welk hondenras is dit? help

04-10-2012 21:19 53 berichten
ik ben al jaren op zoek naar een leuk hondje en ik zie net op marktplaats de dog of my dreams hihi.

het is een boomer mixje maar wat voor mix kan ik niet ontdekken,daarom vraag ik jullie hulp.

heb de eigenaar al gemaild maar helaas geen antwoord gekregen.

dus hoop echt dat iemand hier mij kan helpen.

gr banaantje
anoniem_63c84b3e3c4f6 wijzigde dit bericht op 05-10-2012 08:25
Reden: link weggehaald
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zweren dat het een PekiePoe is. Pekinees x Poedel. Ken een hondje van die mix die er bijna net zo uitziet.
Ik denk dat het er geen teckel/jack russel in zit. Hondje heeft een veel groter hoofd. Ik vind 'm best groot voor drie en een halve maand. Wat een mooi hondje trouwens.

Als wij een pup zouden wegdoen ( iets wat ik me niet kan indenken) dan zeker niet voor geld. Zou wel eventueel een bijdrage vragen voor de bench maar zou al lang blij zijn dat het een goed tehuis kreeg.
quote:lucky_birdie schreef op 04 oktober 2012 @ 21:32:

Griffon vendeen? http://www.hondenplaza.nl ... it_basset_griffon_vendeenDat is een echt rashondje en die zetten ze nooit zomaar op MP. Daarom denk ik dat dit een gewoon Boomertje is.
quote:khemam schreef op 04 oktober 2012 @ 22:05:

Ik zou zweren dat het een PekiePoe is. Pekinees x Poedel. Ken een hondje van die mix die er bijna net zo uitziet.Hebben die dan geen uitpuilende ogen of krulhaar?
Best lastig inschatten... er zou ook nog iets van een Maltezer in kunnen zitten... misschien is een van de ouders al geen rashond.

Overigens vind ik het niet gek om voor een 'pup-die-weg-moet' geld te vragen. Zo selecteer je de impulsieve koper uit... hoewel, kan me niet voorstellen dat de verkoper zo denkt als ze de pup zelf al weer zo snel kwijt moeten ... :-S
Wat een schattig hondje!

Een vriend van me heeft ook via marktplaats een hondje gekocht, het stel ging scheiden en ze konden allebei het hondje niet meenemen.

Hij heeft toen, met toestemming van de vorige eigenaar, contact gehad met de dierenarts van het hondje om te vragen of het beestje verder gezond was. Dus dit zou je evt nog kunnen doen, om onverwachte kosten uit te sluiten.
Niet zo handig om hier de link neer te zetten, zo meteen krijg je nog kapers op de kust
Maar het is toch heel raar dat je een pup van 3,5 maanden moet afstaan? Mogen pups niet pas met een week of 12 weg bij de moeder? Dan hebben ze dit hondje net? En als je dan toch niet voor het hondje kunt zorgen gaat het hondje normaal gesproken niet terug naar de fokker? Ik vind het maar een vreemde situatie... (en dan heb ik het nog niet eens over het verkopen van een hond op marktplaats)
Eens met Iris. En goed dat je hier de tijd voor wil nemen!
Ik heb er zo een! Inderdaad een boomer, de eigenaar zei dat het een Jack Russel X Shi-tzu was (zoals hier al eerder geopperd). Een klein, ruwharig hondje met een prachtig koppie. Hij lijkt sprekend op jouw plaatje. Hij is nu 7 maanden en superlief en speels. Ook aanhankelijk.
Bij Shi-tzu heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels, want die vacht is vaak zijdezacht en de ogen zijn anders.

Dit hondje heeft inderdaad een heel groot hoofd (zoals al eerder werd gezegd) dus ik denk dat er een middelgrote hond bij gekruisd is. En dan kan gewoon een middelgrote vuilnisbak zijn.
Wat een schatje.

Maar jeetje, zo je hondje bij opbod op Marktplaats verkopen?
Dat ze er geld voor willen vind ik ook vreemd en al helemaal dat ze laten bieden. Dat ze gebruik maken van Marktplaats snap ik wel. Ik had er in eerste instantie ook moeite mee, maar ik heb het ook gedaan. Wij moesten onze hond ook wegdoen en ik wilde zoveel mogelijk mensen bereiken. Na een paar reacties heb ik een geweldig gezin gevonden die heel erg blij met hem zijn.
ik heb alle door jullie genoemde rassen door google gehaald maar hij zit er helaas nog niet bij. de teckel variant kwam nog t dichtste bij.. maar jack russel shih tzu daar heeft ie een te langwerpige neus voor... ik hoop dat de eigenaar nog weet bij welk adres hij dit hondje gekocht heeft...

als iemand nog suggesties heeft...
Ik gok op een ruwharige teckel en een Corgi.
quote:banaantje28 schreef op 04 oktober 2012 @ 22:34:

ik heb alle door jullie genoemde rassen door google gehaald maar hij zit er helaas nog niet bij. de teckel variant kwam nog t dichtste bij.. maar jack russel shih tzu daar heeft ie een te langwerpige neus voor... ik hoop dat de eigenaar nog weet bij welk adres hij dit hondje gekocht heeft...

als iemand nog suggesties heeft...Ik mag toch hopen ja dat ze dat nog weten. Als ze je dat niet kunnen vertellen zou ik absoluut niet aan de koop beginnen. Het is echt een schatje en ik zou het diertje zo willen hebben (nee geen concurentie hoor ) maar ik vind het ook vreemd dat zo'n jong diertje te koop aangeboden wordt op MP. Ik vind het ook vreemd dat ze niet terug mailen en telefonisch niet bereikbaar zijn. Vreemd verhaal. Maar goed, hopelijk valt het allemaal mee en heb je straks een schattig pupje thuis. Als je tenminste meer biedt dan de andere bieders. Dat zou ik al niet leuk vinden, dat je hem dan misschien niet kunt krijgen. Heb je dit soort hondjes niet ook in het asiel?
Ohhhhhh, ik ben verliefd!

Maar mensen die "door omstandigheden" (ook zo'n vage en altijd weer genoemde "reden") afstand van hun hondje doen en er dan ook nog eens op laten bieden???? Ik kóts op dat soort figuren!

Het is geen stoel, bank of kast...

Het is dat mijn harig, twee keer gedumpt haarballetje geen andere hondjes in huis pruimt anders wist ik het wel
Maar stel dát jij het hondje zou kunnen overnemen, vraag áltijd naar het adres van hun dierenarts en check eerst of dat klopt en bel dan die dierenarts of de opgegeven gegevens kloppen.

(Vraag evt. ook naar het chipnummer (als dat liefje gechipt is dan))

Kan me voorstellen dat je zit te smelten!
Wát een liefje!

Maar ik zou inderdaad op je hoede zijn. Hoop voor je dat het wat is!

Ben nu wel benieuwd waarom het diertje weg moet.
ja dat ga ik zeker doen, ik hoop zo dat ze m nog hebben en dat ze er niet de hoofdprijs voor vragen. en dat ze anders nog het adres telefoon nummer van de "fokker" hebben.

en ben ook heel benieuwd waarom ze dit schatje weg doen, al is het maar de vraag of je het werkelijke eerlijke antwoord krijgt.

hoe vaak zie je niet de smoes allergie voorbij komen op marktplaats.

ze zeggen heus niet het is een draak van een hond hij sloopt alles haha..

maargoed aangezien het nog een jong hondje is zou het eventuele gedrag nog af te leren kunnen worden.
Stel dat ze je niet willen zeggen waar het beestje vandaan komt of je niet de naam van de dierenarts willen geven dat is er iets mis. Maar het kan ook meevallen en gaan ze scheiden of is iemand overleden (niet dat dat een meevaller is) of ineens een fulltime baan ipv parttime en hondje dan de hele dag alleen, ik zeg maar wat , je begrijpt me vast.

Maar iemand die een écht goed tehuis zoekt vraagt er niet veel geld voor maar wellicht denken ze: wie flink biedt is serieus maar goed....

Goed dat je voorzichtig bent

(maar o, dat kóppie)

(heb mijn Lotje naar de foto proberen te laten kijken maar ze haalde hooghartig haar neus op en klom uiterst en opvallend demonstratief háár mandje in en nam het uitgestrekt geheel in beslag )
Ik zou trouwens de link naar MP maar even weghalen (foto staat hier toch al en da's prima), zijn allemaal lieve meiden hier maar even zo veel enorme hondenliefhebbers

quote:iris1969 schreef op 04 oktober 2012 @ 22:08:

[...]

Hebben die dan geen uitpuilende ogen of krulhaar?

T'is maar net hoe het uitkomt. Sommigen hebben meer pekinese trekjes en anderen zijn poedels met lang glad haar. Met kruisingen weet je het natuurlijk nooit.

Een kennisje heeft er 1 die lijkt sprekend op een shitzu en die andere lijkt op de hond van de foto.
Wat maakt het dan uit welke rassen er in zitten?
Heb je al wat gehoord van de eigenaars?

Ik hoop zo voor het hondje dat jij zijn baasje mag worden en ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de reden van afstaan.

Houd je ons op de hoogte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven