Man met vriendin naar de sauna?
vrijdag 25 april 2008 om 17:15
Mijn man gaat een avondje naar de sauna met een vriendin.
Nu vind ik dat ok. Tenminste ik vind het niet leuk, maar wel ok.
Ook al ben ik erg wantrouwend nav een voorval 7 jaar geleden, maar na een aantal recente heel goede gesprekken over vertrouwen etc heb ik veel meer vertrouwen in hem.
Mara nu de reacties van de buitenwereld, ik wordt er toch weer onzeker van.
De meeste mensen reageren van: eeeeh, met een vriendin? Eh nou eh...
Een ander: ehm, ik zeg niets....
Ben ik nu afgrijselijk naief of is het wel normaal om met een vriendin naar de sauna te gaan als getrouwde man?
Ze gaan overigens naar een heel normale sauna (Elysium)
Ik ken de vriendin heel goed. En ik had ook wel mee gemogen zij het dat ik niet kan ivm medische oorzaak.
Hij was wel angstig me toestemming te vragen, en opgelucht dat ik het ok vond. En blij dat ik er geen probleem van maakte.
Ik vind het niet heel leuk hoor dit, maar wil hem niet van alles verbieden.
Wat vinden jullie, zou je man dit "mogen"?
Nu vind ik dat ok. Tenminste ik vind het niet leuk, maar wel ok.
Ook al ben ik erg wantrouwend nav een voorval 7 jaar geleden, maar na een aantal recente heel goede gesprekken over vertrouwen etc heb ik veel meer vertrouwen in hem.
Mara nu de reacties van de buitenwereld, ik wordt er toch weer onzeker van.
De meeste mensen reageren van: eeeeh, met een vriendin? Eh nou eh...
Een ander: ehm, ik zeg niets....
Ben ik nu afgrijselijk naief of is het wel normaal om met een vriendin naar de sauna te gaan als getrouwde man?
Ze gaan overigens naar een heel normale sauna (Elysium)
Ik ken de vriendin heel goed. En ik had ook wel mee gemogen zij het dat ik niet kan ivm medische oorzaak.
Hij was wel angstig me toestemming te vragen, en opgelucht dat ik het ok vond. En blij dat ik er geen probleem van maakte.
Ik vind het niet heel leuk hoor dit, maar wil hem niet van alles verbieden.
Wat vinden jullie, zou je man dit "mogen"?
vrijdag 2 mei 2008 om 07:30
Nee als wij beiden vrij zijn, dan idd samen. Omdat we graag samen leuke dingen doen. Dat heeft toch iedereen met een relatie? O.a daarom heb je toch een relatie met diegene! Zou wat zijn als je een relatie met iemand hebt, maar je doet niet graag leuke dingen samen...
Tuurlijk doe je graag dingen samen. Maar ook apart, ook als we allebei een vrije dag hebben. Waarom moet alles altijd samen? Dat vind ik behoorlijk ongezond.
Lief werkt ook in de weekends. Als hij een keer op zaterdag vrij is, dan gaat ie lekker voetbal kijken. Alleen, want ik ga voor m'n verdriet niet mee. Moet hij dan ook maar niet gaan?
Hij gaat nog weleens biljarten in de kroeg. Daar heb ik ook niks mee, moet ie dan maar thuisblijven?
En al zou ik het wel leuk vinden, dan nog zou ik niet meegaan. Je hebt toch allebei behoefte aan tijd voor jezelf?
Tuurlijk doe je graag dingen samen. Maar ook apart, ook als we allebei een vrije dag hebben. Waarom moet alles altijd samen? Dat vind ik behoorlijk ongezond.
Lief werkt ook in de weekends. Als hij een keer op zaterdag vrij is, dan gaat ie lekker voetbal kijken. Alleen, want ik ga voor m'n verdriet niet mee. Moet hij dan ook maar niet gaan?
Hij gaat nog weleens biljarten in de kroeg. Daar heb ik ook niks mee, moet ie dan maar thuisblijven?
En al zou ik het wel leuk vinden, dan nog zou ik niet meegaan. Je hebt toch allebei behoefte aan tijd voor jezelf?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
vrijdag 2 mei 2008 om 11:24
quote:Brummetje schreef op 01 mei 2008 @ 20:06:.[/i]
Nee als wij beiden vrij zijn, dan idd samen. Omdat we graag samen leuke dingen doen. Dat heeft toch iedereen met een relatie? O.a daarom heb je toch een relatie met diegene! Zou wat zijn als je een relatie met iemand hebt, maar je doet niet graag leuke dingen samen...
.
Hier draai je het om. Je hebt een relatie met ieand maar je doet niet graag leuke dingen samen.(?????)
Leuke dingen samen doen is fijn, maar het is ook fijn om zo op zijn tijd leuke dingen alleen of met andere aardbewoners te doen.
.
Hier draai je het om. Je hebt een relatie met ieand maar je doet niet graag leuke dingen samen.(?????)
Leuke dingen samen doen is fijn, maar het is ook fijn om zo op zijn tijd leuke dingen alleen of met andere aardbewoners te doen.
vrijdag 2 mei 2008 om 11:38
Ik kan me voorstellen dat als je moeite hebt gehad met vriendinnen maken, het misschien juist wel prettig was dat jullie zo op elkaar aangewezen waren/wilden zijn. Dan hoef je niet zo nodig die drempel over met nieuwe mensen. Maar het is echt heel fijn om zotussendoor leuke dingen te doen met andere mensen dus idd, stimuleer hem om lekker met vrienden wat te gaan doen en investeer tijd, energie en plezier in je eigen vriendschappen .
Als hij er vervelend over doet, je er niet teveel van aantrekken. Ik heb dit ook gezien bij een vriendin en zij gaf eraan toe. Daardoor zag ze op het laatst bijna nooit meer haar vriendinnen. Nu achteraf is ze blij dat ze andere keuzes is gaan maken, was niet altijd makkelijk met haar partner maar hoe minder je je er iets van aantrekt hoe beter. Het is gezond en normaal, vriendschappen, dat hoort een ander je niet direct of indirect dmv emotionele chantage te ontnemen.
Het zijn angsten en onzekerheden waardoor dat gedrag ontstaat denk ik, daar moet je allebei regelmatig kritisch naar kijken. In een fijne relatie gun je elkaar een mooi leven met fijne mensen om je heen.
Als hij er vervelend over doet, je er niet teveel van aantrekken. Ik heb dit ook gezien bij een vriendin en zij gaf eraan toe. Daardoor zag ze op het laatst bijna nooit meer haar vriendinnen. Nu achteraf is ze blij dat ze andere keuzes is gaan maken, was niet altijd makkelijk met haar partner maar hoe minder je je er iets van aantrekt hoe beter. Het is gezond en normaal, vriendschappen, dat hoort een ander je niet direct of indirect dmv emotionele chantage te ontnemen.
Het zijn angsten en onzekerheden waardoor dat gedrag ontstaat denk ik, daar moet je allebei regelmatig kritisch naar kijken. In een fijne relatie gun je elkaar een mooi leven met fijne mensen om je heen.
vrijdag 2 mei 2008 om 19:05
Ik denk zelfs dat als hij eens wat meer met vrienden gaat doen, dat ik ook een stuk zekerder word! Hij komt dan nl elke keer thuis zonder te zijn vreemdgegaan (tenminste dat mag ik hopen LoL grapje hoor), maar met verhalen hoe het was enzo.
@ Zamirah (Hier draai je het om. Je hebt een relatie met iemand maar je doet niet graag leuke dingen samen.(?????)):
Dat was sarcastisch bedoeld...
@ Zamirah (Hier draai je het om. Je hebt een relatie met iemand maar je doet niet graag leuke dingen samen.(?????)):
Dat was sarcastisch bedoeld...
dinsdag 23 december 2008 om 13:01
Het komt denk ik allemaal neer op hoe "hetzelfde" jij en je partner denken en voelen over bepaalde zaken. Hoe je op elkaar lijkt in dit soort belangrijke onderwerpen in een relatie. Je hoeft geen kopie van elkaar te zijn maar bij dit soort belangrijke dingen is het fijn als je daarin op elkaar lijkt. Zo niet dan wordt het lastig. Kijk, mijn man zou het niet leuk vinden als ik met een vriend naar de sauna zou gaan maar zou dus zelf ook nooit met een andere vrouw gaan. Ik ben daar hetzelfde in, ik zou het niet leuk vinden dat hij met een vriendin naar de sauna gaat. Maar dat doet hij niet dus dat probleem is er niet. Dat soort dingen heb ik voordat ik verder ging met mijn man uitgebreid besproken op onze eerste dates want ik wilde zeker weten dat we daar in ieder geval op 1 lijn zaten. Mijn man heeft nog contact met een ex (waar hij geen kids mee heeft) en daar had ik wat moeite mee in het begin maar ik ken haar nu en het is prima. Ze bellen elkaar maar we gaan meestal samen bij haar op bezoek ofzo, hij loopt bij haar de deur niet plat en zou zeker niet een avondje romantisch uit eten gaan met haar of iets in die trant. Zo denk ik er ook over, ik heb 1 vriend, althans een man die ik al jaren ken maar met hem ga ik ook niet uit ofzo. Spreek hem via de telefoon of we spreken samen wat af met hem of met zijn vrouw erbij. Mijn man en ik denken er allebei precies hetzelfde over en dat is wel handig. Als de 1 er wel moeite mee heeft en de ander totaal niet dan loopt het wat scheef. Dan zal 1 zich moeten aanpassen of niemand past zich aan en dan loopt er 1 met twijfels of met een scheef gevoel. Je kunt jezelf niet echt dwingen niet jaloers te zijn want die gevoelens zijn er of je het wilt of niet. Maar je kunt wel proberen ertegen te kunnen en hem toch laten gaan naar de sauna en kijken hoe dat dan gaat. Kijk, hij wil het graag dus of jij het nu wel of niet wilt, die grens is voor jou toch al overschreden. Dus zeggen ik wil het niet heeft naar mijn idee niet zoveel zin. 1 denk ik wel en dat is als hij achter je rug wat wil met haar dat dat overal kan gebeuren en vaak zullen mannen dan niet eens zeggen dat ze naar de sauna gaan maar ze zullen erover liegen. Dus volgens mij ben je wel safe. Toevallig las ik dit omdat ik laatst samen met mijn vriend naar de sauna ben geweest. Hij voor het eerst, ik ging al vaker met een vriendin. Maar sinds ik met mijn man ben gaan we alleen nog maar naar vrouwendagen, hihi, mijn man is even jaloers als ik dus zo komen we er samen wel uit. Wat ik van de sauna vind is de ene keer hangt er wel een sexuele sfeer en de andere keer helemaal niet. Het hangt er vanaf welke mensen en energieen er allemaal rondhangen. Een vriendin van een vriendin pikte ooit wel eens een paar keer een man op in de sauna maar dat kan overal gebeuren. Het blijft een lastig onderwerp, jaloezie. Ben blij dat mijn man en ik allebei schorpioen zijn
. Wel handig want mocht hij ooit zeggen "schat ik ga met een vriend naar een gemengde sauna" (ja, hij heeft de smaak te pakken na die eerste keer met mij, hij vond het heerlijk
, dan zeg ik "da's goed schat dan ga ik met mijn vriendin naar de gemengde sauna". Maar dat zegt hij niet want we zijn allebei even jaloers haha. En als wij daar nou beide tevreden bij zijn, dan is er niks aan de hand toch?

dinsdag 23 december 2008 om 17:20
quote:jaloers schreef op 23 december 2008 @ 13:01:
Het blijft een lastig onderwerp, jaloezie. Ben blij dat mijn man en ik allebei schorpioen zijn
. Wel handig want mocht hij ooit zeggen "schat ik ga met een vriend naar een gemengde sauna" (ja, hij heeft de smaak te pakken na die eerste keer met mij, hij vond het heerlijk
, dan zeg ik "da's goed schat dan ga ik met mijn vriendin naar de gemengde sauna". Maar dat zegt hij niet want we zijn allebei even jaloers haha. En als wij daar nou beide tevreden bij zijn, dan is er niks aan de hand toch?Dat lijkt me érg vermoeiend. Maar inderdaad, als jullie daar blij van worden, leef je uit.
Het blijft een lastig onderwerp, jaloezie. Ben blij dat mijn man en ik allebei schorpioen zijn

zondag 28 december 2008 om 14:44
Ik herken het als geen ander, mijn partner is ook met een goede vriendin naar de sauna geweest, en ook al denk je er kan niets gebeuren.....????, maar als ze elkaar leuk vinden en lekker aan het zwemmen zijn of relaxen op een lekker ligstoel, geeft dat toch wel een romantisch sfeertje, en zou er wel intimiteit kunnen zijn, zoals lekker in het zwembad om elkaars nek hangen en kussen. Veel meer kan ook niet in een sauna maar dat is al genoeg toch??
zondag 28 december 2008 om 15:28
Ik heb een vriend en ging al voor ik hem kon met vrienden (mannen+ vrouwen) naar de sauna. Op de sportschool leerde ik ze kennen en die zou ik voor niemand aan de kant zetten, alleen als ik het zelf wil. Soms zijn we met veel maar het kan ook zijn dat ik dus met 1 vd mannen naar de sauna ga.
Met 1 van die mannen heb ik een relatie mee gehad, (leerde hem in de sauna kennen) en daar heb ik een andere band mee.
Heb van t begin af aan tegen mijn vriend gezegd dat ik dat niet voor hem opgeef, hij mag mee maar wil hij dat niet dan ga ik alleen.
Met 1 van die mannen heb ik een relatie mee gehad, (leerde hem in de sauna kennen) en daar heb ik een andere band mee.
Heb van t begin af aan tegen mijn vriend gezegd dat ik dat niet voor hem opgeef, hij mag mee maar wil hij dat niet dan ga ik alleen.
zondag 28 december 2008 om 21:53
Juist in het zwembad en de bubbelbaden hangen bordjes met lichamelijk contact verboden en kijken mensen zwaar geiriteerd. Lege sauancabines of het stoombad kan echter best het een en ander, als je dat echt wilt.
Alleen hoef je daar niet voor naar de sauna. Je kunt sex hebben in de auto, in het toilet van het restaurant, in de bios kun je m stieken aftrekken en je kunt ook gewoon tegen je vriend(in) zeggen dat je iets gaat doen met je beste vriendin maar in plaats ddaarvan linea recta naar zijn huis rijden of een motel, als sex je doel is.
Ik ga vaak met mannelijke vrienden naar de sauna. Ook als ik een relatie heb. vriendlief mag mee als ie daar zin in heeft, en anders moet ie maar vertrouwen in mij heben dat ik in de sauna netzomin vreemd ga als ergens anders. Want ik kan me wel iets comfortabelers verzinnen dan een hok van 90 graden waar elk moment iemand kan binnen komen.
Alleen hoef je daar niet voor naar de sauna. Je kunt sex hebben in de auto, in het toilet van het restaurant, in de bios kun je m stieken aftrekken en je kunt ook gewoon tegen je vriend(in) zeggen dat je iets gaat doen met je beste vriendin maar in plaats ddaarvan linea recta naar zijn huis rijden of een motel, als sex je doel is.
Ik ga vaak met mannelijke vrienden naar de sauna. Ook als ik een relatie heb. vriendlief mag mee als ie daar zin in heeft, en anders moet ie maar vertrouwen in mij heben dat ik in de sauna netzomin vreemd ga als ergens anders. Want ik kan me wel iets comfortabelers verzinnen dan een hok van 90 graden waar elk moment iemand kan binnen komen.
dinsdag 30 december 2008 om 15:38
Mss ligt het aan mij, mar ik vind een sauna of elkaar naakt zien niet perse sexueel. als ik met een vriend ga stappen en ga dansen, dan heb ik veel meer die spanning. iedereen ziet er op zijn best uit, mooie outfitjes, make-up, muziek..
Terwijl in de sauna ik druip van het zweet, mijn haar uit model is en plakt, make-uploos of wasbeeroogjes van vergeten mascara, en een badjas niet direct het meest flatteuze kledingstuk wt ik bezit. Scheelt mss ook dat ik vrienden/minnaars uitkies op karakter en niet op sixpack of grote tampeloeres. Heb mijn vorige vriendje trouwens wel in de sauna ontmoet, maar vond hem vooral leuk omdat ik gezellig met m kon babbelen, niet perse om zijn fysiek.
Terwijl in de sauna ik druip van het zweet, mijn haar uit model is en plakt, make-uploos of wasbeeroogjes van vergeten mascara, en een badjas niet direct het meest flatteuze kledingstuk wt ik bezit. Scheelt mss ook dat ik vrienden/minnaars uitkies op karakter en niet op sixpack of grote tampeloeres. Heb mijn vorige vriendje trouwens wel in de sauna ontmoet, maar vond hem vooral leuk omdat ik gezellig met m kon babbelen, niet perse om zijn fysiek.