Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Moon,

het is volgens mij al vaker wat naar verlopen op dat forum. Haal je er nog wel meer positiefs uit dan negatiefs?

Het is altijd moeilijk om te wennen aan een nieuwe hulpverlener. Ik zou het toch bespreken om te kijken of jullie samen op 1 lijn kunnen komen in je wensen.

Ben je zenuwachtig voor woensdag?

Chooc,

Wat naar dat het sporten niet goed gelukt is. Klinkt wel als een leuk weekend dat je gaat hebben. Veel sterkte maandag. Kun je mij trouwens je adres mailen? Ik heb iets wat ik naar je toe wil sturen.

Strawberry,

Jeetje kan me goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent. Dat is zeker heftig goed dat je maandag gelijk gaat bellen. Zoiets kan je niet alleen verwerken. Veel sterkte zeg!

Leergierig,

Ikzelf leer bij therapie nu mindfullness en dat helpt mij soms om in slaap te vallen. Is dat misschien ook een idee voor jou?

Sporten kan idd. een positief effect hebben op je stemming. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is. Goed dat je het een kans geeft.

Met mezelf gaat het erg wisselend. Ik zit nu 3 dagen per week in dagbehandeling. Ik krijg schematherapie waar ik wel erg veel herkenning vind. Zo heb ik lang een psychiater gehad die dacht dat ik stemmen hoorde omdat ik heel vaak gedachten heb als: je denkt toch niet dat iemand op jou zit te wachten, je moet eens normaal doen enz. enz Ik ben zelf altijd van mening geweest dat ik dat zelf ben en wilde geen onderzoek. Nu weet ik dat dat de straffende ouder en de veeleisende ouder zijn. Het maakt het niet makkelijker maar het is zo fijn om te weten dat ik niet de enige ben en dat er gewoon een vrij simpele verklaring is.

Komende week heb ik mijn eerste evaluatie. Ik ben er erg zenuwachtig voor als ik eerlijk ben.

Ik ga zo naar een verjaardag van mijn zwager. Ik eet wel weer lekker thuis. Morgen alleen naar de sportschool en verder lekker rustig heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Net maar ff stukje weggehaald vanwege privacy en herkenning.

Verder gaat het nu wel ok, ik ben wel wat trillerig en hoofdpijn, maar goed wat wil je. Verder is het huis vol met politie en recherche.. dus echt rust is er niet.

@Ibi,

Heerlijk toch zo'n rustig weekend.

Verder dat van die stemmen herken ik wel, ik heb dat vaak, noem dat tegen mezelf praten. Ik heb dat vooral 's nachts als ik al in bed lig. Het zijn bij mij als het ware gedachten die ik kan horen.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 13 oktober 2012 @ 12:32:

Moon,

het is volgens mij al vaker wat naar verlopen op dat forum. Haal je er nog wel meer positiefs uit dan negatiefs?

Het is altijd moeilijk om te wennen aan een nieuwe hulpverlener. Ik zou het toch bespreken om te kijken of jullie samen op 1 lijn kunnen komen in je wensen.

Ben je zenuwachtig voor woensdag?

Zenuwachtig niet echt. Alleen vind ik het nog best wel wat om met een nieuw iemand een paar uur te gaan wandelen. Het is maar één persoon en als je na een uurtje elkaar eigenlijk beu bent.... dan moet je nog verder wandelen Maar ik probeer het gewoon, ik baal al weken dat ik zo weinig contacten heb overgehouden en als iemand dan een leuk voorstel doet kan ik het iig proberen

Eerlijk gezegd waren er meerdere andere fora. Met één ben ik half jaar geleden écht gestopt en over de ander klaag ik idd nog regelmatig

Er zijn veel meeting van dat forum maar ik ben nu idd aan het bedenken wat ik er nog mee wil. Ik heb (behalve in het meet-topic) na dinsdag ook niet meer mee gepraat. Overigens is iemand anders - ook- vertrokken.

De meetings waren soms heel leuk maar wat ik er aan overhoud is opnieuw allemaal mensen uit verschillende provincies waar ik in een gemiddeld weekend niks aan heb. Moet ook kritisch zijn of dat is wat ik zoek.

En wat de hulpverleners betreft, ik denk dat ik het ook buiten de GGZ moet zoeken. Ik loop gewoon met wat grotere dingen waar ik eens over zou willen praten en dat lukt gewoon niet met eens in de maand drie kwartier. Het valt niet onder de hulp die zij mij volgens het behandelplan bieden. Het zijn geen urgente dingen. Misschien heeft het te maken met 30ers dilemma

(doe ff enter en dan reageer ik op anderen)
Ieb: heftig hoor. Het is vervelend als iemand beweert dat je stemmen hoort terwijl je zelf weet dat het niet zo is. Ik heb dat ook meegemaakt, voordat ik opgenomen werd was dat. En ik hoorde écht geen stemmen, heb dat honderd keer gezegd. Ik heb nooit stemmen gehoord.

Fijn dat je schematherapie krijgt en daar wat aan hebt. Ik snap dat het spannend is dat je evaluatie krijgt, succes alvast!

- er komt ff wat tussendoor dus hopelijk straks meer reactie-
Straw ik kan niet alles meer lezen maar veel sterkte. Hoop dat het familiebezoek ook een beetje leuk wordt.

Leergierig wat goed dat je weer je normale uren werkt. Vervelend idd dat het slapen slecht gaat. Bij mij is het een wereld van verschil, goed of slecht slapen.
ach, het familiebezoek wordt wel leuk denk ik. Alleen tja, dat duurt nog een paar weken.

En nu durf ik en wil ik de tuin dus echt nooit meer in, en ik durf al niet naar de woonkamer, omdat die een gigantisch groot raam heeft richting de tuin en daar heeft het zich afgespeeld. Maar goed ff zien uit te houden tot maandag en dan mijn psycholoog bellen.
De schrik zat en zit er nog zeer goed in. Vanmiddag kwam de post en ik stond door het geluid van de brievenbus met mijn hart in mijn handen en overst

En nu lig ik bij ma in bed tv te kijken en doordat ik enorm snel schrik ga ik komende dagen bij haar op de kamer slapen
Ik weet dus niet wat er gebeurd is, maar sterkte.

Hier begon ik de dag mopperend... heb gewoon een saai weekend en t is hier zo'n bende maar ik heb niet de drive om er iets aan te veranderen.

Inmiddels heb ik mijn sportkleding aan zodat ik straks - als ik dan nog zin heb ) kan gaan sporten.

Goed voornemen toch?
Ben je nog gaan sporten Moon?

Bijzonder dat bij jou ook gezegd was dat je stemmen hoorde. Ik ben blij dat ik zeker van mijn zaak was maar als je niet uitkijkt heb je zo een hele verkeerde diagnose.

strawberry,

verstandig dat je nu even niet thuis bent maar probeer niet te veel in woorden te denken als nooit meer. Ik denk dat het voor nu goed is om even afstand te nemen maar straks toch weer, eventueel met mensen erbij, weer naar huis te gaan en dan ook in de woonkamer en tuin.

Ik heb een heerlijke rustige dag. Wel veel in het huishouden gedaan en gaan sporten maar gewoon omdat ik dat wilde en niet omdat dat perse moest.
Even ter duidelijkheid, ik woon nog thuis dus ik ben gewoon thuis gebleven, op het feit na dat we richting centrum zijn gegaan om te wandelen, uitwaaien enz.

De woonkamer ga ik dus wel in, en vind ik niet zo heel eng. Alleen als het donker is en ik onverwachte geluiden hoor. Verder tja wel een paar de tuin bekeken vanuit het raam, maar dat laat ik voor wat het is. Want zodra ik de tuin in kijk krijg ik een soort van flashbacks en lijkt de zenuwen enzo het over te nemen. Dus daar wacht ik nog even mee. Ook in mijn kamer voel ik me heel raar, vooral omdat ik vandaaruit alles heb meegemaakt tenminste knal ed, en het hysterische geschreeuw van de buurman. Dus ik slaap boven bij ma op de kamer, maar mijn kamer echt mijdden doe ik niet. Maar doordat ik zo schrik van geluiden slaap ik liever even met iemand anders in de buurt.

En eigenlijk wil ik gewoon weg uit dit huis omdat ik het zat ben, het is een zeer oud en gehorig huis, en boven ons wil bijna nietmand het huren dus krijgen jonge studentjes het die voor het eerst alleen wonen..en dus geen grenzen meer hebben. En dat is gewoon irritant, omdat ze absoluut geen rekening houden met buren.

@IBI,

lekker zo'n weekend! vind jij sporten ook veel fijner als het niet moet maar je het wilt?

@Moonlight

je lijkt mij wel. Ik ben 's chtends altijd een mopperaar.

En sporten gelukt? Wat heb je gedaan als bent gegaan, harlopen, wandelen, fietsen????
Ow sorry dat maakt het idd. een heel ander verhaal strawberry!

Gelukkig heb ik nog nooit moeten sporten. Ik kies er nu echt zelf voor. Heerlijk. Van de week kon ik 2 keer niet en ik merkte gewoon dat ik het miste. Ik had nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.
Ja ik ben naar de sportschool gegaan. Ik ben een paar maanden geleden al lid geworden maar ga veel te weinig. Ik vond het wel lekker Heb een bekende van me gemaild die een soort bijbaan heeft als sportinstructeur, die me hopelijk aan een schema'tje kan helpen. Want nu heb ik verschillende toestellen uitgeprobeerd maar geen idee hoe vaak je alles zou moeten doen.

IBI, ja ik was volgens mij heel eerlijk over alles wat er door mijn hoofd ging op dat moment (want heeeel manisch). Maar stemmen hoorde ik niet, echt niet, en dat bleef ik ook zeggen. Ik had wel warrige gedachten maar een stem horen is echt wat anders.

En hij bleef maar zeggen: Volgens mij hoort u stemmen. Hele nare arts was het. Collega's van hem hebben dat achteraf zelfs gezegd (in weinig woorden) dat ik niet zo'n geluk heb gehad dat dat mijn eerste contact met een pscychiater was.

Maar goed dat jij ook geen stemmen hoorde want het lijkt me geen pretje.
Heb je geen begeleiding bij de sportschool dan Moon? Ik kreeg de eerste keer een standaard schema en uitleg over de toestellen die erop stonden. Na een maand of 2 weer een gesprek gehad om te kijken wat ik kon veranderen. Nu ga ik eigenlijk niet meer naar de fitness. Als ik dat weer op ga pakken ga ik maar het eerste schema weer oppakken.

Goed dat je gegaan bent en hulp gevraagd heb voor een schema.

Nee lijkt me vreselijk om stemmen te horen het is al druk genoeg in mijn hoofd zonder dat er nog stemmen van anderen langs gaan komen.
Dikke ego, morgen lees ik weer bij.

Ik heb het heeeeeeerlijk gehad! En ik kwam om 6 uur thuis, beddegoed aan de lijn dus straks een lekker schoon bed en man had draadjesvlees gemaakt. this weekend! Vroeg naar bed straks, beste afsluiter die er is. Fijne avond dames
Chooc wat klinkt dat heerlijk!! En wat lekker zo'n man die je bed wast en lekker kookt

Ibi het is een heel goedkope sportschool, er zit één persoon bij de balie en die poetst tevens de toestellen als er even niemand op zit. Je kunt geloof ik wel een schema krijgen van iemand die eens in de zoveel tijd langs komt.

Maar omdat ik T ken, doe ik het liever bij hem. Hem 'durf' ik ook wat meer te vertellen van mijn stemmingswisselingen etc. Geen idee of dat van belang is bij het schema maar ze zeggen dat sporten er tegen kan helpen.

Zit nu ff DWDD recordings terug te kijken, wel grappig.
Ja lekker he Moon! Heb hem uiteraard wel via de whatsapp instructies moeten geven anders was het niet gebeurd haha

Ik ben zo ontspannen. Wow echt heerlijk. Was ik echt aan toe Welterusten alvast! Tot morgen!
Lekker Chooc. Ik gun het je!!
Goed zo chooc! Welterusten.

Moon, mag ik vragen wat je dan betaald bij de sportschool? Klinkt niet ideaal.
@ choco,

wat heerlijk zo'n weekend! ik wordt gewoon jaloers..

@Moonlight

ik heb een neef die heeft ook heel manische periodes, lijft zelf aan borderline.

En hij moet van zijn psychiater 2x in de week hardlopen, omdat dat helpt tegen de negatieve gedachten op die momenten, en door het sporten tijden periodes waarin hij alles wil en denkt aan te kunnen, is hij sneller moe en daardoor wordt de manie minder heftig.

Ik hoop dat je er zelf wat aan hebt.

Hier gaat het op en af, ik ben nog enorm schrikachtig en bang. Vandaag op de bank gezeten die grenst aan de tuin. Wel met mijn rug, ernaartoe en gordijnen dicht.

Maar vooral 's avonds tijdens momenten van rust zoals als lichten uit zijn en ik op bed lig kan ik nogal stressen en overstuur raken.

Morgen kan ik gelukkig de psycholoog bellen..ik kan er niet mee wachten..maar aan de andere kant weet ik niet hoe het via de telefoon te vertellen, zonder in details te gaan, want ik ga vanuit school moeten bellen..
15,95 per maand Ieb.

Het is idd niet luxe maar ik kan nu geen 40 euro per maand betalen. En deze is lekker dichtbij wat de drempel wel wat lager maakt.

Ik vind m goed genoeg. Heb een schema'tje gekregen van die kennis en ik kan zo wel ff vooruit.

Welterusten.
Fijn dat je een goed schema hebt gekregen. Ik betaal 21 euro per maand ik vind mijn sportschool ook prima.

Strawberry, kun je niet dan in de pauze even buiten bellen? Lijkt me een te belangrijk telefoontje om cryptisch te gaan lopen doen.

Goed dat je toch op de bank bent gaan zitten.
Dat is ook niet duur! Ik heb echt geïnformeerd bij de sportscholen die hier dichtbij zitten maar die anderen zijn dus 40euro per maand.

Ik ben nog niet rustig genoeg om gewoon te gaan liggen slapen. Vond het een rare dag. Ik heb best wel wat innerlijke strijd omdat ik wat vriendschappen heb laten verwateren en nu contacten in mijn stad mis. Heb soms t gevoel gék te worden als er weer een concert oid is en ik weet niet wie ik mee kan vragen.

Tegelijk steek ik momenteel veel tijd in contacten via internet en ik vind dat ook plezierig... alleen realiseer ik me wel dat we in de praktijk niet vaak bij elkaar zullen komen. Dat moet toch ruim van tevoren afgesproken worden en dan heb je telkens reiskosten en meestal ook de kosten van hapje en drankje op locatie.

En ik heb dus een soort ruzie met mezelf bijna dat ik steeds verval in internetcontacten en dat het steeds IRL niet lukt. Ik leer wel mensen kennen... het worden alleen geen vrienden. Het blijven kennissen.
Ik zag iebs reactie op straw en zie dat we 22.56 crosspost hadden.

Ben echt te moe om nog te reageren, morgen hoop ik.
@moon

hopelijk voel je je nu wat minder moe.

@Ieb, het leuke is dat we de hele dag les hebben van 1 docent en die plant niet echt pauzes in. Maar ik loop gewoon tussendoor de les uit om te bellen.

Tenminste heb ik net gedaan, maar psycholoog wordt pas begin van de middag verwacht, dus rond kwart voor 1 loop ik weer ff naar buiten om te bellen.

Ik heb vannacht wel veel beter geslapen. Heb wel op matras in mijn ma's kamer geslapen. Terwijl ik zaterdag bij haar in bed heb geslapen.

Ik ben wel tussendoor geschrokken wakker geworden, omdat een buurman de deur een beetje hard dicht deed, en dat waren niet onze directe buren. Maar na een kort moment kwam ik weer tot rust.

Maar ga toch even bellen, straks beter voorkomen dan genezen
Kopieren en plakken uit ander topic:

Net de definitieve fittest gehad. Waar ik begon met 6 was dat na 6 weken 13 en nu dus, weer 6 weken verder, is het 11.

Fysio snapt er niks van en gaat morgen overleggen met de huisarts. Hij vindt mn hartslag iig opmerkelijk raar doen..

Ik heb heel veel gehuild en ben nu op. Ik ga naar bed. Morgen word ik wakker uit deze nare droom toch? X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven