Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
quote:Fame schreef op 08 oktober 2012 @ 21:54:

[...]

Ik lees de lijst eerst een paar keer door (huiswerk) en of print hem uit, of maak in mijn (eenvoudige oertijperknokia) telefoon een lijstje, zo van hoa laat binnen, schoon? 3 aanbiedingen, de vraag, foto maken, etc. Op je telefoon kan je gewoon kijken zonder dat het opvalt. EN bij een dagje drogisten aftoeren heb ik per winkel eebn lijst uitgeprint en vul die in zodra ik weer in mijn auto zit.Dankje. Misschien moet ik inderdaad ook even een printje regelen. Het is nogal een verhaal zeg, van Hunkemoller.
ik geef het inderdaad op bij overige inkomsten. Ik hou wel een excel sheet bij met mijn opdrachten en wat ik kwijt was aan reiskosten en parkeerbonnen. Dit trek ik van de opbrengst af als gemaakte kosten.

Overigens is er een jaar geweest dat er extra op overige inkomsten werd gecontroleerd, dus ik neem nooit de gok om het niet in te vullen.

Als jullie nog tips nodig hebben over het invullen dan hoor ik het wel. Let vooral goed op de tijd van binnenkomst en vertrek en wees zo gedetailleerd mogelijk bij je verhaal Dus merken en types noemen.
Ik zit er trouwens aan te denken om mijn tv-abonnement op te zeggen, omdat ik echt amper tv kijk en als ik wel kijk doe ik dat in mijn eigen tijd vaak op uitzending gemist. Het zou weer 120 euro in een jaar schelen, maar ik heb het stapje nog niet gezet omdat ik heel af en toe nog wel eens een avond voor de tv hang (maar kan dan misschien ook beter gewoon met een boek op de bank kruipen, word ik gelukkiger van).
Ik heb inderdaad ook een mail dat ik de wake-up light een week later krijg. En ik zat inderdaad ook met de gedachte te spelen om ze te mailen om te vragen of ik hem dan maar tot 14/11 mag testen of dat we langer de tijd krijgen...

Heb jij dat al gedaan Adios??

Zo mijn vaste lasten zijn voorlopig weer even klaar met geld innen. Nu moet er als het goed is 10 dagen niets afgeschreven worden van de rekening, behalve geld voor de boodschappen. En die hoef ik niet veel te hebben... Als ik dat maar volhoudt!!
Nee heb geen mail gestuurd, ben altijd bang dat ik bij zoiets hebberig overkom... Maar als we allemaal een mailtje sturen dan kan het misschien wel. Dus wie stuurt er mee?
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Hebberig? Hoezo? Je kan toch gewoon schrijven dat je het jammer vindt? Of dat je je afvraagt of je dan wel voldoende test-tijd overhoudt? Desnoods gewoon of je nieuwsgierig bent of wellicht de inleverdatum dan ook verschuift.
Als ik niet de enige ben wil ik best ook een mail sturen hoor. Wil hem ook wel gewoon 6 weken beoordelen voor ik een goed oordeel kan geven!
quote:adios schreef op 09 oktober 2012 @ 10:28:

Nee heb geen mail gestuurd, ben altijd bang dat ik bij zoiets hebberig overkom... Maar als we allemaal een mailtje sturen dan kan het misschien wel. Dus wie stuurt er mee?Ik zou even afwachten wat de inlever datum wordt en als die hetzelfde als bij de anderen is, dan zou ik mailen dat het wellicht wat aan de korte kant is om een goed oordeel te kunnen geven.
quote:ukkie21 schreef op 08 oktober 2012 @ 22:24:

Ik zit er trouwens aan te denken om mijn tv-abonnement op te zeggen, omdat ik echt amper tv kijk en als ik wel kijk doe ik dat in mijn eigen tijd vaak op uitzending gemist. Het zou weer 120 euro in een jaar schelen, maar ik heb het stapje nog niet gezet omdat ik heel af en toe nog wel eens een avond voor de tv hang (maar kan dan misschien ook beter gewoon met een boek op de bank kruipen, word ik gelukkiger van).Ned1, 2 en 3 ontvang je altijd. Als je kabel hebt wordt je aansluiting niet afgesloten als je je abonnement opzegt weet ik uit ervaring. Digitenne kost 8,50 per maand.
hallo dames,

Misschien bij jullie al bekend maar ik heb een leuke app om mijn Iphone gezet: Scoupy! Digitale coupons van verschillende winkels, restaurants, dagjes uit op verschillende locaties. Je kan dan in de winkel je telefoon laten zien met de coupon code en krijgt korting.

Nu bv: 30 euro korting op contactlenzen, 20% korting op nieuwe fietsen, 2e McKroket gratis :-), etc etc

Misschien zit er iets tussen?
quote:frizzy schreef op 08 oktober 2012 @ 16:14:

[...]

Is er een bepaalde drempel?Als het onder 'vrijwilligerswerk' valt dan is de drempel 50 euro per maand met een maximum van 150 euro per jaar. Anders zijn het resultaat overige werkzaamheden waarover belasting moet worden betaald (waarbij je (reis)kosten ook weer mag aftrekken).
quote:12twister schreef op 09 oktober 2012 @ 12:45:

Ned1, 2 en 3 ontvang je altijd. Als je kabel hebt wordt je aansluiting niet afgesloten als je je abonnement opzegt weet ik uit ervaring. Digitenne kost 8,50 per maand.Ja klopt dat je nederland 1, 2 en 3 wel hebt. En via uitzendinggemist kan je best veel terug kijken idd.
quote:cookie-dough schreef op 08 oktober 2012 @ 19:30:

Eindelijk een extra vrieZer hier. Hij had hier toch altijd al een extra koelkast staan dus nu omgewisseld met een oude van kennissen waren een groot vriesvak in zat. Kan ik eindelijk dingen invriezen. Heb juist mijn vriezer de deur uit gedaan toen bleek dat ie zo'n 150 euro per jaar aan stroom verbruikte (nieuwe combi nog geen 50 euro per jaar)! Zeker met oude apparatuur moet je daar op letten. Je hebt daar handige metertjes voor als je de handleiding niet meer kan vinden.
quote:12twister schreef op 09 oktober 2012 @ 12:45:

[...]

Ned1, 2 en 3 ontvang je altijd. Als je kabel hebt wordt je aansluiting niet afgesloten als je je abonnement opzegt weet ik uit ervaring. Digitenne kost 8,50 per maand.

Ja, ik heb dus nu digitenne, inclusief btw kom je trouwens op 9,50 per maand. Maar ik ben dus nog even in overweging om het op te zeggen ;)

Verder ben ik verliefd geworden op een veel te dure softshell jas (160 euro) en aan het twijfelen of ik die aan mezelf kado ga doen Das niet vrek-waardig natuurljik..
De kosten van de Tv zijn ongeveer gelijk aan de jas :p

Maar weet je zeker dat je geen signaal van de kabel meer Hebt? Wij kijken al bijna 2 jaar gratis tv namelijk, nja hebben sinds 2 maanden wel interactieve tv, maar signaal van de oude bewoners zit er nog steeds op.
@ Adios, ik zou het gewoon aangeven hoor bij The insiders. Je kunt ook nog even afwachten, het is wel vaker op het einde van een actie dat de actie toch verlengd wordt.
Inderdaad ik wacht nog even af, misschien krijgen wij ook wel verlenging. Zo niet zal ik het aangeven.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
quote:layla1969 schreef op 05 oktober 2012 @ 20:23:

[...]

Ik heb de mijne wel verkocht, was een populair merk (Rembo Styling) en kreeg er nog 800 euro voor. Dat geld konden we goed gebruiken, want we hadden net ons huis gekocht. Later zag ik mijn jurk weer terug op Marktplaats, degene die hem van mij gekocht heeft had hem ook weer doorverkocht. Ik had nog wel stofstaaltjes van de jurk en uiteraard de foto's en dat is voor mij voldoende als herinnering. Vond het ook zonde om hem in een kledingtoelage te laten hangen en na een paar jaar krijg je er niks meer voor. Beetje zonde om in de verkleedkist te laten eindigen.Ik vind het leuk, dat meerdere dames, gebruik maken van zo'n mooie jurk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Softshelljas vaak bij de lidl voor 10 20 euro! Heb er diverse waar ik lekker in sport, prima kwaliteit!
hier vandaag minder nieuws gekregen. Het blijkt dat het bedrijf waar mijn man voor werkt het wel erg zwaar heeft.... het is hopen dat het bedrijf niet failliet gaat maar man en mijn gevoel zegt wat anders.... de lonen zijn altijd wel betaald dus dat scheelt.

Iig heeft man recht op 6 weken faillissementsuitkering en 4 maanden ww.. Omdat man altijd per 4 weken salaris krijgt heb ik het geld voor november al apart staan. Daarnaast ben ik nu ontzettend blij dat ik zo heb gevrekt en een flinke spaarpot heb staan.

Man snapt het geloof ik ook. Hij wil graag de laatste dingetjes beneden afmaken, maar ja dat kost bij elkaar wel 1000 euro. Daar wachten we maar even mee en man begreep het ook.

Het is hier nu wachten op de definitieve jaaropgave zorg en kinderopvangtoeslag, daar zit ook nog een leuk potje in!

Verder krijgen wij van enexis 18 euro retour!

Ook de energiejaarafrekening zie ik met vertrouwen tegemoet naar mijn eigen jaarafrekening adhv de meterstanden. We zijn met het gas 50 m3 minder gaan verbruiken en elektriciteit 2 kwh minder. Dus dat is iig fijn!
quote:eva01 schreef op 09 oktober 2012 @ 16:19:

Softshelljas vaak bij de lidl voor 10 20 euro! Heb er diverse waar ik lekker in sport, prima kwaliteit!Bedankt voor de tip, ik ga het even in de gaten houden.
quote:adios schreef op 08 oktober 2012 @ 17:08:

Ik mag ook de wake up light testen Jeej!!! Maar helaas kreeg ik vandaag een mailtje dat ik em pas ergens volgende week kan ophalen. Vind dat eigenlijk niet eerlijk. Nu mag ik hem dus 1,5-2 weken minder lang testen dan de eerste lichting. Nu moet ik een gegeven paard niet in de bek kijken natuurlijk maar ik snap niet dat ze dat niet anders kunnen regelen. Beetje teleurgsteld Ik heb hetzelfde mailtje gehad en meteen de vraag teruggestuurd of deze groep hem nu ook langer mag testen. Maar nog geen antwoord gehad.
Wat balen Flinterke, kan me voorstellen dat je daar nu al rekening mee gaat houden, voor-het-geval-dat.

@Ukkie: ik heb ze ook bij de Aldi gezien (deze week? Vorige week?) en bij de ANWB heb ik er ook 1 gehaald. Die hebben ook regelmatig acties met die dingen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
[quote]himalaya schreef op 09 oktober 2012 @ 16:59:

Wat balen Flinterke, kan me voorstellen dat je daar nu al rekening mee gaat houden, voor-het-geval-dat.

ja balen, maar ja want kan je er verder aan doen.

Als man aan het einde van de week nog werk heeft is dat echt bovenverwachting....
"We zijn met het gas 50 m3 minder gaan verbruiken en elektriciteit 2 kwh minder"

2 kwh is ongeveer 20 cent (normaal tarief), laag tarief is 13 cent. Daar zou ik me maar niet mee rijk rekenen :-).

Gas scheelt iets meer, 50 m3 gas is ongeveer 8 euro (verbruik+opslag).

Heb vorige week de afrekening gekregen. E 165 terug, komt denk ik voornamelijk door de nieuwe (zuinigere) cv-ketel en afwasmachine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven