Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Het is een klein snel groeiend bedrijf de kans dat er weer n vacature komt is wel groot en dan sta ik wezen vooraan zei ze.. Maarja daar heb ik weinig aan.

Ik baal als n stekker ik wil zo graag weer aan t werk!!!
Nee nico geen oplossing!! Ik weet wel dat ik de flessen juist voor het slaapje plande dan sliepen ze makkelijker in en sliepen langer ik plande dus de slaapjes zeg maar, hoe ik het deed weet ik eigenlijk niet meer..
@nico: Misschien heeft hij een regeldagje ofzo? Dat kan ook met flesgevoede babies, hoor. Ik zou het gewoon even laten en hem de fles geven als hij erom vraagt.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@nico: ik denk dat je vooral niet te hard moet willen. Babies trekken hun eigen plan en hoe meer jij een ritme wilt hoe harder het niet lukt. Het is lastig als mini een tijd dezelfde routine heeft en daar ineens vanaf valt...Ik denk dat acceptatie de sleutel is...

@ann: wat kut van die baan! Hoop dat je snel wat vind want dat thuiszitten is op een gegeven moment ook niet leuk meer!

@rammel: hihi toch wel gezellig dus gelukkig maar!

@kwimm: dappere moeder heb je! Kunnen mensen idd wat van leren. Ik houd ook niet van dat kleinzerige gedoe!

Mini doet hier pushups op dr buik. Als ze zo doorgaat maakt ze straks een koprol achterover
@kwim, ik sluit me aan bij bub, dappere mams!!
Ja maar Bubblezz, dat doe ik ook wel, maar als ik meega in zijn ritme dan krijgt hij veel te veel voeding binnen. Da's het probleem met fv... Ik heb nu maar als compromis een extra half flesje gegeven, eens kijken hoe lang hij daar rustig op blijft.
Nico mocht je de voeding niet ophogen nav z'n gewicht?? Je bent bij t cb geweest toch?
Kwim, dappere moeder!!!

Maat hug

Meid je kunt het!!!

Anne K met een hoofdletter.

Verder geen woorden voor.

Chryssa, is jouw mini meer stil als je haar wat overeind houdt? Ik denk dat als ze nl veel plat ligt misschien wat maagzuur dwarszit. ( verborgen reflux).

Misschien even een paar dagen turven wanneer ze gaat huilen en in welke stand ze ligt.

Bub hoe is het met je huis? Al iets gehoord?

Rammel, je moet niet gekker gaan doen met schoonmonster hoor Zou haast denken dat je last hebt van je hormonen.

Nicol en ziva, best lastig baby's die huilen en je geen idee hebt waarom.

Nicol en jbm erbij dat de voeding wat vaster is of rijstebloempap erdoor. Misschien heb je gewoon een hongerige baby?

Verder zal ik vast wel veel vergeten zijn....sorry

Liefs beppe
@nico: Maar is het wel echt zo dat Minico teveel voeding binnen krijgt als je hem voedt als hij erom vraagt? Veel babies hebben een periode per dag dat ze sneller achter elkaar honger hebben. Of misschien heeft hij een groeispurtje. Bovendien is Nederland het enige land dat een limiet hanteert wat betreft de hoeveelheid voeding per dag. Ik heb me daar bij zoon nooit zo strikt aangehouden en hij is er niet slechter van geworden.
@beppe: Meisje slaapt nu al twee uur plat liggend op mijn schoot. Ik heb niet het idee dat ze reflux heeft, ze wil gewoon lekker warm op iemand slapen. Dame heeft heel wat noten op haar zang!
@nico, ik zou het eens een dag op zn beloop laten en kijken waar je strand.. Van 1 dag te veel krijgt hij niet direct iets en wie weet regelt hij het prima zelf... Ik geloof dat ik dat ook deed. Ik ben namelijk niet van de klok, en mijn kinderen al helemaal niet
Ohh anne wat K!! Idd leuk dat positieve, maar heb je nu niks aan. Duim voor gauw nwe vacature!! (of dat de aangenomen lady/heer niet bevalt en je met een paar week teruggebeld wordt, is vriendin keer overkomen)

Nicole, nee weet ook niet maar zou idd ook jbm of rijstebloem proberen en andere gewoon meer geven denk ik.

kwim, niks niet rottig voelen, je hebt genoeg sores, vind t al heel wat dat je uberhaubt post
nb ik net jbm voor eerst gebruikt, duurde wat langer met drinken maar zeer tevree kind, slaapt nu na 5 min schreeuwen in bedje boven... who knows.... ff eten nu
Chryssa, we gaan gelijk op, Minico slaapt nu ook tegen mij aan.

Bedankt voor de adviezen. Extra half flesje lijkt tot nu toe wel te helpen. Af en toe wat extra lijkt me inderdaad wel OK. Anne, hij is 5,5 kg nu en cb adviseerde om nog niet naar 180+6 te gaan. Aftanken tot hij echt stopt met drinken durf ik niet zo, ben bang dat hij dan ontploft, ha ha. Voeding voor hongerige baby's en JBPM heb ik wel overwogen, maar wil ik alleen doen als het echt structureel is, omdat het ook tot darmkrampjes kan leiden. Maar als een klein beetje extra voeding niet werkt dan ga ik dat denk ik doen.
Rijstebloem mag toch pas na 4 maand? Ivm darmpjes?

Kwim respect voor je moeder!

Maat tsjee 2 weken maar joh? Wat balen!

Ziva houd het wel in de gaten als t drinken te lang duurt of de fles gaat niet op neem dan een grotere spenen.
Even tip voor degene die met de trein naar de meet gaan, nu bij de kruidvat kaartje voor 13 euro.

Ik heb m vast in the.pocket.
Nico geef je nu 150 ml + 5 ??

5500x 150 = 825 : 5 = 165

5500x 180 = 990 : 6 = 198

165 + 198 = 180

Dit houdt mijn cb aan. Ik ga dan op de 150 zitten ipv 180. Dus ik zou minico dan 180 geven afgegoten naar 165/170
Goeie tip maat!! Thanx!!
Jemig...Mini lag in de box vrolijk naar de mobiel te kijken...Ik ga eten, na mijn 1ste hap begint ze te huilen...ik besluit om eerst mb bord leeg te eten en dan met mini te gaan chillen voor de tv.

15min later ben ik klaar met eten (mini ligt nog wat te jammeren in de box) gaat de bel. Bovenbuurman vraagt: gaat alles wel goed? Waarom huilt je baby zo, kun je het wel aan, houd je haar wel vast...lijkt me zo intens voor jou steeds dat gehuil...

Heb helemaal de kriebels van die freak, hij stond bijna zelf te huilen...

Of ik mn kind wel vasthoud...my god ik doe niet anders!

Kan op jullie natuurlijk zorgzaam overkomen maar die vent spoort niet.

Hij stond laatst op de trap omhoog te kijken, wachten totdat ie op zou stijgen...

Regelmatig rond 2 of 4u snachrs gaat ie ineens zagen of boren...hoop dat dit eenmalig was want hier zit ik niet op te wachten!
Rijstebloem mad idd pas na 4 mnd Anne, dus dat doe ik maar niet!

En ik geef nu 150+5, ik doe niet aan afgieten. Dus dat is ook 170 ml, maar dan wat efficiënter.
Maar 150 + 5 = 170 IND maar dat is in principe maar 150

170 afgegoten is 170 aan daadwerkelijke voeding en dus voedzamer. In principe krijgt hij dus nu qua gewicht te weinig. Geeft het cb dat niet aan dan?? Das heel raar. Je kunt hem toch 180 aanbieden ? En dan kijken wat hij drinkt??

Lijkt mij logisch dat hij piept hij heeft honger, mini hier heb ik destijds ook zo opgehoogd (afgieten) en toen was get. Gepiep over.

Wat ik nu doe is 1 fles 150 en 4 flessen 120. Je kunt nu ook bv 2 flessen 180 geven en 3 flessen 150. Dan ga je niet teveel omhoog ineens.

Want wanneer moet je nu dan naar 180 helemaal?

Sorry maar ik vind het echt raar van t cb.

Thans maat

Bubbel voel jij ook een hart puntje bij hè spiraal? Ik voel n draadje en n hard puntje! Dat is toch niet normaal?? Dan is ie toch uitgezakt??
Huh Anne? 170 is 170, of het nou 150+5 is of 180+6 en dan afgegoten. Want de verhouding is in beide gevallen hetzelfde.

Maar 1 of 2 flessen naar 180 zou wel kunnen ja. Over het algemeen is hij ook wel tevreden hoor, behalve zoals vandaag als hij direct na de fles in slaap valt. Want dan is hij ook eerder weer wakker en hongerig.
Bub, neeeee freaky zeg!! Bbbrrrrr enge vent
Vage vent, Bubblezz. In eerste instantie zou ik zeggen dat hij aardig probeert te zeggen dat hij er last van heeft. Maar als ik de rest van je verhaal leest dan is het inderdaad een beetje een freak. Niet fijn, zo'n buur!
Jeetje, ik ga een dag uitwaaien op de boulevard bij Nesselande en bij terugkomst heb ik toch leesvoer

@Anne

Balen!! Op naar de volgende

@Mamma's met huilende babies en ander ongerief

Sterkte. Ukkie huilt niet vaak. Alleen voor eten en tussendoor wat gemopper en zelfs dat vind ik moeilijk.

@Maatje

Kus, mop

@Zivaa

Zonder condoom?? Hoe onverstandig

Filmpje gehaald. Wij duiken zo met z'n allen in bed

Eerst nog naar de speciale Shoeby koopavond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven