Kindermenu's in restaurants

05-10-2012 14:51 66 berichten
Morgen gaan wij uit eten met familie. Ik heb net online de menukaart van het restaurant bekeken, vrij standaard, maar staan lekkere dingen op.

Onze zoontjes van 4 en 6 gaan mee, ze vinden uit eten gaan erg leuk, weten zich (meestal) goed te gedragen en lusten van alles. Zo jammer dat het kindermenu dan beperkt is tot kroket, frikadel, viezig gefrituurd stukje kip met patat, appelmoes en mayonaise.

Er is vast de mogelijkheid ze een miniportie van de andere gerechten op de kaart te geven, of eventueel een stukje zalm met patat en anderhalve wortel vind ik ook al leuk.

Wat een verschil met veel Spaanse restaurants, waar ook vaak verse pasta's e.d. op het kindermenu staan en waar je sowieso dmv tapa's je eigen menu samen kan stellen.

Wat wil ik met dit topic? Weinig. We gaan morgen lekker eten, de kinderen ongetwijfeld ook, ze houden best van snacken. Maar het blijft jammer....
Alle reacties Link kopieren
Veel kinderen eten helaas maar weinig van de dingen die voor volwassenen op de kaart staan. Maar dan bestel je voor jouw jongens toch gewoon samen één portie? Of laten ze de helft voor een keertje staan..
Je kunt idd vragen of ze een kleinere portie willen maken. Of, als ze het er allebei mee eens zijn 1 portie over 2 borden laten verdelen?
Anders vraag je toch gewoon de helft van een volwassen portie ?
Dan ga je naar een tapas restaurant.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 05 oktober 2012 @ 14:54:

Dan ga je naar een tapas restaurant.Haha, ja dat lijkt me ook handiger!
Ik vind het voor dit speciefieke etentje geen probleem hoor. Kinderen eten graag vis en kipsate gaat er goed in, daar kan ik vast een kleine portie voor ze van krijgen.

En mochten ze wel heel graag zo'n snackje willen om te eten, ook goed.

Ik vind het meer algemeen genomen zo jammer.
Of zo'n all you can-eat wokrestaurant. Of zo'n sam-sam-eettentje waar je halve porties krijgt.
Ik vind het ook jammer dat het altijd alleen maar patat met een snack is. Mijn dochter is vegetariër en voor haar zit er nooit wat bij. Maar zij neemt dan bijvoorbeeld een voorgerecht van de kaart en evt stokbrood met kruidenboter en een toetje. Dan heeft ze ook genoeg en niet alleen maar friet.
Gewoon een voorgerecht bestellen voor de kinderen.

Ik bestel ook vaak een paar voorgerechten ipv een hoofdgerecht.
Je hebt bij sommige restaurants een seniorenmenu. Dat is een kleinere portie voor de oudere mensch. Misschien wat voor de kinderen. Wij hebben weleens een aangepast menu gevraagd voor kinderen, gewoon wat minder. Was geen probleem.
ik bestel voor mijn kids vaak een gewoon gerecht ( voor volwassenen ) en ik vraag het ze over 2 borden te verdelen.
Gewoon halve portie vragen, of gewoon hele portie als je kind een grotere eter is, je kind hoeft toch niet persee van de kinderkaart te bestellen? Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
In veel andere landen staan ook kindermenu's op de kaart maar het is ook altijd mogelijk om een halve portie van iets te bestellen of om een extra bordje te vragen, voor een peuter van twee is een kindermenu nog teveel, die kan dan gewoon van paps en mams mee-eten.
verba volant, scripta manent.
ze willen als je het uitlegt vast wel een volwassen gerecht over 2 borden verdelen.
Ik heb ook geen probleem. :-)

'T is meer dat ik het in zijn algemeenheid jammer vind. Geef er voor mijn kinderen morgen wel een draai aan.
Ik zou idd ook gewoon vragen of ze een volwassen portie over 2 borden willen verdelen.
Wat willen je kinderen? De mijne lusten ook alles maar willen in een restaurant gewoon friet met een kroket. Dat krijgen ze thuis namelijk nooit
quote:aaquamarine schreef op 05 oktober 2012 @ 14:56:

Ik vind het ook jammer dat het altijd alleen maar patat met een snack is. Mijn dochter is vegetariër en voor haar zit er nooit wat bij. Maar zij neemt dan bijvoorbeeld een voorgerecht van de kaart en evt stokbrood met kruidenboter en een toetje. Dan heeft ze ook genoeg en niet alleen maar friet.Mijn dochter eet ook geen vlees en besteld ook altijd soep met stokbrood etc..
Dochter (2.5) eet sinds ze 1 is gewoon mee van de menukaart, in aangepaste portie. Eerlijk gezegd kom ik juist weinig in restaurants overigens waar ze alleen snack&friet hebben, dus herken het niet zo ..
Computer says nooooo
En eten we in een restaurant waar aparte schaaltjes met gebakken aardappelen en groente op tafel komen dan is er helemaal geen probleem en vragen we een extra bord en bestellen wat extra aardappelen en groente en salade.
Kindermenus zijn inderdaad vaak teleurstellend en ongezond. Zelden zit er groente bij. Ik heb ooit eens gegeten bij Koetjes en Kalfjes in Zoetermeer en daar hadden ze een superkinderkaart! Ik woon daar alleen een heel eind uit de buurt. Met Macmini ga ik ook vaak all you can eat sushi eten, vind hij geweldig. En ik bestel vaak een voorgerecht voor hem en voor de rest eet hij met ons mee, als ze geen kleine porties hebben.

Speeltuinen, dierentuinen en pretparken zijn helemaal hopeloos. Is er überhaupt iemand die dat lekker vind?
quote:snotolf schreef op 05 oktober 2012 @ 15:12:

Wat willen je kinderen? De mijne lusten ook alles maar willen in een restaurant gewoon friet met een kroket. Dat krijgen ze thuis namelijk nooit

Mijn zoon vind frikandellen en kroketten ook heerlijk maar mijn dochter eet dus echt geen vlees.

Soms besteld wel zo'n menu en dan bikt zoon de kroket of frikandel op en eet zij de patat en neemt dan wat groente etc uit de schaaltjes op tafel.
Google eens op "kinderen lekker de helft". Dit is een initiatief ooit begonnen op texel en inmiddels door een aantal restaurants ingevoerd waar kinderen voor de helft van de prijs een halve portie krijgen van een gerecht op de volwassenenkaart. mss een restaurant in je omgeving dat meedoet?
Mijn kinderen lusten van alles. Kroketten niet zo, maar frikadellen, kipnuggets of vooral vissticks gaan er prima in. Jongste houdt niet zo van patat en eet in dit soort restaurants heel weinig.

In dit geval is de keuze van het restaurant vooral geografisch geweest, we eten met een grote groep familie.

Zelf gaan wij met de kinderen niet zo vaak uit eten in Nederland. Wel vaak op vakanties in Spanje en Duitsland. Daar zijn mijn kinderen vooral heel blij met kleine porties verse pasta e.d.

Overigens hebben we ook eens met zo'n familie-etentje ergens gegeten waar ze een heel verantwoorde keuken hadden, zonder frituur. Daar hadden ze wel lekkere dingen voor kinderen op de kaart staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven