Baking soda in banana bread

01-10-2012 14:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Aangezien ik al vele problemen op heb kunnen lossen dankzij t viva forum , hier nog een vraag op Amerikaanse websites lees je veel over banana bread.

Nu heb ik een lekker klinkend recept gevonden, maar nu weet ik niet wat een bepaald ingredient is, namelijk 'baking soda'. Wat wordt daar mee bedoeld en voor wat voor soort product moet ik zoeken in de jumbo?

K zal het recept even kopieren en plakken:

Greek Yogurt Banana Bread

Ingredients

2 cups all-purpose flour

1 cup sugar

3/4 teaspoon baking soda

1/2 teaspoon sea salt

1/4 cup butter, melted

2 large eggs

11/2 cups mashed ripe banana (about 3 bananas)

1 (6-ounce) container nonfat Greek yogurt (I used Fage)

1/2 cup chopped walnuts (optional)

1 teaspoon vanilla extract

1 Cooking spray

Preparation

1. Preheat oven to 350°F.

2. Lightly spoon flour into dry measuring cups; level with a knife. Combine flour, sugar, baking soda, salt, butter, eggs, bananas, yogurt, walnuts, if desired, and vanilla in a large bowl, mixing well. Pour batter into an 8 1/2 x 4 1/2-inch loaf pan coated with cooking spray. Bake at 350° for 55 minutes or until a wooden pick inserted in center comes out clean. Cool 10 minutes in pan on a wire rack; remove from pan. Cool completely on wire rack.

Bedankt
volgens mij gewoon bakpoeder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Baksoda, te koop bij een natuurvoedingswinkel.
baking soda = zuiveringszout,

verkopen ze meestal niet in de supermarkt, maar wel bij bij de drogist. Ik heb het bij de Etos gehaald. Zit in een soort medicijnendoosje.
http://debakparade.blogsp ... ng-soda-en-bakpoeder.html

Misschien heb je er wat aan.
Ik heb mijn baking soda bij een toko gehaald.
Oooh... Bananabread... Zó lekker!

Gebruik wel bruine, overrijpe bananen, das het lekkerst.

En geen bakpoeder halen hoor! Je moet echt baksoda hebben, kun je kopen bij de etos.
Baksoda is geen backin of bakpoeder!

Het heet ook wel maagzout of zuiveringszout en het is hetzelfde als E500.

Zo'n beetje elke drogist heeft het wel, in een groen-witte verpakking. Je gebruikt het ook voor muffins.
Computer says nooooo
Volgens mij zorgt baking soda ervoor (meer dan gewoon 'bakpoeder'), dat het lekker luchtig wordt. Ik heb t bij de Makro gekocht maar idd bij een toko hebben ze t volgens mij ook.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Bij de toko kan je het kopen.
Baksoda is een rijsmiddel en zit meen ik ook in bakpoeder.
Computer says nooooo
http://www.aziatische-ingredienten.nl/rijsmiddelen/
Ga in therapie!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumwaterstofcarbonaat

Edit: Mosterd na het vorige bericht
Natriumbicarbonaat, inderdaad bij de drogisterij. Eerste keer dat ik het nodig had, heb ik me rot gezocht. Heel veel domme gezichten en domme antwoorden van mensen bij de supermarkt en zelfs de bakker wist niet hoe of wat...

Goed dat jij vantevoren even research doet:)
Bij mij lukken dit soort broden nooit.
Heel erg bedankt dames , the VIVA power haha!

ik ben benieuwd of ik het kan vinden bij de etos, en of het wel lukt zo'n kook wonder ben ik ook niet!
quote:evelynv schreef op dinsdag 02 oktober 2012 13:16 Heel erg bedankt dames , the VIVA power haha!

ik ben benieuwd of ik het kan vinden bij de etos, en of het wel lukt zo'n kook wonder ben ik ook niet! Ik ben zelf van het makkelijke, gewoon gelijk bij de kassa vragen om zuiveringszout:)
Bij de Toko hebben ze het voor 1,50. Zit in een oranje pakje van het merk Arms and Hammer

(wordt ook veel gebruikt als schoonmaakmiddel overigens en is een uitstekend middel om stinkende was een nachtje in te laten weken of onaangename geurtjes uit je koelkast te laten verdwijnen)
quote:lolly-pop schreef op 01 oktober 2012 @ 14:26:

Baksoda, te koop bij een natuurvoedingswinkel.Ik gebruik deze, niet vaak hoor;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat is bakpoeder, geen baksoda.
quote:lolly-pop schreef op 04 oktober 2012 @ 10:09:

Dat is bakpoeder, geen baksoda.Ik kan ook het etiket lezen. Mij is vertelt dat je dit ervoor moet gebruiken. Nigella heeft het mijzelf vertelt , en geloof me dat haar bananenbrood goddelijk was. Die van mij toevallig bij een natuurwinkel gekocht maar is overal te krijgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
In wijnsteenzuurbakpoeder zit ook wat baksoda (natriumbicarbonaat), maar is voornamelijk om te rijzen. Baksoda (volledig natriumbicarbonaat) kun je ook bij de natuurwinkel of drogist krijgen en is om het geheel luchtig te krijgen. Je zult de wijnsteenzuur dus best kunnen gebruiken, maar het is niet hetzelfde. Dus als je toch naar de natuurwinkel gaat zou ik het juiste ingredient kopen.
Ik wil graag even inbreken op dit topic. Hoe lang kan je het bananen brood bewaren? Ik had gisteren ook een erg lekker klinkend recept gevonden namelijk.
@carein: je post riekt zo duidelijk naar reclame / spam dat ik even met het stafje gezwaaid heb, zodat de Mod zich erover kan buigen.
Baksoda is idd iets anders dan bakpoeder. Bij Toko's (surinaams, aziatisch of turks) vaak wel te vinden. Wijnsteenzuur is iets anders dan baksoda of bakpoeder. Het is wel een soort rijsmiddel, dat in veel Amerikaanse recepten wordt gebruikt. Het heet dan Cream of Tartar.
Zelf koken is als toveren met smaken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven