amsterdam hotel+rest. tips?

08-10-2012 19:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het eigenlijk al. Ik wil met mijn vriend volgende week gezellig mijn verjaardag vieren en het lijkt me leuk om naar de show boom chicago te gaan volgende week woensdag of donderdag op het leidseplein in amsterdam. Het zou leuk zijn er een nachtje aan vast te kunnen knopen en daarvoor nog even uit eten te kunnen.

Mijn vriend is vegetarisch dus ik wil eigenlijk een restaurant die óf uitsluitend vegetarisch is óf waar toch wel wat vegetarische gerechten op de kaart staan. Het mag best wat kosten want hou wel van luxe uit eten gaan.

Verder willen we dus ook lekker ergens kunnen slapen. Dit hoeft niet het hilton te zijn (zeker niet) maar ook geen jeugdherberg. Een leuk bad of mooie douche is geen overbodige douche en het mag ook wel een beetje fancy.

Natuurlijk zou het fijn zijn als dit alles dichtbij het leidseplein zou zijn of in ieder geval ergens dichtbij centrum zodat we (als we niet alleen maar willen winkelen) ook nog de volgende dag iets leuks te doen hebben. Zat zelf te denken aan the dungeon of madame tussaud of misschien andere leuke tips?

Overigens hebben we geen echt budget. Het gaat om de prijs-kwaliteit dus als het iets meer is maar het waard is, is dat prima.
Boutique hotel View! Kruipafstand vh Leidseplein, toch mooi en rustig aan een gracht, aardig personeel, prima ontbijt. Kamers zijn verschillend in luxe en prijs. Wij hadden in het oude gebouw een grote kamer, aan de voorkant. Mooi, prima bed, afdoende badkamer. Het is geen superluxe zoals the Grand of zo, maar prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend. Zit nu mobiel, dus kan geen link plakken, maar google even. Ik had geboekt via Boooking.com
Bilderberg Garden / De kersentuin? Hotel is OK, maar niet heel bijzonder. Restaurant maakt wel heel aparte dingen en is echt heel lekker.

Okura is heel chic en heeft verschillende goede restaurants, dus dan kun je kiezen.

Maar ook leuk is een hotel bij het Leidsche plein (bijv NH) en dan bijv eten bij Le Garage.
Ik vind het Americain Hotel leuk omdat het zo (vergane) glorie is en omdat je er goed kun eten en geweldig mensen kijken. Vooral de high tea is heel leuk en vraag gewoon om vegetarisch, van do t/m zo avond volgens mij ook live muziek check ook diningcity. Ook zou je kunnen denken aan Hotel de Filosoof van Sandton, wel even je wensen tav een bad kenbaar maken.

Je zou ook eens kunnen denken aan de ´The Toren´ dichtbij de Westerkerk, iets verder van het Leidse maar wel te bereiken met bijv de tram of 15 min lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb i.v.m. examens twee nachten geslapen aan de Prinsengracht in het Hampshire Hotel.

Zéér goed bevallen.

Ik had een kamer aan de tuinkant, en hoorde alleen maar vogeltjes kwinkeleren. Dat had ik écht niet verwacht.

Zalig !!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb een keer met vriend in Hotel Arena geslapen. Ontvangst was heel hartelijk. Welkomstdrankje. Mooi design. Heerlijke bedden. Leuke badkamerproducten. En een goed ontbijt. Ik vond het leuk om eens mee te maken. Tram stopt vlakbij, metro paar haltes verder.
Voor mijn verjaardag had ik een overnachting in het Bilderberg Garden hotel gekregen. Voor mij echt een luxe want normaal boek ik een goedkoop hotel. Heerlijk bed en badkamer met bad. Ontbijtbuffet (met 'champagne' voor de liefhebber) was uitgebreid en zeer smakelijk. Erg vriendelijke bediening. Je kon tot laat ontbijten (ik geloof tot 12 uur) waardoor je fijn kon uitslapen.

Goed te bereiken vanaf het Leidscheplein (tram stopt om de hoek) en de wat luxere winkels op loopafstand. Wij waren er ook op zondag en dan staat de auto gratis, dat is natuurlijk weer mooi meegenomen.

Dungeon vond ik wel grappig, maar niet echt bijzonder.
Dit B&B is ook een aanrader: http://www.amsterdam-bed- ... amphora-bed-and-breakfast

alsmede deze:

http://www.booking.com/ho ... apollo-nobrand-T001-1;sid=5ac7ecd94401d72ef3e6ee5fd66cd377;dcid=1;checkin=20

en deze in Zuid: http://www.booking.com/ho ... apollo-nobrand-T001-1;sid=5ac7ecd94401d72ef3e6ee5fd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook zou je eens op www.wimdu.nl kunnen zoeken op Amsterdam.

Daar wordt o.a. dit luxe app. aangeboden. http://www.wimdu.nl/offer ... price_desc&utf8=%E2%9C%93

Het is betrouwbaar en verzekerd. Ik heb een jaar geleden via wimdu een app. gehuurd in Barcelona.
Leuk en goed restaurant in de buurt van het Leidseplein: Spelt. Ook heel goed voor vegetariers.
College hotel! Mooi, sjiek en rustig
Hoi

Leuke reisplannen!

Ik kan je in ieder geval aanraden om zeker eens http://bit.ly/VKEvm9 te checken.

is een heel goede website met veel aanbod - goedkope huizen/appartementen die je rechtsreeks van bewoners kan huren omdat ze ze niet gebruiken (vb zelf op reis zijn of elders wonen)

groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven