Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Wat goed talise en visalis!
Oo..... Wat een goed nieuws Talise en Visils!!! Ik hoop voor je Talise dat jullie er maandag uitkomen( wat een lang weekend zal dit voor je zijn....) vesils, gefelicteerd!!quote:Talise schreef op 03 oktober 2012 @ 20:06:

Drie keer is scheepsrecht, ook al is die drie keer verspreid over het hele land

Ik hoop zo dat je gelijk krijgt!!
Bij wie loopt er nou nog wat? Ben het even een beetje kwijt geloof ik...Rieneke?

Naast Talise en Visils dan natuurlijk
Yep! Ik heb donderdag ook kijkers gehad. Die hebben mooi een weekend gehad om er over na te denken.... Ik hoop snel wat te

horen!
Toch wel dus!

Hopelijk hoor je morgen wat joh *ThumbsUp* (Waarom bestaat die smiley niet?)

Gebeurt toch wel wat bij jou ineens, terwijl je huis toch al wat langer te koop staat nu, is het naar aanleiding van de open dag?
Nee, deze mensen zijn niet op de openhuizenroute geweest. Dus ze zullen eerst nog een afspraak maken voor een tweede bezichtiging lijkt mij. Dus daar maar op hopen. Het zou zo mooi zijn.....
rieneke: Nou, het was erger geweest als ik vrijdag NIET had geweten of we een bod hadden of niet... nu is het tenminste zeker dat er een vervolg komt... ben wel zenuwachtig hoor

Hoop dat je wat van de kijkers van donderdag hoort!

Droid & tess: *nog duimen doet... fulltime*
Is er nog nieuws? Ik duim nog steeds voor jullie!
Hier afwachten. We hebben een tegenbod gedaan. Volgens de makelaar kan het makkelijk een dagje duren voor we weer iets terug horen...
Oei, zenuwslopend lijkt me, Talise!

Hier nog niets gehoord, de kans dat dit wat wordt wordt al kleiner. Ik begin een behoorlijk katergevoel te krijgen... (Waarschijnlijk) die drukke week van vorige week voor niets....

De funda statestieken lieten vrijdag een flinke piek zien, maar zaterdag en zondag was het haast niets......
Rieneke: ooo dat is naar zeg... het leek zo veelbelovend! Ik hoop toch dat je nog wat hoort. Mijn collega beurt me hier de hele dag op met 'dat is tactiek, heel normaal hoor, wij wachtten ook een weekje'. Argh!
En Talise? Heb je al nieuws?
Rieneke: net weer een bod terug gehad. Het gaat langzaam, maar het gaat. Ik vind deze spelletjes persoonlijk nogal... ehm... nouja, beetje kinderachtig.
Tja, maar goed je bent in onderhandeling!! Dan maar kinderachtig, maar je bent bijna bij je doel!!
Jeetje Talise, dat schiet ook niet op dan! Zijn jullie wel bijna op een goede prijs? Ik vond een dag al zenuwslopend ik hoop dat er snel goed nieuws is!
visils en rieneke: zo is dat, we gaan. Het zijn denk ik drukke (werkende) mensen met veel adviezen van papa's en mama's enzo... dan duurt t toch wat langer tot de volgende stap. Wij reageren wel snel hoor... kijken wat vandaag weer brengt.

Verder nog nieuws van iemand??
Wij hebben gisteren het concept van de koopakte ontvangen. Het wordt nu wel heel echt! Zo spannend. Vrijdag komt steeds dichterbij.

Talise, zijn jullie al op bijna op het bod dat jullie willen hebben? Of denk je dat het nog even zal duren. Volgens mij is het ook allemaal tactiek hoor. Ik hoop dat er snel een beslissing valt.
visils: ooo wat spannend, ja dan wordt het ineens tastbaar! Goed hoor, echt leuk!

Hier gaat het langzaampjes. We zijn 'r nog niet nee. Ik zal 'r hier maar even niet teveel over zeggen

De datum is wel vast doorgegeven. Dat vond ik ook ineens al heel tastbaar. Betekend ook wel dat men verwacht eruit te komen he! En die datum is vervroegd, dus ik hoop dat het heen-en-weer spelletje nu ook een beetje sneller gaat. Dan kan ik dingen gaan regelen.
Ik heb laatst geschreven in het openhuizen topic, maar zag dat sommige hier schrijven. En aangezien ik een nieuwtje heb, zet ik het nu maar hier neer....

Ik heb een bod waar ik mee akkoord ga!!!

De vraagprijs was 154.000 (ben 1,5 jaar geleden begonnen op169.000) en het uiteindelijke bod is 147.500.

Ik houd wel 28.000 restschuld over, waarvan ik er 20.000 moet gaan lenen (ik heb berekend dat ik dit met ongeveer 4 jaar terug betaald heb), maar goed dan ben ik het straks wel kwijt.

Ik ga morgen de makelaar bellen om te zeggen dat ik het doe. En dan maar hopen dat alles zo snel mogelijk geregeld wordt, zodat het ook niet mee leeg staat.

Visils en Talise wat spannend. Talise voor jou hoop ik dat er snel duidelijkheid komt!!
alana: heeeeeeeee goed nieuws! Van harte gefeliciteerd! Niet met je restschuld natuurlijk, dat is rot. Maar een bekend ding, hier meer dan twee keer zoveel.... *zucht*

Maar wat een lekker gevoel he!

Geniet ervan meis!
@alana, wat fijn dat je een bod hebt, gs je nog onderhandelen?
Nee, ik ga niet meer onderhandelen.

Ze begon dinsdag met 135.000 en deed zelf later op de dag al een bod van 140.000. De makelaar heeft gezegd dat ik niet lager kan dan 150.000. Toen ging zij voor 145.000 en gaf in datzelfde gesprek aan dat 1475.000 echt de max is.

Ik heb overwogen om mijn poot stijf te houden in de hoop dat ze 150.000 betaalt, maar dat heeft de makelaar afgeraden. Daarnaast is 6500 onder de vraagprijs ook netjes natuurlijk (van haar kant).

Nu is het ook zo dat de koper en ik elkaar kennen. Zij weet van mij dat ik al heel veel ben gezakt en ik weet van haar dat ze ook niet heel veel meer kan lenen. Volgens mij zitten we nu dan ook op een realistische prijs.

Er was maandag nog een ander meisje dat een bod uitbracht. Maar dat was zo laag (120.000) en met een hele eisen lijst erbij, dat we besloten om niet met haar verder te gaan.

Talise heb jij nog wat gehoord?

Pppff vervelend he die restschuld (en dan zeg ik het nog heel netjes). Hoe gaan jullie hiermee om?

Ik koop geen nieuw huis, omdat ik bij mijn vriend ben gaan wonen. Ik moet het dus gewoon ophoesten, wat niet kan, ik heb contact gehad met de bank, maar die doen heel vervelend.

Nu moet ik het geld dus van mijn vriend lenen. Doordat ik maar 3 dagen kan werken (chronisch ziek maar geen aanvulling uit wia) duurt het lang voordat ik alles terug betaald heb.

Maar goed........ik heb het straks waarschijnljk verkocht!!!!

Op dit moment voelt he nog niet zo en zien ik vooral de bezwaren door de restschuld, maar jeetje!!!! Ik heb 1,5 jaar op dit moment gewacht!!,

Zo de makelaar bellen en doorgeven dat ik het doen.

Ik hoop zo dat jullie ook snel goed nieuws te horen krijgen!

Ps. Sorry voor de lange post.
Jeetje, ik zie heel veel typefoutjes in mijn bericht staan. Het is wel duidelijk dat ik een beetje gespannen ben haha
Alanabanana, wat fijn zeg! Onze restschuld is ook meer dan die van jou. We lenen het geld bij mijn schoonvader en betalen het met rente terug. We hopen in zeven/acht jaar. Maar je bent je huis kwijt! Daar gaat het om toch!! Super!

Talise, al eruit?
Visils, 7 tot 8 jaar. Jeetje dan mag ik niet zeuren met mijn (hopelijk) 4 jaar. En dat vind ik al zo lang. Wel fijn dat jullie het van je schoonvader kunnen lenen.

Ik heb de makelaar gesproken. Hij belt de koper en dan wordt als het goed is daarna het voorlopige koopcontract opgesteld. Spannend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven