Glazenwasser Groningen

15-10-2012 18:23 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een Glazenwasser, ik woon net buiten het centrum van Groningen-Stad. Kunnen jullie iemand aanbevelen?

Hoe vaak laten jullie de glazenwasser komen? Ik heb het idee dat glazenwassers vaak op regelmatige basis komen maar voor mij is het prima als er eens per 3-4 maanden iemand komt denk ik.
Werkt dat niet per straat/buurt? Hier tenminste wel. Toen de vorige glazenwasser met pensioen ging, deed hij zijn wijk door aan een ander. Eerste dat ik ervan merkte was een kaartje met een nieuw rekeningnummer in de bus.
Dat zou ook heel goed kunnen hoor. Zo te zien komt er bij mijn directe buren echter ook geen glazenwasser maar ik zal het eens aan ze vragen. Ben ik los daarvan niet vrij zelf af en toe iemand te laten komen? Ik wil niet iemand die standaard elke 4 weken komt maar ik wil iemand bellen als IK vind dat het nodig is.
Volgens mij komt een glazenwasser niet voor slechts 1 huis, vandaar meestal per straat dezelfde glazenwasser.

Maar bedenk wel dat sommige glazenwassers zo slecht zijn dat je nog beter zelf met een soort lange leifheitwisser de ramen kunt vegen"
Daarom zou ik het liefste zelf een glazenwasser kiezen. Bovendien heb ik geen zin in steeds van die onaangekondigde bezoeken. Als je nog in bed ligt of in je nakie door het huis loopt.
Bedenk wel dat de vaste straatglazenwasser Not Amused zal zijn als jij een concullega in zijn territorium uitnodigt.
quote:gipskruid schreef op maandag 15 oktober 2012 19:03 Daarom zou ik het liefste zelf een glazenwasser kiezen. Bovendien heb ik geen zin in steeds van die onaangekondigde bezoeken. Als je nog in bed ligt of in je nakie door het huis loopt.Als je maar genoeg betaalt wil er vast wel een glazenwasser voor jouw huis alleen en op het moment dat je niet in je nakie loopt langskomen. In de andere gevallen moet je op zoek of er een jouw wijk 'heeft' en zo niet, of je genoeg vaste klanten bij elkaar kunt krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En aan 1x per 3 à 4 maanden verdient een glazenwasser niks, volgens mij wordt er flink bezuinigd op dergelijke activiteiten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
hoi ,

ik las toevallig je berichtje .

ik ken een glazenwasser in groningen het is een goede vriend van mijn vriend . doet ook bedrijven en particulier .

jansen onderhoudsdiensten

reiniging ,schilderwerk en afbouw .

of www.jansendiensten.nl

kijk maar even .ik kan niet meer verder reageren omdat ik morgen op vakantie ga .

succes
Glazenwassers zijn zeer territoriaal! Er zijn zelfs heuse oorlogen, net bendes . Je hoort als glazenwasser niet in een buurt te wassen waar al een ander zit (die eerder was).

Wij woonden ook in een buurt buitenrand Groningen-Stad en daar kwam een bedrijf uit Zaandam met allemaal Iraanse jongens. Die hadden allemaal adresjes in die wijk.
toen wij in groningen woonden (korre) was er ook een vaste glazenwasser...ze komen elke 6 weken meen ik...en daarvoor betaal je dan zon ¤15-¤30 afhankelijk van etage en aantal ramen/verdieping etc.

edit: kun je niet aan buren vragen wie zij hebben als glazenwasser?
De glazenwasser die ik vroeger had, kwam 1x per 4 weken. Zelf had ik toen ook het idee dat iedere 3 maanden voldoende zou zijn, dat hij het dus niet iedere ronde zou hoeven doen. Hij gaf toen aan dat hij het alleen met de frequentie van 1x/4 weken bereid was te doen. Zijn argument was, dat de ramen anders te vies zouden worden, en het schoonmaken van ramen en kozijnen anders te veel werk zou zijn per poetsbeurt. Daar kon ik me ook wel wat bij voorstellen, en omdat ik er zelf toch echt geen zin in had, ben ik toen maar 1x per 4 weken van schone ramen gaan genieten.
Na wat googlen ben ik er achtergekomen dat glazenwassers inderdaad vrij territoriaal zijn. Wat een gedoe zeg. Het maakt me niet uit of het wat duurder is, kan me voorstellen dat eens in de paar maanden de ruiten wassen niet zoveel oplevert dus dan maar wat meer betalen. Dan heb ik in elk geval geen onaangekondigde gluurder Ga in elk geval contact opnemen met de firma Jansen. Bedankt allemaal!
Ik ben ook al een tijd op zoek. We hadden de perfecte glazenwasser maar die werd ineens overgenomen door een die de prijs 3dubbel verhoogde. Ik heb er over geklaagd maar helaas. Ik had er zo de P over in dat ik hem opgezegd heb maar sindsdien geen ander kunnen krijgen.

Heb er genoeg gebeld, zeggen allemaal langs te komen maar ze komen niet.

Ik ga denk zelf een ladder huren en mijn ramen lappen want ik kan intussen door het vuil niet meer naar buiten kijken. Boven verdieping althans.
Pas nou maar op dat je er niet van af lazert! Mijn ramen op de tweede verdieping kom ik echt nooit van zijn leven bij. Vraag me zelfs af of een doorsnee glazenwasser er wel bij komt...
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-02-2017 12:29
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven