Lekkere wijn

16-10-2012 18:00 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek voor een etentje een lekkere rode wijn. Ik heb er zelf de ballen verstand van . Mijn vriendin die komt eten houdt van zoet of kruidig, maar niet van te " sterk", wat dat dan ook mag betekenen.

De prijs, tot 10 euro per fles. Dat zou toch moeten lukken?

Heeft iemand tips?

( ik kan het haar ook vragen, maar ik vind het leuk om zelf iets te kopen).
Lindeman wijn, te koop bij Albert Heijn, lekker en niet al te duur. Nu zelfs in de bonus.
Voor 10 euro kun je een hele lekkere wijn kopen.

Ga anders naar een slijter en vraag om een Malbec, een volle kruidige wijn die prima wegdrinkt.
Ga Niet naar de supermarkt, bij een slijterij koop je onder de tien euro veel betere wijn!

Rode wijn, zou ik Spaanse kiezen. Franse wijn is qua prijs kwaliteit verhouding wat duurder. Weet je zeer dat ze van zoete wijn houdt, zoete rode wijn? Klinkt niet logisch namelijk
Voor een euro of zes kun je een fles schitterende Merlot kopen, een zeer prettige allemansvriend wijn die iedereen wel lekker vindt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Schrijft op haar lijstje:

Malbec vol en kruidig

Merlot

Ik ga hier langs de slijter in het dorp.

Zoet was eigenlijk mijn eigen interpretatie.
Zoete rode??

Kan echt niet!
Als je langs de slijter gaat, vergeet hem dan ook niet te vertellen wat op het menu staat.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De enige zoete rode wijn is zuster bloedwijn.

Dus als je voor zoet gaat dan zou ik eerder voor een Amerikaanse rosé gaan.
Blegh, van die vieze, zoete Lambrusco die je dronk als arme student, voordat je de echte wijnen leerde kennen..
quote:very__cherry schreef op 16 oktober 2012 @ 18:11:

Voor een euro of zes kun je een fles schitterende Merlot kopen, een zeer prettige allemansvriend wijn die iedereen wel lekker vindt.

Merlot is een druif en dat zegt dus helemaal niets.

De ene wijnboer maakt van merlot een prachtige wijn terwijl een andere een smerige brouwsel produceert. Bovendien wordt merlot over de hele wereld gebruikt en je kan nu eenmaal niet een Franse wijn met een Chileense vergelijken.
Voor lekkere wijn ga je niet naar de supermarkt, maar wandel je langs de meest stoffige wijnwinkel die je kunt vinden. Je legt precies uit wat je wilt en hebt vaak nog goedkoper dan in de supermarkt een wijn die veel lekkerder is!

Goede wijn hoeft zeker niet duur te zijn, in Frankrijk heb je in de supermarkt vanaf een euro de liter al wijn. En de wijn is daar vanaf een euro of 3-4 al erg lekker!

Voor 10 euro heb je in nederland zeker een goede fles!

Vaak heeft een slijter een huiswijn die meestal erg toegankelijk is en cheap.
Nou ja Willem, houd jij van wijn?! Ik ben blij verrast :-)

Overigens, je hebt gelijk. Maar het klopt wel dat je voor een euro of 6 prima wijnen kunt kopen, ook in de supermarkt. Lastige is daar alleen dat je geen advies kunt vragen.
Wat ga je koken? Misschien kunnen we je op die manier een goed wijnadvies geven!
Wat eten we vanavond?
Oh, ik ga zoete aardappel uit de oven maken met rozemarijn en zeezout, een steak met portsaus en witlof. Tweede groente moet ik nog ff verzinnen.
Bah, merlot... Ik hou van rode wijnen, maar zeker geen merlot. Wel als hij gemengd is met een andere druif. Shiraz is ook lekker en toegankelijk.
dat klinkt lekker..als ik dat te eten zou krijgen zou ik de wijn wel meebrengen als tegenprestatie
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:Esfa schreef op 16 oktober 2012 @ 19:07:

Oh, ik ga zoete aardappel uit de oven maken met rozemarijn en zeezout, een steak met portsaus en witlof. Tweede groente moet ik nog ff verzinnen.Mjammie. Mag wel een stevige wijn bij.
Met een cabernet sauvignon zit je meestal wel goed.
Het is vast vloeken in de kerk, maar ik kan je de pinot noir van Aliwen uit Chili aanbevelen te koop bij de ah. Heb regelmatig eters en deze kan steevast op positieve reacties rekenen
Casillero del Diablo (Cabernet sauvignon). Heerlijk bij vlees (en bij een kaasplankje).

Bij de AH en onder ¤10
Een wijn die ik zelf erg lekker vind, is Beaujolais.
quote:Lizzl schreef op 16 oktober 2012 @ 20:04:

Casillero del Diablo (Cabernet sauvignon). Heerlijk bij vlees (en bij een kaasplankje).

Bij de AH en onder ¤10Eens! Die is heel lekker!
Zeg maar Spijker.
Eens met spijker en lizzl
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik ga met dit lijstje eens langs de slijter.

Ik vind het lastig hoor, wijnen. Ik drink ze zelf niet. :-). Volgens de vriendin waar ik voor ga koken mis ik wat. Volgens mij mis ik vooral calorieën . Ik neem een watertje ( in een wijnglas :-) ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven