Winter in Wenen

08-10-2012 20:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag met een vriend in een opwelling een weekendje Wenen geboekt, lekker last minute. We zitten in een pension niet ver van het centrum (aldus de website..) maar hebben beiden geen idee wat er naast Sissi nog meer Weens is . Iemand tips en trucs voor een leuk weekend: must see's, leuke hippe clubs of tentjes?
Ok, dit is nieuw voor me: ik geloof dat ik voor het eerst jaloers ben (op een niet misgunnende manier!) op iemand die ergens heen gaat

Wenen lijkt me zo ontzettend mooi, leuk en interessant! Moet er toch ook ooit eens heen, dus ik lees mee

Have fun alvast!

(cappuccino is Weens )
supra in "Wenen, tips?"

pompedom in "Weekendje Wenen"

wenen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij hotel Sacher, dé beroemde Sachertorte eten.

De beste wienerschnitzel eet je bij Figlmüller!

Wenen is prachtig, bijna alles is te voet te doen, alle grote beroemde gebouwen zijn op loopafstand. Je struikelt er bijna over.

Wij waren er jammer genoeg maar 2 dagen, nog zeker een keer terug. Ik zou nog wel naar het Prater willen, dat hebben we toen moeten overslaan.

Er zijn legio musea, dus ook bij slecht weer vermaak je je wel. Winkelen kan ook, maar het is echt heel erg duur.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Qua eten en drinken klinkt het in ieder geval goed! Nog aanraders qua musea?
Schloss Shonbrunn
Schloss Schonbrunn is echt een aanrader. Paleis is erg mooi (ga wel 's ochtends vroeg al, het gaat om 8.30 uur open, om de grote hordes te ontlopen). Vanaf de Gloriette heb je een geweldig uitzicht over Wenen.

De Hofburg met de Spaanse rijschool en het Sissimuseum is ook erg leuk. Bij Cafe Central (is niet zo ver van de Hofburg) kun je koffie met iets lekkers eten. Een rondje met de tram over de Ringstrasse is ook leuk, vooral 's avonds wanneer alle gebouwen (Rathaus, Parlament, Operagebouw) verlicht zijn.

Hundertwasserhaus en de Naschmarkt zijn ook leuk om te zien en je kunt aan het einde van de middag ook met de U-Bahn lijn 4 naar Heiligenstadt en dan met de bus lijn 38a naar de Kahlenberg en genieten van de ondergaande zon en uitzicht over Wenen.
Lijkt me een suffe stad maar misschien heb ik het helemaal mis.
quote:zoutopmijnhuid schreef op 08 oktober 2012 @ 21:23:

Lijkt me een suffe stad maar misschien heb ik het helemaal mis.Want?

zoutopmijnhuid, 13 uur geleden

Lijkt me een suffe stad maar misschien heb ik het helemaal mis.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak

Ik heb interesse in culturele geschiedenis en houd van klassieke muziek; een stad als Wenen biedt mij veeeel meer dan bijvoorbeeld Barcelona. Mij maak je ook echt niet blij met een weekje Cariben (waar mensen zelfs voor sparen en waar ik meer dan eens met lood in mijn schoenen naar afgereisd ben door werk en dus niet vermoed, maar zeker weet dat ik het niets vind).

De architectuur, de paleizen en vele musea en het feit dat het ooit het thuis is geweest van oa Mozart en Beethoven (brilliant minds!). De koffiecultuur, de Spaanse Rijschool, de theaters...

(Ik denk dat ik mijn verjaardag in Wenen ga vieren :-))
Wenen is heerlijk, het is een romantische, adelijke stad.
het is juist helemaal niet suf. Het heeft mischien nog een beetje dat imago bij sommigen, maar er is erg veel verandert.

Het is juist erg hip en juist de combinatie van het traditionele imperiale en het hippe moderne vind ik heel cool.

Ik weet niet van wat voor musea je houdt, maar het museumsquartier staat bekend om moderne kunst, en je vindt er ook leuke café'tje om wat te drinken en een hapje te eten.

overigens, hip is savonds daar ook Café Leopold.

Het kunsthistorische museum vind ik persoonlijk erg mooi, het Belvedere ook, en ja Schönbrunn hoort er natuurlijk ook bij. Ik zou daar wel voor de kleinere tour gaan, de Grote tour is naar mijn mening te veel van het goede.

Als je interessante winkeltjes zoekt moet je naar de zijstraten van de Mariahilfer Straße gaan (Neubaugasse en omgeving).

Kijk ook eens hier:

unique shopping wenen

De Naschmarkt vind ik ook altijd erg gezellig om overheen te slenteren en om ergens wat te eten en drinken. Op zaterdag is daar ook een vlooienmarkt.

Een andere gezellige, en minder dure markt is de Karmelitermarkt.

Om weense wijn te proberen moet je naar Grinzing (wel erg toeristisch), of naar Stammersdorf. (meer inheemse)

Ik ga al langer niet meer echt stappen in Wenen, maar je vindt er genoeg mogelijkheden. Hip is bijvoorbeeld Lutz Bar en Club, Bar Italia, Manolos, en vele clubs en bars in de 'Gürtelbogen' (Chelsea, Flex, B72) maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziek je leuk vindt, en hoe oud je bent.

het Bermuda Dreieck (omgeving Schwedenplatz, in de binnenstad dus) is ook een echte uitgaansplek, maar hier vindt je over het algemeen het erg jonge publiek, en over het algemeen recht primitief,. maar dat is persoonlijk natuurlijk:)

Wat wil je nog weten?
wanneer ga je trouwens precies? November-December is natuurlijk kerstmarkten tijd en daarna komt dan de Wiener Eistraum; een grote ijsbaan bij het Rathaus. Erg gaaf en gezellig met alle kraampjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven