Entertainment alle pijlers

50 shades of grey

28-05-2012 17:51 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
stond in no time op nr. 1 in de bestseller lijsten in de VS... Wie oh wie heeft dit boek (vertaald als 50 tinten grijs) reeds gelezen? Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.

Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Nee, mijn google is niet stuk. Via google kwam ik zelfs ook op dit topic terecht. En op een aantal downloadsites die ik absoluut niet vertrouw. Omdat ik liever geen virussen op mijn computer heb (ervaring mee door zo'n sites ondanks virusscanner) dacht ik dat dit een veiligere optie was.

Ik wacht wel nog een aantal maanden totdat hij bij ons in de bibliotheek ook te leen is.
Het is namelijk verboden op viva om links neer te zetten naar materiaal waar auteursrecht op zit, zonder toestemming van de auteur. Dit had je kunnen lezen toen je je net aanmeldde. Sorry, komt misschien vervelend over, maar vind het zo apart dat mensen zich gaan aanmelden om links te krijgen naar boeken die je binnen een minuut zelf kunt vinden. En wat betreft virussen, dat risico loop je ook als je het via een forummer krijgt.
Het was voor mij al afgehandeld. Het is wel duidelijk nu hoor.

Daarbij heb ik me niet alleen aangemeld om een link te krijgen.
quote:ecornelius schreef op 01 oktober 2012 @ 15:20:

Ik ben een paar weken flink ziek geweest en kreeg de boeken van een vriendin van mij die er helemaal verslaafd aan was.

Ik stelde mij mr Grey voor als een jonge Christian Bale (in American Psycho)

Het eerste boek heb ik in 3 dagen uitgelezen. Niet omdat ik het zo boeiend vond maar omdat ik me zo verveelde en hele stukken heb overgeslagen. Ik ben aan deel 2 begonnen, maar kom er echt niet doorheen. Ik heb het nu op de wc liggen bij gebrek aan beter, wil toch weten hoe het afloopt maar ik word helemaal naar vanbinnen van die gast en van de schrijfster.Dan stop je toch met lezen? Ik lees hier heel veel reacties van mensen die er halverwege deel 1 al klaar mee waren maar toch doorlezen tot het bittere eind.. Waarom??
Hoop op verbetering, omdat de wereld zo in de ban is, moet het toch nog wel heel goed worden...
Ik vind het eerlijk gezegd wel erg leuk om te lezen! Niet super goed inderdaad maar wel spannend ben nu bijna klaar met deel 3 hoop dat alles goed komt en blijft.. Hihi.

Ik wil mn eigen Christian Grey ontmoetennnn! :P
quote:Lizzl schreef op 01 oktober 2012 @ 22:28:

Hoop op verbetering, omdat de wereld zo in de ban is, moet het toch nog wel heel goed worden...

Blijf maar hopen

Ik ben al 3 weken met het 3e deel bezig,leg het telkens na een paar blz weg.Het is zo slecht en de boeken zijn vol herhaling.

Maar ja wil toch weten hoe het afloopt(al denk ik dat al wel te weten..)
quote:Lizzl schreef op 01 oktober 2012 @ 22:28:

Hoop op verbetering, omdat de wereld zo in de ban is, moet het toch nog wel heel goed worden...Oke..ik heb het bijna uit, vond het redelijk vermakelijk en makkelijk leesvoer zo tussen huis en werk.
Heb zojuist het derde deel uit! Ik vond het echt een heerlijke trilogie! Eigenlijk vind ik het een beetje jammer dat het nu voorbij is.. Christian is gewoon ontzettend geil haha.. Maar aan de andere kant werd het op het einde wel langdradig..

Hebben jullie soortgelijke boekentitels voor mij? Ben nu in de ban van erotische romans, woehoeee :P
quote:strandmeisje schreef op 01 oktober 2012 @ 15:02:

[...]

je hebt mail!Ik wil ook graag de naam van de site voor gratis eboeken.
quote:Jill1976 schreef op 02 oktober 2012 @ 22:05:

[...]

Ik wil ook graag de naam van de site voor gratis eboeken.link
Ik word alleen maar melig van dat naieve wicht en die kerel. Wat ben ik dan blij met mijn 'lekker gewoon' relatie.

Maar goed, vriendinnen zijn inderdaad helemaal in de ban.
Vraag aan de dames die het een heerlijke trilogie vinden... Vonden jullie het echt geen moment irritant dat er herhaling in zat? Of dat ze na het trouwen nog steeds zo verbaasd is over zijn gespierde lichaam? Of hem "mijn jochie" noemt? (brrrr)
Tess99

Verslaafd aan jou van Day (voornaam weet ik niet meer).

Zelf niet gelezen, maar de beschrijving van het verhaal klinkt zo goed als hetzelfde als 50.
Misschien een late reactie, maar zou je mij ook de link willen mailen?quote:hazelnoot schreef op 02 juli 2012 @ 20:36:

[...]

misschien mosterd want ik heb niet alles gelezen maar als je het boek graag wil lezen voor op de ereader in het nederlands heb ik wel een adres voor je waar je alle 3 de delen gratis kunt downloaden.... weet alleen niet of ik het hier zo neer kan zetten...?
quote:Lizzl schreef op 04 oktober 2012 @ 08:56:

Vraag aan de dames die het een heerlijke trilogie vinden... Vonden jullie het echt geen moment irritant dat er herhaling in zat? Of dat ze na het trouwen nog steeds zo verbaasd is over zijn gespierde lichaam? Of hem "mijn jochie" noemt? (brrrr)Sommige dngen wel maar als ik mijn relatie zou beschrijven zou dat ook veel herhalingen opleveren
Aan de haters van de trilogie, als jullie het zo erg vinden, lees het dan niet en bespaar ons het geklaag. Bedankt :-)

Matt Bomer voor Christian trouwens <3 love love love him!
Gena Showalter schrijft erotische romans. Haar serie Lords of the underworld heeft wat heftigere seksscenes. Ze zijn dit jaar begonnen om ze te vertalen in het Nederlands bij Harlequin denk ik?

Ik vond ze erg vermakelijk en meer opwindend dan deze reeks...
@Carriebradshaw

Gamayun was benieuwd naar 'onze reacties'. Ze vroeg dus niet om 'alleen maar positieve reacties'.

Daarom lees je hier ook op herhaling negatieve reacties.
quote:Lizzl schreef op 08 oktober 2012 @ 15:48:

@Carriebradshaw

Gamayun was benieuwd naar 'onze reacties'. Ze vroeg dus niet om 'alleen maar positieve reacties'.

Daarom lees je hier ook op herhaling negatieve reacties.En hier nog eentje! Wát een bouquetreeks!
Hazelnoot of Annea, wil 1 van jullie mij ook die link sturen?

Gebruikersnaam ad hotmail punt com.

Alvast bedankt.
Ik vond de boeken heerlijk om te lezen.. Was verslaafd aan het verhaal. Om eerlijk te zijn word je na drie uitgebreide seksverhalen dat wel een beetje zat. Maargoed, ik vond de rest erg leuk om te lezen. Ik had gehoopt meer fans van de boeken te vinden om erover te praten. Maar de meeste zijn toch vrij negatief.

Ik heb in vijf dagen alledrie de boeken uitgelezen (je zou denken dat ik niks beters te doen heb). Wat ik ook minder leuk vond was dingen lezen vanuit zijn oogpunt, zo kwam hij wat negatiever op me over dan ik dacht dat hij was.
Je bent lang niet de enige die het fantastisch vond hoor Guusje, er zijn veel fans, alleen dis schrijven niet hier en dat zou best kunnen omdat er zo negatief over de boeken wordt geschreven in dit topic. Dat kan ik me ook best voorstellen.

Ik zou graag anders over de boeken willen denken maar nu ik een aflevering van een TV serie er over bij Net5 zag is mijn niet te beheersen lachreflex bij alles wat met deze reeks te maken heeft er niet minder op geworden.

Misschien is het een idee om een topic te openen voor 'liefhebbers van 50 shades of grey'?

Dit is inmiddels een beetje een anti-topic geworden.
@Guusje Ik vind het ook een heerlijk verhaal. En ja, ik vind 't verhaal absurd en zo ontzettend niet realistisch dat ik het juist daarom zo leuk vind. Ik moet lachen om Ana en haar innerlijke godin die dan de driedubele flikflak doet. En dat mailen tussen Christian en Ana! Hi-larisch. Ik vind Christian echt dominant, ook op de momenten dat je het niet verwacht. Haha. Ik denk wel eens....dat juist onderdanige vrouwen dit boek extra leuk vinden. Of zeg ik nu iets heel geks? Niet allemaal natuurlijk....

Ik vind 't een leuke tip van Eleonora.
Misschien een tip voor mensen die 50 shades ok of leuk vonden. Ik heb het boek 'Negentig dagen Genevieve' al bijna uit in 1 dag. 50 shades heb ik (nog) niet gelezen maar dit boek leest lekker weg en hoewel er wel herhaling in zit is het minder dan bij 50 shades krijg ik de indruk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven