vaak jonger geschat, niet leuk..

08-10-2012 12:35 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is absoluut geen drama, maar ik zit toch ergens mee.

Ik ben van de zomer 30 jaar geworden.

Echter ik word heel vaak jonger geschat, krijg vaak scheve gezichten enz.

Nu kan je zeggen 'wees blij dat je er jong uit ziet' enz, maar ik vind het toch niet leuk.

Ik weet niet helemaal wat ik er mee moet, accepteren en niet zeuren, oma-jurken, colberts aan en zware make-up op ??

Wie kent dit en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik ben ook 30 en word meestal ergens tussen de 21 en 25 geschat. Maar dat vind ik juist leuk!

Ja ik krijg wel een rooie kop als mijn ID gevraagd word bij de slijterij, vooral als ik hem niet bij me heb, maar tot nu toe geloven ze me altijd als ik dan zeg dat ik al 30 ben.

En tijdens mijn werk (inderdaad de vraag of ik stagiaire was) veranderde het toch meteen als ik mijn mond open trok...

Accepteren dus en er blij mee zijn!
Vrouwen denken heel vaak dat ze er beter uitzien dan leeftijdgenoten en dat die andere vrouw er toch veel ouder uit ziet dan zijzelf. Vaak is dat helemaal niet het geval.

Iedereen weet dat er een zeer pijnlijke situatie ontstaat als je iemand ouder schat. De meeste mensen vinden het ook leuk om jonger geschat te worden dus als mensen wordt gevraagd hoe oud ze iemand schatten houden ze een behoorlijke veiligheidsmarge aan. Dus als mensen zeggen dat ze je 25 schatten denken ze dat je 30 bent.

Mij wordt trouwensbijna nooit gevraagd hoe oud ik ben. Ook wordt mij nooit zomaar meegedeeld he jij bent vast .....jaar.
Hahaha, geweldig die boodschappen!!

Mijn vriend wordt overigens ook altijd een paar jaar jonger geschat...

Geweldig!! Van moeder natuur een paar jaar extra rimpelvrije relatie kado gekregen... :-)
Heel herkenbaar! Ik ben ook 25 maar zo zien de meeste mensen mij kennelijk niet : 'Oh, ik dacht dat je 17,18 was..'

En ik probeer dan ook maar te denken 'later vind ik het leuk, dat ik er jonger uitzie', maar op mijn werk (jeugdzorg) is het niet handig omdat ouders over het algemeen niet staan te juichen bij een hulpverlener, laat staan eentje die eruit ziet als 18!
Ik lijk ook ongeveer 5 jaar jonger. Lijkt me leuk als je 30 + bentt, maar niet als je 23 bent.

Ben jij de stagaire?

Nee, vind je dat ik werk alsof ik de stagaire ben dan..?

Of dan denken ze dat mijn vriend met een grietje van 18 gaat.

Ik zou het fijn vinden als ik gezien werd als volwassen en serieus in plaats van kinderlijk en onervaren.
Karen, dat is inderdaad lastig... Maar zodra je begint te praten is dat vaak wel over...is mijn ervaring.
quote:sugarmiss schreef op 08 oktober 2012 @ 12:59:

Vrouwen denken heel vaak dat ze er beter uitzien dan leeftijdgenoten en dat die andere vrouw er toch veel ouder uit ziet dan zijzelf. Vaak is dat helemaal niet het geval.

Iedereen weet dat er een zeer pijnlijke situatie ontstaat als je iemand ouder schat. De meeste mensen vinden het ook leuk om jonger geschat te worden dus als mensen wordt gevraagd hoe oud ze iemand schatten houden ze een behoorlijke veiligheidsmarge aan. Dus als mensen zeggen dat ze je 25 schatten denken ze dat je 30 bent.

Mij wordt trouwensbijna nooit gevraagd hoe oud ik ben. Ook wordt mij nooit zomaar meegedeeld he jij bent vast .....jaar.Dat is waar, maar ik weet wel zeker dat ik er jonger uitzie hoor.
quote:plofkipje84 schreef op 08 oktober 2012 @ 12:58:

Jeleny, ik vind het altijd wel grappig als mensen bij een sollicitatiegesprek mij zien, mijn cv hebben gelezen maar niet hebben uitgerekend hoe oud ik ben...

