Studie schooljaar 2012/2013 topic!
donderdag 16 augustus 2012 om 09:09
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
zondag 14 oktober 2012 om 10:43
Ik was om half 9 al wakker en van alles in mijn gedachten aan het ordenen en plannen. Inmiddels opgestaan en ontbeten; over kwartiertje moet ik van mezelf echt gaan beginnen met mijn eerste planning.. ^^ Het moet een productieve zondag worden haha
Succes voor jullie vandaag, ik hoop dat jullie de planning een beetje kunnen voltooien voor vandaag.
Succes voor jullie vandaag, ik hoop dat jullie de planning een beetje kunnen voltooien voor vandaag.
zondag 14 oktober 2012 om 11:46
@niekchic, bij het open boek tentamen mochten wij wel wat markeren en kernwoorden in het boek zelf geschreven hebben, maar geen hele verhalen en ook geen memoblaadjes. Maar lees voor de zekerheid het examenreglement na.
Gister niet meer veel gedaan, helaas! Na de toets ging ik eten met mijn ouders en daarna gingen zij naar huis. Heb ik nog wel online een hoorcollege gekeken maar daarna ging ik lekker onder de warme douche en een filmpje kijken.
Mijn wekker ging vanochtend om half 9 maar ik kon er echt niet uit komen! Heb net ontbeten, en ga zometeen beginnen, nu moet ik maandag wel 2 hoofdstukken af hebben anders loop ik achter!
Gister niet meer veel gedaan, helaas! Na de toets ging ik eten met mijn ouders en daarna gingen zij naar huis. Heb ik nog wel online een hoorcollege gekeken maar daarna ging ik lekker onder de warme douche en een filmpje kijken.
Mijn wekker ging vanochtend om half 9 maar ik kon er echt niet uit komen! Heb net ontbeten, en ga zometeen beginnen, nu moet ik maandag wel 2 hoofdstukken af hebben anders loop ik achter!
zondag 14 oktober 2012 om 12:54
Een hoofdstuk heeft 41 pagina's en de andere hoofdstuk 46 pagina's. Maar ik neem dan het boek door en de collegesheets door (kijk het online weer terug), maak de opgaven opnieuw, lees de samenvatting door en ik schrijf zelf ook de belangrijke/ingewikkelde dingen in mijn eigen woorden weer op.
Ik ga gewoon de hele dag door met om de 45 minuten korte pauze's. Stop dan om 21.00 uur.
Ik ga gewoon de hele dag door met om de 45 minuten korte pauze's. Stop dan om 21.00 uur.
zondag 14 oktober 2012 om 13:16
zondag 14 oktober 2012 om 13:20
Ik ben helemaal klaar met het Transcript. Ook maar meteen alles geprint, voor het geval er weer iets mocht crashen! Nu een presentatie in elkaar knallen van een veldwerkopdracht. Toch weer wat meer werk dan gedacht, al die enquetes uitpluizen etc.
Ik loop achter op mijn planning. Gelukkig is die presentatie woensdag pas. Maar ik wil vandaag sowieso alle enquetes uitzoeken, grafieken maken en de PPT maken.
Daarna moet ik gaan voorbereiden voor morgen. Ik kom niet meer weg achter mijn pc vrees ik
Zo eerst maar even eten. Raar dat je trek krijgt als je studeert. Lijkt mij niet echt dat je iets zit te verbranden ofzo.
Succes allemaal. Iedereen heeft een goed plan voor vanmiddag en dat gaan we gewoon allemaal afmaken.
Ik loop achter op mijn planning. Gelukkig is die presentatie woensdag pas. Maar ik wil vandaag sowieso alle enquetes uitzoeken, grafieken maken en de PPT maken.
Daarna moet ik gaan voorbereiden voor morgen. Ik kom niet meer weg achter mijn pc vrees ik
Zo eerst maar even eten. Raar dat je trek krijgt als je studeert. Lijkt mij niet echt dat je iets zit te verbranden ofzo.
Succes allemaal. Iedereen heeft een goed plan voor vanmiddag en dat gaan we gewoon allemaal afmaken.
zondag 14 oktober 2012 om 13:31
Oh gosh, ik baal hier echt ontzettend van.
Het huis zou van binnen worden geschilderd (gister) maar de schilder had afgezegd, nu komt hij donderdag en vrijdag middag/avond.... Fijn, dan zit ik volgend weekend de hele weekend in de verflucht terwijl ik dan de 24ste tentamen heb.. aarrgghh......... nu zakt de moed mij gewoon in de schoenen.
Het huis zou van binnen worden geschilderd (gister) maar de schilder had afgezegd, nu komt hij donderdag en vrijdag middag/avond.... Fijn, dan zit ik volgend weekend de hele weekend in de verflucht terwijl ik dan de 24ste tentamen heb.. aarrgghh......... nu zakt de moed mij gewoon in de schoenen.
zondag 14 oktober 2012 om 13:36
Ow wat vervelend! Kun je het niet uitstellen? Of zelf uitwijken naar de bieb. Terwijl je thuis de ramen openzet. (miss een buurvrouw/huisgenoot whatever die een oogje in t zeil wil houden?!) maar ppp, nu nog niet druk om maken hoor!
Ja ik ben echt zo blij dat die opdracht klaar is. Die heeft mij veel leed bezorgd haha.
Ja ik ben echt zo blij dat die opdracht klaar is. Die heeft mij veel leed bezorgd haha.
zondag 14 oktober 2012 om 13:41
Zaterdag kan ik wel naar de plaatselijke bibliotheek maar zondag is die gesloten, naar de uni kan wel maar dat is dan maar open tot 17.00 uur...Het wordt beneden geschilderd, dus ik ga wel proberen zoveel mogelijk boven alles open te zetten en hopelijk heb ik er niet AL te veel last van.
Verzetten gaat eigenlijk niet...tis een beetje een probleem schilder. Het is namelijk al geschilderd, maar niet goed hij gaat het nu opnieuw doen en eigenlijk heeft hij gister dus gewoon geflasht. Nou ja, eerst even zien of hij wel echt komt opdagen....
Nu even een broodje eten en dan proberen positief er tegen aan te gaan!
Vanvond mijn update hoe ver ik ben gekomen! Succes dames!!
Verzetten gaat eigenlijk niet...tis een beetje een probleem schilder. Het is namelijk al geschilderd, maar niet goed hij gaat het nu opnieuw doen en eigenlijk heeft hij gister dus gewoon geflasht. Nou ja, eerst even zien of hij wel echt komt opdagen....
Nu even een broodje eten en dan proberen positief er tegen aan te gaan!
Vanvond mijn update hoe ver ik ben gekomen! Succes dames!!
zondag 14 oktober 2012 om 15:27
quote:delmikra schreef op 14 oktober 2012 @ 10:47:
Ben best nieuwsgierig Rainbowstorm, maarruh, wat staat er vandaag voor jou op de planning?
Ik heb het vak rekenen waar ik dus 6 opdrachten van moest maken. Ik heb heel veel moeite met rekenen maar ik snapte het eindelijk..
Verder moet ik een aantal praktijkopdrachten maken. Alles wat ik gedaan heb moet ik per verslag uittypen of in een starr verslag zetten. Als ik dat verslag af heb moet ik een verantwoordingsformulier er over uittypen. Daarin moet ik verwerken om welke kerntaak gaat het en welke competentie heb ik in het verslag laten zien. Ik wil zes verslagen + formulieren gemaakt hebben, tot nu heb ik er drie uitgewerkt.
Ben best nieuwsgierig Rainbowstorm, maarruh, wat staat er vandaag voor jou op de planning?
Ik heb het vak rekenen waar ik dus 6 opdrachten van moest maken. Ik heb heel veel moeite met rekenen maar ik snapte het eindelijk..
Verder moet ik een aantal praktijkopdrachten maken. Alles wat ik gedaan heb moet ik per verslag uittypen of in een starr verslag zetten. Als ik dat verslag af heb moet ik een verantwoordingsformulier er over uittypen. Daarin moet ik verwerken om welke kerntaak gaat het en welke competentie heb ik in het verslag laten zien. Ik wil zes verslagen + formulieren gemaakt hebben, tot nu heb ik er drie uitgewerkt.
zondag 14 oktober 2012 om 16:50
Ik moet nog 2 artikelen (weer in het Engels) van totaal zo'n 60 blz. Gelukkig zijn daar altijd zo'n 10 blz vol referenties en tabellen dus dat scheelt weer een beetje. Tabellen snap ik nooit dus die sla ik over (niet heel slim maar ik snap het toch niet)
Kan iemand me even dringend aanmoedigen om NU te gaan beginnen?!
Die presentatie laat ik liggen tot morgen. Heb inmiddels vierkante ogen!
Kan iemand me even dringend aanmoedigen om NU te gaan beginnen?!
Die presentatie laat ik liggen tot morgen. Heb inmiddels vierkante ogen!
zondag 14 oktober 2012 om 21:56
Opdracht af en gewerkt vandaag. Ik ben benieuwd wat ik ervan gebakken heb. Soms denk ik: dat was best aardig, en dan is het een minder cijfer (7,5) en soms dan denk ik: er staat iets op papier, maar ik lever het niet vol trots in (en dan is het een 8). Lastig in te schatten voor mij dus. Betreft mijn werk heb ik nog geen feed back het in orde is. Afwachten allemaal dus, tijd voor een borrel en een warme douche voor het slapengaan.
Een nieuwe week tegemoet!
Een nieuwe week tegemoet!
zondag 14 oktober 2012 om 22:33
Ik ga nu ook lekker slapen. Heb uiteindelijk vandaag niet helemaal gedaan wat ik wilde doen (zoals wel te verwachten was na de productiviteit van gisteren). Heb nu 2,25 artikel samengevat. Morgen ga ik gewoon weer vrolijk verder het artikel dat ik nu aan het doen ben is weer redelijk makkelijk dus ik hoop dat ik daar snel door heen ben!
maandag 15 oktober 2012 om 09:25
maandag 15 oktober 2012 om 12:10
maandag 15 oktober 2012 om 14:26
Ook ik ben weer bezig. Ik kan nog niet zeggen dat ik echt hard bezig ben, ik ben namelijk aan het werk
Kortom, wel hard bezig voor het werk, maar niet voor school. Vanavond heb ik weer college en hoop dan tijdens het college het enige samen te kunnen vatten aan artikelen Maar als dat niet lukt, is het ook niet heel erg
Moet natuurlijk ook op de hoogte blijven van wat er tijdens het college wordt gezegd