Man met vriendin naar de sauna?

25-04-2008 17:15 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat een avondje naar de sauna met een vriendin.

Nu vind ik dat ok. Tenminste ik vind het niet leuk, maar wel ok.

Ook al ben ik erg wantrouwend nav een voorval 7 jaar geleden, maar na een aantal recente heel goede gesprekken over vertrouwen etc heb ik veel meer vertrouwen in hem.

Mara nu de reacties van de buitenwereld, ik wordt er toch weer onzeker van.

De meeste mensen reageren van: eeeeh, met een vriendin? Eh nou eh...

Een ander: ehm, ik zeg niets....

Ben ik nu afgrijselijk naief of is het wel normaal om met een vriendin naar de sauna te gaan als getrouwde man?

Ze gaan overigens naar een heel normale sauna (Elysium)

Ik ken de vriendin heel goed. En ik had ook wel mee gemogen zij het dat ik niet kan ivm medische oorzaak.

Hij was wel angstig me toestemming te vragen, en opgelucht dat ik het ok vond. En blij dat ik er geen probleem van maakte.

Ik vind het niet heel leuk hoor dit, maar wil hem niet van alles verbieden.

Wat vinden jullie, zou je man dit "mogen"?
quote:Shanon schreef op 25 april 2008 @ 20:12:

Ik ben een ervaren saunaganger, maar geen denken aan dat ik mijn vriend met een vriendin zou laten gaan. Verzet het saunadagje gewoon een maandje (of 2). Ik neem aan dat het met z'n drieeen ook gewoon veel gezelliger is, of niet?

Waarom niet?

En uitstellen is niet aan de orde, ik zal nooit mee kunnen naar de sauna.
quote:isabon schreef op 25 april 2008 @ 19:40:

[...]

Maar wat is dan het respectloze? Dat probeer ik te achterhalen

Het is te intiem. Hij mag van mij wel met haar naar de kroeg, of iets doen wat zij allebei leuk vinden en ik niet, zeg een musical ofzo. Maar samen naar de sauna vind ik te intiem.

Ook al loop je daar tussen 10-tallen anderen die ook naakt zijn, jij bent samen een eilandje ofzo. Die 2 keren dat wij samen zijn gegaan, voelde ik dat zo.

En over opgewonden raken; dat is wel degelijk een factor. Je houdt je in in de sauna, maar thuis, na afloop.... vuurwerk.

Ik zou het niet leuk vinden als mijn man, zij het onschuldig en onbewust, opgewonden zou raken van mijn blote vriendin zonder dat ik erbij ben.
quote:Zamirah schreef op 25 april 2008 @ 20:07:

Ik ben eens met een vage bekende naar de sauna geweest, en er was wel degelijk spanning tussen ons daar in die sauna.

We hebben het daarna bij hem thuis gedaan.Dat dus.
En weet je wat het rare is? Mijn man gaat vaak alleen naar de sauna (ik ben geen grote fan ervan), en mocht hij nou thuiskomen met een verhaal dat hij heeft zitten praten met een enooorm lekker wijf met grote jopen die hem duidelijk interessant vond ofzo, dan zou ik dat totaal niet erg vinden.

Sterker nog, ik vind dat soms wel spannend, net zoals hij bijv. in de kroeg enorme sjans heeft gehad met een vrouw die hem zo n beetje beklom. Het maakt hem extra aantrekkelijk in mijn ogen, snappie?

Maar met een vriendin naar de sauna? Nee. Hij gaat maar met haar man, dan ga ik met die vriendin wel een biertje drinken.

Ik weet bijna zeker dat mijn vriendinnen er allemaal ook zo over denken trouwens.
Sorry maar ik zou het niet op prijs stellen en ik weet zeker dat mijn vriend het andersom ook niet leuk zou vinden. Het is een vriendin, het is niet iemand die hij daar ziet ofzo, ik weet het niet, t is toch anders.
Er zijn maar weinig mensen in onze kring waarmee dat zou " kunnen " , maar zelfs dan zou het in niemands hoofd opkomen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zamirah schreef op 25 april 2008 @ 20:07:

Ik ben eens met een vage bekende naar de sauna geweest, en er was wel degelijk spanning tussen ons daar in die sauna.

We hebben het daarna bij hem thuis gedaan.Ik kan me niet voorstellen dat er dan niet vantevoren al sprake was van spanning, en dat jullie naar de sauna zijn gegaan als een soort van voorspel. Vind ik een totaal andere insteek. Maar misschien moet to haar vriend in alle eerlijkheid vragen of hij überhaupt seksuele gevoelens heeft tov haar. Als ze ooit al eens naar een naaktstrand zijn geweest, zal hij ongetwijfeld al bekend zijn met hoe ze eruit ziet. En als haar vriend heel vrij is met bloot zijn, juist dan is er geen enkel 'gevaar', lijkt me. Ik zou dan eerder een probleem hebben met een diner in een romantisch restaurant of zo. Het probleem nu is dat ieder zijn eigen onzekerheid projecteert op deze situatie. Ik denk dat to op haar eigen gevoel af moet gaan: hoe goed kent ze haar vriend, vertrouwt ze hem, vertrouwt ze hem met haar, hoe goed kent ze die vriendin. In een sauna zit je onopgemaakt, met haren in de war, op de meeste plaatsen met een badhanddoek om of een badjas aan, je bent er echt niet op je charmantst. Nogmaals, het is voor mij geen plek om seksuele gevoelens te krijgen als ik die niet vantevoren al heb bij de persoon met wie ik erheen ga.
quote:isabon schreef op 25 april 2008 @ 17:29:

....maar ondanks dat ik hem al die jaren heel erg gecontroleerd heb (ja fout ja) in al zijn communicatie........Weet hij dit?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2008 @ 20:34:

Er zijn maar weinig mensen in onze kring waarmee dat zou " kunnen " , maar zelfs dan zou het in niemands hoofd opkomen .Maar jij toch zeker wel?
Dropje, er was niet echt sprake van spanning vooraf. Dat hoeft helemaal niet volgens mij, het kan ook gaandeweg ontstaan. Net als tijdens een borrel of whatever.

Ik vind dat sommige mensen er juist wel charmant uitzien in de sauna: een beetje bezweet, helemaal naturel, kan juist heel erg aantrekkelijk zijn..!
Ja, precies. Net zoals op het naaktstrand. Het is allemaal heel onschuldig en natuurlijk, maar die 2 keer dat we zijn gegaan, scheruden we daarna met 150 km/uur naar onze hotelkamer om elkaar te bespringen.

Of ben ík nou gek?
Hoi Isabon,

Ik heb niet alle reacties al gelezen maar ik vind dat het er niet toe doet wat een ander vindt. Het gaat erom wat jij vindt en voelt.

Ik ga regelmatig naar de sauna. Soms met een vriendin, soms met een vriend, soms met partner en soms met partner en vrienden/vriendinnen.

Ik vind het een ultieme manier om te ontspannen. Een vriend van me is een fervent saunaganger maar hij is single en bijna alle mannen in onze vriendengroep houden niet van sauna.

Wij vinden het heerlijk en het is ook nog eens een goede manier weer bij te praten.

Ik vind sauna echt iets totaal onsexueels. Het is een uitje zoals ik ook met vrienden uit eten ga of een biertje ga drinken.

Andersom zou ik er ook geen moeite mee hebben als mijn man met een vriendin van ons naar de sauna gaat.

Maar goed, nogmaals ik vind dat jij moet beslissen of het voor jou goed voelt als je man met een vriendin naar de sauna gaat.
quote:Nijntje schreef op 25 april 2008 @ 20:56:

Ja, precies. Net zoals op het naaktstrand. Het is allemaal heel onschuldig en natuurlijk, maar die 2 keer dat we zijn gegaan, scheruden we daarna met 150 km/uur naar onze hotelkamer om elkaar te bespringen.

Of ben ík nou gek?

Nee, dat ben je niet.

Nog een kleine aanvulling: ik zelf zou ook nooit met een man naar de sauna gaan waar ik niks mee heb. Omdat ik dan nl helemaal geen behoefte heb om die vent naakt te zien. Opgedrongen intimiteit zeg maar. Verwar dat niet met erotiek!

Ik vind saunabezoek in principe iets voor vriendinnen onderling.
Kijk, nou moet je dus gewoon voor jezelf nagaan of saunabezoek bij jouw vriend zoiets zou triggeren; zou hij stiekem toch niet denken; "Goh, eigenlijk best wel mooie borsten heeft ze", en de volgende keer dat ze elkaar zien, kijken ze elkaar zo raar aan, etc.

En daarnaast; zou jij dat erg vinden?
.
Ja, voor mij zou het dus zowiezo niet met vertrouwen te maken hebben, maar met intimiteit, zoals ik al zei.
.
quote:qwertu schreef op 25 april 2008 @ 21:41:

Nijn, als ze samen zouden gaan, dus Isabon mee (wat volgens veel mensen hier dan weer géén probleem is), dan kan dat ook gebeuren. En als zij aangekleed is kan dat óók gebeuren. En stel dát dat dan gebeurt, dan is de kans veel groter dat zoiets in werkelijk intieme setting gebeurt (bijvoorbeeld tijdens een etentje, wat hier wel normaal gevonden wordt) dan in een sauna waar de nadruk ligt op een gezondheidscultus in plaats van op intimiteit.intimiteit wordt juist nadrukkelijk níet gestimuleerd in een sauna, anders dan in een romantisch restaurantje bijvoorbeeld.

Ik ben geen ervaren saunabezoeker. Ben wel een paar keer geweest en ik ga volgende week ook weer. Met moeders. Heerlijk! En ik ben het met je eens dat het geen plek is voor erotiek. Het heeft niets met seks te maken.

Toch vind ik het wel erg intiem. Veel intiemer dan in een romantisch restaurantje. In dat romantische restaurantje zou ik ook heerlijk kunnen tafelen met mijn collega´s. Maar ik moet er niet aan denken om met het afdelingsuitje naar de sauna te gaan bijvoorbeeld! Want dat zou dan ook heel normaal zijn, als de sauna niets anders is dan `gewoon een dagje weg´. Dat laatste is het ook wel, maar wat mij betreft alleen met mijn vriendinnen/moeder/zus of vriend.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Dat is waar, Qwertu, maar je wordt wèl geconfronteerd met naakt van mensen waarbij je er niet op zit te wachten. Dat heeft niets te maken met erotiek, maar wel met intimiteit. Hetzelfde als dat ik er ook niet op zit te wachten een collega te zien poepen.
quote:qwertu schreef op 25 april 2008 @ 21:35:

[...]

Weet je, het gaat er niet om hoe jij de naaktloperij in een sauna vindt of hoe jouw vriendinnen of wij dat vinden, het gaat er om hoe zíj het vinden. Uit dit stukje blijkt in mijn ogen duidelijk dat zowel je man als zijn jeugdvriendin ervaren naaktrecreanten zijn. Voor hun doet dat naakt er niet toe dus. Zij zien de sauna als equivalent van een etentje of ergens een kop koffie drinken. Als je met dat laatste geen probleem hebt, dan zie ik niet waarom je dat met dat eerste wel een probleem zou moeten hebben.

Dat is ook waarom ik in eerste instantie heb toegestemd.

Ik weet dat zij het beiden zo zien. Maar ergens... mijn onzekerheid, de wetenschap dat er misschien toch iets wordt getriggerd en de reacties van anderen hebben me nogal onzeker gemaakt.

Ik ben ook heel onzeker op dit gebied.

Nijn: hij mag van mij denken wat hij wil, thoughtcrimes bestaan niet in mijn ogen. Zolang hij er niet aankomt mag hij van haar borsten vinden wat hij wil.

Overigens kennen we die al heel goed, zij is de vriendin waar ik weleens over gegrapt heb in een borstvoeding in het openbaar topic, ze liep na haar zoontje gevoed te hebben rustig een half uur met (half) blote tieten rond in een volle kamer

Wat ik zeg ze is heel vrij en ook wat lomp soms
.
quote:Zamirah schreef op 25 april 2008 @ 21:48:

Dat is waar, Qwertu, maar je wordt wèl geconfronteerd met naakt van mensen waarbij je er niet op zit te wachten. Dat heeft niets te maken met erotiek, maar wel met intimiteit. Hetzelfde als dat ik er ook niet op zit te wachten een collega te zien poepen.

Dat is welzo,maar we zijn ook al wel samen naar een naturisten camping geweest, daar heb je ook een boel naakt.

Het naakt an sich is niet echt het allergrootste probleem,meer de stomerige ambiance zeg maar. Maar ik ben nooit in een sauna geweest dus vandaar ook mijn vragen.

En ik vind ook dat ze best even mij had mogen vragen wat ik vond ofzo,maar daar zal ik het nog wel met haar over hebben.
Tja...of je nou van alle dingen die je kunt doen zo nodig iets moet gaan doen waarbij je naakt bent... Ook discutabel eigenlijk...

Het zou er voor mij erg aan liggen hoe mijn partner is in deze dingen.

Als hij normaliter graag naar de sauna gaat, ook met mannelijke vrienden of alleen, dan zou ik er niet zoveel moeite mee hebben. Al zou ik het ook niet echt om staan juichen, eerlijk gezegd.

Maaaarrr...de grote maar...als hij normaal nooit danwel nauwelijks gaat en er ook niet echt zo naar taalt, om dan nu "ineens" wel zo nodig te moeten met haar. Ja, daar zou ik zeer grote moeite mee hebben.

Dus, het ligt er echt aan hoe hij normaal met dit soort dingen omgaat. Mijn ex bijvoorbeeld, die hield helemaal niet van de sauna. Als hij dan ineens wel met een "vriendin" zou gaan, dat zou ik absoluut vreemd vinden.
Wat ik me afvraag is het volgende:

Ik ben op de schaal hetero-bi-lesbisch een "biseksuele hetero". Weet even geen woord ervoor, hou ook niet zo van hokjes maar komt erop neer dat ik vaak op mannen val maar ook op vrouwen kan vallen. Heb ook ervaring met vrouwen maar veel meer met mannen. En dat is goed zo, voor mij.

Maarrr... voor alle mensen die nu tégen het naar de sauna gaan zijn met iemand van de andere sekse terwijl je een partner hebt....

hoe zou dat dan in mijn geval zijn?

Stel ik heb een relatie met een man. Mag ik dan ook niet meer met vrouwen naar de sauna? (weliswaar dezelfde sekse als ik maar vanwege bi-element).

(snap dat het afhangt van mijn relatie en hoe partner en ik met elkaar omgaan...maar ben even benieuwd naar jullie kijk hier op)
Maar zoals ik het lees is jouw vriend wel vaker bezig met naakt-activiteiten. Dan is het niet zo vreemd dat ze naar de sauna gaan.

Even tussendoor...ik vind ook dat jouw vriendin dat eerst met jou had moeten overleggen voordat er plannen werden gemaakt. En wat betreft dat met blote borsten rondlopen in een volle kamer...persoonlijk hou ik helemaal niet van dat soort vrouwen. Als het mijn huis zou zijn dan is het "Bedekken of opzouten".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven