Geen verlangen?

01-10-2012 10:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele maanden, via internet, een heel lieve man ontmoet. We zijn allebei halverwege 40 en hebben beide kinderen. Gaat leuk allemaal. Voor mij erg wennen is het feit dat hij kennelijk weinig sexueel is ingesteld. Ik ben verliefd en voel een verlangen naar hem, ook als hij er niet is. [ We zien elkaar alleen in het weekend] Ik kan opgewonden raken van hem, ook al staan we ergens in een winkel. Zijn intelligentie, zijn manier van doen vind ik dan reuze aantrekkelijk.

Ik mis dat bij hem en we hebben het erover gehad. Hij raakt niet opgewonden van het zien van een mooie vrouw, ook al zou ze naakt zijn. Hij raakt niet opgewonden van mij alleen van zien, wel als ik in bed tegen hem aan kruip. Hij zal nooit geile woordjes in mijn oor fluisteren. Of in mn billen knijpen oid. Wel kust hij me of slaat zijn arm om me heen als we bv in de winkel zijn en hij merkt aan me dat ik hem wel kan opvreten. Hij vindt mij wel erg sensueel en aanhankelijk en ergens vermoed ik dat hij niet goed weet wat hij er mee moet precies.

Als hij alleen in zijn huis is, verlangt hij ook niet naar mij, hij mist wel de warmte en gezelligheid, maar meer niet. Hij is moe, gaat naar bed en slaapt meteen. Ik daarentegen mis hem erg als ik 's avonds alleen in mn bed lig en verlang naar hem.

Mijn vorige relatie [ langdurig huwelijk] kon bij wijze van spreken niet van mij afblijven, dus dit is erg wennen voor mij.

Ik vroeg me af hoe jullie daar tegen aan kijken, zeker in het begin van een relatie, wil je niets liever dan heerlijk van elkaar genieten, tenminste, zo voel ik dat.

Of ben ik nu niet realistisch?
Hij is anders dan jij. Wat wil je precies horen?
Ik zou het accepteren.
Duidelijk verschil in libido.

Als hij zo is, dan is dat zo. Veranderen kan je het niet. Dat moet je het accepteren.

Vraag je af wat je zelf wil.
Bedankt voor jullie reacties tot dusver.

Ik weet dat hij niet zal veranderen en dat wil ik ook niet. Hij is zoals hij is en ik ben dol op hem.
Heel eerlijk naar jezelf toe zijn; vind jij dit zo genoeg in een relatie? En als het antwoord nee is dan wordt het heel moeilijk voor je om heel gelukkig te worden in deze relatie. Is misschien niet het antwoord dat je wil horen want je bent zo gek op je man maar het gebrek aan sex/passie gaat je toch opbreken als je dat belangrijk vindt.
Besef je goed dat dit zo gaat blijven. Kijk inderdaad of je dat wel wil voor een langdurige relatie. Is dit genoeg?
quote:kataravrouw schreef op 01 oktober 2012 @ 12:53:

Bedankt voor jullie reacties tot dusver.

Ik weet dat hij niet zal veranderen en dat wil ik ook niet. Hij is zoals hij is en ik ben dol op hem.

Ik weet niet of je hier kunt zeggen dat hij is zoals hij is. Hij doet zoals hij doet; ja.

Hij mist JOU niet, maar de gezelligheid die een partner hebben met zich meebrengt. .Hij wordt niet opgewonden van JOU, maar als jij hem opwindt, sekst hij gezellig met je mee.

Tenminste, zo lees ik het.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bij sommige mensen hoort seks alleen in de slaapkamer thuis. En daar is gewoon een scheiding tussen in de slaapkamer en erbuiten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 oktober 2012 @ 15:32:

[...]

Ik weet niet of je hier kunt zeggen dat hij is zoals hij is. Hij doet zoals hij doet; ja.

Hij mist JOU niet, maar de gezelligheid die een partner hebben met zich meebrengt. .Hij wordt niet opgewonden van JOU, maar als jij hem opwindt, sekst hij gezellig met je mee.

Tenminste, zo lees ik het.Jij slaat hier de spijker op zn kop, vrees ik.
Is dit dan voor jou voldoende?

Ik denk dat je daar goed over na moet denken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 oktober 2012 @ 15:32:

[...]

Tenminste, zo lees ik het.Dit, ja. Ik krijg het gevoel dat hij graag een relatie wil, maar dat hij niet verliefd op je is. Mocht dit waar zijn, dan vind ik dat niet helemaal fair naar jou toe.
hey, mijn vriend is ook niet heel seksueel. Tenminste het werkt anders bij hem dan bij mij. Ik kan gewoon op straat lopen en in een keer denken oooh ik wil seks met hem. Zonder enige prikkeling. Maar hij niet. Hij zou ook niet snel opgewonden raken van iemand op straat. Maar hij krijgt zin in seks door zoenen bijvoorbeeld. Dit wil uiteindelijk niet zeggen dat in de praktijk hij minder zin heeft in seks dan mij. Bij hem is het gewoon anders hóe hij opgewonden wordt. En zodra ik gewoon overtuigend ben in mijn seksualiteit krijg ik hem ook zover dat hij gewoon geil wordt.

Nu heb ik 1,5 jaar een relatie met hem. En neemt hij misschien wel meer initiatief dan mij. Maar dan niet doordat hij denk 'ik wil nú seks'. Nee hij vind het fijn mij te zien begint mij te zoenen (hij is dol op zoenen) en gaat dan aan mij zitten. En dan krijgt hij (en ik) zin in seks. Wat voor een zeer fijn seks leven zorgt wat mij betreft. En ja, ik zal af en toe hem gewoon bespringen uit het niets. En dat vind hij ook gewoon leuk. Iedereen is anders he.

Bovendien moest mijn vriend ook door zijn manier van seksualiteit echt los komen daarin. Ik weet natuurlijk niet of het bij hem ook zo werkt. Maar ik wil gewoon illustreren dat het geen probleem hoeft te zijn als iemand meer prikkeling nodig heeft voor hij zin heeft in seks.
Ik herken dit deels zeker wel....ken mijn vriend nu een paar maanden, lagen snel bij elkaar in bed, maar nu wel elkaar regelmatig zien, bespringen we elkaar zeker niet. Knuffelen en zoenen wel, maar begin me de laatste weken ook af te vragen of hij me wel aantrekkelijk vindt, spontaan opgewonden wordt van me....of een laag libido heeft.

Ik hoor graag hoe ik hier met hem een gesprek over kan beginnen, zonder dat ik hem ga kwetsen, hij is nl. wel behoorlijk onzeker.
quote:eengebruikersnaam schreef op 02 oktober 2012 @ 13:27:

hey, mijn vriend is ook niet heel seksueel. Tenminste het werkt anders bij hem dan bij mij. Ik kan gewoon op straat lopen en in een keer denken oooh ik wil seks met hem. Zonder enige prikkeling. Maar hij niet. Hij zou ook niet snel opgewonden raken van iemand op straat. Maar hij krijgt zin in seks door zoenen bijvoorbeeld. Dit wil uiteindelijk niet zeggen dat in de praktijk hij minder zin heeft in seks dan mij. Bij hem is het gewoon anders hóe hij opgewonden wordt. En zodra ik gewoon overtuigend ben in mijn seksualiteit krijg ik hem ook zover dat hij gewoon geil wordt.

Nu heb ik 1,5 jaar een relatie met hem. En neemt hij misschien wel meer initiatief dan mij. Maar dan niet doordat hij denk 'ik wil nú seks'. Nee hij vind het fijn mij te zien begint mij te zoenen (hij is dol op zoenen) en gaat dan aan mij zitten. En dan krijgt hij (en ik) zin in seks. Wat voor een zeer fijn seks leven zorgt wat mij betreft. En ja, ik zal af en toe hem gewoon bespringen uit het niets. En dat vind hij ook gewoon leuk. Iedereen is anders he.

Bovendien moest mijn vriend ook door zijn manier van seksualiteit echt los komen daarin. Ik weet natuurlijk niet of het bij hem ook zo werkt. Maar ik wil gewoon illustreren dat het geen probleem hoeft te zijn als iemand meer prikkeling nodig heeft voor hij zin heeft in seks.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!!

Ik vind je antwoord erg verhelderend en ik denk dat dit bij mijn vriend best eens zo zou kunnen zijn, zoals bij jouw vriend.

Mijn vriend is ook een echte zoenerd, dat vindt hij wel erg opwindend.

We zijn idd allemaal anders. Fijn dat het bij jullie zo goed heeft uitgepakt!!
Kataravrouw: hoe ben je het gesprek begonnen hierover met je vriend.............. ben ik benieuwd naar :-)
quote:Discus schreef op 03 oktober 2012 @ 13:53:

Kataravrouw: hoe ben je het gesprek begonnen hierover met je vriend.............. ben ik benieuwd naar :-)

Nou gewoon in bed egenlijk. Wel met gevoel en subtiel, maar wel duidelijk en eerlijk. Hij is niet onzeker en gaf me een eerlijk antwoord op al mijn vragen.

Hij raakt niet zo snel opgewonden en zijn verlangen naar sex is anders dan bij mij. Wil het mij heel graag naar de zin maken in bed, wat ik zeer waardeer. Maar ik twijfel of hij wel echt opgewonden raakt van mij en mijn lichaam. Ik ben niet onzeker over mijn lichaam, ondanks de duidelijke gebruikersporen, maar zou het heel vervelend vinden als ik hem niet opwind.

Merkte wel aan hem dat hij wellicht bang is dat ik hem hierom zou kunnen verlaten.

Dus al met al gewoon eerlijk zijn en je gevoel uiten, zonder verwijten uiteraard. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!!
Bedankt, heb hier wel wat aan. Zie ook wel wat overeenkomsten. Inderdaad belangrijk : geen verwijten.
ha Kataravrouw, ik herken het gedrag van je vriend. Ben zelf ook man - 48 - en merk dat er een verschil is in sexuele behoefte (vooral frequentie) tussen mijn nieuwe vriendin - 37 - en mij. We hebben sinds een maand of twee iets. We hebben in die tijd drie keer gedaan en misschien drie keer gefriemeld, dus zonder het échte werk . We wonen apart, drukke baan beiden, en we zien elkaar - laat ik zeggen - 1x per week. In de tijd dat we elkaar niet zien, mis ik haar niet in de sfeer van sterk verlangen, nee. Wel kijk ik uit naar onze ontmoeting, want dat is altijd leuk en gezellig. Als we samen zijn wil zij ook altijd sex. Ik eigenlijk helemaal niet. Ik vind haar wél een geweldige meid. Maar wat mij betreft volstaat tegen elkaar aan liggen, beetje kletsen, grappen maken, film doen, etc. is ook prima. Dat lichamelijke hoeft voor mij helemaal niet. Voor haar is dat wél belangrijk.

Denk overigens dat de reden voor dit verschil besloten ligt in het feit dat mannen en vrouwen sex anders waarderen. Voor mannen is sex meer een aktiviteit, maar voor vrouwen is sex meer een uiting van intimiteit en verbondenheid. Dit 'sex belevingsverschil' verklaart waarom vrouwen het ontbreken van sex in een relatie niet kunnen accepteren. Voor een man betekent het ontbreken van sex in een relatie niet veel meer dan: gewoon geen sex.

Lekker generaliserend, ik weet het schiet er maar op. Maar ik denk dat ik wel een punt heb.
Nee hoor, ik schiet er niet op! Denk zeker ook wel wel dat je een punt hebt.

Ben wel blij te lezen dat er meerdere mannen zijn die niet zo'n groot gevoel van verlangen hebben naar hun vriendin/vrouw. Maar wel van hen houden.

Ik kan dat niet los van elkaar zien, ik moet hem zoenen, knuffelen en met hem vrijen anders ben ik ongelukkig.
Heb je dit topic wel eens gelezen?

Depressief door laag libido van vriend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven