Lavendel
zaterdag 6 oktober 2012 om 10:50
Ik heb gister een aantal leuke lavendelplantjesgekregen, bedoeld voor buiten in een grote bloempot. Echter zijn het te weinig plantjes voor in de betreffende pot, en zou ik er nog wat bij moeten halen. Maar lavendel bloeit toch in het voorjaar? Is het dan wel de moeite waard om extra plantjes bij te halen of zijn ze in het voorjaar dan allemaal dood door de vorst?
zaterdag 6 oktober 2012 om 11:20
In een pot zou ik ze nu niet zetten. Of je moet de pot in bv de schuur zetten, dus beschermd tegen de vorst. De lavendel die ik in een pot had is afgelopen winter namelijk gesneuveld (ik was te lui om hem te beschermen tegen de kou).
De lavendel in de border heeft de winter wel gewoon overleefd overigens.
De lavendel in de border heeft de winter wel gewoon overleefd overigens.
maandag 8 oktober 2012 om 10:08
maandag 8 oktober 2012 om 10:08
maandag 8 oktober 2012 om 10:12
dinsdag 9 oktober 2012 om 16:51
Oke, ik heb gekeken, en ik weet gewoon geen oplossing... Hoeveel groeien die dingen? Als ze 4x zo groot worden als ze nu zijn (als ze +/- 50 cm doorsnee worden) passen twee plantjes in 2 grote bloempotten, maar dan hou ik alsnog 4 plantjes over. Als ik ze allemaal in de potten kwijt wil, mogen ze absoluut niet meer groeien en moet ik er alsnog 2 bijhalen want zo ziet dat er niet uit. Wat moet ik in hemelsnaam met deze 6 lavendelplantjes? Hoeveel groeien ze in een winter?