Geld & Recht alle pijlers

hoeveel fooi kapper

12-10-2012 06:50 167 berichten
Ben hier benieuwd naar, hoeveel fooi geven jullie aan de kapper bij het afrekenen.

En geven jullie ook fooi als je door de eigenaar word geholpen. Of aan de kapper die bij je thuis komt.

Zelf geef ik 5 euro extra, maar hoor van vrienden dat ze meestal het bedrag afronden.
Alle reacties Link kopieren
quote:kooskansloos schreef op 12 oktober 2012 @ 08:58:

Heb er ook nog nooit iemand over gehoord, fooi geven aan de kapper. In de horeca geef ik wel fooi omdat:

1. de bediening gewoon goed was, gezellige tent, schone toiletten (zeeer zeldzaam hier, ik ben altijd zielsgelukkig als er een keer geen gebruikt maandverband op de muur geplakt zit) weet ik veel wat. Dat soort dingen.

Ik vind dat dat normale dingen zijn. Ik wéét dat het lang niet altijd zo is, maar dat is niet iets waar een extra beloning tegenover moet staan.
quote:wished- schreef op 12 oktober 2012 @ 07:20:

[...]

Maar ik vraag me dan wel af, waarom wel in de horeca? En niet aan een kapster bijv?

En aan de masseur? Kassière? Schoonmaakster? Verpleegkundige?

Waarom niet? Omdat je dat wel bezig kan blijven. Want wie dan niet?
quote:nephthys schreef op 12 oktober 2012 @ 13:31:

Ook de reden die ik soms hoor: "een fooi wordt toch altijd wel geapprecieerd", vind ik een non-reden. Wie apprecieert er nu niet wat extra geld...Inderdaad.
Nog een goede reden om het niet te doen is: het wordt standaard, het zou standaard kunnen worden iig. En dat is juist de reden dat de basis loon in de horeca in de VS zo laag blijft, omdat iedereen weet dat de fooien niet mis zijn. En was er niet iets in Griekeland over de 'fooien' in de gezondheidszorg? Ik vraag me gewoon af wat we ermee kweken. Wat voor mentalitet en wat voor ongeschreven wetten gaan er ontstaan? Toch geef ik altijd, ook bij klusjemannen, en eigenlijk weet ik niet zo goed waarom.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Hier een kapster die thuis komt. Voor 20 euro inclusief fooi wordt ik en mijn 5-jarige geknipt. Fooi is dan iets van 3 euro wat dus in die 20 euro zit. Koopje.

Overigens geef ik verder alleen in de horeca fooi, mits de bediening prettig is. Bedrag is afhankelijk van wat ik er gedaan heb (alleen paar drankjes of hele maaltijd), maar gemiddeld wel rond de 10 %. Verder geef ik nooit fooi. Zou wel iemand die bij mij thuis een klus doet, wat extra's geven of wat lekkers bij de koffie ofzo. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit :-)
uhm okee....

1. Nee ik geef geen fooi, waarom echt? Die meisjes krijgen gewoon een salaris.

2. 60 euro voor een knipbeurt? Ik ben van de C*smo (¤ 38) overgegaan naar H*zzi Hair en betaalt daar ¤ 25 (en dan ben ik nog zuinig want ik woon aan de overkant en ga dan thuis föhnen wat me weer een tientje bespaart).
Geen fooi, behalve als ik veel kleingeld heb of als het een bedrag is als 38 euro. Hoezo fooi? Beetje overdreven.
O en ik ga trouwens elk half jaar naar de kapper voor een echte behandeling. En eens in de 3 maanden knipt mijn moeder mijn haar en ik dat van haar. Doen we al jaren.
Geen fooi...

wel is mijn beste vriendin kapper en soms gaf ik haar een pakje sigaretten geld nam ze namelijk niet aan.

Deze week gaat ze me weer knippen ken haar al 15 jaar.

Ze wil geen geld aan nemen maar toch voel ik me verplicht om iets te geven...

Is dat normaal om iets te geven of niet wat zouden jullie doen?
Nee dat doe ik niet. Ik ben hulpverlener... Dan zou ik voor elk goed gesprek met een vriendin weer wat terug moeten krijgen... Haha.

Daarbij, ze krijgt toch gewoon salaris??
De kapper heb ik nog nooit fooi gegeven..En ik merk eigenlijk ook dat door het pinnen ik eigenlijk bijna nooit meer fooi geef..Eigenlijk wel slecht..
Luister naar je hart, want dat klopt
Fooi?? Bij kapper nog nooit gehoord
Ik ga voor 10 bij turkse kapper.. Prima.. Scheelt toch 60 e met oude kapper..
Ik geef ook nooit fooi aan de kapper. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt
Nog nooit gehoord van fooi bij een kapper... Doe dat dus ook niet. Ik denk dat ik dan de hele dag bezig blijf...:)
Ik geef alleen fooi als iemand meer heeft gedaan dan dat ik het idee had dat ik voor betaalde en ik dit daadwerkelijk op prijs stelde.

Als alles naar verwachting was, geen fooi dus, ook niet in de horeca.

Maar als de monteur m'n auto ook even door de wasstraat heeft gehaald, of ik heb uitzonderlijk lekker gegeten, dan maak ik er een mooi bedrag van.

Dus als de kapper er echt iets van gemaakt heeft, of een leuk gesprek heeft gehad, dan geef ik er een paar eurootjes erbij.
ik ga naar een dure kapper terwijl ik alleen maar hoef te bijpunten. Heb dus nog nooit fooi gegeven want betaal al genoeg voor dit simpele karwijtje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven