Nooit tevreden
donderdag 18 oktober 2012 om 16:55
En daar ga ik weer..... Gisteren nog heerlijk geshopt en een super leuk colbertje gekocht, helemaal happy en trots! Volgende dag heb ik dat jasje aan en na een aantal uur vind ik het jasje alweer 'gewoontjes'. En dat vind ik altijd zo jammer van mijzelf!! Ik woon tegenover leuke kledingwinkeltjes en ik hoef de deur maar uit te lopen en zie weer van alles moois dat dan weer in het niet valt met mijn jasje.. ( en jawel, daar weer een nieuw tuniekje gekocht)
Pas sinds kort voel ik die kriebels.. De drang om er altijd hip bij te willen lopen. Ik ben me altijd aan het vergelijken met anderen en zou wel eens gewoon blij willen zijn met de spullen die ik al heb!
( zal ook beter zijn voor mijn portemonnee )
het is nooit eens genoeg en wil altijd meer..
Zo, wilde het eigenlijk gewoon even delen.. En ben ook wel benieuwd of iemand dit herkent? Of is dit gewoon typisch iets voor vrouwen..
Pas sinds kort voel ik die kriebels.. De drang om er altijd hip bij te willen lopen. Ik ben me altijd aan het vergelijken met anderen en zou wel eens gewoon blij willen zijn met de spullen die ik al heb!
( zal ook beter zijn voor mijn portemonnee )
het is nooit eens genoeg en wil altijd meer..
Zo, wilde het eigenlijk gewoon even delen.. En ben ook wel benieuwd of iemand dit herkent? Of is dit gewoon typisch iets voor vrouwen..
zaterdag 20 oktober 2012 om 09:56
haarklover: hier ook kringloopwinkel-fans, vooral mijn vriend.
al vind ik het ook wel leuk. prima spullen, heel divers en het kost geen drol.
sabbatical; helemaal mee eens. TO ik wil niet lullig zijn, maar ik ben bang dat het eerder in je koppie zit dan dat je echt zo materilistisch bent (heb het vermoeden dat ik dit woord niet goed schrijf...)
nare gevoelens krijg je echt niet weg door (dure) dingen te kopen... idee om bijvoorbeeld een keer naar een psycholoog te gaan??
al vind ik het ook wel leuk. prima spullen, heel divers en het kost geen drol.
sabbatical; helemaal mee eens. TO ik wil niet lullig zijn, maar ik ben bang dat het eerder in je koppie zit dan dat je echt zo materilistisch bent (heb het vermoeden dat ik dit woord niet goed schrijf...)
nare gevoelens krijg je echt niet weg door (dure) dingen te kopen... idee om bijvoorbeeld een keer naar een psycholoog te gaan??
zaterdag 20 oktober 2012 om 10:02
Ik herken het wel, ik heb een gat in mijn hand en geld brandt gewoon op mijn rekening.
De fase van veel H&M kopen 'omdat het kan' ben ik intussen wel voorbij. Ik koop graag merken als SuperTrash in de sale, toch net even een wat mooiere pasvorm en blijft langer mooi.
Echte mode-items koop ik niet te duur en dan het liefst een statement jas/schoenen etc zodat ik het vaker kan combineren.
De fase van veel H&M kopen 'omdat het kan' ben ik intussen wel voorbij. Ik koop graag merken als SuperTrash in de sale, toch net even een wat mooiere pasvorm en blijft langer mooi.
Echte mode-items koop ik niet te duur en dan het liefst een statement jas/schoenen etc zodat ik het vaker kan combineren.
zaterdag 20 oktober 2012 om 13:39
Met enkele kledingstukken ben ik na 10 jaar nog steeds blij. Ook als ik het goed kan combineren met iets nieuws.
Als de tevredenheid over een artikel bij mij snel weg is, dan is het waarschijnlijk geen goede aankoop geweest. Ik doe eigenlijk bijna nooit miskopen.
Miskopen doe ik alleen met schoenen, als ze na een keer dragen veel blaren blijken te geven.
Als de tevredenheid over een artikel bij mij snel weg is, dan is het waarschijnlijk geen goede aankoop geweest. Ik doe eigenlijk bijna nooit miskopen.
Miskopen doe ik alleen met schoenen, als ze na een keer dragen veel blaren blijken te geven.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
zaterdag 20 oktober 2012 om 23:11
Ik ben een beetje verbaasd eerlijk gezegd...
Nu ben ik ineens ontzettend onzeker, zit ik slecht in mijn vel, moet ik zelfs naar een psycholoog. Jeetje ik schrik er een beetje van
Dit alles herken ik echt niet bij mijzelf. Natuurlijk, shoppen vind ik leuk en is een grote hobby van me..en tja.. Een beetje onzekerheid heb ik wel.. Wie niet? Ik had al een vermoeden dat het helemaal uit zijn verband werd getrokken vandaar dat het eens was met het slotje eerder in dit topic
Misschien ligt het aan mijn manier van schrijven dat het zo groot wordt gemaakt allemaal. Maar eerlijk is eerlijk.. Ik dacht echt dat er meer meiden zich in mij zouden herkennen
misschien ben ik dan niet zo normaal.. Maar ongelukkig ben ik echt niet met mijzelf of een psycholoog heb ik echt niet nodig hoor!
Maar goed.. Door deze reacties ga ik zeker meer nadenken voordat ik weer een winkel binnenloop.. Dat is positief!!
Nu ben ik ineens ontzettend onzeker, zit ik slecht in mijn vel, moet ik zelfs naar een psycholoog. Jeetje ik schrik er een beetje van
Dit alles herken ik echt niet bij mijzelf. Natuurlijk, shoppen vind ik leuk en is een grote hobby van me..en tja.. Een beetje onzekerheid heb ik wel.. Wie niet? Ik had al een vermoeden dat het helemaal uit zijn verband werd getrokken vandaar dat het eens was met het slotje eerder in dit topic
Misschien ligt het aan mijn manier van schrijven dat het zo groot wordt gemaakt allemaal. Maar eerlijk is eerlijk.. Ik dacht echt dat er meer meiden zich in mij zouden herkennen
Maar goed.. Door deze reacties ga ik zeker meer nadenken voordat ik weer een winkel binnenloop.. Dat is positief!!
zaterdag 20 oktober 2012 om 23:20
Dat noemen wij nou: jezelf gelukkig kopen. Ergens probeer je voldoening uit te halen en blijkbaar is dat op dit moment kopen, kopen en nog een kopen. Dan maakt het blijkbaar niet zo veel uit wat je koopt. Een koop verslaving zal het vast niet zijn maar zo begint het meestal wel.
En het ligt echt niet aan je manier van schrijven? En normaal zal je ook wel zijn!? Het is goed dat je het door hebt en daar vanaf nu aan kan gaan werken. Dat is dus positief!
En het ligt echt niet aan je manier van schrijven? En normaal zal je ook wel zijn!? Het is goed dat je het door hebt en daar vanaf nu aan kan gaan werken. Dat is dus positief!
zaterdag 20 oktober 2012 om 23:33
Hmm sabbativalmeds daar heb je gelijk in.. Dat heeft vast te maken met toch die onzekerheid en dadelduifje bedankt 
Maar ik weet wel zeker dat ik gelukkig ben! Alle reacties zetten mij wel erg aan het denken. Mijn voornemen voor nu is in ieder geval dat ik nu 3 weken geen kleding meer ga kopen!!! Ik ga de uitdaging aan
ben benieuwd of ik me dan 'anders' ga voelen!
Maar ik weet wel zeker dat ik gelukkig ben! Alle reacties zetten mij wel erg aan het denken. Mijn voornemen voor nu is in ieder geval dat ik nu 3 weken geen kleding meer ga kopen!!! Ik ga de uitdaging aan
zaterdag 20 oktober 2012 om 23:39
Nou.. Dat is hetzelfde met afvallen.. Toen ik 10 kilo af was gevallen deed ik dit ook met kleine stappen zodat de eindsprint eerder in zicht was iedere keer
ik denk dat als ik van iedere week ineens naar 3 maanden ga dan is dat hopeloos mij kennende!
Oké vooruit.. 1 maand dan! En dan stel ik wel weer een ander limiet er aan vast..
Oké vooruit.. 1 maand dan! En dan stel ik wel weer een ander limiet er aan vast..
zaterdag 20 oktober 2012 om 23:45
Ik herken het echt totaal niet. Als ik iets heel moois koop, word ik elke keer weer blij als ik bedenk dat ik het de volgende dag weer aan ga trekken. Na verloop van tijd gaat dat over, soms sneller dan anders.
Wat je portemonnee betreft: ik koop alles in de sale - en dan niet 30% maar op z'n minst 50%. Ik koop wel alleen merken, want dat valt mooier en zit lekkerder. Als iets echt modegevoelig is betaal ik af en toe de volle prijs, maar dan koop ik het bij H&M ofzo, omdat het toch maar een seizoen meegaat. Ik vind ook wel eens wat bij de kringloopwinkel, soms zelfs ongedragen.
Wat je portemonnee betreft: ik koop alles in de sale - en dan niet 30% maar op z'n minst 50%. Ik koop wel alleen merken, want dat valt mooier en zit lekkerder. Als iets echt modegevoelig is betaal ik af en toe de volle prijs, maar dan koop ik het bij H&M ofzo, omdat het toch maar een seizoen meegaat. Ik vind ook wel eens wat bij de kringloopwinkel, soms zelfs ongedragen.
zaterdag 20 oktober 2012 om 23:49
zondag 21 oktober 2012 om 18:38
kwebbelt,succes meid!Ik zal voor je duimen. Het mezelf
vergelijken met anderen doe ik soms ook wel maar dan niet uit
onzekerheid (ik vind namelijk dat ik er best mag zijn)maar meer om soms ideen op te doen als ik een ander iets moois vind dragen.Shoppen is leuk maar voor mij niet het enige waar ik
voldoening uit haal.Voldoening haal ik ook uit een mooi wandeling
of mijn vrijwilligerswerk,mijn sport,vrienden en familie.Voor mij
superbelangrijk!Uiteraard verwen ik mezelf ook regelmatig maar ik
zet aan de andere kant ook genoeg geld op mijn sparrekening.Ik
koop ook alleen maar dingen die ik mooi vind en waarvan ik ook weet dat ik ze mooi blijf vinden.Dat lukt altijd.Miskopen heb ik
weinig. Ik ben super tevreden met die dingen die ik heb.
vergelijken met anderen doe ik soms ook wel maar dan niet uit
onzekerheid (ik vind namelijk dat ik er best mag zijn)maar meer om soms ideen op te doen als ik een ander iets moois vind dragen.Shoppen is leuk maar voor mij niet het enige waar ik
voldoening uit haal.Voldoening haal ik ook uit een mooi wandeling
of mijn vrijwilligerswerk,mijn sport,vrienden en familie.Voor mij
superbelangrijk!Uiteraard verwen ik mezelf ook regelmatig maar ik
zet aan de andere kant ook genoeg geld op mijn sparrekening.Ik
koop ook alleen maar dingen die ik mooi vind en waarvan ik ook weet dat ik ze mooi blijf vinden.Dat lukt altijd.Miskopen heb ik
weinig. Ik ben super tevreden met die dingen die ik heb.
dinsdag 23 oktober 2012 om 11:48
Kwebbelt, heb net je topic doorgelezen. Deels herkenbaar, maar ik ben dan wel hartstikke onzeker. Wat mij nu helpt is Pinterest. Daar pin ik dingetjes op die ik mooi vind, maar (nog) niet van mezelf mag kopen. Zo koop ik niet uit gewoonte en bekijk ik het nog een keertje of 10, 20 - of meer - alvorens ik over ga op de aankoop. Als ik het dan koop, weet ik dat ik er ook heel blij mee ben.
Succes met je uitdaging. Hoe gaat het dusver?
Succes met je uitdaging. Hoe gaat het dusver?