Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
@Mugske Ik heb een IKEA -family badjas ;)
Ben overigens nog naar ALDI geweest, die roze jasjes waren leuk maar toch niet helemaal het materiaal wat ik in mn hoofd had. Dus tot nu toe voor de goedkoopste optie gegaan: helemaal geen jas gekocht.

Zo, en nu aan de slag met een sollicitatie. Als ik die baan krijg, hoef ik bijna helemaal niet meer te vrekken, haha
quote:mi-jo schreef op 12 oktober 2012 @ 23:21:

Hier ook nog maar even.. Ik heb nog 140 Optimeleuro's. Is er nog iemand die ik daar bilj mee kan maken? Dus waar ik eventueel nog wat voor zou kunnen bestellen? Ik vind het zonde om het account zomaar af te laten sluiten met nog zoveel euro's, maar wij gebruiken ze niet en gaan ze waarschijnlijk ook niet gebruiken. Mochten er voor het einde van deze week geen liefhebbers voor zijn dan sluit ik het account met helaas incl. de euro's af.Je kunt ze toch gewoon laten staan? Als je soms naar de sauna gaat kan je daar goedkoper mee gaan, of idd die pannenkoeken restaurant actie of wat dan ook...
quote:frizzy schreef op 13 oktober 2012 @ 12:12:

[...]

Over geld lenen. Das nooit vrekwaardig natuurlijk, geld lenen.

Haha, oeps! Ik had niet goed gekeken en dacht dat het een geldwijzer was....

Over geld lenen willen we natuurlijk niks weten
Valt dat even tegen van Annemarie (auteur), was donderdagmiddag nog een lezing van haar in Utrecht.

Voordeelurenkaart automatisch verlengd, maar reisproduct stond niet automatisch op mijn kaart, dus heb een paar dagen vol tarief gereisd, beetje jammer.

Belastingdienst wil een deel van de zorgtoeslag terug (2011), voor 2012 ga ik begin 2013 kijken of ik ergens recht op had, handiger dan terugbetalen. (voor huurtoeslag wel/niet ben ik een grensgeval en andere toeslagen nvt).
Leuke zegeltjesspaaractie nu bij C1000 nu voor korting bij diverse winkels, zoals Kwantum, Kijkshop enz.
Watervrouw, hoezo zit je bij de huurtoeslag op de grens en de andere toeslagen nvt? Ik heb teveel salaris voor de huurtoeslag maar krijg wel elke maand zorgtoeslag. Ik moet deze maand wel wat terugbetalen, maar lang niet alles..

Vandaag niet vrekwaardig bezig geweest. 20 euries uitgegeven, waarvan 10 euro echt voor luxe en 10 bij de hema voor verzorgingsproducten. Maar omdat ik een baan heb waarbij ik veel mensen tegenkom vind ik het belangrijk er verzorgd uit te zien. Dus kost af en toe wat geld
Dat had ik vorig jaar ook watervrouw. Stom is dat georganiseerd van de NS he. Misschien kan je ze wel mailen/bellen?

Lila, en bol.com ook geloof ik, toch?
Ik denk dat ze met andere toeslagen dingen als kinderopvangtoeslag en één ouder toeslag enzo bedoeld, cupkeekie.
quote:xJanna schreef op 13 oktober 2012 @ 22:59:

Ik denk dat ze met andere toeslagen dingen als kinderopvangtoeslag en een oud toeslag enzo bedoeld, cupkeekie.Dat zou kunnen inderdaad Ik zou het jammer vinden als je recht hebt op toeslag en het niet zou benutten!!
Een soft shell jas in de folder van Dirk vd Broek!
wilde nog even een tip geven. soms moet je zo'n duur 0800/ 0900 nummer bellen als je iets wilt weten/hebben van een bepaalde organisatie. heel irritant want die komen boven op je (mobiele) rekening. Nu hebben die organisaties soms ook nummers die je kunt bellen vanuit het buitenland, dan kom je ook bij die dienst/organisatie uit. Maar je kunt dat nr natuurlijk ook gewoon uit NL bellen! en dan kost het nix extras.

dus bv: bel 0900-0000

vanuit het buitenland +31 20 xxxxxxx

dan bel je gewoon 020 xxxxxxx en dan betaal je nix meer en kom je toch gewoon uit bij hetzelfde als dat je 0900 had gebeld.
Watervrouw, ik heb dat ook gehad met het verlengen van de kortingskaart van de NS. Ik heb er toch maar een telefoontje aan gewaagd naar de klantenservice en ik heb toen het te veel betaalde geld teruggestort gekregen op mijn bankrekening. Ik zou het dus gewoon proberen als ik jou was!
quote:xJanna schreef op 13 oktober 2012 @ 22:57:

Dat had ik vorig jaar ook watervrouw. Stom is dat georganiseerd van de NS he. Misschien kan je ze wel mailen/bellen?

In helder moment bij NSautomaat gekeken naar producten op kaart/ophalen bestelling of dergelijke.

Had via de digitale assistent van NS een mailtje gestuurd (gewoon mailadres nergens te vinden) en was van plan te gaan bellen toen ik dus even via de NS-automaat ging kijken.

Reisproduct is nu geldig tot 2029 (mits nieuwe betalingen elk jaar), moet n 2014 alleen opletten dat mijn kaart verloopt en saldo met reisproducten moet verhuizen naar nieuwe kaart.
quote:leonor schreef op 14 oktober 2012 @ 12:21:

Watervrouw, ik heb dat ook gehad met het verlengen van de kortingskaart van de NS. Ik heb er toch maar een telefoontje aan gewaagd naar de klantenservice en ik heb toen het te veel betaalde geld teruggestort gekregen op mijn bankrekening. Ik zou het dus gewoon proberen als ik jou was!Dat kan ik nog wel proberen
Ja, je kunt het altijd proberen, bij de NS.
Had het hier geloof ik al eens verteld, maar als je met een scheermesje je benen scheert en je tilt het mesje niet op, maar haalt/duwt het ook weer over je been terug naar beneden, dan haal je de 'braampjes' van de mesjes en gaat je mesje echt veel langer mee.

Kan ook op je arm, zoals in dit filmpje:

Filmpje met uitleg
quote:mi-jo schreef op 12 oktober 2012 @ 23:21:

Hier ook nog maar even.. Ik heb nog 140 Optimeleuro's. Is er nog iemand die ik daar bilj mee kan maken? Dus waar ik eventueel nog wat voor zou kunnen bestellen? Ik vind het zonde om het account zomaar af te laten sluiten met nog zoveel euro's, maar wij gebruiken ze niet en gaan ze waarschijnlijk ook niet gebruiken. Mochten er voor het einde van deze week geen liefhebbers voor zijn dan sluit ik het account met helaas incl. de euro's af.Ik heb wel interesse in de optimel euro's. maar hoe werkt dat dan>? Kunnen die van de een naar de ander worden overgeschreven?
@pearl, volgens mij wil mi-jo iets voor jou bestellen zodat je die punten kan gebruiken en zij ze niet in zomaar weggooit als ze het account stopzet.

Mi-jo zegt niet dat de punten kunnen worden overgeschreven.
quote:poekie77 schreef op 13 oktober 2012 @ 09:45:

@mi-jo: met de optimeleuro's kan je nu ook vouchers bestellen voor de 2e pannenkoek gratis (voor de deelnemende pannenkoekenhuizen kun je op de site kijken). Misschien is dat iets voor je?

Klopt, maar er zijn hier geen restaurants in de buurt die meedoen met die actie. Overigens wel lief van je dat je meedenkt ;)

quote:xJanna schreef op 13 oktober 2012 @ 12:47:

[...]

Je kunt ze toch gewoon laten staan? Als je soms naar de sauna gaat kan je daar goedkoper mee gaan, of idd die pannenkoeken restaurant actie of wat dan ook...

Er is niets waar wij gebruik van maken waar wij de euro's voor zouden kunnen inleveren. We gaan niett naar de sauna, uitstapjes kan ik vaak via andere wegen goedkoper doen en de producten die ik met korting kan kopen zijn vaak dingen die we niet gebruiken of die we van bijv. een ander merk goedkoper kopen.

Met andere woorden de euro's staan nu al heel lang ongebruikt in mijn account en dat blijft waarschijnlijk ook zo, dus ik maak er liever iemand anders blij mee.

quote:pearle schreef op 14 oktober 2012 @ 14:17:

[...]

Ik heb wel interesse in de optimel euro's. maar hoe werkt dat dan>? Kunnen die van de een naar de ander worden overgeschreven?Nee. Het is zoals noa_lynn hierboven zegt. Ik kan wel iets voor je bestellen, maar de euro's niet overschrijven. Zo heb ik bijv. voor himalaya 2 saunabonnen besteld.
Je kunt wel een ander aflever adres invoeren geloof ik, toch?
De boodschappen uitgaven worden door de nieuwe vriezer stukken minder. Het kan ook niet anders het huis moet af eindelijk. En er moet nu eindelijk een vloer in komen, helaas had mijn vriend (voor ik iets met hem had) niet op de kleine lettertjes gelet, en bleek er nog 700 euro aan legkosten bij te komen voor een vloer. Al met al nog een grote klus.

Heb wat schoenen en spulletjes verkocht die ik niet meer gebruikte,alle beetjes helpen.

Mijn vriend vind het gelukkig wel leuk dat ik echt de acties op zoek, bijhoud, lijstjes maak
Mi-jo, zou ik dan een sauna voucher van je mogen hebben?

Ik ga juist regelmatig naar de sauna

De voucher komt per mail, daarna print je hem uit en zet je je gegevens erop, kan dus vrij makkelijk worden doorgegeven/doorgemaild

Moet even kijken hoe dat gaat met emailadres hier neerzetten, of dat ik het gewoon naar je kan sturen

Ik heb je toegevoegd aan contacten, ik dacht dat je aleer dan berichtjes kunt sturen?
quote:frizzy schreef op 14 oktober 2012 @ 09:29:

Een soft shell jas in de folder van Dirk vd Broek!Thanks voor de tip. Maar Dirk vd Broek zit niet in mijn deel van het land en hij begint bij maat M, te groot voor mij. Ik zoek rustig door
@ukkie: plutosport.nl is een redelijk goedkope sportwinkel online die nog wel eens softshell jassen heeft.

En anders de ANWB, weet niet of je ING hebt? Daar kun je sowieso ANWB bonnen met korting bestellen en in het verleden hadden ze oo human nature bonnen voor de helft van de prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven