Tot hoever dingen accepteren?

10-10-2012 21:04 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, dit komt misschien vaag over maar ik zit er toch mee. En ik wil een juiste beslissing nemen. Ik heb nu den maand een vriend, maar er zitten mij bepaalde dingen dwars. Maar misschien dat ik te veel nadenk? Ik ben het gewend, zeker in de beginperiode, dat je elkaars dingen leert kennen. Waar iemands interesses liggen. Nu vind ik het niet zo leuk dat hij, naar mijn idee, mijn dingen helemaal niet respecteert. Zo ben ik ooit eens naar Energy geweest en hij blijft er op terugkomen dat hij hoopt dat dat eenmalig was... Omdat daar kutmarokkanen komen?! Hij vindt dat ik open moet staan voor kunst en cultuur. Dat doe ik ook. Maar het zijn van die kleine dingen... Zo las ik van het weekend voor de gein onze horoscopen voor. Ik wil niet zeggen dat ik alles geloof, maar gewoon voor de fun. Toen werd hij boos dat hij met studies kan aantonen dat daar niets van klopt. Ik ben dan meer van, laat lekker lullen, als een ander dat leuk vindt, prima. Maar dat gaat meteen met zo'n strijd... Ook had hij een dvd meegenomen en toen zei die een paar keer, als je dan bij mij bent moet je hem wel op de goede plek terugzetten... En zijn handdoeken millimetert hij met neerleggen, dat vond ik best wel eng eigenlijk. Mijn bek viel open. Maar nu komt het: ik ben lang alleen geweest en sta er echt voor open dat ik open moet staan voor zijn dingen, maar ik heb ergens het gevoel dat hij zoals hemzelf wil maken. Ik zit nu echt sinds zondag met een dilemma. Ik wil niet de zeikerd zijn en iemand een kans geven, maar is dit normaal? Nog een stom voorbeeld: ik kijk zolang ik single ben het ontbijtnieuws 's ochtends. Haha. En nee, het maakt mij echt niet uit als hij wat anders wil zien. Maar hij kwam echt boos zijn bed uit dat Jan de Hoop stom is en hij deed de tv meteen op 1. Ik heb het gevoel dat ik helemaal naar zijn pijpen moet dansen, maar ik denk dan ook, het zijn twee mensen die samen aan elkaar moeten wennen... Ik weet niet wat ik moet doen. Zondag begon hij te huilen toen ik er wat van zei. Ik trok het echt niet meer. Maar ik wil hem ook niet kwetsen. Dus is mijn vraag ook hoe dit bij jullie gaat?! Het gevoel maalt constant door mijn hoofd dat ik misschien zeur en ik ben benieuwd wat normaal is. Dalijk gooi ik wel een goeie weg? Ja, ik weet t echt niet meer!!! Ik ben er misschien ook te lang uit geweest.... Ik ben echt wel bereid om me aan te passen, maar waar ligt de grens?
Hmm als mij zoveel dingen al tegen zouden staan in het begin van een relatie zou ik er zelf uitstappen voordat je dieper met elkaar verwikkeld bent. Tuurlijk erger je je wel eens aan je partner, maar om zoveel kleine dingen (die dan opstapelen)? Wat vind je zelf? Als je even alle sociaal wenselijke dingen opzij zet
Met die handdoeken zei die trouwens: het is maar een truckje wat je straks hoeft te leren?!? Echt kut, het begin leek zo mooi!!!!
Nou ik denk dat jouw intuïtie je toe schreeuwt of niet? Waarom luister je er niet naar? Hij laat binnen een maand super controlerend gedrag zien wat hij kracht bij zet door boos te worden? Wat wil je nog meer weten? Ik zou weg zijn en deze laten voor wat hij is.

Brr eng.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hij vindt dat je open moet staan voor kunst en cultuur en gebruikt de term 'kutmarokkanen'?

Van die term (en wat het impliceert over zijn opvattingen) zou ik niet vrolijk worden.

Over de lol en waarde van horoscopen en Jan de Hoop kan je van mening verschillen. Dat lijkt me normaal.

Dat hij dan ook meteen boos wordt en zonder verder overleg de tv op een ander kanaal zet vind ik wat minder normaal.

En huilen in een gesprek waarin je hem op iets aanspreekt vind ik ook niet zo aantrekkelijk...

Maar ik ken de man verder niet.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Run Forrest, run!!!

Dit klinkt als een vervelende, dominante en controlerende man. Zoek een leukere vent!
Ja, echt lastig. Het is geven en nemen maar ik wil hem ook niet kwetsen.
Nou die grens heb je al zowat bereikt. Jee wat lijkt jou vlam op mijn ex zeg! Niet mee in zee gaan zou ik zeggen want iemand die nu al zo loopt te miepen, zal verderop in de relatie echt niet veranderen hoor! Kies voor een relatie waarin het geven en nemen is. En laat hem vooral lekker door gaan met zijn handdoeken milimeteren.
quote:mopje1984 schreef op woensdag 10 oktober 2012 21:08 Ja, echt lastig. Het is geven en nemen maar ik wil hem ook niet kwetsen.Je geeft te veel en hij geeft niks...
quote:mopje1984 schreef op 10 oktober 2012 @ 21:07:

Met die handdoeken zei die trouwens: het is maar een truckje wat je straks hoeft te leren?!?Lijkt het altijd met iemand die controlerend en overheersend blijkt te zijn. Dat lijkt in de aard van het beestje ingebakken te zitten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het ligt er aan hoe wanhopig graag jij een man wil.

Ben jij wanhopig en wil je absoluut niet alleen zijn dan lekker gaan aanpassen aan deze man.

De meeste vrouwen waren al lang weggerend en hadden zich dit niet meer afgevraagd.
hij klinkt een beetje als een controlfreak
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Echt irritant, hij belt de hele tijd maar ik heb er gewoon geen energie voor. Wat zijn voor jullie normale meningsverschillen?
Eens met Enn. Dit klinkt niet gezond van zijn kant.
quote:mopje1984 schreef op 10 oktober 2012 @ 21:08:

Ja, echt lastig. Het is geven en nemen maar ik wil hem ook niet kwetsen.Nou, hij geeft binnen een maand aan wat jij zou moeten leren later. Brrrrr. Wil je een meester of een vriend?
Je bent de grens voorbij.

Mijn ex was ook zo. Op een gegeven moment ging ik overal voor in de verdediging en zou ik bij wijze van de woordvoerder voor marokkanen zijn geworden op dat festival. Ik wilde hem laten inzien dat hij te ver ging, maar ondertussen dreef ik zelf door op onderwerpen die normaal niet twee keer te spraken gekomen zouden zijn.

Zeg niet dat dat bij jou ook gaat gebeuren. Jij bent mij niet, maar dit klinkt allemaal net iets te bekend. Het is pas een maand. Persoonlijk had ik gewild dat ik het bij mijn relatie na een maand al was opgevallen en ik het uit gemaakt had.
Klinkt bijna psychopatisch. Wegwezen dus.
Volgens mij weet je het zelf al lang...

Dus maak je keus.
quote:mopje1984 schreef op woensdag 10 oktober 2012 21:10 Echt irritant, hij belt de hele tijd maar ik heb er gewoon geen energie voor. Wat zijn voor jullie normale meningsverschillen?Dit is geen meningsverschil.
quote:zoutopmijnhuid schreef op 10 oktober 2012 @ 21:12:

Klinkt bijna psychopatisch. Wegwezen dus.Of juist blijven dan blijft de rest van de vrouwen die zich niet hoeven af te vragen of dit normaal is gevrijwaard van zo'n man.
quote:mopje1984 schreef op 10 oktober 2012 @ 21:10:

Echt irritant, hij belt de hele tijd maar ik heb er gewoon geen energie voor. Wat zijn voor jullie normale meningsverschillen?

Een normaal meningsverschil is dat je constateert dat de een 's ochtends liever Ned1 kijkt en de ander RTL4, en dat je dan samen tot een oplossing komt. Zoals bijvoorbeeld om-en-om of degene die het het minst kan schelen past zich in tevredenheid aan.

Boosheid bij zo'n futiel iets vind ik niet zo fijn in een relatie.

(Hoe boos is boos trouwens? Een beetje ochtendchagrijn moet op zich ook wel weer kunnen. Maar als je hem daar dan op aanspreekt en hij gaat huilen vind ik dat wel wat overdreven).
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik zou hier echt geen zin in hebben. Wat maakt dat je nog bij hem wil blijven? Omdat hij anders gaat huilen? Of is hij af en toe ook nog leuk?

Ga alsjeblieft niet zeggen dat het is omdat je niet iemand bent die snel opgeeft...
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:mopje1984 schreef op 10 oktober 2012 @ 21:10:

Echt irritant, hij belt de hele tijd maar ik heb er gewoon geen energie voor. Wat zijn voor jullie normale meningsverschillen?Mijn vriend en ik hebben meningsverschillen over of ik wel of niet een pony moet laten knippen. Ik denk dat het me geweldig staat, hij denkt van niet. We will see.
quote:vogelbekdier schreef op 10 oktober 2012 @ 21:12:

Volgens mij weet je het zelf al lang...

Dus maak je keus.

Ja anders opent TO geen topic hierover. Jouw verliefdheid hoopt dat er anderen zijn die zeggen: "Aaah joh dat valt wel mee'.

Helaas ik denk echt niet dat deze jongen mee gaat vallen.
quote:Captain_Obvious schreef op 10 oktober 2012 @ 21:08:

Run Forrest, run!!!

Dit klinkt als een vervelende, dominante en controlerende man. Zoek een leukere vent!

Dit.

En hij klinkt ook nog als een heel zelfingenomen, omhoog gevallen, over het paard getilde, aan hoogmoedswaanzin leidende en arrogant kwal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven