vaak jonger geschat, niet leuk..

08-10-2012 12:35 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is absoluut geen drama, maar ik zit toch ergens mee.

Ik ben van de zomer 30 jaar geworden.

Echter ik word heel vaak jonger geschat, krijg vaak scheve gezichten enz.

Nu kan je zeggen 'wees blij dat je er jong uit ziet' enz, maar ik vind het toch niet leuk.

Ik weet niet helemaal wat ik er mee moet, accepteren en niet zeuren, oma-jurken, colberts aan en zware make-up op ??

Wie kent dit en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik word ook standaard 21 ipv 30 geschat, vind ik ook niet leuk want zoals iemand al eerder zei de jongens van 16/18 jaar lopen achter je aan.

Heel vaak wordt ik aan de kassa op mijn werk aangesproken als meisje of zelfs jongen/meneer (dan denk ik wel wat voor bril ze hebben).

@Phoebe: Waar komt jouw 'plan' om iemand voor lul te willen zetten vandaan?

Diegene schat jou jonger en met diegene nog veel meer mensen.
Ja guitig. Dat hoor ik ook! Of ' een opengezichtje' haha.

Als ik neutrale make up op heb.

Laatst was ik ergens zei een mevrouw ja daar weet jij niks vanaf, dat komt wel als je ooit zelf kinderen hebt. Niet leuk, ze kan het het niet weten natuurlijk maar toch.

Of als ik zeg: kom luister eens naar mama dat ik aangestaard wordt. Wauw bizar

( nu ik dit terug lees wil ik graag zeggen: dit zeg ik tegen mijn zoon haha niet tegen een random vreemdeling )

Maareh zijn jullie ook heel contactzoekerig? Ik babbel altijd met iedereen en heb een gekke vorm van humor.

Heb ook een lip en tongpiercing
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Nah voor lul. Ik hoop dat ze dan net zo'n opgelaten gevoel heeft met die hele rij die mee zit te kijken... Haha
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:noa_lynn schreef op 09 oktober 2012 @ 17:24:

Ik word ook standaard 21 ipv 30 geschat, vind ik ook niet leuk want zoals iemand al eerder zei de jongens van 16/18 jaar lopen achter je aan.

Heel vaak wordt ik aan de kassa op mijn werk aangesproken als meisje of zelfs jongen/meneer (dan denk ik wel wat voor bril ze hebben).

@Phoebe: Waar komt jouw 'plan' om iemand voor lul te willen zetten vandaan?

Diegene schat jou jonger en met diegene nog veel meer mensen.

hihihi, dat was maar een grapje, ik zou bij mij vooral niet alles al te serieus nemen... (phoebe logica)

ik zat trouwens naar een foto van mij te kijken de laatste x dat iemand zei, 'ben jij dertig??????? en ik besefde me dat het ook wel een beetje aan mn outfit van toen lag. ik had een shirtje aan met grote letters, glitters, wat kleine afbeeldingen, sneakers erbij enz.

Dan oog ik toch een stuk 'kinderlijker' dan wanneer ik een effen shirtje met v hals, laarsjes met een hakje enz aan heb...

zeker omdat ik vrij tenger gebouwd ben.

Mies wat grappig dat je dat vraagt, nou ja of ik een echte contact zoeker ben....... oorspronkelijk niet, was ook lange tijd door verschillende dingen erg onzeker. ik ben de laatste tijd echter veel minder onzeker (das dan weer een voordeel als je 30 bent!) en ik kan gelukkig wel veel makkelijk praten met iemand. nu heb ik dat ook wel geleerd van de inwoners van de stad waar ik al een aantal jaar woon. hier is het normaal dat ze bij de bushalte tegen je gaan kletsen. moest ik in het begin best wel aan wennen, maar nu vind ik het alleen maar leuk...
Ik was laatst met mijn broer en mijn vader bij een begrafenis. Komt er een kennis van mijn vader (en van de overledene) en vraagt eerst mijn broer, en vervolgens mij of we nog studeren of dat we al klaar zijn. We hebben het maar zo gelaten en gewoon gezegd dat we al klaar zijn. Mijn broer is 38 en ik ben 40. .

Maar oké, dat waren oudere mensen zonder kinderen.

Leeftijdgenoten schatten mij ook ongeveer 10 jaar jonger. Zelfs als ik ze heb gewaarschuwd dat ik ouder ben dat ik eruit zie, zeggen ze iets vooraan in de 30. Ik heb 4 kinderen, en dus krijg ik ook regelmatig de opmerking dat een jonge moeder zo leuk is. Toen mijn oudste geboren werd was ik al 31 .....
hahaha, wat een grappig verhaal, zulke reacties krijg ik eigenlijk nooit. alleen maar van 'nou dat zie je er niet aan af' als ik vertel dat ik 30 ben of met een raar gezegd roepen 'ben jij al dertig'??? nee, 12, nou goed!

die reacties die jullie krijgen zijn vooral grappig (nou ja ik snap dat het ook vervelend kan zijn, maar ik denk dat ik dat zelf nog wel grappig op zou kunnen vatten. die reacties die ik krijg daar kan je toch niks mee zeg maar....)
Ik was aan het reizen en werd zo vaak (zoveel) jonger geschat, dat ik oprecht beledigd was dat iemand zei: volgens mij ben je 27. dat was weliswaar mijn echte leeftijd, maar ik raakte gewend aan de opmerkingen als - jij als 20 jarige, are you a girl or a woman, are you old enough to drink? (ja, daar waar die grens op 18 jaar lag).

Het lag een beetje aan de cultuur en zeker ook hoe ik me kleedde: backpacker draagt nou eenmaal geen serieuze kleding - ik vond vlechtjes leuk en felgekleurde lokale kleding was me ook niet vreemd (de rest was al versleten). Inmiddels merk ik dat als ik mijn bril draag en werkkleding (pakken en netjes) aan heb, ik nooit meer mijn id hoef te laten zien voor sigaretten of een fles wijn. (wel handig, want die wil ik niet altijd bij me dragen)

Ik vind het allemaal prima! Slechts een paar keer was ik zeer geirriteerd. Tijdens mijn reis kwamen mijn ouders me opzoeken. En als we dan een dagtrip met een groep deden en mijn ouders leuk aan het socializen waren met anderen - 'ja, we zoeken onze dochter (wijst mij aan) op, die al een jaar reist'.

Na wat vragen waar ik geweest was en wat ik gedaan had (jep, alle dure dingen - safari's, duikpaddy's, skydiven etc) kreeg ik regelmatig een opmerking als 'je boft maar met zulke ouders', 'je ouders zullen je wel veel hebben toegestoken' etc etc...

Ik heb een paar jaar hard gewerkt en veel gespaard en werd door mijn jeugdige uiterlijk verward met een 18jarige die op paps en mams centen is gaan reizen. GRRRR

Je had hun gezichten moeten zien als ze dan - meer uit verplichte sociale vorm dan daadwerkelijke interesse - vroegen: goh, wat deed je voor je reis eigenlijk? Ze verwachtten een antwoord van een school, een avontuurlijk iets of een (onafgemaakte?) studie.

Maar ik had daarvoor een heel serieuze baan bij een grote internationale organisatie, dus dan zag je ze ongemakkelijk achterover leunen en heel terloops aan mij of mijn ouders vragen hoe oud ik was... hahahahahaha

Ach, dan had ik op dat moment ook wel lol om de verwarring :-)

alleen maar voordelen dus!
Ik word vaak ook 10-15 jaar jonger geschat dan ik ben.

Dat heb ik lange tijd vervelend gevonden; vooral doordat ik ook wat verlegen/onzeker ben en dat straal ik ook wel uit.

Die beide dingen hebben wel met elkaar te maken.

Maar ik zie het tegenwoordig als iets wat nu eenmaal is zoals het is en het hoort bij mij.

Dan ben ik maar niet zoals "gemiddeld" :-)
Mij schatten ze ook vaak eind twintig..ik vat het op als een compliment.
Ik heb wel vaker meegemaakt dat ze dachten dat ik de dochter van mijn vriend was.
Mijn man is weleens gezegd dat hij niet moest denken bier voor z'n dochter te kunnen kopen.

Ook werd mij een keer verteld door het kassameisje dat ik nog maar een paar jaartjes mocht wachten voordat ze mij die alcohol mocht verkopen, terwijl ze fles drank achter de kassa zette.
Over een paar tiental jaar, ga je het als een compliment ervaren.
ja dat hoor ik zo vaak, echter ik vind het nog steeds NIET leuk.

ik maak ook nooit leuke dingen mee zoals een misser van een cassiere als ik alcohol koop. dat lijkt me zo grappig...

gloeiende gloeiende, ik word alleen jonger geschat als het me NIET uitkomt...... boehoehoe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven