Studie schooljaar 2012/2013 topic!
donderdag 16 augustus 2012 om 09:09
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
donderdag 16 augustus 2012 om 09:14
Ik heb hier ook last van. Ik doe dan geen thuisstudie maar alsnog kan ik me niet aan m'n planning houden! Omdat ik over 1,5 week 2 herkansingen heb moet ik nu maar eens beginnen met leren.. M'n motivatie door dit mooie weer is echt heel ver te zoeken.
Ook heb ik afgelopen jaar een aantal vakken niet gehaald, deze wil ik dit jaar inhalen zodat ik geen vertraging oploop!
Ik merk dat ik nu alweer toe ben aan vakantie, ook al is het nog niet eens om!
Ook heb ik afgelopen jaar een aantal vakken niet gehaald, deze wil ik dit jaar inhalen zodat ik geen vertraging oploop!
Ik merk dat ik nu alweer toe ben aan vakantie, ook al is het nog niet eens om!
donderdag 16 augustus 2012 om 09:53
@achnein ik bepaal mijn studieschema zelf, dus houd ik de vakantie/school periodes van mijn zoontje (5) aan. Studeren als mijn zoontje vakantie heeft is toch praktisch onmogelijk, dan heb ik de hele dag een kindje om mij heen die mijn aandacht wil (hij verdient die aandacht ook gewoon) en waarop ik moet letten. Dat ene uurtje in de avond wat ik dan aan mezelf te besteden heb schiet voor mijn studie toch niet echt op, het gaat dan allemaal te langzaam naar mijn zin.
Het schooljaar van mijn zoontje is afgelopen maandag weer begonnen, de afgelopen 3 dagen heb ik besteed aan goede voorbereidingen op mijn studie. Ik heb nu een nieuwe studeerkamer waar ik nu rustiger kan werken dan voorheen met een overzichtelijk bureau (dank aan Ikea) en ben bezig geweest met het plannen van aankomend schooljaar.
Mijn planning deze week (moet zondagavond af zijn) is:
H1 t/m H8 leren, samenvatten Inc. Mindmaps, en de bijbehorende opdrachten maken. Dat zijn 174 blz, waarvan ik er nu 40 heb afgerond. Dus nog 134 blz te gaan t/m zondag!
Het schooljaar van mijn zoontje is afgelopen maandag weer begonnen, de afgelopen 3 dagen heb ik besteed aan goede voorbereidingen op mijn studie. Ik heb nu een nieuwe studeerkamer waar ik nu rustiger kan werken dan voorheen met een overzichtelijk bureau (dank aan Ikea) en ben bezig geweest met het plannen van aankomend schooljaar.
Mijn planning deze week (moet zondagavond af zijn) is:
H1 t/m H8 leren, samenvatten Inc. Mindmaps, en de bijbehorende opdrachten maken. Dat zijn 174 blz, waarvan ik er nu 40 heb afgerond. Dus nog 134 blz te gaan t/m zondag!
We live in a free world
donderdag 16 augustus 2012 om 10:20
donderdag 16 augustus 2012 om 10:52
quote:merel33 schreef op 16 augustus 2012 @ 10:20:
hier ook thuisstudie vanaf 3 september !
Ga HBO rechten doen. Wordt nog wat, ben totaal niet gestructureerd en al 20 jaar niet naar school geweest. Gelukkig ging toelatingsexamen prima. En kan ik dus 3 september beginnen.(ik houd ook schoolvakanties kinderen aan...)Welkom bij HBO Rechten! Via welke opleider ga je het doen?
hier ook thuisstudie vanaf 3 september !
Ga HBO rechten doen. Wordt nog wat, ben totaal niet gestructureerd en al 20 jaar niet naar school geweest. Gelukkig ging toelatingsexamen prima. En kan ik dus 3 september beginnen.(ik houd ook schoolvakanties kinderen aan...)Welkom bij HBO Rechten! Via welke opleider ga je het doen?
We live in a free world
donderdag 16 augustus 2012 om 11:06
Hier geen thuisstudie, maar een deeltijdstudie dus ook veel zelfstandig 's avonds vrij veel werk doen.
Nou scheelt het dat ik alleen woon dus hoef ik met niemand rekening te houden, maar mis ook wel die stok achter de deur.
Planning voor nu:
- Boekenlijst zoeken (kan alleen die van vorig jaar vinden)
- Afspraak zien te maken om m'n tegemoetkomingsformulier in te laten vullen op school
Nou scheelt het dat ik alleen woon dus hoef ik met niemand rekening te houden, maar mis ook wel die stok achter de deur.
Planning voor nu:
- Boekenlijst zoeken (kan alleen die van vorig jaar vinden)
- Afspraak zien te maken om m'n tegemoetkomingsformulier in te laten vullen op school
donderdag 16 augustus 2012 om 11:45
Ik weet nog niet eens wat ik moet gaan plannen voor aankomend studiejaar. Ik wacht nog op een laatste cijfer om te weten of ik door kan gaan.
Witbloempje, ik heb een dochter van vijf. Ik vind het soms moeilijk en heel frustrerend dat ik wel aan de studie wil, maar dat het niet lukt omdat mijn kind ook aandacht wil. Daarnaast moet ik ook gewoon naar m'n werk. Ik parkeer haar echt wel eens voor de tv als ik ergens mee bezig ben. Vaker nog gaan we naar de speeltuin. Kan zij spelen en ik iets aan m'n studie doen. Volgens mij heet ik 'de schrijver' in de speeltuin
Acht hoofdstukken leren klinkt als erg veel. Dat is meerdere hoofdstukken per dag. Lukt het vandaag een beetje?
Witbloempje, ik heb een dochter van vijf. Ik vind het soms moeilijk en heel frustrerend dat ik wel aan de studie wil, maar dat het niet lukt omdat mijn kind ook aandacht wil. Daarnaast moet ik ook gewoon naar m'n werk. Ik parkeer haar echt wel eens voor de tv als ik ergens mee bezig ben. Vaker nog gaan we naar de speeltuin. Kan zij spelen en ik iets aan m'n studie doen. Volgens mij heet ik 'de schrijver' in de speeltuin
Acht hoofdstukken leren klinkt als erg veel. Dat is meerdere hoofdstukken per dag. Lukt het vandaag een beetje?
Het Viva forum is papaja.
donderdag 16 augustus 2012 om 11:46
donderdag 16 augustus 2012 om 11:46
Goedemorgen!
Ik zou graag meeschrijven met dit topic. Het nieuwe schooljaar begint voor mij begin september pas, maar ik hoef 'alleen nog maar even' af te studeren, een verlengde stage te doen (met een 0 aan stageplekken) en achterstallige vakken af te ronden. Zoals het er nu uit ziet hoef ik niet lijfelijk aanwezig te zijn bij lessen.
Een planning maken is voor mij een crime, ik kan totaal niet inschatten hoe lang ik ergens mee bezig ga zijn. En ik denk nog steeds dat ik te veel kan doen in te weinig tijd.
Ik plan morgen tijd in om een planning de maken
Laten we veel van elkaar leren en elkaar de nodige schoppen geven .
Ik zou graag meeschrijven met dit topic. Het nieuwe schooljaar begint voor mij begin september pas, maar ik hoef 'alleen nog maar even' af te studeren, een verlengde stage te doen (met een 0 aan stageplekken) en achterstallige vakken af te ronden. Zoals het er nu uit ziet hoef ik niet lijfelijk aanwezig te zijn bij lessen.
Een planning maken is voor mij een crime, ik kan totaal niet inschatten hoe lang ik ergens mee bezig ga zijn. En ik denk nog steeds dat ik te veel kan doen in te weinig tijd.
Ik plan morgen tijd in om een planning de maken
Laten we veel van elkaar leren en elkaar de nodige schoppen geven .
donderdag 16 augustus 2012 om 16:40
quote:sanneke18 schreef op 16 augustus 2012 @ 11:46:
Hier een voltijdstudent.
Mijn motivatie is niet echt een probleem, maar ik heb wel altijd moeite met opstarten na de vakantie. Zeker nu de zomervakantie 2 maanden duurt (wel heel erg veel gewerkt, maar dat is totaal anders). Mijn lessen starten eind augustus.
Same. Ik ben een voltijd student aan de universiteit.
Heb ook moeite met opstarten, niet zozeer een motivatieprobleem. Als in, ik begin redelijk goed, maar dat is na twee dagen weg. Dan word ik een held in uitstellen, vooral aan het begin van een nieuwe onderwijsperiode. Bijhouden is bij mijn studie nogal essentieel. Daarna kom ik erachter dat ik best wel hard moet doorwerken om voor het tentamen klaar te zijn met alles. Kom dus uiteindelijk aan het eind regelmatig tijd tekort, terwijl ik al lang klaar had kunnen zijn. Ik doe het dus zelf. Uiteindelijk komt het wel goed, ik heb nog nooit een tentamen niet gehaald. Maar het levert voor mezelf wel een hoop onnodige stress op.
Hier een voltijdstudent.
Mijn motivatie is niet echt een probleem, maar ik heb wel altijd moeite met opstarten na de vakantie. Zeker nu de zomervakantie 2 maanden duurt (wel heel erg veel gewerkt, maar dat is totaal anders). Mijn lessen starten eind augustus.
Same. Ik ben een voltijd student aan de universiteit.
Heb ook moeite met opstarten, niet zozeer een motivatieprobleem. Als in, ik begin redelijk goed, maar dat is na twee dagen weg. Dan word ik een held in uitstellen, vooral aan het begin van een nieuwe onderwijsperiode. Bijhouden is bij mijn studie nogal essentieel. Daarna kom ik erachter dat ik best wel hard moet doorwerken om voor het tentamen klaar te zijn met alles. Kom dus uiteindelijk aan het eind regelmatig tijd tekort, terwijl ik al lang klaar had kunnen zijn. Ik doe het dus zelf. Uiteindelijk komt het wel goed, ik heb nog nooit een tentamen niet gehaald. Maar het levert voor mezelf wel een hoop onnodige stress op.
donderdag 16 augustus 2012 om 16:58
Kiwi87: ik kan me echt totaal niet concentreren buiten als de zon schijnt. Met muziek op lukt sowieso niet en ik hoor te veel om me heen! En ik ben aan het afvallen, dus hapjes mag ik ook niet eten (of ze moeten gezond zijn:))
Ik maak ook nooit een planning eigenlijk, ik begin en ik zie wel hoever ik kom.. Eigenlijk is het tot nu toe goed gegaan! Soms op het einde een beetje stress maar dat zou ik met planning ook hebben.
Ik maak ook nooit een planning eigenlijk, ik begin en ik zie wel hoever ik kom.. Eigenlijk is het tot nu toe goed gegaan! Soms op het einde een beetje stress maar dat zou ik met planning ook hebben.
donderdag 16 augustus 2012 om 18:19
Ik wil meeschrijven, doe wel geen thuisstudie maar voltijds en misschien met extra vakken (de aanvraag is hiervoor de deur uit) met ernaast een huishouden . Lijkt me fijn om juist tips uit te kunnen wisselen om je dag in te delen en af en toe gewoon iemand hebben om tegen te kunnen klagen. Mag ik mee doen?
Peacy: ik ben ook een oudere student, 26 jaar tussen 19 jarigen, herken het wel
Peacy: ik ben ook een oudere student, 26 jaar tussen 19 jarigen, herken het wel
donderdag 16 augustus 2012 om 19:00
Gezellig peacy en fru1t3lla!
Ik ben ook al wat 'ouder' 24 jaar. Maar ik ben volgend jaar wel al 5e jaars, heb studievertraging opgelopen
123me
Werken zonder planning.. Petje af! Dat lukt mij echt niet. Met een studie, hopelijk snel werk/stage, een huishouden, sporten en een poging tot een sociaal leven moet ik wel plannen.
Is er hier iemand heel goed in plannen?
Ik ben ook al wat 'ouder' 24 jaar. Maar ik ben volgend jaar wel al 5e jaars, heb studievertraging opgelopen
123me
Werken zonder planning.. Petje af! Dat lukt mij echt niet. Met een studie, hopelijk snel werk/stage, een huishouden, sporten en een poging tot een sociaal leven moet ik wel plannen.
Is er hier iemand heel goed in plannen?
donderdag 16 augustus 2012 om 19:09
donderdag 16 augustus 2012 om 19:58
Hoera, weer een nieuw studietopic. Op naar een jaar vol kontschopperij!
Ik wil de komende 3 jaar in totaal 310 punten halen, dus ik hoop dat iedereen hier zijn schoenen met stalen neuzen aan heeft.
Zit nu een beetje te kloten met de keuzevakken. Zo irritant dat nog niet alle roosters bekend zijn! Inschrijven moet al over 2 weken!
Ik wil de komende 3 jaar in totaal 310 punten halen, dus ik hoop dat iedereen hier zijn schoenen met stalen neuzen aan heeft.
Zit nu een beetje te kloten met de keuzevakken. Zo irritant dat nog niet alle roosters bekend zijn! Inschrijven moet al over 2 weken!
Liever elitair dan een pauper!