***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik ga zo weg, tot over een week!

Icke, wil je me sms-en als er nieuws is?

Tot snel allemaal, dag lieverds!
Lara, op de creche weigert Finn een fles, alleen water of thee is goed, weigert bambix ofzo en hij weigert groente en fruit als het geprakt is, thuis gaat dat er echter vaak wel gewoon in.

Jammer genoeg is het hier weer rotweer, we gaan straks denk ik even naar een overdekt winkelcentrum, we moeten nieuwe broeken kopen voor Finn, hij is door al zijn broeken gesleten.

Micha, veel plezier!

Muis, Finn krijgt 's morgens en 's avonds nog een fles opvolgmelk (ik vind het goed omdat hij daarmee mooi weer wat extra vitaminen enzo krijgt). Tussen de middag krijgt hij soms melk (gewone), maar soms ook gewoon water of thee.

Als hij naar de creche gaat krijgt hij 's morgens een boterham, thuis krijgt hij vaak eerst (dus na zijn melk) een bord pap, en tussen de middag (of 's avonds) pas zijn boterham. Hij eet trouwens zijn boterham droog. Van dat lekkere brood om zelf te snijden, in hele grote stukken gesneden (op de creche krijgt hij een gehele geroosterde boterham). Daar is hij even mee bezig en vindt hij heerlijk!
Witchke, Zahra heeft tot nu toe pas 4 tanden (2 zijn helemaal doorgekomen, de 2 bovenste zijn nog puntjes zeg maar). Ik heb het idee dat nu haar hoektanden doorkomen. Ik vind 700 gram heel goed hoor, als je gezond wil afvallen is 500 gram per week goed. Als je nou honger hebt zou ik wat extra fruit (appel/sinaasappel) of groente (tomaat/komkommer etc.) eten, dat mag je nl. onbeperkt zonder dat het je points kost. Voor avondeten zou ik bijv. 120 gram kipfilet nemen met een flinke portie groente, gebakken in een beetje olie, lekker bakken met kruiden en een beetje sojasaus en 60 gram gekookte rijst, dat zijn dan maar 5 points.Dan hou je toch genoeg points over voor de rest van de dag? Je kunt dat ook varieren met bijv. kipfilet/italiaanse roerbakgroente/blik gepelde tomaten en italiaanse kruiden en een beetje pasta. Weinig caloriën en toch veel vulling. Groente mag je nl. onbeperkt eten.
Over die opvolgmelk, als dit blik leeg is ga ik over op halfvolle melk, Zahra krijgt nu nog 3 x maar ik moet op 1 of andere manier die avondfles laten vervallen, wat ik niet makkelijk vindt. het is echt zo'n avondritueel, zo'n laatste fles voor het slapen gaan en aangezien ze niet veel avondeten eet vind ik het nogal wat om die te laten vervallen. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Muis, Ruben krijgt al een week of 4 gewone (biologische) melk. Ik heb daarnaast af en toe nog een flesje Nutrilon gegeven om het pak leeg te maken. Hij krijgt 3 keer per dag melk. Twee keer met pap en een keer (lunch) gewoon "puur"

Lara, Ik denk dat ik maandag ongesteld moet worden. Had verkeerd gerekend de eerste keer. Komt ook door mijn onregelmatige cyclus (30, 35, 28, 26, 26) Misschien dat ik zaterdag al een "geldige" test kan doen, anders ga ik maandag weer testen. Mocht ik tussendoor niet ongesteld worden natuurlijk.
Ik wacht gewoon tot Puk hem niet meer wil. Nu slaat hij hem ongeveer 3 keer per week over, dus dat komt vanzelf wel eens.
Lastig, zo'n onregelmatige cyclus. Ik duim voor je!
Fachat: is je vriend al bij die advocaat geweest?

Xaloy: is die vervelende migraine al over?

Zo, en dan ga ik nu echt even hard werken...
Go Lara Go!!!!
Ick, lastig is het als je een onregelmatige cyclus hebt! Ik had het dus ook en werd zwanger, dus dat kan bij jou ook! Heb je al een ongesteldheidsgevoel?

Ik vind het dus ook lastig om de laatste fles te laten vallen. Hugo wil nog wel eens niet eten en door middel van een flesje heeft hij toch wat in zijn maagje. Gutteguttegut, wat zijn kleintjes af en toe ingewikkeld!
Volgens mij had ik het nog niet gezegd, maar (drums please!)...

HUGO LOOPT!!! Okee, hij is net Bambi en hij loopt nog geen hele afstanden, maar zo achter zijn babywalker zet hij toch elf (!!!) pasjes! Het viel me een paar dagen geleden al op dat hij zich kon verplaatsen terwijl hij zich aan de bank of het dressoir vast hield, maar gister was het echte bewijs: een wankelend Hugo'tje achter de babyrollator! Het is best knap, vind ik. De kinderarts had voorspeld dat hij zou kunnen lopen met anderhalf jaar, maar zoals het er nu naar uitziet kan hij toch een paar maanden eerder los lopen! Daarentegen zegt Huug alleen nog "mamma", "pappa" (duidelijk) en "jadiejadiejadie" (geen idee) en daar is Steijn weer veel verder mee. Steijntje doet alleen nog totaal geen pogingen om te lopen. Is ook niet zo gek, want het knulletje durft zichzelf na een paar valpartijen zich weer sinds een paar dagen op te trekken!

Wauw wat goed!! Go Hugo Go!!

Ik zal ook eens die babyrollator tevoorschijn halen.
waw bravo hugo !!
Goed zo Hugo! Leuk he muis, kijkt huug er ook zo trots bij?

Joepie, ik heb net eindelijk die gast aan de telefoon gekregen van die vakantiewoning (hij was op vakantie). Hij komt zaterdag avond thuis, en ik heb een afspraak kunnen maken voor zondag 12 uur. Ben benieuwd!
Goed zo Hugerdepuugje! Muis: nu moet je echt goed oppassen... Dingen iets verschuiven aan de tafel zodat hij er niet meer bijkan werkt niet meer, want dan loopt hij gewoon een rondje.

Zucht. Het wordt koud en nat op Koninginnedag.... Niet leuk!
Lara, ruben loopt zelfs een rondje MET de tafel:) (het ding hebben we op wieltjes gezet, net als zijn kinderstoel, leek ons handig...)

Huuuuuuuggggggggg jongen, goed gedaan!!!!!!!!!!!
Swiss, spannend van het huis! Heb je je voor niets opgewonden he? Volgens mij zitten wij een beetje hetzelfde inelkaar:) Ongeduldige typjes:)
Lara, echt? Getsie! Ik wilde met de jongens naar de KinderKoninginnedag hier in de buurt, want A. is toch niet thuis. (moet werken) Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om met twee knulletjes in pietenweer naar de overkant te moeten om "gezellig" met een heleboel kindjes kletsnat te worden. Buuuuuh! In thuis zitten heb ik eigenlijk ook geen zin (want: saai), ik heb geen zin om echt de stad in te gaan (want: zelfkastijding), ik heb geen zin om met vriendinnen en mijn kindjes op sleeptouw te gaan (want: naar de stad), ik heb nu helemaal geen zin meer in Koninginnedag! (want: slecht weer)

Jij wilde toch de boot op? Lijkt me niet zo prettig met nat weer! (met goed weer lijkt het me de ultieme manier van Koninginnedag vieren!)

Even een vraagje aan alle campinadrinkertjes:

Steijn en Hugo vinden volgens mij gewone melk wel okee, maar ze drinken er zo weinig van! Beiden hebben maar 30cc gedronken, wat me toch ietwat weinig lijkt! Wel hebben ze vanochtend bij de fruithap zichzelf helemaal volgegoten met appeldiksap! Jemig, ik geef het ze nooit en was verbaasd dat ze altijd zo weinig dronken. Totdat...Juist! Ik appeldiksap gaf! Ik denk dat ik maar een priniepje overboord kieper en ze die diksapmeuk wat vaker ga geven.

Terug naar de melk: drinken jullie kindjes ook zo weinig gewone melk? Is het anders niet beter om karnemelk te geven?
Muis, maak je de melk ook warm/ lauw? Anders wordt het hier ook niet gedronken hoor! en Ruben trekt zo'n fles diksap ook altijd adje. Raar joch.
Ik had hem gisteren op de kinderboerderij een frietje gegeven. Wij mama's hadden onszelf verwend en ik heb last van vetzucht (kan zowel duiden op zwangerschap als op aankomende ongesteldheid). Ickeman helemaal over de zeik (bijna) want hij mag geen friet en geen chocola en geen cola en geen prik (had hem ook een slokje sparood laten proeven).

Dus....... Ik vond dat een frietje best kon...de rest mag hij van mij ook niet, maar een frietje?......

Muis, hupsakee naar de hema voor drie knaloranje poncho's en verdorie niet het weer je Koniginnedag laten verpesten!!!
haha Icke, ik ongeduldig? hoe weet je dat nou?!?

Maar zeg nou eerlijk, het is toch vreemd dat een makelaar een week lang niks van zich laat horen. Als het een prive persoon was ok, maar een makelaar?

Gelukkig is die makelaar wel zo flexibel dat hij ook op zondag werkt.

Frietje hebben wij ook wel eens gegeven hoor. Een mini hapje chocolade ijs trouwens ook.

Muis, tja regen is zo wie zo nooit leuk, kan je er het beste maar een leuke dag van maken.
En ik had zo'n hoge pet op van mijn mensenkennis Swiss.....
Muis: wat ongezellig dat A. moet werken!

Ik sluit me aan bij Icke; even poncho's scoren (liefst oranje), een dikke trui aan en er is niks aan het handje. Met mooi weer was het nog meer zelfkastijding geweest (nu is het natuurlijk geen vergelijking, maar ik weet nog wat er allemaal door me heen schoot toen ik met veel te dikke buik vorig jaar 2 dagen

overtijd op een kinderfestival Koninginnedag stond te vieren...).

Heb je niet een leuk (liefst zwanger) vriendinnetje dat behoefte heeft aan een rustige Koninginnedag?

Op de boot met zon is top. Op de boot met regen is in elk geval beter dan op straat met regen Maargoed, wel enorm balen en ik heb nu juist zo'n cool shirt gekocht...

Ik heb gisteren de melk van Puk eventjes in de magnetron gedaan en dat werkte prima. Micha doet het op kamertemperatuur, omdat Morris het anders niet wil.

Icke: wat vond Ruub van de frietjes? Je hebt hem toch maar 1 frietje gegeven en geen hele zak met klodders mayo? We kunnen ook overdrijven hoor...

Bluh, vriend en ik zouden en drankje gaan doen en nu moet hij werken. Zielig he? (het komt natuuuuurlijk niet in jouw buurt Muisje, maar toch )
En anders zit Swiss gewoon in de ontkenningsfase Icke. Met jouw mensenkennis is niks mis

Hoe vond Ruben de kinderboerderij eigenlijk?

Difrax is mijn nieuwe vriend! Puk heeft twee oranje spenendoekjes en die gebruikt hij als knuffel in bed. Nu voorzag ik een kleine ramp als die twee (hij gebruikt er twee tegelijk) kwijt zouden raken.

Bij Difrax zag ik ze niet meer op de site staan en ik heb gevraagd of ik ze elders kon kopen. Kreeg ik een mailtje dat ze er nog twee hebben liggen en die kon ik voor bijna niks kopen. Fijn!
Hoera!!!!! Ik heb met kunst en vliegwerk een groenteprut naar binnen gekregen bij Ruben!!!!!! En daarna nog een hele gepureerde appel. We deden vanmiddag "deksel op het doosje, deksel van het doosje"en dat vond hij geweldig. Dus tja, dan maar hetzelfde spelletje tijdens het eten:)

Lara, ruben vond de dieren op de kinderboerderij best leuk, maar de zaadjes (voer voor de dieren) en de kippestront op de grond nog leuker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven