Mijn moeder
donderdag 18 oktober 2012 om 07:14
Mijn mama...
Ze is, naast mijn broer, de enige familie die ik heb... Vorig jaar is bij haar een zeldzame chronische vorm van lymfeklierkanker ontdekt. Een vorm die welliswaar traag groeit, maar na behandeling altijd weer terug zal komen... Mogelijk in een agressievere vorm. Hoe vaker er behandelt wordt hoe sneller de kanker 'immuun' wordt voor de behandeling. Daarom zegt de internist dat we het zo lang mogelijk moeten uitstellen...
Mijn moeder heeft elke 3 maanden (voor de rest vaan haar leven, ze is pas 50) controles. En altijd ga ik met haar mee naar het ziekenhuis. Zo ook vandaag... Vandaag krijgt ze de uitslag van de ct-scan...
Ik ben zo zenuwachtig
Kon de hele nacht geen oog dichtdoen. Ben ook hoogzwanger nu, dus mijn gedachtes nemen makkelijk een loopje me. Ik probeer te vechten en sterk te zijn voor mijn lieve mama... Ze mag niet zien dat ik bang ben! Is er iemand die me even moed kan inpraten voor straks?
Heel erg bedankt voor het lezen in elk geval...
Ze is, naast mijn broer, de enige familie die ik heb... Vorig jaar is bij haar een zeldzame chronische vorm van lymfeklierkanker ontdekt. Een vorm die welliswaar traag groeit, maar na behandeling altijd weer terug zal komen... Mogelijk in een agressievere vorm. Hoe vaker er behandelt wordt hoe sneller de kanker 'immuun' wordt voor de behandeling. Daarom zegt de internist dat we het zo lang mogelijk moeten uitstellen...
Mijn moeder heeft elke 3 maanden (voor de rest vaan haar leven, ze is pas 50) controles. En altijd ga ik met haar mee naar het ziekenhuis. Zo ook vandaag... Vandaag krijgt ze de uitslag van de ct-scan...
Ik ben zo zenuwachtig
Heel erg bedankt voor het lezen in elk geval...
donderdag 18 oktober 2012 om 07:22
Ach meisje toch. Probeer sterk voor haar te zijn. Ik weet het, het is verschrikkelijk moeilijk niet toe te geven aan die ontzettende angstgevoelens. Maar probeer dat uit te stellen tot je weer alleen bent.
Het is erg fijn, dat jouw moeder er niet alleen voor staat en zo'n sterke dochter heeft. Ongeacht wat jullie te horen gaan krijgen, jouw liefde en kracht zullen haar steunen. Ik wens je heel veel sterkte.
Het is erg fijn, dat jouw moeder er niet alleen voor staat en zo'n sterke dochter heeft. Ongeacht wat jullie te horen gaan krijgen, jouw liefde en kracht zullen haar steunen. Ik wens je heel veel sterkte.
donderdag 18 oktober 2012 om 08:04
Sterkte
Persoonlijk vind ik dat je moeder best mag weten dat je bang bent. Dat is heel normaal, niemand wil zijn moeder verliezen, zeker niet aan zon erge ziekte. En ondanks dat je een sterke vrouw bent, mag je bange kant er ook zijn. De onzekerheid, de angst, wat er evt. kan gebeuren. Straks is ze naast moeder ook oma. En je kind wil ook een oma hebben.
Meis, sterkte vandaag. Hopelijk een `goede` uitslag.
Persoonlijk vind ik dat je moeder best mag weten dat je bang bent. Dat is heel normaal, niemand wil zijn moeder verliezen, zeker niet aan zon erge ziekte. En ondanks dat je een sterke vrouw bent, mag je bange kant er ook zijn. De onzekerheid, de angst, wat er evt. kan gebeuren. Straks is ze naast moeder ook oma. En je kind wil ook een oma hebben.
Meis, sterkte vandaag. Hopelijk een `goede` uitslag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 18 oktober 2012 om 09:30
donderdag 18 oktober 2012 om 09:34
Sterkte.. ik moest bijna huilen toen ik het las. Moeders.. kun je gewoon niet missen. Buurmeisje van mij (18) heeft ook een moeder die nog max 1 jaar te leven heeft. Serieus, ik hoor/zie zo veel ellende en ziektes om me heen en mensen verdienen het gewoon niet. Probeer in ieder geval rustig te blijven, al is het makkelijk gezegd. Ook voor je kindje.
Succes en een hele dikke knuffel! Wees sterk voor je moeder en je kindje, maar is niet erg als je moet huilen.. je bent ook maar eens mens
Succes en een hele dikke knuffel! Wees sterk voor je moeder en je kindje, maar is niet erg als je moet huilen.. je bent ook maar eens mens