Werk & Studie alle pijlers

studie verloskunde en werken?

10-10-2012 17:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen?

Ik ben momenteel 3 dagen per week werkzaam maar ik zit er over te denken om iets anders te gaan doen. Nu wil ik al sinds ik klein ben heel graag verloskundige worden.

Kan ik deze studie doen terwijl ik er ook nog bij blijf werken? Ik kan namelijk niet meer zonder inkomen i.v.m. mijn kindjes... Is het mogelijk om er bv 2 dagen bij te blijven werken?

Wie o wie helpt mij?
Vriendin van mij werkte bij een reisbureau en studeerde verloskunde. Je moet dan wel een elke flexibele baas hebben en soms weken nauwelijks kunnen werken. Want als je stage loopt kun je zeker niet 3 dagen in de week erbij werken. Tijdens de lesblokken kun je wel meer erbij werken. Heb je ook een partner die bij kan dragen of ben je alleenstaand? Ik denk: als je een droom hebt, ga ervoor!
Nee dat is echt niet te doen. Het is een vrij zware, fulltime studie met veel stages. Volgens mij is de studie ook niet in deeltijd te volgen.
Waarom niet even de site van de dichtsbijzijnde hogeschool opzoeken en kijken of de studie in deeltijd wordt aangeboden en let op de numerus fixus, erg simpel is het allemaal niet. Wel veel succes!
Ik heb wel een partner maar wij wonen niet samen, dus ik moet het echt nog "alleen" doen.
Overigens is de studie in België een jaar korter en minder zwaar. Alleen kun je dan niet zomaar in NL aan de slag. Vaak moet je dan nog een tijdje meelopen in nl en ook om dan hier stage te lopen is lastig.
Als je het echt graag wil, zal ik zeggen DOEN. Waar een wil is een weg.
Uit eigen ervaring weet ik dat het niet goed te combineren is helaas. Tijdens de lesweken/ blokken zijn er dagen dat je soms van 09-17 hr op de opleiding bent, maar ook dagen dat je misschien maar 4 uur les hebt. De helft van de opleiding bestaat uit stages, hierin wordt een fulltime inzet verwacht. Mijn ervaring is dat je tijdens de theorieblokken wel 's avonds of in het weekend kan werken, maar dat ligt ook aan hoe makkelijk je leert. Het is zowel zwaar als veel, en daar gaat de nodige tijd in zitten. Tijdens de stageweken is erbij werken eigenlijk niet mogelijk, ook vanwege de onregelmatigheid, en de soms lange dagen en nachten.

Los daarvan kan ik wel zeggen dat het heel erg de moeite waard is! Ga eens kijken op een open dag!
de dichtsbijzijnde hogeschool? ik weet niet waar to woont maar het zou zomsar kunnen dat de dichtsbijzijnde hogeschool geen opleiding verloskunde heeft
Er zijn inderdaad maar een beperkt aantal plaatsen waar je verloskunde kunt studeren: Maastricht, Rotterdam, Groningen en Amsterdam.

Deeltijd is ook niet mogelijk. Daarbij is er een selectieprocedure die rond mei start.
quote:chocolatlover schreef op 10 oktober 2012 @ 17:23:

Ik heb wel een partner maar wij wonen niet samen, dus ik moet het echt nog "alleen" doen.Dat lijkt me lastig combineren met deze studie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vriendin van mij kon er wel naast werken, maar die had dan weer geen kleine kinderen thuis zitten. Werken an sich was wel te doen, maar houd er rekening mee dat je op een gegeven moment (tweede jaar al) stage moet gaan lopen, dan ook nachtdiensten etc. Ik kan zelf wel zeggen dat nachtdiensten je echt opbreken. Met kindjes en werk lijkt het me wel heel zwaar. Heb je veel mensen op wie je kan terugvallen?
Waar een wil is is een weg klinkt heel leuk maar gaat niet op voor deze studie.

Dit is echt iets wat je moet gaan doen als je nog stufi krijgt of leent.

Heb je ook biologie en scheikunde i n je pakket gehad?
Het Viva forum is papaja.
Ik heb zelf de opleiding gedaan, en ik werkte op doderdagvond en zaterdag. Dit was al veel en moest zeker niet meer zijn aangezien de stof die je moet leren ontzettend veel en moeilijk is! Tijdens de stages heb ik niet gewerkt aangezien dit echt heel erg vermoeiend is!!! ik zou het dus niet aanraden om er heel veel bij te werken...
Wat is numerus plexus?

Bedankt voor al jullie reacties!
Ga eens kijken op hogescholen die limoentaartje aangeeft. Het is numerus fixus, wordt daar ook uitgelegd. Bio en scheikunde in je profiel is nodig volgens vriendin. Je hebt echt minimaal havo met die vakken nodig.
Zware toelating en weinig plekken,...
Misschien een dooddoener maar vind je de kraamzorg niet leuk?
Numerus fixies is dat er maar een beperkt aantal plekken is en dat je dus geselecteerd moet worden om de opleiding te kunnen doen. Of moeten worden ingeloot, zoals bij geneeskunde.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven