef op 02 oktober 2012 @ 21:22:

Ik snap je wel hoor Luni .
Misschien bedoel je Hydradenitis Supperativa, himalaya?
quote:toiletjuffrouw schreef op 02 oktober 2012 @ 21:19:

Stop eens met dat kuttengescheer.

Nee, lekker met de haren onder je broekje uit rond lopen, dat is ook geen panne.

Toen ik mijn, ehm, incident had scheerde ik helemaal niet op die plek trouwens.
Als het een soort steenpuist is: is giga besmettelijk, lekker afblijven. Wat kan helpen om de puist te laten 'rijpen' is een warm nat compres erop (warm washandje). Wordt de huid wat week van en meer kans dat het spontaan opengaat.
quote:luni schreef op 02 oktober 2012 @ 21:30:

[...]

Nee, lekker met de haren onder je broekje uit rond lopen, dat is ook geen panne.

Toen ik mijn, ehm, incident had scheerde ik helemaal niet op die plek trouwens.

Check:

ontharingscreme.
quote:toiletjuffrouw schreef op 02 oktober 2012 @ 21:38:

[...]

Check:

ontharingscreme.Ik scheer alles (nu) en je wil echt het effect niet weten van ontharingscreme op je schaamlippen, ook niet die er 'speciaal' voor gemaakt zijn. :-/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven