*165* Bar Too Much *165*

09-04-2008 21:45 710 berichten
Alle reacties Link kopieren

One-hundred-and-sixty-five?!
House is toch iets waar je naar luistert en op danst?
Hoi
Hoi :-)
Hé mooie blom!
Mooi he? Die andere vond ik voor het mooie weer zo donker, dus ik dacht een vrolijke blom voor het voorjaar
Ik heb vandaag plantjes vermoord. Had zo'n hanging basket gekocht met 4 soorten in een verblindend lelijke pot, dus ik dacht hem even te scheuren om er twee kleinere maar leukere bakkies mee te vullen...vond een deel van de plantjes niet zo leuk
Ow? heb je de wortels gescheurd? Meestal komen plantjes na wat rust en water wel terug hoor. wanhoop nog niet. Hoewel ons dennetje de overgang van binnen naar buiten volgens mij niet overleefd heeft...
Komt goed hoor, ik doe planten pas weg als ze echt heel erg dood zijn
Ik laat planten óf verzuipen óf verdrogen, iets er tussen is er bij mij niet
Soms probeer ik planten met opzet om zeep te helpen, met name jucca's en cactussen. Helaas reageren ze daar meestal op door te gaan bloeien een keer is het me gelukt met een enorme jucca. Die veranderde na vorst in snot. Heel goor.
Yuk

Cactussen en Yuka's kunnen enorm goed tegen geen water, zodra ze dan een slokkie krijgen gaan ze inderdaad bloeien. Ik heb ooit een kaaps viooltje proberen te verzuipen, daar heb ik nog een half jaar over gedaan
Oh verrek, 't is met een ykrek

Lijkt wel of we opscheppen over onze wreedheden tegen planten ik heb van de winter mijn ficus buiten laten staan. Dacht dat dat wel ging. Niet dus. En daar baal ik dan toch wel van. Was een hele malle van 20 jaar oud die na verloop van tijd twee soorten blaadjes kreeg - misschien door dat bekertje petroleum dat een logé hem ooit gaf? Maar ik houd hoop tot de stam ook helemaal dood is.
Ben heel goed met planten, zodra ze gaan hangen...water geven.

Soms blijven ze wel hangen dan is er geen redden meer aan.

Pfff pc is aan het virusscannen..........al 3 uur ofzo
Twee soorten blaadjes kan gewoon komen door een eerdere kruising. er worden ficussen gekweekt met wit in de blaadjes en dat is niet meer of minder dan een plantenziekte Het kan ook komen dat een ficus met witte blaadjes te donker heeft gestaan en daardoor donkere blaadjes kreeg.

Nou ja verzuipen is mijn enige bewuste misdaad tegen een plant hoor. Verder was het onbedoelde misdaad. Warhoofd en planten gaat niet samen. Hoewel ik de planten die ik nu heb al een aantal jaar in leven weet te houden
Heb hier ook 2 planten die het heel gezellig bij mij vinden. Snap ik niet, krijgen weinig water enzo maar groeien de pan uit. Bij wijze dan he, ze staan gewoon in een pot.

"k heb officieel een waterhoofd. Heb vocht achter mijn bolstaande trommelvliezen.

Zou dat een goeie zijn om volgende week niet te mogen zwemmen
Hoe kom je daaraan Winx? Ow en hoi trouwens

Planten die vooral weinig water nodig hebben doen het érg goed bij mij Ik heb dus ook alleen maar planten die je wel eens kunt vergeten zonder problemen...
Overblijfsel van de griep denk ik.

Ow ja, Hoi.......had ik ook nog niet gedaan
Blech, lekker dan zo'n overblijfsel. Hoe is het vooruitzicht?
Moet je buisjes Winx?!

Ik ben verder best aardig voor planten, vind het leuk om vanalles in de grond te stoppen. Heb nu al jaren een flinke gember en een avocadoplant van bijna 2 meter hoog
Buisjes daar heb ik niets over gehoord. Heb nu een neusspray met cortidinges erin. Gewone neusspray had ik zelf al geprobeerd maar mag ik maar een aantal dagen gebruiken ivm hoge bloeddruk. Dus kijken of deze helpt en anders weer terugkomen.

Verklaard wel waarom ze hier maar zeiden dat ik zo zachtjes praatte en ik vond dat ik zo schreeuwde

Tomatenplanten, die lukken altijd wel.
Heb je al eens een advocado van je plant kunnen plukken?
Tomaten lukken hier niet. Ze worden als ze mooi groot en groen zijn, niet rood maar zwart met rood. Komt geloof ik door een schimmel in de grond.
cortidinges zal wel cortison zijn ontstekingsremmend enzo
Ja inderdaad Mik, 'k had even vluchtig de beschijving doorgelezen

Tomaten groeien hier echt de pan uit, wist niet wat ik zag de eerste keer toen ik terug kwam van vakantie!

Heb er heel wat soep van kunnen maken, en lekker dat ze waren.

Heb de halve straat tomaten gegeven, het waren er echt megaveel.

Misschien stukje grond afgraven en nieuwe aarde ofzo???
Nou ja dat spul heb ik dus in mijn bil gekregen met lidocaïne erbij

Tomaten Yummie!!. Jammer dat je ze niet op kunt sturen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven