Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Wat een mooi mannetje. heerlijk zulke lekkere volle wangen al!geniet lekker.
Ahhhh wat een ukkie weer. En hij ziet er heel goed uit!
Nog helemaal op n blauw wolkje Wen ? hoe reageert Bloem?Ik zag dat de draagdoek al in gebruik is genomen,lief.

Lucia. Ik heb vorige week eindelijk de zalf eens gehaald die je aan raadde,inderdaad erg fijn. Uk is zelf helemaal eczeem vrij,maar ik had t zelf flink terug op mn handen. Paar keer smeren en weg.

Morgen krijgt oudste buisjes. Ik ben benieuwd of zijn gehoor snel verbeterd.

Deze week weer bij de gynaecoloog geweest. Alles ok en bij de volgende afspraak wordt ik gestript en wordt de inleiding gepland als hij er nog niet is. Kreeg er spontaan n nesteldrang aanval van,haha. Gisteren de hele dag klusjes gedaan.

Maandag heeft n andere vriendin n dochter gekregen. S Middags even gaan kijken omdat ik toch in het ziekenhuis was. Zo lief,maar uk vond t helemaal niks. Ik ben zo benieuwd hoe hij straks reageert!
O, nog meer foto's? Ga even kijken!

Fijn dat de crème werkt! Ik vind het ook superspul. Succes morgen met oudste, gaat vast allemaal goed. Bij chica was haar gehoor direct beter, die zat constant achterom te kijken naar alle geluiden achter zich. Die had ze blijkbaar nooit gehoord.

Misschien was uk ook onder de indruk van t ziekenhuis?
Ik had een draagfoto op het draagtopic gezet Lucia al weet ik onderhand niet meer wat ik nu waar neerzet, ook qua verhaal en zo. Ik zie dat ik die hier nog niet had neergezet, komt 'ie:

Rond vier uur werd ik wakker omdat ik naar de wc moest. Daarna kreeg ik wat krampjes. Ik wist de eerste anderhalf uur niet of het nu begonnen was, het was prima te doen. Daarna vriend wakker gemaakt, en samen nog een tijdje afgewacht, ik heb nog een tijdje gelezen ook. Toen kon ik wel aardig goed ontspannen. Van Hypnobirthing vooral de ademhaling gebruikt, en wat visualisatie, ik was niet zo zen als in de filmpjes erover . Rond half zeven / kwart voor zeven belde vriend de vk en schoonzus voor Bloem (die sliep toen nog). Buiten het water vond ik het lastig om een fijne houding te vinden behalve op de wc, daarvandaan het halfvolle bad ingegaan. Daar werd het na een paar weeen heftiger. Kwart over zeven kwam de vk, kort daarna had ik een heel heftige wee die ik erg moeilijk kon opvangen. Bloem kwam net toen kijken, ze schrok een beetje (ze wist natuurlijk niet dat het begonnen was) maar toen ik na die wee uitlegde dat het geloei was vanwege de baby, was het ok en ging ze in de kamer ernaast spelen. De vk zei nog net ervoor dat ik helemaal niet in mezelf gekeerd was nog. Meteen na die wee kwam de eerste perswee, en ging ze gauw haar spullen klaarzetten. Na twee persweeen voelde ik zelf het hoofdje, de volgende wee braken de vliezen en meldde Bloem dat ze moest plassen. De vk is met haar meegegaan om haar op gang te helpen en was net op tijd terug voor de wee waarin het hoofdje geboren werd. Meteen erna kwam de rest, de vk hielp met aanpakken en ik heb de voetjes zelf eruit getrokken bij het omhoog halen. En toen kwam Bloem net weer boven.

Het laatste stuk ging supersnel, wat een oerkracht! Drie uur ontsluiting waarvan de eerste twee uur behoorlijk rustig (toen twijfelde ik nog of het echt begonnen was), 9 minuten geperst met vier persweeen.

Ontspanning was moeilijk met zoveel natuurgeweld op het eind, maar de vk hielp me fijn mee. En het persen heb ik mijn lichaam laten doen, dat ging geweldig zo.

We zijn daarna nog bijna een uur in bad gebleven. Na ruim 20 minuten was de navelstreng uitgeklopt (en is er afgenaveld met een navelveter), de placenta kwam na bijna een uur, toen ik uit het bad was gegaan. Omdat ik geen druppel bloed verloor hoefde ik ook geen prik voor de placenta maar kreeg ik toch gewoon alle tijd. Van tevoren had ik gezegd dat ik graag een uur de tijd wilde, de vk zei toen dat ze graag na een half uur de prik willen geven en daar ben ik mee akkoord gegaan. Maar omdat er eigenlijk geen reden voor was nu, kreeg ik evengoed de tijd, heel fijn! Het duurde trouwens ook even voor we keken naar jongetje/meisje. Of gekeken, vriend heeft gevoeld terwijl ik met Leon in bad zat.

Het was niet zoals ik verwachtte en toch ook weer wel. Geen zenbevalling maar wel een waarbij ik de touwtjes in handen had, en de natuur en mijn lichaam ongestoord hun werk heb kunnen laten doen. Echt een geweldige ervaring! (euh daar dacht ik tijdens die wee anders over ) Dat ik zelf het hoofdje kon voelen, en de vliezen onder mijn handen braken helemaal op het eind, wauw.

Een superbevalling dus!

Golfje, wat spannend, het komt nu echt dichtbij!
Wauw wen, dat klinkt inderdaad als een superbevalling. Het allermooiste is natuurlijk dat jij dat ook zo ervaren hebt.

Hapt Leon al wat beter aan? Hoop t maar. Eigenlijk zouden ze baby's ook op bv-cursus moeten sturen

Leuk hoe nuchter Bloem reageerde op de bevalling, alsof het dagelijks voorkomt. Ik herinner me nog dat Chica me gedag kwam zeggen toen ze naar het kdv ging, en ik zat toen midden in de heftige weeën (uur later was Chiquita er). Toen vroeg ze ook "wat doe je?" Ik zei toen "de baby komt er aan?" "O", zei ze, "daaaag!"

Zij was toen natuurlijk ook nog geen 2, dus nog minder onder de indruk.

Succes met Oudste vandaag Golfje! Het is vast allemaal zo achter de rug.
Klinkt inderdaad als n erg prima bevalling.

Uk heeft al drie dagen soms ineens enorme diarree. Niet ziek verder,tussen door gewoon keutels en dan ineens een uur aan een stuk poep als water. Echt sneu,hij vindt het zo erg als hij dan poep in zijn broek heeft. Ik.heb hem s nachts maar een luier aan gedaan. Moest ik wel eerst gaan lenen bij zijn nichtje. Maatje 4 was wel krap. Ik hoop zo dat hij me niet aan steekt. En zo n situatie als gisteren waarbij hij in zijn blootje stond midden in de badkamer hoef ik ook niet nog n keer. Ik kon op mijn knieen alle voegen schoon maken van de vloer en de badkuip. Vriend was net sporten,dus helaas voor mij.

Oudste zijn buisjes zitten. Stelde niks voor,alleen wat pijn aan een oor. Verder suf maar dat kwam volgens mij meer vd honger. Dat licht verteerbare beschuit viel niet in de smaak,dus heb m daarna toch maar gewoon brood gegeven. Kan me niet voorstellen dat het kwaad kan en hij was direct daarna weer helemaal levendig en vrolijk. Zo komen de oma s al op ziekenbezoek en zijn vriendje straks dus hij geniet er wel van. Geen school,alle.aandacht,kaartjes en.cadeautjes,er zijn ergere dingen geloof ik. Ik was trouwens verbaasd hoe lang het duurt voordat hij sliep. Ik dacht dat t na n paar x inademen wel gepiept zou zijn,maar duurde toch ff langer. Hij was wel rustig dus niet eng ofzo.
Golfje, fijn dat alles zo goed is verlopen bij je oudste. Maar wat vervelend van Uk...... zowel voor hem als voor jou. Ik hoop dat het snel over is en dat jij het niet krijgt inderdaad.

Ben je nu zo'n 36 weken zwanger? Spannend zeg, bijna nummer 3 erbij!

Wen, bevalling klinkt wel heel mooi. Wat je met oergeweld bedoeld weet ik ook heel goed sinds m'n laatste bevalling. Alleen bij mij braken de vliezen eerst en het water bleef maar stromen. Bij jou pas op het laatst lees ik.

Hoe gaat het nu met het aanhappen inderdaad? Dat was bij Tim dus ook het probleem. Volgens mij komt dat vaak voor en het kan veel verpesten.

Chili, die keuken duurt ook wel erg lang inderdaad. Ik hoop dat hij er inmiddels inzit. Toch moeilijk om te missen!

Lucia, ik zag dat Chica haar prinsessenjurk inmiddels ook naar het kdv aan wil . Grappig om de overeenkomsten van meiden van die leeftijd te zien.

Elena kwam afgelopen zaterdag thuis en na even op de bank gezeten te hebben in het nieuwe huis zei ze: en nu gaan we naar mijn huis ! Inmiddels is ze wel aardig gewend geloof ik al heeft ze het nog steeds over 'mijn' huis en het nieuwe huis.

Sinterklaas, kerst, verjaardag..... pfff, ik moet eigenlijk nog niet aan al die cadeaus denken. Ik heb net zoveel moeite gedaan om zoveel mogelijk speelgoed weg te doen. Ik denk dat wij ook maar voor zoveel mogelijk praktisch gaan. Spullen voor op Elena's nieuwe kamer bijv. Voor Tim vind ik het helemaal moeilijk. Die speelt nog niet echt met speelgoed dus we moeten even kijken wat we ermee doen. Zo'n 'balance bike' lijkt me wel iets voor hem maar geschikter voor z'n tweede verjaardag.

Een van onze katten heeft ervoor gezorgd dat ik de afgelopen dagen weer snel ouder geworden ben. Hij besloot om voor 36 uur te verdwijnen. Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan. Maar vanmorgen stond hij gewoon weer aan de deur alsof er niets aan de hand was!

Nog even over die creme. Ik weet niet meer precies welke dat is maar Tim heeft ook last van een droge huid/eczeem en nu heb ik ook iets heel geschikts gevonden wat goed helpt. Het heet DermaSpray van Salcura. Is helemaal op basis van natuurlijke ingredienten (ruikt wel heel sterk) en was nieuw bij onze apotheek.
O ja, ik heb m'n ouders over kunnen halen om een weekje hierheen te komen eind deze maand zodat man en ik een paar dagen weg kunnen. Ik heb het hem vanmorgen verteld aangezien hij jarig is en hij was er erg blij mee en ik kijk er ook naar uit moet ik zeggen!
Heerlijk vooruitzicht Kitty. Waar willen jullie heen gaan?Is Elena al wat meer gewend aan t nieuwe huis?

Wen,kraam verzorgster weg?Hoe vond Bloem het eigenlijk dat zij in huis was?Is het allemaal een beetje te doen,zeker in combinatie met de webshop? gaat het happen al beter?ik ben me hier al aan t verheugen op zo n knusse nachtvoeding. Iedereen.in.diepe rust en.dan zo n tevreden klokkend kindje aan de borst. Klinkt iets te romantisch en ik weet dat ik ga balen van het wakker worden maar ik vond het toch altijd speciaal. Twee vriendinnen hebben nu sinds 3 en 1 week hun eersten gekregen. Als ik.hun spreek denk ik dat zo n kraamtijd van n derde toch ook n soort van.rustiger is omdat je niet steeds overvallen wordt door nieuwe dingen,maar het allemaal wat bekende is.

Maandag heb ik de hele avond op de verloskamers vertoefd.Ik had vochtverlies dat gelukkig geen.gebroken vliezen waren,maar uit de ctg bleek ik weeen te hebben op regelmatige basis(oh ja?) en n volledig verweekte baarmoeder mond en 1-2 cm ontsluiting.Ik moest daar n tijd blijven om te kijken of het door zou zetten. Gezien.de snelle eetdere bevallingen durfden ze t niet aan me naar huis te laten gaan. Terwijl ik eigenlijk zeker wist dat t niet door zou zetten omdat t al n tijdje zo rommelt. Dit weekend is hij 37 weken,dan mag t door zetten.
Spannend Golfje, maar fijn dat hij toch nog even blijft zitten. Een inleiding lijkt niet nodig te zijn als ik het zo lees.

Die omschrijvingen van borstvoeding klinken voor mij inderdaad wat te romantisch maar fijn dat jij er zo'n zin in hebt. Ik heb het vooral als erg vermoeiend en pijnlijk ervaren in het begin.

Hoe is het nu met Uk? Gaat hij nog wel naar het kdv nu je thuis bent?

Wen, hoe gaat het inderdaad? Red je het allemaal met nieuwe baby, peuter en werk?

Elena is al helemaal aan het nieuwe huis gewend, duurde niet lang. Zo'n jonge leeftijd maakt kinderen blijkbaar toch heel flexibel.

Wij willen een paar dagen naar de andere kant van het land gaan. Niet vliegen dus, doen we al genoeg!

Vluchten voor sinterklaas zijn ook geboekt. Van 30 november tot 9 december ben ik met de kinderen in NL om het feest te vieren.
Nou Golfje, het wordt dus spannend!! Het zal dus wel niet lang meer duren. Ik hou het hier en op FB in de gaten!

Kitty, lekker hoor, een paar dagen samen weg. wij hebben afgelopen weekend samen doorgebracht en de kinderen hebben bij oma gelogeerd. Zij een leuke tijd en wij ook, fijn dus!

Hier echt een drukke periode. Veel leuke dingen, maar ook druk op het werk.. Alle weekenden tot eind november staan vol met vanalles en nog wat.. En dat terwijl wij eigenlijk helemaal niet zo plannerig zijn! Maar door allerlei feesten enzo toch volgeboekt.

Met de meisjes gaat het heel goed. Chica is nu praktisch van haar middagslaap af, ze slaapt nog 2 van de 7 dagen, denk ik. Dus dat komt wel goed voordat ze naar school gaat.

Gisteren kwam ze naar me toe, "kijk eens mama", had ze haar eigen naam geschreven! Ik had geen idee dat ze daar zo op zat te oefenen, we mochten namelijk de hele tijd niet in haar schrift kijken, dat was een verrassing..

En ons andere wonderkind ( ) liet dit weekend horen dat ze zowel in het Nederlands als in het Spaans tot 10 kan tellen..

Tot zo ver de opschepberichten
Lucia, jullie beginnen de feestperiode al vroeg .

Ik dacht dat jullie uit eten geweest waren maar jullie waren dus verwend met een heel weekend weg, lekker zeg.

Elena slaapt ook alleen nog maar af en toe in het weekend. Op de creche krijgt ze daar volgens mij ook niet meer de gelegenheid toe, maar dan is ze 's avond wel echt moe als ik haar ophaal.

Wat een wonderkinderen inderdaad. In schrijven heeft Elena nog niet echt veel interesse. Ze zit nu meer in een fase dat ze constant zegt: mama weet je wat ik kan.... en dan zegt ze een of andere rare woordencombinatie die ze zelf verzonnen heeft of ze maakt sprongen door de kamer of zo.

Tot 10 tellen kan ze wel allang in 2 talen maar dat zie ik Tim nog niet snel doen!

Tijd om de kinderen op te gaan halen. Ook bij ons gaat het erg goed met ze gelukkig.
Golfje, oh, dat duurt dan niet lang meer inderdaad! Dat het maar snel weekend mag zijn, dat scheelt een hoop gedoe met prematuur zijn en zo lijkt me.

Wat heerlijk als je kind nog slaapt 's middags, Bloem is daar vorig jaar mei al mee gestopt. Wat een luxe voor jullie!

Ha, dat klinkt inderdaad goed Lucia! Jeetje, Chiquita gaat ook rap zeg.

Bloem kan haar naam nog niet schrijven, wel het begin ervan, maar op het eind haakt ze toch af. Broertjes naam lukt wel, haha.

Bloem vond het erg gezellig met de kraamhulp, ze kleurden elke ochtend en ze vlocht haar haar in. Dus dat viel alles mee. Ik merk wel dat ze iets opstandiger is nu, juist dingen doen die we vragen niet te doen en zo. Maar dat zal wel weer voorbij gaan. Ze is gek op haar broertje, ze komt vaak even kijken en dan zegt ze 'aah schatje'

De webshop is even rustig, dat scheelt! En we doen het nu samen, vriend pakt veel in en brengt de pakketjes weg.

Het happen gaat iets beter, hij kan het wel maar doet het vaak niet. Dus dat vraagt nog wat werk.

Die nachtvoedingen vind ik even niet zo romantisch!! Potverdrie, ik heb nu een paar nachten achter elkaar gehad dat ik het begin van de nacht 'gewoon' regelmatig aan het voeden was, en vanaf een uur of 4 is het bal: willen drinken, krampjes/vieze luier/ander ongemak, weer drinken, wakker zijn, weer kramp enzovoorts. Voor voeden wil ik eigenlijk rechtop zitten ivm het aanleggen, maar dan heb ik ook vol licht nodig om het goed te zien, en mijn bekken is nog niet zo geschikt voor steeds rechtop gaan zitten vanuit ligstand. Dus meestal voed ik toch liggend of in biological nurturing-positie, maar voor een boertje moeten we dan toch weer rechtop.

De slaap die ik tekort kom haal ik dan 's ochtends maar weer in, en dan is de halve dag alweer voorbij.

Niet om je te ontmoedigen hoor het is wel heel knus, dat wel.

Ik vind het nu al wel veel relaxter dan de eerste keer inderdaad! We maken ons nergens druk om, we volgen hem gewoon en zolang we dicht bij hem zijn doen we het goed genoeg voor hem.
Schrijven interesseert uk echt helemaal niet. Hij herkent wel de letters van zijn naam.

Slapen doet hij sinds n tijdje helaas niet meer. Ik ga wel vaak s middags met hem op de bank liggen,tv zacht aan en dan wil hij vaak wel in slaap vallen. Merk wel dat hij het soms nog nodig heeft. Ik blijf ook proberen dat hij zijn billen zelf veegt na het toilet bezoek. Dat moet hij straks kunnen voor school. Hij wil t alleen niet en als hij probeert dan is het ook gewoon heel moeilijk. Verder wil hij steeds staand plassen,wat heel vaak mis gaat,waardoor dan alles incl.kleren nat is. Oudste gaat nog altijd braaf zitten,maar uk heeft toch wat meer haantjes gedrag.

Wen. Goede reality check. Dat geklooi vd eerste weken raak je toch snel kwijt. Mijn romantische beeld is denk ik meer voor wat later. Vervelend dat je nog zo n last hebt van je bekken. Heb je daar therapie oid voor?

al het gerommel zegt niks. bij uk had ik ook voorweeen en ben ik even goed ingeleid. Gisteren kregen oudste en ik ook nog n buikvirus erbij dus dat was rennen. voelde me echt lamlendig. wist ook niet meer waar.mn buik nu pijn van deed. ben om 20 mn bed in gekropen. nu gaat t weer n beetje,ook bij oudste.lastige was dat ik net gespoten had voor de avond maaltijd maar die dus niet binnen hield. kwartier later natuurlijk richting hypo,dus vriend mocht me oplappen met n.glaasje frisdrank. blegh. blij als hij eruit is.

oudste liet ons vanacht ook nog enorm schrikken. hij lag bij ons in bed en wilde blijkbaar terug naar zn eigen bed.hij vergat alleen dat ons bed op klossen stond. dat was n aardige knal,gelukkig was hij alleen geschrokken.

vanmiddag ga ik met de kids en een vriendje met zn moeder naar n kleinschalige binnen speeltuin. hopelijk is t niet te druk,maar ben al blij dat ik alleen hoef te zitten dan. ik vind t nu wel vermoeiend om veel met ze te ondernemen.
Och jeetje, dus jij nu wel geveld door buikgriep? Arme jij! Dan hoop ik toch voor je dat de baby nog even blijft zitten tot je weer helemaal op krachten bent.

laat je niet ontmoedigen door mijn nachtvoedingenverhaal hoor afgelopen nacht was het alweer veel beter en dan ziet de wereld er een stuk zonniger uit.

(over zonniger gesproken, ik heb dus géén stuwing en géén kraamtranen gehad, wat heerlijk!)

arme oudste! Weet je dat het bed hier helemaal niet op klossen heeft gestaan? We hebben het er maar op aan laten komen, ons bed is nogal zwaar en vriend had geen zin om zijn toch al kwetsbare rug bij voorbaat al te verknoeien. Ik ging toch in bad bevallen. De verloskundige had alleen een verhoginkje nodig voor het hechten (dus de po werd omgekeerd onder mijn billen gelegd ) en de kraamzorg is er niet eens over begonnen. De klossen stonden er wel voor het geval het nodig was, maar ze kunnen dus zo weer terug.

Mijn bekken is op zich prima geweest tot de bevalling, en erna eigenlijk ook wel. Op dag 4 ben ik naar de brievenbus (einde straat) gewandeld, dat ging goed en daardoor werd ik wat overmoedig. De volgende dag wandelde ik naar de supermarkt, normaal ruim 5 minuten lopen, maar dat was echt te ver. In de winkel voelde ik mijn bekken helemaal wiebelen. Dus nu doe ik het weer even heel rustig aan tot het echt helemaal goed is. Gewoon dommigheid van mij die met wat rust wel weer overgaat.
Jullie namen mijn 'wonderkind"toch niet serieus hoop ik he..

Haha, herkenbaar Kitty, dat doet Chica ook. Vragen om te kijken/luisteren naar iets en dan zomaar iets verzinnen, haha.

Poeh, al een beetje opgeknapt Golfje? Heftig is dat he, buikgriep als je zo hoogzwanger bent.. Je hebt dan ook kramp op de vreemdste plekken, omdat je darmen overal en nergens zitten.. Althans, zo voelde dat, vond ik destijds.. Kom je de dagen nog een beetje door?

Wat een paar uur slaap al kan doen he Wen, zo in het begin.. Het scheelt dan zoveel dat het niet je eerste is, en dat je zeker weet dat dit maar tijdelijk is..

Sterkte met je bekken, misschien een paar oefeningetjes doen af en toe? Dat hielp mij wel goed.

Logisch dat Bloem haar eigen naam nog niet kan schrijven, die is ook wel heel erg lang! Chica vergeet altijd de laatste letter, die hoor je natuurlijk ook niet
Misschien geen wonderkinderen maar wel knap hoor Lucia. Elena is nog niet echt bezig met schrijven en zo. Ze leeft meer in een fantasiewereld en gaat helemaal op in rollenspellen. Ze leest haar poppen trouwens wel voor .

Wen, ik hoop dat er snel meer ritme zit in de voedingen en dat je geen last meer van je bekken hebt.,

Golfje, voel je je weer wat beter? Wanneer wordt je nu ingeleid als de bevalling daarvoor niet zelf op gang komt? Volgende week al of de week daarna?
Sorry, al een tijdje niet geweest. Wel gelezen maar ben alles alweer kwijt. Maar fijn dat het goed gaat Wen. En ook met de andere kindjes lees ik. En Golfje alweer bijna uitgerekend, spannend!!!

Ik ben zooooo moe. Sen is nu 18 maanden bijna en hij slaapt heel vaak (te vaak) nog niet door. En als hij wel door slaapt dan is hij errrugg vroeg wakker. Meestal tussen 5 en 6. Daarnaast wil hij ook 's avonds niet altijd even makkelijk naar bed. Merk nu dat mijn energie bijna op is.

Gaan jullie kindjes trouwens eerst 'oefenen' op school? Of gewoon vanaf dat ze vier zijn het langzaam opbouwen? Ik zie er wel tegen op hoor, ineens niet meer zoveel Yuna om me heen... Maar ook, hoe zal zij het vinden? Ze vindt het nu ook nog steeds moeilijk om afscheid te nemen bij het kdv. En als ik een week vier dagen werk, zegt ze ook aan het einde van de week; ik mis je mama...
Pfff chili. Pittig zo.n slechte slaper. n keertje n weekend logeren zodat je bij kunt tanken?

Klinkt fijn wen,geen stuwing en kraam tranen. daar teken ik voor.

Hier is het standaard om 3 x te oefenen en dan te starten op school. Omdat oudste niet van veranderingen houdt heb ik hem toen gelijk overal in t normale ritme laten mee gaan. Dus direct ook 2x overblijven en 1x bso. Was wel heel spannend en vermoeiend maar toen had hij het wel.in eens gehad. Ik denk dat hij anders steeds weer opnieuw bang was geweest voor weer iets nieuws. De juf hier raadt ook aan het zo te proberen,zie dat eigenlijk bij alle nieuwe kleuters. Gaat het niet,kun je altijd n stapje terug doen,maar zo gaat t wennen het snelste. Nu bij uk is t heel anders. Die "kent" het school stramien en oudste is er ook met overblijven en.bso. Dat scheelt al veel,al vind ik het zelf weer net zo spannend. Hij is nog zo klein. Aan de andere kant is hij er zo aan toe. Hij zoekt constant uitdagingen en heeft het er vaak over dat hij ook met vriendjes gaat afspreken etc. Wel handig,voor 5 december komt de schooltas en.de brood/fruit trommels met bekers op het lijstje. Hij heeft er zelfs al een uitgezocht.

Baby zit nog steeds. Vanmorgen nog naar de gymmen geweest,de auto garage en even de stad in. Heeft helaas niks op gang gebracht. Vanavond zou wel lekker zijn want schoon ouders hebben de kids opgehaald aan t begin vd middag voor n logeerde partij op de camping. Alle tijd dus om rustig te bevallen. Maar denk meer dat het gewoon een rustig avondje met zn weetjes wordt. Misschien nog even uit eten ofzo.
Golfje, het is een etentje met vriend geworden zag ik. Zag er lekker uit op de foto. Toch ook wel lekker dat je dit nog meegepikt hebt voordat baby er is?

Chili, balen zeg dat Sen nog steeds zo slecht slaapt. Het lijkt erop dat hij weinig slaap nodig heeft......

Naar school gaan is hier nog niet aan de orde maar voor Elena zal er niet zo veel veranderen in de zin dat ze minder thuis is. Ze is nu toch al gewend om de hele week overdag ergens anders te zijn dus wat dat betreft verwacht ik weinig problemen. Het enige waar ik me wel wat zorgen over maak is de overgang van een kleinschalige, heel persoonlijke creche waar iedereen elkaar kent naar een grootschalige school met klassen van 28 kinderen. Maar goed, ook dat zal wel wennen neem ik aan.
Ja. uit eten was me te veel moeite,dus de tapas afdeling van ah maar even geplunderd en toen lekker samen op de bank. dat kon lekker in jogging broek. maar goed ook want vanaf 22 weer pijnlijke harde buiken en een adhd baby. Eindelijk rond 2.30 in slaap kunnen vallen. 100 x wakker en om 845 maar weer opgestaan. baby zit nog steeds. hopelijk duurt t geen twee weken.

Oudste ging ook al 2 lange dagen kdv,maar de korter schooldagen hakten er toch in. veel meer indrukken en verwachtingen als kdv.Wanneer start school echt voor Elena?hoe lang duren.die dagen en.is er dan.iets van na schoolse opvang oid?

hier zijn 4 dagen school en de woensdag vrij. vanaf groep 3 komt de woensdag ochtend er bij.
Pfff... klinkt allemaal vermoeiend Golfje. Ze gaan dus over 2 weken pas inleiden als de baby er dan nog niet is?

Elena begint volgend jaar september met de basisschool (net zoals wij vroeger). Ze gaat dan 5 dagen per week van 9.20 uur tot 2.00 uur naar school (continuerooster). Momenteel heeft ze op de creche van 9.00 - 12.00 gestructureerd les dus als ze met school begint komen er een paar uur bij. Vanaf groep 3 moet ze dagelijiks tot 3 uur 's middags naar school.

Voor- en naschoolse opvang wordt door de creche waar ze nu naartoe gaat geregeld. Wel gemakkelijk want Tim is daar dan ook nog natuurlijk. Ik ga wel proberen te regelen om 1 dag per week van huis te werken zodat ik haar dan zelf kan brengen en halen en misschien dat een vriendin haar nog wel een middag wil opvangen maar dat moet ik nog even bekijken. Grootste voordeel aan de opvang is dat ze daar alvast haar warme avondmaaltijd krijgt wat mij weer stress bespaard als ik thuiskom van m'n werk! Nadeel zijn de kosten!

Zojuist het huis in Halloween sfeer omgetoverd. Man heeft zelfs pompoenen uit zitten snijden. Nu moeten de kaarsjes er nog in.
En Golfje, baby nog binnenboord? Spannend! Veel succes in ieder geval!

Balen Chili, dat Sen die doorslaapt of vroeg wakker is.. Chiquita slaapt ook vaker niet door dan wel.. Vermoeiend he..

Misschien nog een tip, heeft hij het niet koud? Bij Chiquita is koud hebben een slaap-killer.. Ter vergelijking: Chica slaapt met een kort nachtjaponnetje onder haar dekbed en Chica met een romper met lange mouwen, een velours pyjama, sokken en een dikke gewatteerde slaapzak.. En dan moet ik als we naar bed gaan nog een dekentje over haar heen leggen. Bizar he?

Kitty, voor jullie is het ook nog een hoop geregel met alle opvang enzo he..

Wij zijn er nog niet helemaal uit, wie weet verhuizen we nog voor het einde van het jaar, dus dan moet alles anders..
Helaas is logeren (nog) geen optie. Ze zijn biede nog niet uit logeren geweest dus dat durf ik niet aan. Aankomend weekend is vriend weer vrij dus dan kunnen we proberen om de beurten weer uit te slapen. Vannacht was hij wakker van 00.15 tot bijna twee uur! Gaaaaap. En ja, over het algemeen is hij erg vrolijk dus lijkt inderdaad dat hij zelf weinig slaap nodig heeft!

Lucia; bij jullie dus ook nog steeds gebroken nachten? Dank voor de tip, ga het eens proberen. Ik ben zelf een kou kleum dus kan best al heb ik niet het idee dat hij het snel koud heeft.

Kitty; klinkt leuk Helloween. Is het niet te spannend voor Elena (en Tim)?

Golfje; ben ook benieuwd of de baby er al is. Spannend hoor en heerlijk straks weer zo'n klein hummeltje!

Hoest bij jou Wen? Gaat Bloem eerst wennen op school?

Ik denk dat wij maar gaan voor start januari en dan op de dagen dat ze nu al de hele dag naar het kdv gaat gelijk de hele dag + bso. En dan gelijdelijk aan de overige dagen toevoegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven