Ontvriend op facebook?

03-11-2011 13:12 69 berichten
Waartoe zijn jullie toe in staat als je "ontvriend wordt" op facebook?

Ik zat even te twijfelen waar ik dit neer ging zetten, maar vond dat het toch bij actueel passen.

Uit de Telegraaf.

Ontvriend op Facebook?

Huis in brand! DES MOINES - Een Amerikaanse vrouw heeft het huis van een voormalige vriendin in brand gestoken, omdat die haar had ontvriend op Facebook

De 30-jarige Jennifer Christine Harris uit Des Moines zit inmiddels vast en kan een fikse gevangenisstraf tegemoet zien. Haar doelwit was Nikki Rasmussen, een oude vriendin met wie ze in de clinch lag nadat de vrouw niet langer haar Facebook-vriend wilde zijn. Op zoek naar wraak sloop de doorgedraaide Jennifer eind vorige maand ’s nachts naar de woning van Nikki. Terwijl die binnen met haar man lag te slapen, stak ze het huis in brand.

Gelukkig werden Nikki en haar man op tijd wakker en konden ze het huis ongedeerd ontvluchten. Uiteindelijk werd alleen de garage verwoest. De politie onderzoekt nog hoe het precies zo ver heeft kunnen komen
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 02 oktober 2012 @ 11:46:

[...]

Ja, tuurlijk. Maar dat is voor mij geen reden mensen te defrienden. Volgens mij was dat ook niet helemaal het oorspronkelijke idee van iets als facebook.

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar de grap van facebook is juist contact te houden met mensen die je niet vaak meer ziet.

En collega's defrienden die een andere baan hebben? Zeker wel eens meegemaakt dat mensen je daarom defrienden. Los van dat het onzin is iemand daarom te defrienden is het nogal lullig als je na een jaartje toch weer collega's wordt op een andere manier.

Dan weer vrienden worden?

Ik accepteer overigens niet elke collega. Alleen die collega waar ik contact mee wil onderhouden op de een of andere manier.

Ik draai het dus om: het leven is veels te grillig om iedereen zomaar te accepteren die toevallig collega is.

Zo opportuun ben ik niet.

Oprechte vraag; maar neem jij FB niet iets te serieus? Dat je oprecht beledigd bent als je ontvriend wordt, snap ik dus echt niet. (oke, wellicht als je zus of man je ontvriend )

En in het echte leven heb ik soms ook geen behoefte meer aan contact met iemand, om wat voor reden dan ook. Dat kan op FB dus ook zo zijn.
Beledigd zijn omdat je ontvriend wordt op facebook is best wel triest. Heb je dan wel een leven vraag ik me dan af.
Je hebt "vrienden"die niks meer van zich laten horen. Maar als je zwart op wit ziet dat iemand je als vriend heeft verwijderd kan dat uiteraard wel harder aankomen.
Hm ik heb ook een facebookaccount, maar meer om daar snel fotoos heen te kunnen laten sturen.

Helaas heb ik per ongeluk 1 vriend (de enigste daar) toegevoegd.

Nu wil de rest van de kennissen er ook bij, maar ik begin er niet aan.

Ik vind facebook een inbreuk op mijn privacy en bovendien totaal nutteloos als vriendenonlinegroep.

Eigenlijk wil ik ook wel van die ene vriend op facebook af, maar ja in het dagelijkse leven ga ik wel met hem om.Ik vind hem ook zeker aardig, maar hou gewoon niet van vrienden op facebook
Wat ik dan wel weer opvallend is, dat het ontvrienden op Facebook extremere reacties uitlokt dan wanneer je iemand zou ontvolgen op Twitter....is toch min of meer hetzelfde.
quote:evelynsalt schreef op 02 oktober 2012 @ 13:38:

Wat ik dan wel weer opvallend is, dat het ontvrienden op Facebook extremere reacties uitlokt dan wanneer je iemand zou ontvolgen op Twitter....is toch min of meer hetzelfde.Wellicht dat mensen het persoonlijker opvatten door de term 'friend'. "ontvrienden" klinkt toch beledigender dan "ontvolgen"
Als je 80 'vrienden' hebt op FB zitten daar max 5 échte vrienden tussen en de rest is familie, buren, collega's en kennissen. Ik heb dat onderscheid ook gemaakt en post echte privézaken alleen zichtbaar voor een groepje van een man of 20. Algemene posts mogen de andere 60 ook zien. Ik wil niet dat collega's mijn vakantiekiekjes zien bijvoorbeeld.

In het begin van FB accepteerde ik iedereen. Daarna zie je dus van mensen met wie ik totaal niets heb, allerlei info waar ik geen interesse in heb. Die heb ik allemaal ontvriend. Net als ex-en.
quote:Sssenta schreef op 02 oktober 2012 @ 11:54:

[...]

Oprechte vraag; maar neem jij FB niet iets te serieus? Dat je oprecht beledigd bent als je ontvriend wordt, snap ik dus echt niet. (oke, wellicht als je zus of man je ontvriend )

En in het echte leven heb ik soms ook geen behoefte meer aan contact met iemand, om wat voor reden dan ook. Dat kan op FB dus ook zo zijn.

Ik denk dat mensen die anderen defrienden facebook juist veels te serieus nemen.

Ik zie facebook een beetje als een veredelde weblog. Wie er allemaal meeleest vind ik nog geen eens zo relevant. En als ik iemand niet wil, accepteer ik iemand niet.

En het gebeurt mij in het echte leven ook weinig dat ik geen behoefte meer heb aan contact.

Gaat natuurlijk ook om de mate van contact. Met veel mensen op facebook heb ik zeer latent contact. Soms wat liken wederzijds. Thats it.

Het is niet zo dat ik van mensen af moet ofzo.

Net als in een kroeg (dat facebook voor mij ook is naast een soort weblog): allemaal vrienden, kennisen, ouwe bekenden enzo. Gezellig.

Zou niet weten waarom ik dan sommigen buiten de deur moet zetten. Snap dat 'statement' niet zo goed.

Ben zelf niet zo beledigd overigens.
quote:eldiabonita schreef op 02 oktober 2012 @ 12:10:

Ik vind hem ook zeker aardig, maar hou gewoon niet van vrienden op facebookHmm. Je houd niet van vrienden op facebook. Is dat net zoiets als een hekel hebben aan vrije tijd in het weekend?
Je hoeft "vrienden" niet meteen te ontvrienden.

Je kunt ze ook blokeren zodat je geen updates van ze ziet.

Dat heb ik bijvoorbeeld gedaan met iemand die de hele tijd bloederige foto's van dieren in de bio-industrie liet zien.

Heel nobel , maar ik vind dat niet fijn s'ochtends net wakker achter mijn muesli.
Ik heb twee mensen ontvriend. Iemand die óntzettende domme updates gaf (ik ga nu naar de stadt, lekker chillen met me prinsesje, etc) en die vervolgens van die onzin posts ging sturen als 'like als je tegen kindermishandeling bent'. Ik heb haar gezegd dat ik dat echt dikke onzin vind en dat ik niet mee doe aan de virtuele emotionele chantage en toen heb ik haar eraf gegooid (vriendin van een vriendin). En een ander omdat die de hele tijd plaatjes postte van onbekende zieke of verminkte kinderen en dan moest je 'liken' als je vond dat het het mooiste kind van de wereld was. Echt: wegwezen met die bullcrap.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 03-10-2012 13:19
Reden: typo
% gewijzigd
Hoi eefje, maar waarom zou je die persoon dan niet ontvrienden?

Op zich dekt 'vrienden zijn' op Facebook de lading niet, maar het wordt wel vaak zo ervaren.

quote:strike schreef op 03 oktober 2012 @ 13:04:

Hmm. Je houd niet van vrienden op facebook. Is dat net zoiets als een hekel hebben aan vrije tijd in het weekend?
@qthee , omdat ik het best een aardig kind vind, en zo kan ik nog steeds op haar profiel kijken hoe het met haar gaat.

Ik zie haar niet veel, nauwelijks in het dagelijkse leven.

Eigenlijk zijn het gewoon meer kennissen op FB en een paar echte vrienden.

Net het echte leven
Ik ben een rare, maar persoonlijk hecht ik waarde aan het feit dat die ander zichzelf mag zijn op facebook.

Er zitten een hoop facebookfiguren bij die dingen posten die ik nooit zou posten.

Maar ik irriteer me daar niet snel aan. Het is namelijk hun eigen facebook waar ze dingen op zetten. Lijkt me het goed recht van mensen.

Het is niet zo dat ze mij dingen mailen. Ik lees hun pagina's gewoon mee.

Als het echt te gortig wordt zet ik mensen op onzichtbaar. Maar dat gebeurt weinig.

Maar ik ben ook erg geinteresseerd in wat mensen in het algemeen zoal bezig houdt.
Pfff...laatst heeft iemand mij geblokkeerd alleen maar omdat we een andere mening hadden over het weer. Nou als zij mij daarom niet tussen haar vrienden wil hebben, dan vind ik het prima hoor. Ben haar dan liever kwijt dan rijk, daar ga ik me niet druk over maken.
Mensen die nooit wat laten horen die gooi ik eruit. Dan hoeven ze ook niet van alles van mij te lezen en zien.

Als ze wel contact Willen spreken ze me maar persoonlijk aan!
Loat goan!!!
Ik ben met Facebook begonnen om Farmville te spelen, dus 90% van de mensen 'ken' ik niet, als ze dus stoppen met spelen gooi ik ze er meestal ook gewoon uit. Had er een Amerikaanse bij die om de 3 min. plaatjes met Jezus loves you postte, die was dus binnen een dag weer ontvriend .

Aan de andere kant kan ik me dus weer voorstellen dat mensen mij verwijderen met FV en heul veul poezenplaatjes (mwaw, probeer er niet meer dan 2 per dag te posten en alleen als ze heel grappig zijn).

Het kan me meestal niet niet zo boeien, een heel enkele keer als iemand me ook blokkeerd, gek he? Dat vind ik zo agressief, dat zou ik alleen doen als iemand me echt lastig zou vallen, maar er zijn mensen die je verwijderen EN blokkeren, zo raar
Lekker op tijd na een jaar verplaatsen
Ik ontvriend ook wel eens zo af en toe. Had ooit een baan, waar de hele club van op FB zat, dus toen ik die baan opzei, omdat ik het een rotbaan vond, heb ik het gros van mijn oud-collega's er af gegooid. En de leukste er wel op gehouden. En dus? Ik heb er ook kennissen opgehad, die ik bijna nooit meer zie en die je soms elke dag spammen met de grootst mogelijke onzin. Die gooi ik er dan ook af. Negatievelingen, heb ik ook niet zoveel mee. Sta soms echt te kijken wat mensen op FB zetten. Dan leer je ze pas echt kennen, hahaha..... Ik heb een vriendin die al haar ziel en zaligheid er op zet.... Echt heel triest eigenlijk. En heel, heel eerlijk gezegd, zit ik er over te denken om haar er af te halen, want ik word echt gek van al haar negatieve verhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven