Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@bub, nog bedankt voor je lieve woorden over mijn mama schap ik vind mezelf juist vaak een rotmens, ik kan best wel mopperen als ik stressed out ben ook tegen mn jochies terwijl die nergens wat aan kunnen doen..

@nico ik hoop ook op die progressie... En als ze de fles pakt krijgt ze nooit meer de tiet.. Zo!! (Sprak ze stoer )
Maatje, wat jammer dat je niet lekker op hebt kunnen laden. Kun je de volgende keer geen afspraken maken met je vriend dat hij bijv. het huis schoongemaakt achterlaat en een grote lading boodschappen inslaat, zodat jij even vooruit kunt? Ik weet dat je soms liever niet de confrontatie aangaat omdat je het graag gezellig wilt houden, maar op deze manier is het voor jou in ieder geval niet gezellig! Weet hij hoe zwaar je het vindt, of houd je je vaak groot voor hem? Sterkte ermee en bedenk dat je niet de perfecte moeder hoeft te zijn en al helemaal niet de perfecte huisvrouw. Als je gewoon een goede moeder bent voor Minimaat dan is dat goed genoeg, en je huis hoeft voor de buitenwereld echt niet spic en span te zijn (en anders komen ze maar helpen!).
@Maat: toen zoon nog heel klein was, moest mijn man ook vaak weg voor z'n werken, ook wekenlang net zoals jouw vriend. En ik was dan ook zo dat ik vond dat ik ook nog het huis helemaal goed op orde moest hebben. Nou, op een gegeven moment raakte ik daar echt overspannen van, hoor! Dus neem vooral niet teveel hooi op je vork als je alleen bent. Wat nico ook al zegt: belangrijkste is dat MiniMaatje in z'n behoeften voorzien wordt en dat je ook nog een beetje aan jezelf toekomt. Dat huishouden is gewoon geen prioriteit.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@toet, Thx voor de tip, heb 3 pakken besteld! Ik moet weer komende week luiers hebben, dus komt goed uit!!!

@rammel: fijn dat mini de speen heeft geaccepteerd!!!! Dat is al een mooie vooruitgang!!!
@rammel: Oh, dat is mooi, dat ze de speen heeft geaccepteerd! Wie weet volgt de fles nu ook gauw!

@anne: Ik weet niet of ik het al had laten weten, maar ik kom ook naar de meet.

Hoe werkt het met die kortingen op luiers? Want dat lijkt me ook wel handig, als we straks weer in Nederland zijn! Staat dat in de folders van die winkels ofzo?
Dank je meiden. Ik zal proberen het huishouden iets meer los te laten.

Ik vind het ook erg moeilijk om enige regelmaat te vinden in mijn dagen. Wil vanaf morgen ook eens bij houden wanneer ik Minimaatje voed en wanneer hij echt slaapt. Het voelt een beetje alsof er totaal geen ritme in zit. Maar misschien zie ik het gewoon niet hoor.
@ chryssa, de kruitvat korting moet jr een kaart voor hebben, deze activeren op internet en de mail in de gaten houden.
Goed idee Maatje! Ik heb het ook een dag of 10 gedaan en mij hielp het wel. Bijv. als hij een slechte dag had waarop hij nauwelijks sliep dat ik dan kon zien dat hij toch nog 4 of 5 uur geslapen had, terwijl hij naar mijn idee voortdurend wakker en aan het huilen was geweest.
Hello! Had het druk de afgelopen dagen dus vandaar dat ik er even niet was.

Ik heb een nieuwe baan aangeboden gekregen. En dat terwijl ik niet echt op zoek was naar een nieuwe baan. Ik ga er iets op vooruit in salaris, iets achteruit in secundaire voorwaarden, maar vooruit in functie (word dan leidinggevende) en het product is leuker. Dus ik moet even in de komende dagen/weken goed nadenken en afwegen. Spannend! Ik laat natuurlijk dan wel zekerheid schieten maar maak weer een stap voorwaarts in mijn carrière. En qua dagen hoef ik zelfs minder te werken dan nu (28 ipv 32).

Rammel

Veel plezier! En wat een doorbraak!

Chryssa

Hetzelfde voor jou! Hoera voor die swaddle. En die acties hoef je niet bij te houden, die hoor je hier wel.

Maat

Goed idee, van dat bijhouden! Wellicht kun je ook bijhouden hoe lang hij drinkt. Zo weet je ook wanneer hij meer honger heeft.

Bub

Grappig, jullie evaluaties. Wij doen dat meer heel de tijd door, niet op een vast moment.

Nico

Hier ook vaak een Jankie hoor. Maar ik was schijnbaar een hele lieve baby en huilde als kind juist heel veel. Dus misschien gaat het over als ze ouder worden.
Dat klinkt heel goed Liz, ik zou het wel weten! Lever je dan een vaste baan in voor een tijdelijke of ga je van vast naar vast of van tijdelijk naar tijdelijk?
Van vast naar een jaarcontract. Maar er is een klein 'addertje'. Maar dat zie ik zelf niet als een probleem. Ik zal op het sub onder mijn voorstelrondje wel even schrijven wat dat is.
@liz: Dat klinkt goed, die nieuwe baan! Denk dat ik ervoor zou gaan als ik je beschrijving zo lees.

Ik heb meisje weer op schoot. Maar goed, is niet zo erg, want vanochtend heeft ze wel in haar wiegje gelegen en zoon ligt nu ook in bed voor z'n middagslaap.
@ liz!! Haaiii!! Ik had je al gemist! Vooral 's nachts, of ga je me nu vertellen dat k*tkind doorslaapt?? Want dan knikker ik hem uit de bende van ellende hoor!

Spannend een eventuele nieuwe baan. Als ik het zo lees, zou ik het wel doen.

Heb nu een app geïnstalleerd waar ik bv, kolven, slapen enz bij kan houden.
Haha nee maatje, ik was vannacht echt de sjaak! 3 uur en 6 uur! Dus k*tkind blijft aanvoerder van de bende! Hij vond net Holleeder bij College Tour op televisie ook heeeel interessant. Moet ik me zorgen maken?
@ liz, tsja dan zou ik me zeker zorgen maken!!

Huftertje kwam vannacht ook om half 3 maar goed, hij lag er wel half 10 in.
Dat valt dan nog mee. K*tkind sliep om 12 uur nog niet... Ik duim voor een betere nacht. Ik ben nu trouwens ook alleen, dat is maar voor 1 nacht. Lijkt me erg saai voor jou. Vind je het dan niet raar als hij er ineens is? Hebben jullie wel dagelijks contact?
Ik snap je addertje nu Liz. Er zitten meer risico's aan maar ook meer kansen. Wat dat betreft hangt het ook van je karakter af of zo'n stap je energie geeft of juist kost. Ik zou op je gevoel afgaan, jij kunt het het beste inschatten.
@ liz, ja is ook wel saai. Wat ik het meeste mis zijn de dingen delen. Gewoon even kunnen zeggen: zag je wat minimaatje nu weer deed?!.

We bellen vaak wel dagelijks maar dat is toch anders hoor. Merk dat ik me dan altijd wel in hou en niet echt zeg wat ik voel. En ik beleef ook lang niet zo veel als hij op een dag dus zijn de gesprekken vaak wat eenzijdig.

Raar voor jou denk ik ook om nu alleen te zijn?
Ja dat klopt Nico! Op dit moment zie ik het wel als een leuke uitdaging. Maar ik zal het even laten bezinken en er nog goed over na denken. Hoe is het met jankerd vanavond? De mijne slaapt nu op mijn borst dus ik ga hem proberen in zijn bedje te leggen... Ben benieuwd...
Ja Maatje, daar had ik niet eens bij stil gestaan, maar die kleine dingen deel je dan niet. Want tegen de tijd dat je hem spreekt ben je het al vergeten of 'doet het er niet meer toe'. Whatsapp je hem wel eens foto's van leuke momenten? Dan is hij er toch een beetje bij voor je gevoel misschien.

Ach dat ene nachtje trek ik wel. Man voelde zich rot dat hij ging, vond het vervelend om ons achter te laten voor een stapavond met vrienden. Ik vind dat hij lekker moet gaan, heeft hij wel verdiend. Kan ik een keer dwars in het bed gaan liggen, haha!
Gatverdamme.... de pil doorslikken werkt dus niet buikpijn en ik bloed gewoon!
Ja liz, dat is het grote voordeel! Lekker diagonaal! Als ik 's nachts weer eens zwetend wakker word, dan rol ik zo naar zijn koele kant

Hij heeft niet altijd wifi aan boord, daarvoor moet hij een bonnetje halen en kan hij een uur appen. Maar dan stuur ik inderdaad foto's door.
Jankerd heeft het goed gedaan Liz! Na de fles van 20.00 is hij tegen m'n moeder aan in slaap gevallen. We hebben hem toen in bed gelegd en pas net weer eruit gehaald voor z'n laatste avondfles. Wel een heleboel keer erheen geweest om de speen, al dan niet met vitamine erop, in z'n mond te doen en hem regelmatig wat horen jengelen, maar dat hield toch steeds weer op en hij heeft tussendoor ook zeker wel geslapen. Een unicum dat hij al die tijd in bed heeft gelegen en we niet met hem rond hebben hoeven lopen!
Nico misschien is hij nu overall toch meer tevreden omdat je hem meer voeding geeft? Ik zou zeker morgen nog eens zo doen internet kijken hie her dan gaat!

Liz klinkt fijn wel lastige keuze! Succes

Meiden ik ga slapen!
Niemand aan het nachtvoeden? Hier een mini die vanaf half negen in 1 keer doorsliep. Wauw!

Anne, een spiraal die zweeft, weer wat nieuws geleerd.

Cool liz, zomaar een nieuwe baan aangeboden krijgen. Ik ga nog ff op sub kijken.

Nico ook eindelijk een beter begin van de nacht. Hoe is ie geeindigd?

Vandaag kraamvisite gehad van collega's van vriendlief. Was erg gezellig. En we hebben zomaar een tiny love mobile kado gekregen! Verder doe ik het heel rustig aan en dat bevalt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven