Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
22.00 - 8.30 jeeeej ook ik ben lekker uitgeslapen! Heerlijk!

Maat je mag bij bv toch gewoon een ibuprofen nemen? Had rammel dat laatst niet opgezocht voor bubbel?

Myself oo das balen, volgens mij hadden wij dan ook 1 nacht en daarna sliep ze weer door.

Rammel als t niet goed is voor de productie zouden bv moeders nooit door kunnen slapen toch? 9 uur in de nacht slapen is toch wel heel normaal?
No way dus dat mini op dr zij of rug kan slapen...Heb geen oog dicht gedaan man!

Rond 5u toch maar op dr buik gelegd en ze bleef netjes liggen.

Mijn lichaam heeft ineens door dat ik ongesteld ben en vind dat ik buikpijn moet hebben...

Zometeen naar cb...krijgt mini ook prikken...kan er ook nog wel bij...

@rammel: reageert jouw productie direct dan als je langer slaapt? Misschien moet je het gewoon zo laten dan stelt je lichaam zich erop in zonder dat het terugloopt!

@ann: lekker he zulke nachten!

@myself: kan best eenmalig zijn hoor. Mijn mini had het vorige week ook een nacht en daarna gingen de nachten juist nog beter dan voorheen!
Bubbel in de bakerzak. Probeer het eerst n nacht met n hydrofiel.

Bij buikslapen is het buiten het kruipen om zeker ook de warmte die een rol speelt. Overdag slapen mini's vrij kort, maar 's nachts slapen ze lange nachten. Op de buik kan de warmte moeilijker weg komen, hierdoor kan warmtestuwing ontstaan en dat is n oorzaak van wiegendood. Ik wil je niet bang maken, maar ondanks dat je het vertrouwde is het wel gevaarlijk.
Morning!!

Goede nachten allemaal!!! Zelfs hier best goed; ze om 21.30 te bedde en om 2.30 wakker, tot 6.30!! Jaja, who knows!!!

Blues; nou idd Maat, ik vind t ook niks. Partij koud ook... Gister echt een K dag, heel de dag tranen in mijn ogen, vind er ff geen zak aan. Wil weer gewoon zijn, mezelf, een eigen leven. En voel me lullig tov oudste; hebben we zo'n ontzettend leuk kind, heb ik er geen tijd/aandacht/energie voor en trek ik t amper de hele dag met d'r :(. En dan nog de kleine meid waarover ik me dan helemaaaaaaal schuldig voel dat ik uberhaubt die gedachten heb... Helemaal klaar mee gister, gelijk op banenjacht gegaan haha, dacht ik doe t niet meer, bekijk t. Ai ai.

Anyways, het gaat gelukkig nu weer iets beter hoor. Oudste paar uurtjes op psz en kleine slaapt nu weer. Ging wel geschreeuw aan vooraf, maar ja; moest oudste aankleden/spullen pakken etc dus het is dan niet anders hoor.

Hopelijk straks de kans wat huishouden te doen, liggen denk wel 6 wassen verspreid over de bovenverdieping haha. Maar goed, wel schoon iig...

Aapje slaapt wel op buikje trouwens, ook s nachts. Heb wel zo'n piep-mat. slaapt ook sinds 2 nachten op eigen kamer, mss toch wel beter; ze slaapt erg licht.

Rijst, balen meid! Kan hele verhalen ophangen (vroeger heel veel wietgerookt) maar toch wel anders als t je eigen kind is :(. Vond t iig wel fijn dat mijn ouders vertrouwen in me bleven hebben maar me wel vrij lieten zeg maar, ze wisten t wel maar zaten me niet te controleren oid. Maar lijkt me afschuwelijk als de ladies t ook zouden doen haha, ik wist van mezelf dat ik echt niks sterkers moest nemen zeg maar omdat ik dan verloren zou zijn en niet gedaan ook dus maar dat weet je van een ander (ook al is t je kind) niet natuurlijk.... *hug*

Liz fijn dat je weer bijgetankt bent!!

Rammel, leuk toch die draagdoek!! Gewoon doen, je gebruikt m hartstikke veel!!

Mijn bevalt de bondolino toch niet zo. Ja, hij is wel erg comfi maar zo enorm dat je er niet bepaalt mobiel meer bij bent... Kan van iemand een sling lenen, is dat wat???

Anne, heb eigenlijk zelf alleen nog maar bij prenatal, babyplanet, hennes en v en d gekocht, heel veel bakkaboe gekregen en verder op MP. T weekend dus wat nwe setjes en een winterjas voor kleine bij prenatal gehaald, vind dat zij ook best wat nieuws mag ipv enkel alles van d'r grote zus... :p en die derde winterjas had ze ook echt nodig!! .

Nb leuke schoentjes op jouw foto, oudste nooit aangehad tot ze liep maar ziet er toch wel erg schattig uit, denk ook maar s kijken!!
@ meet, is t nou de 1e of de 2e????
2de
thanks!!
Zo weer aan de cappuccino, zo meisje wakker maken, badderen, voeden en dan naar opa & oma en ik naar het zwembad. Yoehoe! Maar nu eerst tijd voor jullie...

Rijst, dat is vervelend van RZ. Ik ben zelf heel erg tegen en met de reden die Ziva ook zegt; hij moet niet iets sterkers nemen. Ik heb mijn neefje echt de vernieling in zien gaan. Ook niet meer goed gekomen.

Liz, fijn dat ze elkaar af en toe wat doorgeven. Had je wel verdiend volgens mij.

Rammel, mijn productie deed (met nadruk op deed) het ook goed hoor met nachten doorslapen. Maak je niet te druk, ieder zijn regelmomenten. Vorige keer dacht jij ook dat ze te leeg waren.

Maat en Ziva, jullie doen het super en dat een kind (of twee) niet altijd de onverdeelde aandacht kunnen krijgen is niet gek. Een vrolijke mama is belangrijker.

Bub, dat buikslapen zou ik niet durven. Het is en blijft mijn inziens een risico. Gister viel ze op haar buik in slaap op het speelkleed en ben met uitzicht op haar gezicht gaan zitten met laptop op schoot.

Nachtvoeding; ik denk dat het een beetje inregelen is van het kolfen en fles geven. Borsten voelen ook erg leeg. En voel me dan ook best een beetje onzeker. Bang dat het te weinig is. Miniself slurpt fles overigens te snel leeg (5/10 minuten 110 ml) met de 1 speen van Avent. Wie weet of Avent ook langzamere spenen heeft? Of heeft iemand misschien een andere oplossing. JBP wil ik niet geven, dus dat is geen optie.

Morgen naar het CB voor prikjes en wegen. Ik ben benieuwd. Het gevoel dat ze de lengte inschiet en ze smaller wordt.

I'm gone meiden tot later!
Myself avent heeft geen kleinere speen. Als ze niet spuugt, na het snel drinken is jbpm niet nodig. De dr. Brown fles is kleiner die zou je nog kunnen proberen. Difrax en eigen merk is sowieso groter. Chicco borstfles speen 1 is kleiner, geldt ook voor de bibi borstfles.
Waarom zou je geen jbpm willen gebruiken trouwens?
Veel plezier myself!!

jbm ben ik weer mee gestopt trouwens, ging wel beter qua spugen maar ze poepte er niet/slecht van. 1x per 2 dagen hele dunne groenige diarree. Nu houd ik haar tijdje rechtop na drinken, gaat ook prima, ze spuugt nog wel eens wat maar meestal niet veel.

ok nu echt douchen want meid slaapt nu nog...
Ik heb vandaag een afspraak met alle meiden van het zwangerschapszwemmen. Maar ik ga mooi af zeggen, voel me niet leuk, spontaan of gezellig. En ik zal toch niet gemist worden.

@ zivaa en dan loop ik de klagen, jij hebt gewoon nog een kleine meid rond lopen en jouw nachten zijn een stuk beroerder dan de mijne.

@ myself, heeft mini wel genoeg aan 110 cc? Ik ben benieuwd wat een volledige voeding voor minimaatje is als ik afgekolfde melk geef.

@ juut, hoop dat he lekker aan het werk bent vandaag! En dat het goed gaat!
Jeeej, allemaal goede nachten, mij inclusive: 20.30 tot 4.00. Helemaal goed!!

Maat, duik jij maar lekker in bed, lekker een movie marathon houden.

Rijst: is wel bizar dat jij in 2 zulke verschillende fases zit. Jij kent je zoon het beste. Kun je hem met een goed gesprek behoeden voor verder drugsgebruik? Of moet je de teugels strakker aantrekken en dingen gaan verbieden?

Rammel, leuk nog een draagdoek. Welke is het geworden? Als ik een flink warme doek zou willen kopen, welke raad je aan?

Bub: mmm, wat moet je nu? Mss toch proberen om in te bakeren? De techniek met 1 hydrofiel is erg simpel en effectief.

Zivaa, ook een knuffel voor jou. Kun je hulp inroepen om even wat me-time te creeëren?

Het voelt zo fijn als je het idee hebt dat je de gebruiksaanwijzing een beetje snapt. Gisteravond begon mini in zn ledikant ineens hartverscheurend te huilen. Daarna hebben vriendlief en ik allebei een uur bij hem gezeten boven in bed. Maar hij kon niet meer slapen. Waarom, waarom vraag je je dan af? Ik snapte er niks van. Nu zit mini weer lekker in zn ritme: opstaan om half negen, aankleden, vit D druppels, flesje, knuffelen, spelen in de box, weer op bed, 2 minuten huilen en weer diep in slaap.
Beppehaaktweerin.

Rijst gesprek open houden is erg belangrijk. Verbieden en boos worden snap ik wel, maar werkt niet. Gaan ze stiekem doen. Probeer hem na te laten denken en probeer achter de reden te komen waarom. Daar kun je dan op inspelen.

Kids experimenteren nou eenmaal. Ja ook ik heb het een aantal malen geprobeerd. Maar vond er gelukkig niets aan.

Dus kan ik mij indenken dat mijn kids het straks ook gaan proberen. kan ze ook maar alleen voorlichten.

Alleen hebben die van mij gezien wat drank en drugs met je doen. (buuf is er aan onderdoor gegaan)

Dus ik heb hoop.

Probeer gewoon een gesprek, ook al kook je van woede. Ik snap je wel. Eigen kind is zoveel moeilijker dan een kind van een ander. Emoties.

Hug van mij.

Juut werk ze vandaag.

@ slapen goed zo mini's

ego

Zelfs ik word gek van het cb, eerst mega uk 4 maanden te vroeg oproepen. Mega uk viel niet te testen op zijn spraak.

Daarna gisteren geweest. Roept de assistente dwars door de wachtkamer waar ook andere moeders zitten uit het dorp

Oh u komt toch extra i.v.m. spraak taal achterstand.

Nou ik op de kast ( letterlijk) uitgelegd dat zxe reuze uk te vroeg hadden opgeroepen.

( btw reuze uk wordt door iedereen ook de ergo van grootste zoon gecomplimenteerd dat hij zo goed en duidelijk spreekt en verbaal heel sterk is net als de rest van de kids)

Doet reuze uk bij de arts wederom zijn mond niet open om de kunsjes te tonen die hij al kan ( kom op het is geen hond) Dus zegt de arts praat hij wel? Ik kan er niets van begrijpen. Nee mijn kind leert hoe een echt ei eruit ziet en geen nijntje ei. of koe.

Nou anders moet u nog maar eens komen. Nee is niet nodig mijn antwoord.

Zelfs ik word daar toch onrustig en onzeker van. Grrr

En thuis, jawel praat hij de oren van mijn hoofd ( de kleine boef :-) )

Ego uit.

Maat als mini slaapt lekker een bad nemen en je rust pakken vandaag. Logisch dat je je niet tof voelt na de ingreep van gister en alles wat je meemaakt.

Dikke knuf. En laat de boel de boel vandaag. Echt je huis staat er morgen ook nog wel ....

Rammel, als rammeltje goed drinkt aan de borst mag je juist verwachten dat je geen stuwing hebt en dat op de dag je borsten gewoon voelen en niet plofferig.

Althans dat zei de kraam toen tegen mij. Gaf mij hoop dacht echt dat ik te weinig had. En bv gaat toch niet om de ml maar toch om de voedingsstoffen die erin zitten? Rammeltje groeit en bloeit als een (b) engeltje. Meid je kunt het.

Allemaal liefs

Beppe
O lastig is dat he martje!! geen idee hebben wat er nou is....

ja oudste 2 ochtenden plus hele dag onder de pannen elders dus das lekker en natuurlijk regelmatig uit logeren, vindt ze super. kleintje nog niet, maar wel t weekend middag weggeweest en dat wil ik wel uitbouwen zolang ze er niet (weer) onrustiger van wordt. Over 3 week lang weekend weg zonder haar gepland, oei ik hoop wel dat het dan beter gaat!!! (en anders gaat ze wat mij betreft toch mee)

Vooralsnog lijkt t wat beter, vanmorgen alweer uren geslapen, en heb dan ook echt blije baby in huis!!
beppe; hug!!! wat een zeikerts daart op cb!!
@ buikslapen: wij zijn daar mee begonnen omdat mini telkens zich verslikte in haar slaap als ze moest spugen (lag toen op haar rug).

Zijkant vind ze niet lekker liggen en dan lukt het haar ook niet om lekker met de duim in de mond te slapen...

Ik vind inbakeren geen optie omdat ze dan op haar rug ligt.

Dan begint het spuug/verslikverhaal weer opnieuw ben ik bang. Ik heb haar namelijk overdag wel es op de rug of zij gelegd maar mevrouw vind dat niet fijn...

Ik ga es even googlen of mensen hier ervaring mee hebben...

Voor nu besloten dat mini maar weer bij mij in bed ligt zodat ik er zicht op heb.

@ beppe: jezus wat een amateurs daar op het cb! Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent! Hoe kan het dan dat uk voor extra controle moet terwijl iedereen (en vooral jij) het gevoel hebt dat er niks mis is? Wat een betutteling zeg.

@ maat: lekker in bed blijven jij! Mini maat erbij in en gewoon niks doen!

@ martje: vervelend is dat he als je niet weet waarom ze huilen! Fijn dat mini nu het ritme weer heeft opgepakt!

@ rijst: hoe is het met rz? Heb je al een benadering gevonden? Vind je het niet lastig nu met het omschakelen tussen baby en puber? Lijkt me nog best een hele klus!

@ziv: het valt ook niet mee meid! Hoop echt voor jullie dat er snel wat ritme in komt. Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt tov de oudste maar je kan niet meer dan je kan toch

In ieder geval goed om het van je af te schrijven!

@liz: dat gaat al beter dus

@cb: mijn mini is nu 5,4kg en 59cm!! Qua ontwikkeling zit ze al op het niveau van een baby van 4 maanden...

Oeps...Dat word dus nog wat als ze ouder is!

Mini ligt nu lekker te slapen, hoop dat ze niet teveel last krijg van de prikken
Goedemorgen!

Hmm, het is nu al 3x dat juist na een 180 ml fles Jankerd niet goed wil slapen. Normaal slaapt hij 's ochtends perfect een paar uur achter elkaar, maar nu is het elk half uur jammeren. Inmiddels er maar uit gehaald en ligt hij in de box tegen de mobile te klagen. Op dagen dat ik alleen 5x150 geef of de 180 fles 's middags doe gaat het 's ochtends veel beter. Toeval of een verband?

@Myself: de Dr. Brown's fles werkt bij mijn gulzige drinker het beste, de rest klokt hij binnen 5-10 minuten weg. De Dr. Brown´s drinkt hij alsnog te snel, dus ik pauzeer tijdens het drinken 2 of 3 keer een paar minuutjes. Ik geef hem dan wel de speen, anders is het brullen. Ik heb ook nog geen JBPM gebruikt, omdat Minico nauwelijks spuugt en ik bang ben dat het niet fijn is voor zijn darmpjes. Dan vind ik af en toe even pauzeren een prettigere oplossing.

@Liz: wat heerlijk dat je een goede nacht gehad hebt! Nu hij die award binnen heeft vindt hij het misschien wel best, ha ha! Hopelijk is de opgaande lijn ingezet en blijft hij het zo goed doen.

@Maat: begrijpelijk dat je het even niet meer zo ziet zitten hoor! Maar even lekker aan toegeven en jezelf verwennen. Als je geen zin hebt in die andere zwangerschapszwem-meiden dan lekker niet gaan. Maar ik geloof niet dat ze je niet zullen missen hoor, echt wel!

@Zivaa: je doet het goed hoor! Nu is het zwaar, en voel je je alsof je ze tekort doet. Maar straks als ze wat groter zijn dan kunnen je meiden (als ze elkaar liggen natuurlijk) fijn samen spelen, samen tutten, samen shoppen, hun eerste verliefdheden uitwisselen, etc. etc. Dan is het misschien juist superleuk dat ze zo dicht bij elkaar zitten qua leeftijd! Ik denk dat je nu in een rotfase zit die je doormoet, maar dat het later alleen maar leuker gaat worden.

@Bub: wat vervelend dat ze alleen op haar buik lekker slaapt. Ik hoop dat jullie een goede oplossing kunnen vinden. Inbakeren valt inderdaad te proberen.
Bub sowieso een aerosleep! Dat verminderd/voorkomt warmte stuwing en haar dan in een slaapzak op haar buik, dan lijkt het me stug dat ze met slaapzak en al heel dr bed door gaat!! Lastig he! Wij hadden met jongste zoon precies hetzelfde! Reflux en buikslapen, op zn rug spuugde hij ook echt veel!

@bep, wat een vreselijke lui op dat CB!!

@mart, ik heb een Girasol Ardent purple weft besteld en waarsch ruil ik mn paarse Zara voor een Girasol Jungle.. In de zara slaapt ze echt slecht, klein kreng! (Andere structuur stevigere doek)

Ik zou niet voor een warme winterdoek gaan maar de banen langs mini uitspreiden als het kouder is en je naar buiten gaat. Een warme doek doe je binnen minder snel om en als je hem dan alleen buiten gebruikt is het zonde denk ik.

Als je echt een warme winter doek wil zou ik voor een doek met wol gaan, warm in de winter en ze zeggen koel in de zomer..
@nico, apart van die fles sochtends!! Misschien valt het zwaar op zn maagje? Je kan een keer 150cc proberen ipv 180..
Zijn jullie trouwens al helemaal door het kraambezoek heen? Ik dacht dat wij eraf waren eind september, maar er zijn nu opeens weer allerlei mensen die langs willen komen. M'n man vindt het hartstikke leuk, maar ik heb er helemaal geen zin in! Komende twee weekends hebben we al allerlei dingen staan en daarna ga ik weer werken en wil ik in het weekend even bij kunnen komen. Dus dan maar ergens 's avonds, al vindt ik dat ook niet ideaal. Ik heb al wel tegen man gezegd dat we Minico er niet wakker voor gaan houden, als hij moe is gaat hij naar bed en blijft hij niet voor het bezoek gezellig in de woonkamer. Ze bekijken het maar.

@Martje: waarom ze het doen snap ik ook niet, maar hier waren de avonden ook zoals jij beschrijft (of eigenlijk nog een stukje erger: we moesten continu met Jankerd rondlopen omdat hij anders niet stil werd). Sinds afgelopen week is het opeens een stuk verbeterd. Nu nog een uurtje af en toe de speen erin doen en dan slaapt hij 's avonds gewoon lekker in z'n bed. Bij jullie komt dat denk ik ook vanzelf goed, nog even volhouden!
Bub dan zou ik net als rammel zegt een aerosleep met bijbehorend hoeslaken kopen. En in de slaapzak!

Nico ik bebegonnrn met het ophogen van de avond flessen en ga steeds een fles eerder ophogen.

Ah jakkie mini heeft een groen snot oog!
@mart/nico.. Hier gaat het ineens ook een stuk makkelijker! Ik zie nu duidelijk wanneer Rammeltje echt moe is en honger is heeeel duidelijk ze heeft niet voor niks de bijnaam zwelgje haha!!

Inmiddels vind ze de box echt leuk en haar mobile ook! Piepen als hij afgelopen is, dan zet ik m weet aan echt ligt ze te lachen en te geiten tegen woezel en pip.

Zaterdag hebben we een feestje en ik heb nu de moed wel om er heen te gaan met Rammeltje! Slapen in de doek doet ze altijd wel dus het moet goed komen!

Vanochtend hebben we samen tot 10:30 uitgeslapen! Haha!
Ooo rammel ik heb de Uggs binnen en ondanks dat ze wel te groot zijn passen ze opzich prima wn. Staat het ubercute bij d'r nieuwe skinny! Whhhaaaa vet hip!
Anne!! Foto!! Klinkt goedddddd!! Dat jasje wat jouw mini aan heeft wilde ik ook kopen

Heb je nou zwarte uggs voor dr!? (Nepperts dan dus?? Of echt?)

Owwwww mn nwe doek is binnen!! En ik heb er nog een onderweg, geruild tegen mn paarse Zara waar mien niet in slaapt oeps ik moest hem verkopen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven