Groentecurry van ui, knoflook, prei, paprika, courgette, taugé, cherrytomaten, kapucijners, kikkererwten, kokosmelk, currypasta en voor de liefhebber nog wat reepjes rode peper. Daarbij zilvervliesrijst en gekookte eieren.
Uiteindelijk heb ik gisteren een grote pan gemaakt met, ja, wat eigenlijk? Gebakken gehakt, groenten en tomaten uit blik. Te dik om pastasaus te mogen heten, maar hoe dan ook erg lekker. Gisteren gegeten met rijst erbij, de rest in porties in de vriezer. Vandaag simpel: verse spinazie, groenteburger en gebakken aardappels.
Gisteren ipv boerenkool stamppot aardappel/appel/bleekselderij met saucijsjes gegeten. Was erg lekker. Maar nu nog steeds zin in boerenkool, dus vandaag pasta met boetenkool en gegrilde rookworst. Ben benieuwd!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Aardappeltjes met schil uit de oven + olie, knoflook, rozemarijn, beetje chilipeper, gemalen peper/zout/knoflook/citrusmix. Witlof uit de wok met Balsamico en honing. Rolletje kipfilet gevuld met Philadelphia, verse bieslook en versgemalen peper, omwikkeld met plakjes ontbijtspek.
Mijn zoon had zin in gegrilde zalm met een klontje kruidenboter erop, ik had zin in rozemarijn aardappeltjes uit de oven en samen hebben we gekozen voor gestoomde sugar snaps en tomaten met verse pesto er doorheen.
Volkoren spaghetti met witte wijn/roomsaus met knoflook, courgette, kastagnechampignons, gerookte zalm, bosui, dille, versgemalen peper en op het laatst nog wat rucola erdoor.
Gehaktballen van half om half gehakt, gekruid met gedroogde Italiaanse kruiden, knoflook en zout en peper met een jus van tomaatjes, ui, roomboter, kruiden en een beetje water.
Erbij gebakken kastanjechampignons, rode en gele paprika, ui en knoflook met wat balsamicoazijn, Parmezaanse kaas en kruiden.
Zalmfilet uit de oven met citroensap, sojasaus en sesamzaad. Zilvervliesrijst met gebakken ui, knoflook, gember, sojasaus, trassi, sambal, palmsuiker, sereh, ketoembar, djinten en peper. Gestoomde sperziebonen.