Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Talise, ik woon al een tijd niet meer in Utrecht, maar mijn huis staat in een zijstraat van de Amsterdamse straatweg.

De makelaar is Walton. Daarvoor zat ik bij As en van Hoof.

Waar woon jij ergens? En welke makelaar heb je?

Ik ben ook helemaal niet nieuwsgierig hoor )
O, jammer... Zat je in de bloemenbuurt of in de Beverstraat? Ik heb ook een poosje bij de Amsterdamse straatweg gewoon: Johannes Uitenbogaerstraat. Maar nu dus aan de Joseph Haydnlaan, in Oog in al. En ik ga straks weer fijn naar het centrum, Magdalenastraat *smacht*

Mijn makelaar is Griffhorst Dijkstra, die van de 'Leef en Geniet' borden. Daar ben ik erg content mee. Ook een keer Lauteslager gehad, maar daar zie je me nooit meer terug. As en van Hoof zit aan de Catharijnesingel/Oosterkade toch? En Walton ken ik ook wel van naam ja... Vond je het wel leuk, in Utrecht wonen?
Ik zat in de bloemenbuurt, vlakbij de watertoren.

Wat heerlijk om in het centrum te wonen! Hoe vond je Oog in al? Lijkt mij persoonlijk geen hele leuke wijk om te wonen, maar er staan wel prachtige huizen.

Ik vond het heerlijk om in Utrecht te wonen! Ik ben er op kamers gegaan tijdens mijn studie en dacht de eerste jaren dat ik nooit meer weg zou gaan.

Op een gegeven moment veranderde dit. Toen werd mijn idee 'als ik iemand tegen kom die in de buurt wil wonen waar ik vandaan kom ga ik weg, anders blijf ik in Utrecht'. En nu woon ik samen in de plaats waar ik vandaan kom. Ook heerlijk!!

Ik miste vooral de ruimte, natuur en het water. Oja, en de seizoenen. In de stad krijg je die toch minder mee.

Maar ik werk nog wel in Utrecht en zo blijf ik toch nog een beetje verbonden....heb er ruim 10 jaar gewoond, dus dat wil ik nog niet helemaal kwijt/loslaten.

Woon jij al lang in Utrecht?

Griffhorst heeft ook een notariskantoor toch? Volgens mij heb ik daar de overdracht toendertijd gehad. Of was dat een andere?
quote:elize_ schreef op 12 oktober 2012 @ 11:50:

Hey meiden,

hier een mee lezer, spannende tijden hoor voor jullie!

Ik zit in een hele andere situatie; wij gaan vanmiddag voor een tweede bezichtiging. erg mooi huis, groot mooie locatie maar wel erg duur nog.

Het huis staat al 2,5 jaar te koop is al 50:000 gezakt in prijs afgelopen 2,5 jaar(ze vroegen er ook wel erg veel voor, niet echt realistisch).

Ik had de foto`s al gezien op funda en dacht, Leuk! maar de foto s waren iets te optimistisch.

het is dus best een klus huis (nieuwe vloer, keuken, hal vergroten dus muurtje slopen en maken, toilet vervangen badkamer enz enz). Dus als wij het willen kopen moet hij toch echt nog meer zakken met de prijs want al ons spaargeld gaat zitten in het opknappen huis.Huizenruil? Ben je gek? Gewoon 75K onder de vraagprijs gaan zitten, kan makkelijk!
WE ZIJN VERKOCHT!

Hieperdepiep HOERAAAA!!!!

alana: grappig, wij hebben ooit eens voor ons eerste huisje in de Jasmijnstraat gekeken Ja het centrum is zalig! Oog in Al is erg mooi, alleen missen wij de historie en de gezelligheid van de grachten... Ik woon sinds 2001 in Utrecht. En ik denk niet dat ik 'r nog wegga. Ik begrijp het wel hoor, dat je de ruimte en de seizoenen mist, als ik ouder ben en mijn kinderen wat rustiger, kan ik 't me wel voorstellen dat ik de stad uit zou gaan, maar vooralsnog vind ik 't zalig om vertier en winkels bij de hand te hebben Maar wat leuk dat je iemand tegen bent gekomen die op 'jouw' plek wilde wonen, fijn hoor!

Griffhorst heeft volgens mij geen notariskantoor (meer) ze hadden wel een financiele afdeling.
GEFELICITEERD!! Wouw, wat fijn voor je! Weet je al wanneer je er uit moet zijn?
Van harte gefeliciteerd Talise, wat een goed nieuws voor jullie zeg!
Talise, gefeliciteerd!! Wat heerlijk zeg!
rieneke tess en alana: dankjullie, wat een opluchting zeg! Ja, we moeten er 12 december uit. 12-12-12, dat vonden wij eigenlijk wel een prachtige datum om ons leven weer op te pakken vanaf het nulpunt. Hoera!

Verder is het stil... geen leuke nieuwtjes meer? Ik blijf wel elke dag even gluren hier hoor, in de hoop op goede berichten!
Talise, gefeliciteerd! Wat goed zeg. Heb jij ook een mooie prijs ervoor gekregen?

Hier is de koopakte getekend en de bedenktijd is vanavond om twaalf uur voorbij! Jeej!
12-12-12 een gewelidge datum inderdaad! Fijn zeg voor jullie!

En dan ook nog vanavond om 12 uur de bedenktijd voorbij! Hangt er iets met 12 in de lucht ofzo?

Mag ik je stiekum al voor t echies feliciteren Visils? Als ze nu nog terugdraaien.... Nee, dat doen ze echt niet!
Wat fijn dat je ook al een opleverdatum hebt afgesproken!

Ik wacht nog steeds op het concept (voorlopig)koopcontract. De makelaar heeft duidelijk geen haast....

Visils, wat een heerlijk tijdstip zal 00.01 voor jullie zijn geweest. Nu is het definitief!! Gefeliciteerd!
3 verkopen in een korte tijd, dat geeft toch goeie hoop!

Denk toch dat een aardige groep nog voor 1 januari zal kopen ivm de nieuwe regels.

Gefeliciteerd meiden, echt super!
visils: ooo wat fijn dat de bedenktijd voorbij is! Gefeliciteerd!!! Vind ik nog wel heel erg spannend hoor... stel je voor dat ze zich toch nog bedenken. Wij hebben destijds ook heel erg getwijfeld of we het wel of niet zouden doen... We hebben best een goede prijs. Netjes in het midden uitgekomen, dus ons minimum is gehaald!

Tess: mooi he. Ik kijk ernaar uit. Vandaag de verhuisdozen in laten vliegen middels wehkamp.nl Lekker moment.

Alana: duurt dat zo lang? Ik verwacht deze week ook een concept.

Droid: Ja, er gebeurt wel weer wat. Voor 1 januari zal er nog wel iets meer vaart in de huizenmarkt zitten, daarna zal het wel even wat rustiger zijn, dan is de druk van de ketel. Jij ook nog even voor 1 januari, huppeldepup! Ik wil je ook hier in het rijtje zien met verkochtstickers!
Droid, ik hoop dat je gelijk krijgt!

Thalise, komt vast goed! 12-12-12 mooie datum! ( onze jongste is om 12 min over half twaalf 12 op 12-12-08 geboren, ik zeg altijd gek-scherend dat ik niet op 2012 kon wachten!)

Ik was nooit zo 'n voorstander van de openhuizenroute, maar denk daar nu toch anders over. Het lijkt toch het een en ander in beweging te zetten. Ik hoop dat het niet meer nodig is, maar anders doen we in het voorjaar gewoon weer mee! ( en een facebookpagina, en artikel in in de Margriet...;-))
Rieneke, heb je een speeltuintje links van je huis...als je ervoor staat?
Ja, zou zo super zijn, als we allemaal voor 1 januari nog kunnen verkopen!!
Ja, klopt!! Heb je dat opgemaakt uit de foto's van funda?
rieneke: hahaha, ik hoop dat je in het voorjaar niet meer mee hoeft te doen! Maar anders zou ik alle zeilen lekker bijzetten, je weet nooit waar je koper vandaan moet komen! )
Ja, dat wil ik ook, een verkocht-sticker op het bord!
Toch he?!

Je hebt echt een leuk huis, vind je het echt te klein?

We zijn toch gaan kijken in Zutphen maar ken heel Zutphen nog niet, moeilijk zoeken...
Talise; volgens mij is het zelfs mogelijk dat je op dit forum, je koper tegen komt!

Droid; Dank je! Ja het is een mooi huis! Absoluut! Wij wonen er al 13 jaar met veel plezier. Maar met drie kindjes en een man die twee dagen thuis werkt en de financiele mogelijkheid om groter te gaan wonen, hebben we wel de wens om groter te gaan wonen. Bij elke verhuizing ga je op sommige punten vooruit en sommige achteruit. Het huis wat we nu op het oog hebben heeft niet zoveel licht inval. Dat is wat we gaan inleveren.. Maar daar krijgen we ook veel ruimte voor terug!
Ben je al bij huizen wezen kijken? Of ben je Zutphen gaan ontdekken. Zutphen heeft een leuke binnenstad. Als je vragen hebt, stel ze maar! Misschien kan ik je helpen.
Ik snap het Rieneke!

En je hebt gelijk, je kan niet op álle fronten vooruit gaan denk ik.

Ik snap trouwens niet dat jullie huis niet aantrekt.

We hadden eerst gekeken naar een dorp in de regio, oog was gevallen op Gorssel, erg leuk dorp maar toch te klein, en zo kwamen we bij Zutphen.

We willen het liefst een jaren 50/60 woning aan de rand van de stad, zit nu in noord te kijken.

Denk dat we maar wat huizen gaan bekijken...we zullen toch huizen moeten voelen en buurten moeten zien...

Want, geheel onverwacht komt morgen het stel van de open dag voor de tweede keer, het kan nu zomaar gaan gebeuren, en dan zullen wij ook wat moeten!!

Oh en dank je wel voor je aanbod
Oké, oei spannend! Jammer dat we niet een jaren 50/60 woning hebben... Misschien dat je Warnsveld ook leuk vindt, klein dorp tegen Zuphen aan. Gorssel is ook een leuk dorpje, wordt ook wel het Wassenaar van het Oosten genoemd.

Lijkt me trouwens ook erg leuk een oudere woning. Maar we zijn niet zo van de klus, en dan is een nieuwbouw woning makkelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven