Internet meestal negatief?/
dinsdag 16 oktober 2012 om 08:12
Ik weet dat ik mezelf echt gek kan maken, als ik iets voel, ga ik weer googlen, en dan denk ik juist dat ik dat heb of dat er iets gaat gebeuren, mijn grootste angst is om flauw te vallen... en achteraf wordt ik daar bang van, maar soms lukt het me echt niet om het met rust te laten.... Ik heb een angststoornis, vorige week ging redelijk goed, ben alleen met de bus geweest, en naar de kapper en naar mijn vriendin geweest... En ik dacht dat het deze week wel beter zou gaan, maar sinds gisteren voel ik me wel anders, ik voel me een beetje licht in mijn hoofd, althans dat denk ik zelf, en dat heb ik weer gegoogeld, en ja dan kom de meeste vreselijke dingen tegen, zoals dat het een soort duizeligheid is en dat flauwvallen kan HELP!
Maar ik vraag me af waarom ik me zelf dit aan doe en wil me zelf dit graag afleren.... Ik wil straks nog even boodschappen doen bij de winkel, maar twijfel, ik voel me licht in mijn hoofd en dat maakt me angstig...
Maar ik heb ook tegenargumenten zoals ik heb een normale bloeddruk en ben gezond, ik dacht eerst ook altijd dat ik diabetes heb, maar gisteren laten testen en dat was goed:)
Ik wil dit gewoon even van mij afschrijven, omdat ik soms twijfel om juist rust te nemen omdat ik misschien te veel heb gedaan of juist doorgaan omdat ik iets in me lichaam voel? En ik wil internet zo met rust laten maar soms is het zo verleidelijk, maar vanaf ga ik dacht echt proberen... Wil gewoon echt doorgaan om mijn angst te overwinnen maar ik merk dat bepaalde gevoelens me tegenhouden en ik voel me nu ook iets meer moe, niet extreem, heb wel energie, maar misschien ligt het ook daar aan....
Maar ik vraag me af waarom ik me zelf dit aan doe en wil me zelf dit graag afleren.... Ik wil straks nog even boodschappen doen bij de winkel, maar twijfel, ik voel me licht in mijn hoofd en dat maakt me angstig...
Maar ik heb ook tegenargumenten zoals ik heb een normale bloeddruk en ben gezond, ik dacht eerst ook altijd dat ik diabetes heb, maar gisteren laten testen en dat was goed:)
Ik wil dit gewoon even van mij afschrijven, omdat ik soms twijfel om juist rust te nemen omdat ik misschien te veel heb gedaan of juist doorgaan omdat ik iets in me lichaam voel? En ik wil internet zo met rust laten maar soms is het zo verleidelijk, maar vanaf ga ik dacht echt proberen... Wil gewoon echt doorgaan om mijn angst te overwinnen maar ik merk dat bepaalde gevoelens me tegenhouden en ik voel me nu ook iets meer moe, niet extreem, heb wel energie, maar misschien ligt het ook daar aan....
dinsdag 16 oktober 2012 om 08:19
Tja, dat weet ik eigenlijks ook niet... ben ik zelf ook nog niet achtergekomen, ik denk dus meer wat ik ga voelen als ik wel flauw zal vallen en dat ik me dan misschien wel zou schamen als het zou gebeuren....en dat er dan allerlei mensen om me heen komen te staan..... ik denk meer er me voor schamen....
dinsdag 16 oktober 2012 om 08:38
Logisch hè, hoe harder je denkt: 'Ik mag niet flauwvallen, nee, ik mag niet flauwvallen', hoe eerder je licht in je hoofd bent. Zal ook wel iets met ademhaling te maken hebben (hyperventilatie?). Zodra ik dacht, oh.. Dit is een situatie waar ik weleens in de paniek kan schieten, ging mijn lijf al in de paniekstand. Door hoe ik me voelde (lichamelijk) ging mn geest vanzelf wel mee. Gevolg: complete paniek. Oorzaak: ikzelf. Oplossing: niet zo veel denken.
Lekker makkelijk beschreven en jouw situatie is anders dan de mijne, maar ik ben er vanaf door letterlijk te stoppen met denken. Moeilijk, ja.
Lekker makkelijk beschreven en jouw situatie is anders dan de mijne, maar ik ben er vanaf door letterlijk te stoppen met denken. Moeilijk, ja.
dinsdag 16 oktober 2012 om 08:45
Oh ja, niet alleen stoppen met denken over wat er allemaal kon gebeuren, maar ook in mn hoofd heel bewust benoemen wat er op dat moment met je gebeurt en waarom. Had het heel veel in de trein en dacht zo: 'Mn handen en lippen tintelen en ik voel het bloed uit mn gezicht trekken. Dit hoort bij de paniekaanval. Rustig aan, je gaat niet dood. Niemand ziet dat je dit voelt, doe normaal en vergeet niet te ademen. Naar buiten kijken, hee koeien. Wat een rare man naast me, hee leuke broek van die mevrouw.' En gedurende de rit kwam ik er weer uit. Doodvermoeiend.
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:01
@hetismij200 ik ben nog maar 1 keer flauw gevallen in mijn leven, maar dat is ook al 8 jaar geleden..
Ja dat herken ik heel goed _origami_ in goede periodes als ik me goed voel, denk ik minder negatief en heb ik het gevoel dat ik alles aan kan en let ik er niet veel op hoe ik me voel, maar stoppen met denken, vind ik moeilijk, hoe ga je daar mee om?
Maar ik zal vanaf nu echt minder moet denken en internet loslat
Ja dat herken ik heel goed _origami_ in goede periodes als ik me goed voel, denk ik minder negatief en heb ik het gevoel dat ik alles aan kan en let ik er niet veel op hoe ik me voel, maar stoppen met denken, vind ik moeilijk, hoe ga je daar mee om?
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:13
quote:my_little schreef op 16 oktober 2012 @ 09:01:
@hetismij200 ik ben nog maar 1 keer flauw gevallen in mijn leven, maar dat is ook al 8 jaar geleden..
als het al 8 jaar geleden is,zal het waarschijnlijk niet snel weer gebeuren.
ook had het flauwvallen een andere oorzaak dan paniek, toen der tijd.
als je last heb van paniek aanvallen moet je zowieo niet gaan lezen op internet.
deed ik zelf toen der tijd ook, en daar lees je alleen maar dingen waardoor je nog meer paniek krijgt.
als het al 8 jaar geleden is,zal het waarschijnlijk niet snel weer gebeuren.
ook had het flauwvallen een andere oorzaak dan paniek, toen der tijd.
als je last heb van paniek aanvallen moet je zowieo niet gaan lezen op internet.
deed ik zelf toen der tijd ook, en daar lees je alleen maar dingen waardoor je nog meer paniek krijgt.
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:15
Ja dat denk ik ook steeds van, als het echt zou gebeuren was het allang gebeurd.... En vanaf nu ga ik echt proberen internet te gebruiken voor leuke doeleinden, mail etc... En de oorzaak van dat flauwvallen weet ik ook wel, dat was alleen dat ik bij iemand sliep en de hele nacht niet had geslapen door de zenuwen...
Maar voor mijn angst dacht ik er echt niet over na bij wat ik voelde, nu is het een kwestie van alleen doen: Internet met rust laten...
Maar voor mijn angst dacht ik er echt niet over na bij wat ik voelde, nu is het een kwestie van alleen doen: Internet met rust laten...
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:26
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:50
dinsdag 16 oktober 2012 om 10:03
Helpt die therapie wel dan?
Heb je niet een vriendin die je kan vragen voor jou te googlen als je de verleiding niet kan weerstaan? Die kan je vast geruststellen en dan word jij niet met al die verhalen geconfronteerd die je nog angstiger maken. Want op deze manier voed je ongewild je angst, terwijl je eigenlijk geruststelling zoekt.
Neem je medicijnen voor je angststoornis?
Heb je niet een vriendin die je kan vragen voor jou te googlen als je de verleiding niet kan weerstaan? Die kan je vast geruststellen en dan word jij niet met al die verhalen geconfronteerd die je nog angstiger maken. Want op deze manier voed je ongewild je angst, terwijl je eigenlijk geruststelling zoekt.
Neem je medicijnen voor je angststoornis?
Ga in therapie!
dinsdag 16 oktober 2012 om 10:09
@dubiootje heb liever niet dat mijn vriendin dat doet, want wil dat helemaal los laten en je hebt gelijk, als ik ga googlen, maak ik mezelf angstiger, terwijl ik alleen wil weten, dat wat ik voel, normaal is... maar toch altijd op het negatieve uitkomt, en als ik dat ga geloven, ik het nog steeds meer voel. Ik neem geen medicijnen, en dat wil ik absoluut niet..
Ik voel me nu ook iets meer moe, misschien komt het ook wel daardoor, maar ik wil straks wel even naar de winkel toe, maar zie er wel tegen op dat er wat gebeurt, ben dus als ware bang geworden voor mijn gevoel, alhoewel ik niks probeer te vermijden, elke dag met de hond uit en als ik me echt goed voel, ga ik weg... Mischien zou als ik dit in mijn lichaam voel, juist die uitdaging aan moeten gaan, dat het maar angst is en er toch niet veel kan gebeuren..
Ik voel me nu ook iets meer moe, misschien komt het ook wel daardoor, maar ik wil straks wel even naar de winkel toe, maar zie er wel tegen op dat er wat gebeurt, ben dus als ware bang geworden voor mijn gevoel, alhoewel ik niks probeer te vermijden, elke dag met de hond uit en als ik me echt goed voel, ga ik weg... Mischien zou als ik dit in mijn lichaam voel, juist die uitdaging aan moeten gaan, dat het maar angst is en er toch niet veel kan gebeuren..
dinsdag 16 oktober 2012 om 10:11
dinsdag 16 oktober 2012 om 10:23
Beetje off topic, mag ik vragen waarom je bent gestopt met anticonceptie?
Verder: je maakt jezelf helemaal dol met googelen op klachten als duizeligheid en flauwvallen. Er is een reden dat artsen een opleiding doen om te bepalen welke symptomen bij welke kwaal horen. Of tikt jouw huisarts ook alles op google in?
Bespreek dit met je behandelaar, want je hebt er last van, lees ik. Dat je het al eerder hebt besproken, lijkt me daarbij niet van belang: je bent er nu mee bezig en je hebt er last van.
Verder: je maakt jezelf helemaal dol met googelen op klachten als duizeligheid en flauwvallen. Er is een reden dat artsen een opleiding doen om te bepalen welke symptomen bij welke kwaal horen. Of tikt jouw huisarts ook alles op google in?
Bespreek dit met je behandelaar, want je hebt er last van, lees ik. Dat je het al eerder hebt besproken, lijkt me daarbij niet van belang: je bent er nu mee bezig en je hebt er last van.
Wat eten we vanavond?