vaak jonger geschat, niet leuk..
maandag 8 oktober 2012 om 12:35
Het is absoluut geen drama, maar ik zit toch ergens mee.
Ik ben van de zomer 30 jaar geworden.
Echter ik word heel vaak jonger geschat, krijg vaak scheve gezichten enz.
Nu kan je zeggen 'wees blij dat je er jong uit ziet' enz, maar ik vind het toch niet leuk.
Ik weet niet helemaal wat ik er mee moet, accepteren en niet zeuren, oma-jurken, colberts aan en zware make-up op ??
Wie kent dit en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik ben van de zomer 30 jaar geworden.
Echter ik word heel vaak jonger geschat, krijg vaak scheve gezichten enz.
Nu kan je zeggen 'wees blij dat je er jong uit ziet' enz, maar ik vind het toch niet leuk.
Ik weet niet helemaal wat ik er mee moet, accepteren en niet zeuren, oma-jurken, colberts aan en zware make-up op ??
Wie kent dit en hoe gaan jullie hiermee om?
maandag 8 oktober 2012 om 12:43
Ik vond het juist leuk dat ik op m'n 25ste naar m'n leeftijd werd gevraagd als ik sigaretten kocht, of ik wel al 16 was.
En nu nog als ik werk vind ik het wel een eer als wordt gedacht dat ik een stagaire ben. Als ik dan zeg dat ik al meer dan tien jaar geleden m'n diploma's haalde geloven ze het nauwelijks.
Geniet er maar van, straks als we echt ouder worden wordt je niet meer jonger geschat.
En nu nog als ik werk vind ik het wel een eer als wordt gedacht dat ik een stagaire ben. Als ik dan zeg dat ik al meer dan tien jaar geleden m'n diploma's haalde geloven ze het nauwelijks.
Geniet er maar van, straks als we echt ouder worden wordt je niet meer jonger geschat.
maandag 8 oktober 2012 om 12:43
maandag 8 oktober 2012 om 12:48
Ik word altijd vijf jaar jonger geschat op uiterlijk. Zodra ik begin te praten en mijn vakkennis deel is dat jonger inschatten gelukkig verdwenen.
Ik vind het altijd wel komisch... Doe er niks tegen, ik kan me ouder gaan kleden, maar dan nog blijf ik er jong uit zien..
Grappig: partner schat door mij andere vrouwen ouder dan ze zijn omdat hij denkt: "rond de dertig zie je er zo en zo uit" ik ben dan zijn referentiekader
Elke keer weer zegt ie dan: "wow, zij was veel jonger dan ik dacht..." Tjah...
Ik vind het altijd wel komisch... Doe er niks tegen, ik kan me ouder gaan kleden, maar dan nog blijf ik er jong uit zien..
Grappig: partner schat door mij andere vrouwen ouder dan ze zijn omdat hij denkt: "rond de dertig zie je er zo en zo uit" ik ben dan zijn referentiekader
Elke keer weer zegt ie dan: "wow, zij was veel jonger dan ik dacht..." Tjah...
maandag 8 oktober 2012 om 12:49
Ik herken het ook. Ik ben ook 30 en ik word vaak 16 geschat.
Ik vind het niet zo erg meer eigenlijk. De enige momenten wanneer ik het wel vervelend vind zijn als mensen:
- die een paar jaar jongen zijn dan ik extreem verbaasd gaan doen als ze mijn leeftijd horen: " Neeeeee, echt??????? Niet!!!!". Dat gebeurt vaak ook nog op een kinderlijke toon waardoor ik mij dan echt een klein kind voel.
- Kinderlijk tegen mij praten: " O wat leuk heb je een baantje! Dat is wel fijn he, een extra zakcentje!"
Maar verder maakt het me niet uit
Ik vind het niet zo erg meer eigenlijk. De enige momenten wanneer ik het wel vervelend vind zijn als mensen:
- die een paar jaar jongen zijn dan ik extreem verbaasd gaan doen als ze mijn leeftijd horen: " Neeeeee, echt??????? Niet!!!!". Dat gebeurt vaak ook nog op een kinderlijke toon waardoor ik mij dan echt een klein kind voel.
- Kinderlijk tegen mij praten: " O wat leuk heb je een baantje! Dat is wel fijn he, een extra zakcentje!"
Maar verder maakt het me niet uit
maandag 8 oktober 2012 om 12:50
Ik ben bijna 25, maar wordt ook jonger geschat... Maar of dat nu nog het geval is weet ik niet, althans hoor er niet veel mensen over, had ik vroeger wel, toen ik 21 a 22 jaar was, werd ik altijd geschat als iemand van 17 a 18 jaar, vroeger vond ik het wel erg, maar nu niet meer, ben zoals ik ben, of je nou jonger of ouder geschat wordt;) heeft ook z'n voordelen.
maandag 8 oktober 2012 om 12:52
quote:violett schreef op 08 oktober 2012 @ 12:49:
Wat vind je er moeilijk aan? Wat voor scheve gezichten krijg je?
Hier bijna zelfde leeftijd en word ook al jaren jonger geschat. Vind het verbazend en grappig,
en ben benieuwd tot welke leeftijd dit doorgaat.Dat vraag ik mij ook wel eens af haha. Ik verwacht dat het niet zo lang meer zal duren allemaal. Misschien zie ik er over 10 jaar nog wel jonger uit, maar dan zie ik er denk ik meer uit als een 30 jarige met een oude kop!
Wat vind je er moeilijk aan? Wat voor scheve gezichten krijg je?
Hier bijna zelfde leeftijd en word ook al jaren jonger geschat. Vind het verbazend en grappig,
en ben benieuwd tot welke leeftijd dit doorgaat.Dat vraag ik mij ook wel eens af haha. Ik verwacht dat het niet zo lang meer zal duren allemaal. Misschien zie ik er over 10 jaar nog wel jonger uit, maar dan zie ik er denk ik meer uit als een 30 jarige met een oude kop!
Hai,
Ik zou je wel willen helpen a.d.h van make-up en kleding tips?
Je kunt mij mailen: kimmvd@gmail.com
Groetjes Kim
Ik zou je wel willen helpen a.d.h van make-up en kleding tips?
Je kunt mij mailen: kimmvd@gmail.com
Groetjes Kim
maandag 8 oktober 2012 om 12:53
maandag 8 oktober 2012 om 12:56
Ik vind het trouwens ook altijd een beetje vreemd bij het boodschappen doen. Dan heb ik aardappelen, groente, melk, brood, pasta, wc papier etc etc op de band liggen en een fles wijn.
En dan zegt de cassiere: Mag ik je ID even zien?
Dan denk ik wel: ehm.. voor wie denk je dan dat al die booschappen zijn? Voor mijn moeder?
En dan zegt de cassiere: Mag ik je ID even zien?
Dan denk ik wel: ehm.. voor wie denk je dan dat al die booschappen zijn? Voor mijn moeder?
maandag 8 oktober 2012 om 12:57
Ik zag er rond jouw leeftijd uit als 16, ben klein en ook nog licht. Mensen vonden mij uiterst knuffelbaar en tilde me graag op omdat dat erg makkelijk was.Tot ik mijn mond opentrok en was ik en zelfverzekerde slimme meid. Nu ben ik de 40 ver voorbij en zie ik eruit als halverwege de 30. En ik ben ijdel genoeg om toetegevn dat ik daar van geniet.
maandag 8 oktober 2012 om 12:58