Geld & Recht alle pijlers

Fooi geven werklui?

11-10-2012 12:41 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag wel een oud topic hier, maar toch maar even een nieuw aangemaakt.

Sinds 2 weken wordt er aan mijn huis gewerkt. Buitenkant wordt helemaal opgeknapt, schoongemaakt, opnieuw gevoegd, the works. Het werk wordt gedaan door 1 ploeg van 2 man. Ze werken uitstekend in weer in wind, zijn netjes in de omgang en staan open voor veranderingen en denken mee (kapotte dakpannen even vervangen bv.)

Ik zie wel dat het zwaar werk is en ik denk erover aan het eind van de werkzaamheden de heren een fooi in de vorm van een algemene kadobon te geven.

Zouden ze dat mogen aannemen en wat is een mooi bedrag?

Ik ben heel blij hoe alles wordt en wil ze gewoon extra bedanken.

Wat denken jullie?
Horen, zien en .... reageren
Ik vind het een leuk idee, kan niet bedenken waarom ze het niet mogen aannemen.
Zoiets wordt erg gewaardeerd. Maar wat zelfs meer gewaardeerd word is als je wat soep maakt of iets lekkers klaar maakt.

Een fooi is natuurlijk ook goed, maar ik merk zelf dat een gebaar meer blijft hangen bij de harde werkers in nederland
Ik zou dan eerder een gall en gall bon geven,

Of gewoon wat geld.
quote:beelicious schreef op 11 oktober 2012 @ 12:48:

Ik zou dan eerder een gall en gall bon geven,Niet iedereen drinkt alcohol...
De laatste keer dat ik werklui in huis had (dat waren verhuizers) had ik koffie (thee en fris) en worstenbroodjes. Omdat ze snel en netjes hadden gewerkt heb ik ze na afloop ieder vijftig euro fooi gegeven.
Huh? Ze sturen toch gewoon een faktuur wanneer ze klaar zijn? Vanwaar een fooi?
Is het in opdracht van de woningbouw? Of heb je dit zelf geregeld?

Indien je het zelf geregeld hebt zou ik wat extra geld geven, indien ze van de woningvereniging komen zou ik een kadobon geven omdat ze waarschijnlijk geen geld aan mogen nemen.
Leuk en attent! Heb je zelf een bedrag in gedachten? Ik zou 50 euro de man geven, in geld, geen bon.
Allemaal 1 eurootje in het knuistje drukken! Kunnen ze wat leuks mee gaan doen met hun partners.
het is hier binnen beter dan buiten
quote:Weekend schreef op 11 oktober 2012 @ 12:44:

Ik vind het een leuk idee, kan niet bedenken waarom ze het niet mogen aannemen.

Omdat het ambtenaren zijn! .

Als mijn partner 'iets' krijgt bij een klant (nee hij werkt niet in de prostitutie) dan lijkt hij altijd blijer met iets matrieels dan met een tip.

Ik zou gaan voor zo'n setje aparte biertjes bij de slijterij.
De heren komen niet in huis, zorgen zelf voor hun natje en droogje en er staat ook een toilet buiten. En ja, ik dacht ook al aan een bon voor de slijterij, maar een echte speciaalzaak is niet in de buurt hier en ik weet niet of de heren een drankje lusten :-) Gewoon geld is ook nog een optie natuurlijk, ik had zelf ook 50 Euro p/m in gedachten.
Horen, zien en .... reageren
Voor de jongen die hier ons toilet kwam doen, had ik elke dag wat lekkers voor de lunch; pannenkoeken, gebakken eieren op brood, soep met bolletjes. En voor de rest zette ik steeds koffie, sap en koekjes neer. Hij waardeerde dat heel erg.
het is hier binnen beter dan buiten
een kleinigheidje wordt denk ik al op prijs gesteld. Dus een kaart met daarop "bedankt dat jullie ons huis weer mooi hebben gemaakt", en een VVV bon van 20 euro zou ik al voldoende vinden..
Goed werk mag best beloond worden.

Dus ik vind 50 euro de man heel goed.

Bonnen vind ik helemaal niks, mannen hebben meestal niet zoveel met bonnen.

Ze vergeten vaak dat ze ze hebben.
Ik denk ook dat geld vaak welkom is, zo dik wordt er vaak niet verdiend. Bonnen vergeten ze zeker vaak, maar vanuit 'vroegah' bij mijn ouders belande het wel bij ma in de huishoudpot.

Ook al hebben ze hun natje en droogje: vaak wordt een warme hap best gewaardeerd. Of een biertje op de laatste dag.

(Offtopic: herinner mij nu ineens het feest rondom kerstpakketten die we kregen en samen open maakten.)
Ik vind 50 Euro de man een buitensporige hoge fooi.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
50 euro??? Wauw.... ik word bouwvakker! Ze krijgen toch gewoon salaris? En soms een winstuitkering...

Zou ik nooit doen.
Ben ik nu de enige die het een beetje onzin vind om ze 50 euro toe te stoppen? Maak de laatste dag speciaal door ze op wat lekkers (saucijzenbroodjes ofzo) te tracteren en zo je waardering uit te spreken.
Aaaah crosspost met plofkipje, gelukkig niet.

En ik verdien ook niet dik maar nog nooit iemand die heeft bedacht om mij of mijn collega's 50 euro te geven.
Broodjes shoarma of een gebakken visje om 12:00 uur ?

Als ik mensen aan het werk heb op/om het huis, dan zorg ik voor pakken sap en fris, en kaas / worst.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wow 50 euro fooi is echt veel hoor! Mijn vriend krijgt ook regelmatig fooi maar meestal tussen de 10 en 30 euro!

@ plofkipje het is wel leuk als je in weer en wind staat te werken er af toe iets extra's voor krijgt! Vooral lichamelijk zwaar werk!
Mijn man krijgt zovaak wat toegestopt.

Varierend van 25 tot 100 euro.
Bonnen juist omdat ze misschien geen geld mogen aannemen..
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het nog nooit in me is opgekomen om zo iets te doen, ik begin me meteen af te vragen of dat niet heel onattent van mij is.

Bij mij blijft het altijd bij het klaar zetten van een senseo, grote zak pads, flessen frisdrank en een bak koekjes/candybars.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven