Fooi geven werklui?
donderdag 11 oktober 2012 om 12:41
Ik zag wel een oud topic hier, maar toch maar even een nieuw aangemaakt.
Sinds 2 weken wordt er aan mijn huis gewerkt. Buitenkant wordt helemaal opgeknapt, schoongemaakt, opnieuw gevoegd, the works. Het werk wordt gedaan door 1 ploeg van 2 man. Ze werken uitstekend in weer in wind, zijn netjes in de omgang en staan open voor veranderingen en denken mee (kapotte dakpannen even vervangen bv.)
Ik zie wel dat het zwaar werk is en ik denk erover aan het eind van de werkzaamheden de heren een fooi in de vorm van een algemene kadobon te geven.
Zouden ze dat mogen aannemen en wat is een mooi bedrag?
Ik ben heel blij hoe alles wordt en wil ze gewoon extra bedanken.
Wat denken jullie?
Sinds 2 weken wordt er aan mijn huis gewerkt. Buitenkant wordt helemaal opgeknapt, schoongemaakt, opnieuw gevoegd, the works. Het werk wordt gedaan door 1 ploeg van 2 man. Ze werken uitstekend in weer in wind, zijn netjes in de omgang en staan open voor veranderingen en denken mee (kapotte dakpannen even vervangen bv.)
Ik zie wel dat het zwaar werk is en ik denk erover aan het eind van de werkzaamheden de heren een fooi in de vorm van een algemene kadobon te geven.
Zouden ze dat mogen aannemen en wat is een mooi bedrag?
Ik ben heel blij hoe alles wordt en wil ze gewoon extra bedanken.
Wat denken jullie?
Horen, zien en .... reageren
donderdag 11 oktober 2012 om 12:46
donderdag 11 oktober 2012 om 12:52
quote:Weekend schreef op 11 oktober 2012 @ 12:44:
Ik vind het een leuk idee, kan niet bedenken waarom ze het niet mogen aannemen.
Omdat het ambtenaren zijn! .
Als mijn partner 'iets' krijgt bij een klant (nee hij werkt niet in de prostitutie) dan lijkt hij altijd blijer met iets matrieels dan met een tip.
Ik zou gaan voor zo'n setje aparte biertjes bij de slijterij.
Ik vind het een leuk idee, kan niet bedenken waarom ze het niet mogen aannemen.
Omdat het ambtenaren zijn! .
Als mijn partner 'iets' krijgt bij een klant (nee hij werkt niet in de prostitutie) dan lijkt hij altijd blijer met iets matrieels dan met een tip.
Ik zou gaan voor zo'n setje aparte biertjes bij de slijterij.
donderdag 11 oktober 2012 om 12:53
De heren komen niet in huis, zorgen zelf voor hun natje en droogje en er staat ook een toilet buiten. En ja, ik dacht ook al aan een bon voor de slijterij, maar een echte speciaalzaak is niet in de buurt hier en ik weet niet of de heren een drankje lusten
Gewoon geld is ook nog een optie natuurlijk, ik had zelf ook 50 Euro p/m in gedachten.
Horen, zien en .... reageren
donderdag 11 oktober 2012 om 12:54
donderdag 11 oktober 2012 om 13:14
Ik denk ook dat geld vaak welkom is, zo dik wordt er vaak niet verdiend. Bonnen vergeten ze zeker vaak, maar vanuit 'vroegah' bij mijn ouders belande het wel bij ma in de huishoudpot.
Ook al hebben ze hun natje en droogje: vaak wordt een warme hap best gewaardeerd. Of een biertje op de laatste dag.
(Offtopic: herinner mij nu ineens het feest rondom kerstpakketten die we kregen en samen open maakten.)
Ook al hebben ze hun natje en droogje: vaak wordt een warme hap best gewaardeerd. Of een biertje op de laatste dag.
(Offtopic: herinner mij nu ineens het feest rondom kerstpakketten die we kregen en samen open maakten.)
donderdag 11 oktober 2012 om 13:29
donderdag 11 oktober 2012 om 13:32