Janken, janken, janken

13-10-2012 16:41 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet overal om huilen, en ik kan niet meer stoppen!!

Ik huil om verdrietige dingen maar ook om blije dingen. Ook huil ik als ik boos ben.

Maar waar ik me het meest aan stoor is dat ik moet halen als ik iemand anders zie huilen of verdriet zie hebben of heel gelukkig zie zijn.

Bij tvprogrammas huil ik standaard. De tranen springen gewoon in mijn ogen, ik kan het niet tegenhouden.

Dit is af en toe best lastig. Daarnaast ben ik afgestudeerd als psychologe, dat is niet cool om met je clienten mee te gaan zitten huilen. Ik heb nog geen baan, maar ik maak me hier wel zorgen om.

How can i make it stop?
Zoals ik al zei heb ik het nog niet meegemaakt. In stages heb ik het droog kunnen houden. Ik ben nog niet aan het werk. Gezien ik op andere momenten wel emotioneel word ben ik er wel mee bezig of dat in mijn werksetting ook kan gebeuren. Misschien dat ik het dan wel kan uitzetten. Ik weet het niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 oktober 2012 @ 17:11:

een psycholoog die het niet droog houdt bij een emotioneel verhaal van een client is wat mij betreft ongeschiktDat zegt ze zelf ook en daarom opent ze een topic.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 oktober 2012 @ 17:11:

een psycholoog die het niet droog houdt bij een emotioneel verhaal van een client is wat mij betreft ongeschikt

Dat zou je denken ja.

Toch kan een dergelijk iets van tijdelijke aard zijn, dus om nou iemand direcht als ongeschikt te bestempelen...
conversation = awareness
Wat voor psychologe ben je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nou daar kom je dan wel achter
quote:papayaatje schreef op 13 oktober 2012 @ 17:12:

Zoals ik al zei heb ik het nog niet meegemaakt. In stages heb ik het droog kunnen houden. Ik ben nog niet aan het werk. Gezien ik op andere momenten wel emotioneel word ben ik er wel mee bezig of dat in mijn werksetting ook kan gebeuren. Misschien dat ik het dan wel kan uitzetten. Ik weet het niet.Het lijkt me inderdaad een lastig probleem en goed dat je het onderkent. Een lijf dat opeens anders gaat reageren nodigt altijd uit tot een zoektocht(je).
conversation = awareness
Basispsychologe, afgestudeerd richting gezondheidspsychologie
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 oktober 2012 @ 17:12:

en hormonen die kunnen zeker invloed hebben maar ik ken genoeg emotionele zwangeren die prima in staat zijn professioneel hun werk uit te voeren

Ik ken ook wel een paar zwangeren die plots zo geil als een deur zijn.

Dat zegt toch niks...
conversation = awareness
Ik zou eerst maar eens stoppen met die pil want grote kans dat het daaraan ligt.
quote:miss_communicatie schreef op 13 oktober 2012 @ 17:17:

[...]

Ik ken ook wel een paar zwangeren die plots zo geil als een deur zijn.

Dat zegt toch niks...Die houden toch ook hun broek aan op het werk hoop ik?
Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn therapeute met mij mee zou gaan zitten huilen. Mag hopen dat je het in een latere werksetting idd kunt 'uitzetten'.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 oktober 2012 @ 17:02:

natuurlijk kan je het wel tegenhouden. Je bent toch geen slaaf van je emoties, jij bent nota bene psycholoogNou, ik kan het écht niet tegenhouden hoor, als ik moet huilen. Dat komt gewoon. Heel vervelend.
Niet alleen vervelend. Zwaar onprofessioneel en ontoelaatbaar. Daarom snap ik ook niet dat jij hier zelf geen hulp voor zoekt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 13 oktober 2012 @ 17:29:

Niet alleen vervelend. Zwaar onprofessioneel en ontoelaatbaar. Daarom snap ik ook niet dat jij hier zelf geen hulp voor zoekt.Hopelijk is dit een soort van een mini-vooronderzoekje. Beetje polsen hoe dit bij anderen herkenbaar is. Niks mis mee, zolang je de tips, adviezen en suggesties van hier maar niet doorslaggevend laat zijn.
conversation = awareness
Dat is zeker zo saaaar81 als me dit ook daadwerkelijk gebeurd was had ik allang aan de bel getrokken.

Dit is me echter nog niet gebeurd, echter ik ben er wel mee bezig en probeer er achter te komen waar het aan ligt en hoe ik ermee om kan gaan.

Dat wil echter niet zeggen dat ik nu meteen naar een psycholoog moet met een probleem wat mogelijk niet eens bestaat.
quote:truffelmaffia schreef op 13 oktober 2012 @ 17:26:

[...]

Nou, ik kan het écht niet tegenhouden hoor, als ik moet huilen. Dat komt gewoon. Heel vervelend.daarom ben jij ook geen psycholoog
Sinds wanneer kom je alleen met problemen bij een psycholoog? Juist in jouw vak lijkt me zelfinzicht een heel groot goed. Lijkt me juist dat er genoeg collega's zijn die je kunnen helpen.
ik zou thuis en overal waar het kan gewoon oeverloos doorhuilen, en daar waar het niet kan een muurtje om je emoties zetten. zakelijker en afstandelijker denken dus.
it's a big club and you ain't in it
quote:saaaaar81 schreef op 13 oktober 2012 @ 17:37:

Sinds wanneer kom je alleen met problemen bij een psycholoog? Juist in jouw vak lijkt me zelfinzicht een heel groot goed. Lijkt me juist dat er genoeg collega's zijn die je kunnen helpen.Uh... je gaat daar toch niet voor een kletspraatje en een kopje thee naar toe? Of mis ik een kwinkslag ergens?
conversation = awareness
Hoe voorkom ik te snel huilen?
it's a big club and you ain't in it
Je hebt ook mensen die overal om moeten lachen. Dat lijkt me nog genanter.
quote:rionyriony schreef op 13 oktober 2012 @ 17:37:

ik zou thuis en overal waar het kan gewoon oeverloos doorhuilen, en daar waar het niet kan een muurtje om je emoties zetten. zakelijker en afstandelijker denken dus.Dat kan ze nou net niet... vandaar dit topic.
conversation = awareness
saaaaar, zolang ik nog geen baan heb, heb ik nog geen directe collegas met wie ik dergelijke zaken kan bespreken.

Zolang ik nog geen baan heb zal ik dus net als ieder ander op de wachtlijst moeten om dit met een professional te bespreken.

Persoonlijk vind ik dit soort zaken niet iets om in dit stadium professionele (en zeer kostbare) hulp voor in te schakelen.
Ik vraag me af of je daadwerkelijk ook een huilerd op je werk bent. Ben zelf privé nogal een jankerd (helemaal nu ik zwanger ben) en heb toch een hele hoop zielige-huilenswaardige verhalen aangehoord en huilende, intens verdrietige kinderen meegemaakt tijdens mijn stages maar echt nog nooit meegehuild.

Ik denk dat je er niet al te bang voor moet zijn, als je aan het werk bent heb je een andere rol en positie dan privé. Mocht in de praktijk blijken dat je ook op het werk meehuilt, dan zou ik eens kijken wat er aan gedaan kan worden.
This is not kosher!
Oud-studiegenoten zul je vast wel hebben lijkt me.

Zoals ik al schreef, zelfinzicht is wel ontzettend belangrijk in jouw vak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven