Single en de weekenden
woensdag 10 oktober 2012 om 09:40
woensdag 10 oktober 2012 om 12:30
quote:LLady schreef op 10 oktober 2012 @ 09:46:
En wat als ik nou gewoon zin heb om de stad in te gaan, maar niemand kan of wil mee?
Ga je lekker alleen. Deed ik vroeger ook veel, en nog wel. Beetje shoppen op de markt, wat winkels kijken, en na een tijdje lekker ergens koffiedrinken in een leuke tent. Of eind van de dag de kroeg instappen, bijv. eentje met een grote leestafel. Daar kun je altijd aanschuiven.
Je kunt naar een museum, een stadswandeling maken.
Ik ga op zondag regelmatig naar het Haagse Gemeentemuseum (ben lid geworden van de Vrienden van het Gemeentemuseum). Daarna wandel ik naar de Fred, en ga bij Paagman o.i.d. koffie drinken, boek uitzoeken, krant kopen.
En wat als ik nou gewoon zin heb om de stad in te gaan, maar niemand kan of wil mee?
Ga je lekker alleen. Deed ik vroeger ook veel, en nog wel. Beetje shoppen op de markt, wat winkels kijken, en na een tijdje lekker ergens koffiedrinken in een leuke tent. Of eind van de dag de kroeg instappen, bijv. eentje met een grote leestafel. Daar kun je altijd aanschuiven.
Je kunt naar een museum, een stadswandeling maken.
Ik ga op zondag regelmatig naar het Haagse Gemeentemuseum (ben lid geworden van de Vrienden van het Gemeentemuseum). Daarna wandel ik naar de Fred, en ga bij Paagman o.i.d. koffie drinken, boek uitzoeken, krant kopen.
woensdag 10 oktober 2012 om 12:31
quote:LLady schreef op 10 oktober 2012 @ 10:58:
[...]
Tja, ik ben toch echt niet moedig genoeg om alleen een cafe binnen te stappen...Je moet niet op vrijdag- of zaterdagavond beginnen. Ga eind van de middag of vroeg op een doordeweekse avond. Zoek een café met een gemeenschappelijk tafel, leestafel o.i.d. Altijd aanspraak.
[...]
Tja, ik ben toch echt niet moedig genoeg om alleen een cafe binnen te stappen...Je moet niet op vrijdag- of zaterdagavond beginnen. Ga eind van de middag of vroeg op een doordeweekse avond. Zoek een café met een gemeenschappelijk tafel, leestafel o.i.d. Altijd aanspraak.
woensdag 10 oktober 2012 om 12:47
woensdag 10 oktober 2012 om 13:44
quote:LaNeerlandaise schreef op 10 oktober 2012 @ 10:09:
Nieuwe mensen leren kennen natuurlijk. Kom op, in dit (internet) tijdperk zijn er legio mogelijkheden. Ik noem:
www.nmlk.nl (voornamelijk NL)
www.meetup.com (internationaal)
www.couchsurfing.com (alternatief/reizigers)
www.internations.com (internationaal/netwerkerig)
Nog een aanvulling:
Singleevents voor de ouderen onder ons: http://www.single-events.org/
Ouder Alleen voor alleen staande ouders: http://www.ouderalleen.nl/
En zo zullen er vast meer zijn.
Nieuwe mensen leren kennen natuurlijk. Kom op, in dit (internet) tijdperk zijn er legio mogelijkheden. Ik noem:
www.nmlk.nl (voornamelijk NL)
www.meetup.com (internationaal)
www.couchsurfing.com (alternatief/reizigers)
www.internations.com (internationaal/netwerkerig)
Nog een aanvulling:
Singleevents voor de ouderen onder ons: http://www.single-events.org/
Ouder Alleen voor alleen staande ouders: http://www.ouderalleen.nl/
En zo zullen er vast meer zijn.
donderdag 11 oktober 2012 om 20:03
Een nieuwe partner tegenkomen is makkelijk gezegd.. maar wat nu als je daar nog niet aan toe bent? Ik ben net weer vrijgezel en werk momenteel niet, zoals normaal wel het geval is, om het weekend. Voorheen vond ik het heerlijk om in m'n vrije weekend niks te doen te hebben zodat we samen wat QT hadden, maar nu zijn al mijn weekenden vrij en weet ik ook nog niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Ik snap dat heel goed wat LLady bedoelt... In mijn geval zal het ook wel gewoon zijn dat ik überhaupt weer de balans moet vinden in het alleen zijn. Ben namelijk al lang niet alleen geweest.
zondag 14 oktober 2012 om 21:35
ik vermaak me heel goed met veel forummen beetje schoonmaken en tv-kijken. of nee. ik vind er eigenlijk geen klap aan en ben het he-le-maal zat dat ik in mijn eentje die zware boodschappentassen aan mijn fietsstuur moet meezeulen en in mijn eentje lig in dat grote bed. maar datingsites proberen durf ik dan ook weer niet volledig. aaargh ik zit mezelf in de weg.
zondag 14 oktober 2012 om 22:16
zondag 14 oktober 2012 om 22:32
zondag 14 oktober 2012 om 22:37
Mijn ervaring als heel lang single zijnde, is dat er op elke leeftijd ook heel veel andere singles zijn! En vaak vlakbij rond je eigen vriendenkring. Op verjaardagen, oude kennis via facebook, oude school/studiegenoten via reunies of schoolbank. zus van vriendin van broer die single is etc etc etc. Knoop daar een praatje mee aan, klaag wat over het eenzame singlebestaan en hop, voor je het weet staat er een koffie afspraak!
Richt je op de singles in het gezelschap of ga een sociale hobby doen. Volleybal, wandelgroepje, leesclub, kookclub etc.
Richt je op de singles in het gezelschap of ga een sociale hobby doen. Volleybal, wandelgroepje, leesclub, kookclub etc.