Eerste reactie is dan altijd: "zo je hebt al heel veel ervaring" (echt niet meer dan de gemiddelde andere bijna dertiger...)

Ach ja..Haha die is ook goed
quote:Karen87 schreef op 08 oktober 2012 @ 13:00:

Heel herkenbaar! Ik ben ook 25 maar zo zien de meeste mensen mij kennelijk niet : 'Oh, ik dacht dat je 17,18 was..'

En ik probeer dan ook maar te denken 'later vind ik het leuk, dat ik er jonger uitzie', maar op mijn werk (jeugdzorg) is het niet handig omdat ouders over het algemeen niet staan te juichen bij een hulpverlener, laat staan eentje die eruit ziet als 18!

Ik denk dat die ouders je nog steeds jong vinden voor een hulpverlener als ze wel zien dat je 25 bent.

Zolang iemand niet zelf minstens 3 kinderen heeft die ouder zijn dan mijn kind denk ik sowiezo wie ben jij om mij advies te geven over mijn kind.
quote:Beauke schreef op 08 oktober 2012 @ 13:03:

[...]

Dat is waar, maar ik weet wel zeker dat ik er jonger uitzie hoor. Ook mee eens. Ik vind alleen niet dat ik er beter uitzie dan een ander. Ik vind dat ik er uitzie als een jong meisje, maar dan wel met een oude kop (als je snapt wat ik bedoel).
quote:plofkipje84 schreef op 08 oktober 2012 @ 13:03:

Karen, dat is inderdaad lastig... Maar zodra je begint te praten is dat vaak wel over...is mijn ervaring.Ja dat klopt, maar het maakt het begin nog nét even een stapje lastiger
quote:sugarmiss schreef op 08 oktober 2012 @ 13:06:

Zolang iemand niet zelf minstens 3 kinderen heeft die ouder zijn dan mijn kind denk ik sowiezo wie ben jij om mij advies te geven over mijn kind.Pffffffffffff.
Bij een eeste reactie als zo jij hebt al veel werkervaring kan iemand ook denken zo jij hebt al veel veschillende dingen gedaan waarschijnlijk een echte jobhopper. Zo'n zin vind ik niet gelijk naar leeftijd verwijzen.

[...]

Ik denk dat die ouders je nog steeds jong vinden voor een hulpverlener als ze wel zien dat je 25 bent.

Zolang iemand niet zelf minstens 3 kinderen heeft die ouder zijn dan mijn kind denk ik sowiezo wie ben jij om mij advies te geven over mijn kind.

Ik heb van mijn 20e tot mijn 28e in de jeugdhulpverlening gewerkt, met pubers en hun ouders (en heb zelf geen kinderen)

En ik denk dat iedere ouder wel dacht toen ze mij zagen en ik mij voorstelde als de mentor van hun kind, wat moet dat jonge ding met die piercing en die rare hanekam mij leren?

Alleen ik denk uit beleefdheid dat geen enkele ouder dat hardop uitsprak, en het voordeel is dat ik zo goed in mijn werk was, dat dat vooroordeel ook meteen verdween toen ik mijn mond open deed.

En ik kan je vertellen dat ik beter in mijn werk was, dan vele andere oudere collega's die wél al 3 kinderen hadden...
Hoe ouder je wordt, hoe leuker het is. Helaas is dat bij mij nog niet het geval. Ik ben nu 22 en word vaak 16 geschat.

Dat verandert vaak ook weer als ik mijn mond opentrek.;) Maar dan zijn de meeste mensen weer geamuseerd. Pluspunt voor mij, ik heb dan vaak iets van "Zo heb ik jouw weer ff op je plaats gezet" :P

Waar ik echter mee zit, zijn de jongens/mannen. Van die 16-jarige komen altijd op mij af. {zucht} Daar word ik pas moe van.
Doel nastreven
Sugarmiss, fijne aanname dat ik een jobhopper zou zijn.... Pffff...

Enne, ik denk dat ik, zonder kinderen, ouders echt wel advies kan en mag geven. Doe dit nu namelijk ook in mijn werk en heb er nooit een reactie zoals jij die geeft op gehad.
quote:Rary schreef op 08 oktober 2012 @ 13:10:

[...]

Ik heb van mijn 20e tot mijn 28e in de jeugdhulpverlening gewerkt, met pubers en hun ouders (en heb zelf geen kinderen)

En ik denk dat iedere ouder wel dacht toen ze mij zagen en ik mij voorstelde als de mentor van hun kind, wat moet dat jonge ding met die piercing en die rare hanekam mij leren?

Alleen ik denk uit beleefdheid dat geen enkele ouder dat hardop uitsprak, en het voordeel is dat ik zo goed in mijn werk was, dat dat vooroordeel ook meteen verdween toen ik mijn mond open deed.

En ik kan je vertellen dat ik beter in mijn werk was, dan vele andere oudere collega's die wél al 3 kinderen hadden...

Eens!

@sugarmiss; gelukkig kom ik ouders ook niet vertellen hoe ik vind dat zij hun kind moeten opvoeden, dat scheelt weer
Ik word ook jonger geschat dan ik ben. Ik was 24 toen ik mijn eerste kind kreeg en werd toen vaak nagekeken alsof ik een tienermoeder was. Kinderen van een jaar of 15/16 wezen me na en zeiden tegen elkaar: kijk, dat meisje heeft al een baby!

Nu ben ik inmiddels dertig en nog steeds denken mensen dat ik jonger ben. Mijn partner is met zijn 33 jaar al flink kalend en laat vaak zijn baard staan waardoor hij er dan juist een stuk ouder uitziet. Tijdje geleden werden we tijdens het winkelen aangesproken door een vrouw die tegen onze kinderen zei: "Zo, zijn jullie lekker op stap met mama en opa?" Zo lullig, partner keek wat beteutert en ik kwam niet meer bij. Dan kun je toch beter jonger geschat worden, haha.
quote:ieniemienie82 schreef op 08 oktober 2012 @ 13:21:

Ik word ook jonger geschat dan ik ben. Ik was 24 toen ik mijn eerste kind kreeg en werd toen vaak nagekeken alsof ik een tienermoeder was. Kinderen van een jaar of 15/16 wezen me na en zeiden tegen elkaar: kijk, dat meisje heeft al een baby!

Nu ben ik inmiddels dertig en nog steeds denken mensen dat ik jonger ben. Mijn partner is met zijn 33 jaar al flink kalend en laat vaak zijn baard staan waardoor hij er dan juist een stuk ouder uitziet. Tijdje geleden werden we tijdens het winkelen aangesproken door een vrouw die tegen onze kinderen zei: "Zo, zijn jullie lekker op stap met mama en opa?" Zo lullig, partner keek wat beteutert en ik kwam niet meer bij. Dan kun je toch beter jonger geschat worden, haha.

Die arme man van jou.
Ik ben 22 maar ze schatten me 18 hier in de straat snappen ze niet dat ik al een aantal jaar met de auto rijd, al ben ik in hun ogen pas 18.En op me werk werd nog welleens gedacht dat ik de stagiaire was terwijl ik al jaren me diploma had
Ook ik word jonger geschat maar ik denk dat dit meer te maken heeft met beleefdheid dan iets anders. Ik neem het in ieder geval met een korrel.
quote:ieniemienie82 schreef op 08 oktober 2012 @ 13:21:

ahhhhhhh

maar toch ook

[...]

Als een hulpverlener in je gezin komt, is dat een teken dat je het niet zo goed aan het doen bent...

Dus daar zit je dan met al je wijsheid en je 3 kinderen...

Tjezus zeg...
quote:secondhandsuus schreef op 08 oktober 2012 @ 13:41:

[...]

Als een hulpverlener in je gezin komt, is dat een teken dat je het niet zo goed aan het doen bent...

Dus daar zit je dan met al je wijsheid en je 3 kinderen...

Tjezus zeg...
Ik ben een tijdlang ouder geschat, maar word nu juist jonger geschat. Toen ik 16 was, dacht men dat ik 25 was, en nu ik 34 ben, denkt men dat weer. Dus blijkbaar heb ik een 25-jarigenhoofd. Nou, mij hoor je niet klagen...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven