Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Voor de rest: ik ben in een ander topic al ingegaan op hoe Moon zich voelt. Dat jullie niet denken dat ik dat negeer of zo

Leergierig, hoe gaat het met jou?
Wel rot dat ze niet antwoorden. t Zou fijn zijn als je nog een soort vangnet hield.

Heb soms het idee dat ik wel een luxe behandeling krijg... ik kan altijd terecht. Soms niet meteen, maar toch. Niet dat ze aansturen op een 'einde', er is altijd een soort onderhoud.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is nog met zomerreces? :-)

Zelf redelijk. Vandaag erg slechte dag. Werk nu bijna weer fulltime. Erg druk op werk door vakantie collega enz. Merk dat ik mezelf over de kop heb gejaagd om het vol te houden. Vandaag paniekaanval, bijna hyperventilatie. Benauwd. Poeh, viel even tegen. Dacht dat het beter ging.

Nou ja, ik moet maar wat minder perfectionistisch worden, minder controledrang, maar ja...:-)

Hoe gaat het met jullie? Zondag gezwommen, even lekker afgekoeld. Heerlijk.
Ik voel(de) me de afgelopen dagen erg down. Qua gezondheid zit het niet mee, ik baal van mijn werk en hoe weinig ik verdien terwijl het zo hard werken is en zo spelen er nog wat dingen. Ik heb net zitten googlen op de symptomen van depressie en als ik daarnaar kijk denk ik dat het niet goed met me gaat en dat het tijd voor de huisarts is. Ik ben uitzending gemist gaan kijken als afleiding en het ging over mensen met fobiën. Het klinkt gek maar het is alsof ik zoiets nodig had ter relativering. Er was een meisje, zij woont in de buurt (=herkenning), die was bang voor paspoppen. Doodsangsten en paniekaanvallen als ze poppen zag. En nu zit ik op de bank, de zon schijnt, de poezen liggen bij me en nu denk ik 'joh, doe niet zo gek. Je hebt het moeilijk gehad, verkeerde keuzes gemaakt waardoor je leven nu niet ideaal is maar ga er gewoon voor en dan komt het goed'. Alsof dat de oppepper was die ik nodig had. En ja ik baal van mijn werk maar ik ga volgend jaar studeren (nieuwste ontwikkeling, 1 van de dingen die me bezig houden) dus daar moet ik naar uit kijken. Ik kan mijn leven veranderen alleen al door mijn insteek. En nu ik dit zo typ gaat de zon nog feller schijnen.

Ik hoop dat ik niet gek word *Choco-loog uit*

Hoe gaat het met iedereen? Ik merk dat ik weer behoefte krijg aan schrijven. Veranderingen in mijn leven dus verandering in mn koppie. Dus ik ga weer wat meer mn hersenspinsels opschrijven hier. Orde creeëren en andermans visie erop. Net als vroegah Moon en Iebs
En wat ik dus bedoel in mijn warrigheid is dat ik mezelf een schop onder mijn kont geef. Dat meisje leeft zo in paniek door poppen, wat zeur ik dan?

En nu zit ik ff buiten. Ik hoor de wind waaien, de blaadjes ritselen, voel de warmte van de zon, hoor vogels fluiten. Ga weg stom gevoel, ga uit me. Ik wil genieten. En dat moet ik zelf doen. Ik voel me echt dokter Phil opeens 'this is gonna be a chancing day in your life'.

Ik zal blij zijn als man thuiskomt. Ik voel me een beetje gek
Vanmorgen eerste controle gehad; mijn suiker is gedaald. Als dit zo doorgaat ben ik van de diabetes af Inmiddels bijna 7 kg afgevallen, mooie bijkomstigheid

Had het er met de huisarts over vanochtend, ik blijf zo tergend moe. Ik train 2 x per week, cardio, maar mijn conditie wil niet verbeteren. Ook aangegeven dat ik heb stilgestaan bij depressie verschijnselen en daar over gepraat. Qua gedachten gaat het goed, zou ik dan toch het stofje minder aanmaken en dat het dus lichamelijk is? Volgende week is mijn definitieve test bij de fysio, op basis van die uitslagen gaan we kijken hoe nu verder.

Ik ga alles maar weer bijhouden, lang leve dit topic Jullie hoeven niet te reageren hoor, zou leuk zijn maar hoeft niet. Puur als dagboekidee dit.
Ben beetje moe maar zag dat het topic weer up was door jou chooc. Even een Juig en knuffel van mij. Ik reageer morgen wat langer nu moet ik gaan slapen.

Ik lees dit nu pas. Te moe om nu veel te schrijven maar ik mis soms mijn uitlaatklep en met name JULLIE ook. Andere topics zijn toch oppervlakkiger.

Tot morgen
Ik heb een vrije dag vandaag. Nu ff bij moeders, net naar tandarts geweest en straks sporten. Verder lekker niks Tot later! Leuk dat jullie er weer zijn
Ik val gewoon even met de deur in huis zonder echt 'bij' te schrijven of te reageren. even in ego-mood.

Ben paar weken best onrustig geweest, vroeg wakker etc, werd ook steeds vermoeider. Op een gegeven moment ben ik wat meer medicatie gaan slikken waardoor ik heel moe werd maar wel beter kon uitrusten.

Maar ik weet niet of de arts het eens is met de extra medicatie. t Is niet helemaal duidelijk hoeveel ik nu mag nemen.

Als ik minder medicatie neem slaap ik minder, ben ik onrustiger. Bij meer medicatie ben ik rustiger maar zo moe...

Morgen een gesprek en we moeten het er over hebben. Heb m sinds begin juli niet meer gesproken en er is veel gebeurd eigenlijk. Ik hoop dat hij bereid is - just in case- iets meer medicatie te geven.

En ik moet niet zeggen dat het allemaal best goed gaat morgen... want dat is niet zo.
Zo morgenochtend de afspraak. Heb er geen zin in maar t is ook weer niet zo dat ik er enorm tegenop zie.

Het is gewoon leuker om te kunnen zeggen dat het goed gaat. En ik doe het liever zonder hulp van de arts, maar ben toch afhankelijk van hem dus ik moet wel mijn struggles op tafel gooien.
Succes vandaag Moon! Hoop dat het je duidelijkheid en meer rust zal geven

Ik ga werken en daarna naar de garage. Tot veeeel later dus!
Werk ze Chooc.

Heb weer beetje rommelig geslapen, voel me helemaal niet uitgerust. Maar heb me gisteravond laat ook nog heel kwaad zitten maken om iets.

Nou ja dat rommelige slapen kan ik dan meteen bespreken vandaag.
t Viel mee. Thuis was ik nog even in alle staten en dacht dat ik misschien zou gaan huilen bij de psych maar zo erg was het niet.

Hij vroeg heel veel over uren slaap, wanneer ik druk was, wanneer rustig... nog veel meer vragen. Alleen ik mis wel een beetje dat het niet inhoudelijk gaat over hoe ik me erbij voel, het leven, etc. Alleen maar die feitjes.

Ik heb een coach op het oog die me hopelijk kan helpen bij dingen waar de GGZ niks mee doet. Een goede kennis van me is er goed geholpen.

Heb qua medicijnen iig wel toestemming om zelf wat te proberen en wat meer te nemen als dat nodig is. Hm dit klinkt raar geloof ik maar mag dus de dosering aanpassen naar hoe ik me voel. Daar hoopte ik al op.
Qua medicatie was het dus goed alleen de inhoud niet zo. Kun je dat niet bespreekbaar maken? Dat het jou niet alleen om de feiten gaat?

Ik lig nog in bed. Uitslaapdag, heerlijk. Word er alleen wel moeier van geloof ik..
Lekker Chooc, uitslapen.

Nou ja ik kan die man 4 x per jaar drie kwartier zien en hij is er gewoon niet voor om mijn hart bij uit te storten.

Zou bijna net zo zijn als dat ik mijn tandarts zou bellen om eens bij te praten *beetje extreem voorbeeld maar om het ff duidelijk te maken)

De GGZ (althans mijn GGZ) is zo ingericht dat de arts is voor de pillen. Dat was bij de vorige ook al zo.

Bij de SPVer kan ik vaker een gesprek krijgen en die is er in principe wel voor maar ze heeft ook de wijsheid niet in pacht. Ze is heel kundig op gebied van bipolair maar verder ook een beetje zakelijk. Misschien moet ik gewoon eens proberen wat meer te vertellen maar zo'n klik moet er ook een beetje zíjn denk ik, ik weet niet of dat kan groeien.
ff spuien hoor. Dinsdagavond op mijn andere forum een 'probleem' dat voorgelegd werd.

Y reageerde met een vaag verhaal, ik met een meer concreet verhaal. Kreeg ik een sneer want 'dat had ze net gezegd'.

Heb mijn verhaal weggehaald en gezegd dat ze t maar uit moesten zoeken verder.

Nu is dus het 'probleem' een heel topic geworden met wel tig visies waarvan sommigen erg op de mijne lijken. En ik heb zo de neiging om binnen te vallen en te roepen: Jongens Y heeft het net allemaal uitgelegd!!

Kan het beter niet doen... maar het jeukt
Haha t wordt weer een Moon-o-loog.

Had vanochtend een pilletje genomen dat ik eigenlijk iedere ochtend moet slikken maar de laatste maanden niet meer geslikt heb. s Avonds neem ik trouw alles in maar van deze zag ik het nut niet meer zo.

Nu had ik m weer genomen en verder niet meer aan gedacht maar voelde me in de loop van de dag wel veel beter. Zie vanavond dat potje weer en denk: Oh heeft t gewerkt dan?
Hmm ik snap het dan beter Moon. Wel vervelend denk ik.. Ik zou dan toch meer vertellen bij de SPVer, een band moet toch groeien denk ik.

Haha ik snap je helemaal! Stom he als jij dan op je vingers getikt wordt maar daarna gebeurt tientallen keren hetzelfde en daar wordt niks van gezegd. Zouden mijn vingers ook van jeuken Nog gereageerd of niet?

Oh wat apart van die pil! Kijk het een weekje aan zou ik zeggen

Zo, ff choco tijd. Net gesport, ging echt slecht. Hartslag weer veel te hoog. Maandag heb ik weer een test, de definitieve. Zou ik onbewust daar al mee bezig zijn? Nouja dit weekend ga ik iets leuks doen dus dat is afleiding. Lekker eten bij de griek met mn beste vriendin en daarna borrelen, mijn favo film kijken bij een vriend onder het genot van een jointje en daar slapen. Heb daar zo'n zin in! Als ik eraan denk begin ik al te stuiteren

Nu lekker in mn boek verder lezen. Tot zondag waarschijnlijk, fijn weekend!
Klinkt leuk, je weekend. Zou er zin in krijgen, inclusief de joint

Nee ik heb me ingehouden. Vind het namelijk ook heel kinderachtig om een dag later nog te gaan miepen over zoiets. Dan maak ik me wel een beetje belachelijk

Wel jammer dat het sporten niet goed ging. Zit er verder wel een stijgende lijn in of nog helemaal niet?

Aan de ene kant moet de band met SPV nog groeien. Aan de andere kant past wat ik zou willen niet goed bij hun beleid. Ze hebben gewoon niet heel veel tijd. Natuurlijk mag ik vaker komen als het niet goed gaat, maar het is denk ik de bedoeling dat ik met sommige dingen gewoon aanklop bij mensen uit mijn omgeving. Om gewoon tegenaan te lullen. Kan niet iedere week een uur tegen haar aan lullen, daar heeft ze de tijd niet voor.
Ik wel hoor, komt u maar, geen probleem met luisteren

Zal aan je denken morgen
Goed idee

Ga trouwens woensdag wandelen met iemand van een ander forum, heb haar nog niet ontmoet.

Ze is ook niet aan het werk momenteel dus op dat punt begrijpen we elkaar (re-integratie enzo). Ze heeft wel wat issues, ik hoop dat ze wel een beetje luchtig overkomt, het niet te zwaar maakt. Ik geef het een kans

Die figuur van dat bijdehante gedoe op het andere forum komt nu weer bijdehand doen van: Jeez ik heb het toch al uitgelegd. Nu vind ik het wel grappig want ze blijft denken dat ze t beter weet dan alle anderen. (en ik praat toch niet meer mee verder)
Wat leuk dat topic weer terug is van weggeweest.

Ik werk nu weer volledige uren sinds vorige week. Best vermoeiend. Kan heel slecht tegen te veel prikkels en drukte op afdeling. Verder wel goed. Sport sinds deze week met vriendin. Schijnt goed te zijn tegen depressieve klachten. Kan ik wel gebruiken . :-)

Slapen gaat niet goed. Moeite met inslapen, vroeg wakker. Heb ook nog maar paar slaappillen. Wil ik alleen gebruiken voor noodgevallen. Hoofd blijft maar malen, waardoor ik moeilijk inslaap.
Volg trouwens een training Persoonlijke effectiviteit. Om negatieve gedachten te veranderen e.d.

Wel vermoeiend 's avonds na werk, maar wel interessant. Ook door ervaringen van anderen.
kom dit topic weer tegen. Het ging wel redelijk de laatste tijd. Kreeg wel heel veel prikkels binnen door bezoek van familie uit chili dat eraan komt. En school is rampzalig georganiseerd.

Maar vandaag is het toch wel heel heftig. En ga maandag mijn psycholoog bellen.

Haal even details weg ivm privacy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven