Studie schooljaar 2012/2013 topic!
donderdag 16 augustus 2012 om 09:09
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
donderdag 18 oktober 2012 om 18:18
Ik zat net in mijn flow toen de deurbel ging, toen ik opstond kreeg ik onwijze kramp in mijn achter-bovenbeen (hamstring??) en nu iedere keer als ik wil gaan zitten komt die kramp terug..dat had ik niet besteld 
Maar bedankt voor de aanmoedigingen ppp, misschien moet ik maar even eetpauze houden en daarna weer verder.
En ik wil ook vakantie!! Naja ik heb volgend weekend een post-tentamen weekend en de maandag vrij dus dat ik mijn vakantie(tje) waarin ik waarschijnlijk 48 van de 72 uur in coma lig!
Okee genoeg geklaagd..eten maken en weer door!
Succes ladies!
Maar bedankt voor de aanmoedigingen ppp, misschien moet ik maar even eetpauze houden en daarna weer verder.
En ik wil ook vakantie!! Naja ik heb volgend weekend een post-tentamen weekend en de maandag vrij dus dat ik mijn vakantie(tje) waarin ik waarschijnlijk 48 van de 72 uur in coma lig!
Okee genoeg geklaagd..eten maken en weer door!
Succes ladies!
donderdag 18 oktober 2012 om 18:27
donderdag 18 oktober 2012 om 19:31
Pffff helemaal geen tijd gehad om over mijn dramatische achterstand te schrijven. Veela te druk op mijn werk wat mijn gezondheid en vrije tijd beïnvloed en dus minder tijd en energie voor school. 1 vak een meevaller qua tentamen maar ik probeer me nog steeds door mijn dramatische dikke boek (saaie en langdradige en ingewikkelde stof) heen te slaan. Geen vakantie, was het maar zo. Zucht. Zo klaagminuut weer voorbij. Nog 3 weken tot tentamens en in mijn 'vrije' weekend m'n onderzoek afschrijven.
Bij jullie gaat het zo te horen een stuk beter! Succes weer voor komende dagen allemaal... Ik schop mezelf en hoop dat jullie meeschoppen.
Bij jullie gaat het zo te horen een stuk beter! Succes weer voor komende dagen allemaal... Ik schop mezelf en hoop dat jullie meeschoppen.
donderdag 18 oktober 2012 om 19:39
Vakantie? Hier is er vrij op 1 en 2 november (Allerheiligen en -zielen), op 11 november (maar is weekend ) en op de 24e (Koningsdag) ofzo. Allemaal wettelijke feestdagen. Vanaf 21 december hebben wij vrij tot 7 januari, dan hebben wij tentamenmaand tot eind januari. Dán hebben we een week vakantie. Daarna 2 weken paasreces, maar daarna hebben we 5 weken les en dan weer tentamenmaand, dus dat is het klassiek blokmoment. Ow, en met Hemelvaart hebben we een brugdag, dus ook een lang weekend.
Dit weekend moet ik niet werken, dus ik kan mijn achterstanden wegwerken. Tot nu toe kan ik alles nog wel bijhouden (dagelijks werk), maar het effectief leren en verwerken vergt veel tijd die ik nog niet had. Wel is er een prof ziek, dus morgen een uurtje minder les!
Dit weekend moet ik niet werken, dus ik kan mijn achterstanden wegwerken. Tot nu toe kan ik alles nog wel bijhouden (dagelijks werk), maar het effectief leren en verwerken vergt veel tijd die ik nog niet had. Wel is er een prof ziek, dus morgen een uurtje minder les!
vrijdag 19 oktober 2012 om 09:36
Goedemorgen!
@niekchic: is het gelukt met je verslag?
Ik zit er ook weer klaar voor. Heb 's ochtends wel altijd (te) veel tijd nodig om op te starten, schopjes zijn welkom dus! Zo eerst ook maar even een kopje koffie maken en dan knallen. Doel is vandaag toch wel wat voortgang te boeken.
Verder lijkt voor mij vakantie nog heel ver weg! Zelfs een dag vrij is momenteel al teveel gevraagd, helaas!
@niekchic: is het gelukt met je verslag?
Ik zit er ook weer klaar voor. Heb 's ochtends wel altijd (te) veel tijd nodig om op te starten, schopjes zijn welkom dus! Zo eerst ook maar even een kopje koffie maken en dan knallen. Doel is vandaag toch wel wat voortgang te boeken.
Verder lijkt voor mij vakantie nog heel ver weg! Zelfs een dag vrij is momenteel al teveel gevraagd, helaas!
vrijdag 19 oktober 2012 om 11:03
Hier moet ik straks naar de les.
Ik zit eraan te denken naar de decaan te stappen. Omdat ik door het gebeurde zaterdag, neit in mijn kamer durf te studeren vanwege asociatie, en ik kan niet studeren met iemand anders in de buurt. En met ma al helemaal niet, want die gaat dan automatisch lopen praten.
Want ik heb ook gewoon iets dat ik mijn moeder neit wil laten zien dat ik studeer..heel raar. Omdat ze dan zogenaamd interesse toont en dat vind ik vervelend. Ik wil gewoon studeren geen vragen beantwoorden over wat ik doe..
Dus ik begin echt bang te worden dat het deze periode fout gaat...Want komende week is vakantieen daarna heb ik nog 2 weekjes.
EN op school kan ik me ook niet goed concentreren.
Ik begin al te stressen vanwege het feit dat ik niet weet hoe het aan te pakken.
Ik zit eraan te denken naar de decaan te stappen. Omdat ik door het gebeurde zaterdag, neit in mijn kamer durf te studeren vanwege asociatie, en ik kan niet studeren met iemand anders in de buurt. En met ma al helemaal niet, want die gaat dan automatisch lopen praten.
Want ik heb ook gewoon iets dat ik mijn moeder neit wil laten zien dat ik studeer..heel raar. Omdat ze dan zogenaamd interesse toont en dat vind ik vervelend. Ik wil gewoon studeren geen vragen beantwoorden over wat ik doe..
Dus ik begin echt bang te worden dat het deze periode fout gaat...Want komende week is vakantieen daarna heb ik nog 2 weekjes.
EN op school kan ik me ook niet goed concentreren.
Ik begin al te stressen vanwege het feit dat ik niet weet hoe het aan te pakken.
vrijdag 19 oktober 2012 om 11:53
Hey!
Ik heb het helaas vannacht half 4 zien worden. Gelukkig was t toen af. Ik ben er niet heel tevreden over maar het is al ingeleverd dus ik doe er niks meer aan.
Vanmorgen om half 7 op dus dit was wederom een kort nachtje. Volgende week 4 tentamens en daarna kan ik lekker legitiem niks doen! Wa t maar vrijdag over een week!!
@strawberry: Als jij er hinder van ondervindt en het beperkt jou in jouw studie dan zou ik zeker naar de decaan stappen als ik jou was. En ik zou daar ook niet te lang mee wachten. Die mensen zijn er voor de studenten om ze te helpen met vanalles en nog wat.(jouw trauma bijvoorbeeld of met het maken van planningen) Ik zou het gewoon doen. Maak een afspraak en als het niks is, dan is het niks maar echt het proberen waard. .
Ik heb het helaas vannacht half 4 zien worden. Gelukkig was t toen af. Ik ben er niet heel tevreden over maar het is al ingeleverd dus ik doe er niks meer aan.
Vanmorgen om half 7 op dus dit was wederom een kort nachtje. Volgende week 4 tentamens en daarna kan ik lekker legitiem niks doen! Wa t maar vrijdag over een week!!
@strawberry: Als jij er hinder van ondervindt en het beperkt jou in jouw studie dan zou ik zeker naar de decaan stappen als ik jou was. En ik zou daar ook niet te lang mee wachten. Die mensen zijn er voor de studenten om ze te helpen met vanalles en nog wat.(jouw trauma bijvoorbeeld of met het maken van planningen) Ik zou het gewoon doen. Maak een afspraak en als het niks is, dan is het niks maar echt het proberen waard. .
vrijdag 19 oktober 2012 om 12:00
Op zich weet de decaan al wat het was en hij zei ook van je kan gerust langskomen, en erover praten doe ik al net mijn psycholoog. En ik vraag me dus echt af wat de decaan kan doen voor me. zowel is hij er vrijdag nooit, en volgende week is het vakantie. Dus ik denk dat ik maar een mail zal sturen met uitleg hoe het mijn studie beïnvloed.
vrijdag 19 oktober 2012 om 13:11
Ja dat kan je bijvoorbeeld doen (die mail) je bent ook niet verplicht om met hem te praten
maar fijn dat hij in elk geval aangeeft beschikbaar te zijn! Je zou hem bijvoorbeeld kunnen mailen met in het kort wat er is gebeurd *even herhalen), wat je er nu zelf aan doet om het te verwerken (psycholoog) maar waar je nog steeds tegenaan loopt (op studiegebied). Probeer het voor jezelf ook concreet te krijgen want dan kun je om gerichtere hulp vragen en krijgen bij de decaan. Zo laat jij ook zien dat je het probleem aan probeert te pakken.
Een decaan kan je met heel veel dingen helpen en adviseren, qua studieplek..in sommige bibliotheken zijn er ook privé-hokjes waar je in een afgesloten ruimte, in je eentje zit te studeren.
Sterkte!.
Een decaan kan je met heel veel dingen helpen en adviseren, qua studieplek..in sommige bibliotheken zijn er ook privé-hokjes waar je in een afgesloten ruimte, in je eentje zit te studeren.
Sterkte!.
zaterdag 20 oktober 2012 om 17:07
Balen zeg, niekchic! Even een schopje voor jou, kom op! (En anders kun je ook accepteren dat het vandaag niet lukt en lekker iets anders gaan doen).
Bij mij gaat het ook minder dan ik zou willen. Wel wat gedaan, maar nog niet heel veel en als ik mijn doel voor dit weekend nog wil halen, moet ik morgen nog wel even goed mijn best doen. Ga nu in ieder geval nog even een paragraaf afschrijven... Twijfel nog of ik daarna nog even door zal gaan of van mijn avond ga genieten!
Bij mij gaat het ook minder dan ik zou willen. Wel wat gedaan, maar nog niet heel veel en als ik mijn doel voor dit weekend nog wil halen, moet ik morgen nog wel even goed mijn best doen. Ga nu in ieder geval nog even een paragraaf afschrijven... Twijfel nog of ik daarna nog even door zal gaan of van mijn avond ga genieten!
zaterdag 20 oktober 2012 om 17:10
zondag 21 oktober 2012 om 22:14
quote:klaproosje22 schreef op 21 oktober 2012 @ 16:20:
Hier nog helemaal niets gedaan vandaag, dus dat schiet op! Heb er ook helemaal geen zin in... Bleghh, wil gewoon lekker genieten van een relaxte zondag! Toch maar kijken of ik me nog even kan motiveren.Hier ook niet echt veel gedaan vandaag, heb een documentje een beetje nagelopen. Maar heb een bizar slechte concentratie
Hier nog helemaal niets gedaan vandaag, dus dat schiet op! Heb er ook helemaal geen zin in... Bleghh, wil gewoon lekker genieten van een relaxte zondag! Toch maar kijken of ik me nog even kan motiveren.Hier ook niet echt veel gedaan vandaag, heb een documentje een beetje nagelopen. Maar heb een bizar slechte concentratie
zondag 21 oktober 2012 om 22:36
Ah ik heb jullie aangestoken met mijn lamlendigheid..sorry ladies! Vandaag in de bieb ging het al wat beter gelukkig! Het is alleen zo saai (wetenschapsfilosofie) ik bedoel, wat is de meerwaarde van zinnen van 6 (of meer) regels?! Heb er een paar uur over gedaan om 40 blz te lezen en samen te vatten. Ik ben in ieder geval begonnen maar het moet morgen sneller gaan want moet dinsdag al het tentamen fiksen!!
maandag 22 oktober 2012 om 08:25