Mode & Beauty alle pijlers

Nooit tevreden

18-10-2012 16:55 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar ga ik weer..... Gisteren nog heerlijk geshopt en een super leuk colbertje gekocht, helemaal happy en trots! Volgende dag heb ik dat jasje aan en na een aantal uur vind ik het jasje alweer 'gewoontjes'. En dat vind ik altijd zo jammer van mijzelf!! Ik woon tegenover leuke kledingwinkeltjes en ik hoef de deur maar uit te lopen en zie weer van alles moois dat dan weer in het niet valt met mijn jasje.. ( en jawel, daar weer een nieuw tuniekje gekocht)

Pas sinds kort voel ik die kriebels.. De drang om er altijd hip bij te willen lopen. Ik ben me altijd aan het vergelijken met anderen en zou wel eens gewoon blij willen zijn met de spullen die ik al heb!

( zal ook beter zijn voor mijn portemonnee )

het is nooit eens genoeg en wil altijd meer..

Zo, wilde het eigenlijk gewoon even delen.. En ben ook wel benieuwd of iemand dit herkent? Of is dit gewoon typisch iets voor vrouwen..
Zit je wel lekker in je vel?
Heb je een koopverslaving, dat de kick van het kopen verdwijnt en je je aankoop dan al niet meer bijzonder vindt?
Het is niet typisch iets voor vrouwen, want ik herken het niet. Ik ken ook geen vriendinnen die op die manier denken.
Google eens op shopverslaving, koopverslaving en shopaholics. Zelfde woord voor een ding: je krijgt een kick van het kopen van spulletjes en dus wil je dat steeds doen.
Hmmmm.. Wil er niet meteen een label aan hangen. Ik kan ook makkelijk een paar weken niets kopen. Heb eens bij BNN iemand gezien met een koopverslaving en herkende het niet. Zij had enorme schulden en MOEST iedere dag iets kopen, ook al was het maar een tube tandpasta. Maar ja feit blijft wel dat ik inderdaad een kick krijg van nieuwe kleren.. Maar is dat raar??! Daar was ik dus benieuwd naar ;) maar zoals jullie dat nu schrijven is dat blijkbaar niet normaal...
Er is een belangrijk verschil tussen een kick krijgen van mooie kleding (dat kan ook dat vestje zijn dat je al 3 jaar hebt) of alleen maar van nieuwe kleding.
Ik koop ook graag nieuwe kleding en ben er altijd erg blij mee. Maar ik herken het echt niet dat ik t dan een dag later eigenlijk al weer beu ben of gewoontjes vind.
Nou, om nou gelijk te vragen 'of je wel lekker in je vel zit' en het aan koopverslavingsgedrag te linken.....

Anyway; ik ben ook gek op mooie kleren, schoenen etc. Ik kan daar ook heul blij van worden. Dus ja, in die zin herken ik het wel. Als ik nou bakken vol met geld had gehad, dan hadden er vast een paar designerstukken in mijn kledingkast gehangen.
Ik heb dit ook wel eens. Koop ik een jurkje, wauw helemaal blij. Zie ik 2 dagen later een super leuke broek.. Baal ik weer van t jurkje.
Ik herken dit heel goed. Ik kan ook echt s' ochtends voor de spiegel staan met mijn nieuwste aanschaf en mijzelf helemaal blitz voelen om vervolgens in de trein onderweg te denken "jezus ik zie er niet uit" Dit komt idd omdat ik me dan met anderen ga vergelijken en dan tot de conclusie kom, reëel of niet, dat anderen er beter of modieuzer uitzien.

Volgens mij heet dit gewoon onzekerheid...en dat heeft niets te maken met een jasje of al die "hippe" mensen die er rondlopen. Dat veroorzaak jezelf en ikzelf en waarschijnlijk met ons...heel veel anderen
Je krijgt geen kick van nieuwe kleding maar van kopen. Je bent er toch nooit tevreden mee?

Misschien bij winkels shoppen waar je kleding kan retourneren?
Ga in therapie!
Maar jij wordt en blijft blij van mooie kleding ES?

TO krijgt er even een korte rush van en is dan al niet meer blij met wat ze gekocht hebt.

Dat zijn toch 2 totaal verschillende situaties.
Ik denk niet dat je een koopverslaving hebt maar dat je te perfectionistisch denkt over bepaalde kledingstukken en hoe die in de praktijk tegenvallen.

Het komt bij mij meer over als eens stukje teleurstelling omdat het waarschijnlijk in je gedachte meer fantastisch was/stond

Als het je vaker overkomt dan niet te snel de labeltjes eraf knippen en het bonnetje bewaren én er een nachtje over slapen. Het kan dan gewoon weer worden terug gebracht immers.
Ik denk vaak dat ik 'niks heb om aan te trekken..' ook al weet ik dat mn kast vol ligt. Maar toch koop ik heel vaak nieuwe dingen. Om te combineren met iets anders etc..
Heb je dan niet 'gewoon' de drang om beter/mooier te zijn dan een ander? Die strijd ga je nooit winnen.

Ik herken er 0,0 van. Ik vergelijk mezelf nooit met anderen.
Pfoeiii dit zijn fijnere reacties.. Ging me al zorgen maken! Haha

Gelukkig ben ik dus niet de enige..

Het is niet zo dat ik blij wordt van kopen. Het slinken van mijn rekening word ik niet bepaald blij van en wil zo goedkoop mogelijk mijn boodschappen doen

Maar soms denk ik wel eens.. Waarom is het nooit niet genoeg? Vaak koop ik wel iets, al is het maar een shirtje van 10 euro bij de hm.. Mijn kast puilt uit maar de helft draag ik niet meer. Gewoon omdat ik er op uitgekeken ben.. Zo zonde!

Ik voel me gewoon helemaal happy als ik er mooi bij loop.. Maar het kijken naar andere ' mooiere' mensen of kleding kan ik niet uitzetten..erg irritant!
quote:evelynsalt schreef op 18 oktober 2012 @ 17:44:

Nou, om nou gelijk te vragen 'of je wel lekker in je vel zit' en het aan koopverslavingsgedrag te linken.....

Anyway; ik ben ook gek op mooie kleren, schoenen etc. Ik kan daar ook heul blij van worden. Dus ja, in die zin herken ik het wel. Als ik nou bakken vol met geld had gehad, dan hadden er vast een paar designerstukken in mijn kledingkast gehangen.Idd. het is daarnaast ook nog een gegeven dat man én vrouw ook meer kleding kopen als ze verliefd zijn, dus dan vaak heel erg goed in hun vel zitten
Ik denk gewoon, dat je ontevreden, en niet gelukkig bent.

Kan er niet meer van maken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:kwebbelt schreef op 18 oktober 2012 @ 17:22:

Hmmmm.. Wil er niet meteen een label aan hangen. Ik kan ook makkelijk een paar weken niets kopen. Heb eens bij BNN iemand gezien met een koopverslaving en herkende het niet. Zij had enorme schulden en MOEST iedere dag iets kopen, ook al was het maar een tube tandpasta.

Ja maar bij BNN kiezen ze ook de meest extreme gevallen, alleen omdat dan het verhaal beter naar voren komt. Je hoeft jezelf ook niet meteen te labellen, maar erover lezen kan misschien ook in jouw geval wel helpen. De tips die hier worden genoemd (een keer gaan passen en niet meteen kopen, na kopen de labels laten zitten etc) worden ook op websites voor koopverslaafden genoemd. Alle tips zijn meegenomen, lijkt me.

quote:kwebbelt schreef op 18 oktober 2012 @ 17:22:

Maar ja feit blijft wel dat ik inderdaad een kick krijg van nieuwe kleren.. Maar is dat raar??! Daar was ik dus benieuwd naar ;) maar zoals jullie dat nu schrijven is dat blijkbaar niet normaal...De kick van nieuwe kleren heb ik ook wel. Dat ik al helemaal bedenken kan waar ik mijn nieuwe outfit voor het eerst ga dragen en welke schoenen, panty, sierraden ik erbij ga dragen. Maar dat ik het een paar dagen daarna niets vind? Dat gebeurt me niet. Het gebeurde me vroeger wel eens, als mijn moeder iets mooi vond, mij dat aansmeerde en ik thuis vond dat het toch niets voor mij was, omdat het niet sexy was maar suf.
Ik herken het wel, noem het ook niet een koopverslaving maar meer wat "aanrommelen" (of ondoordachte aankoop)

Zoiets leer je ook makkelijk weer af wanneer het je te vaak overkomt.
quote:kwebbelt schreef op 18 oktober 2012 @ 18:09:

Maar soms denk ik wel eens.. Waarom is het nooit niet genoeg? Vaak koop ik wel iets, al is het maar een shirtje van 10 euro bij de hm.. Mijn kast puilt uit maar de helft draag ik niet meer. Gewoon omdat ik er op uitgekeken ben.. Zo zonde!

Sorry hoor, maar je voorbeeld is voor mij erg vergelijkbaar met het voorbeeld van die tube tandpasta die je zelf eerder gaf! Dat is dan toch gewoon kopen om het kopen?

quote:kwebbelt schreef op 18 oktober 2012 @ 18:09:

Ik voel me gewoon helemaal happy als ik er mooi bij loop.. Maar het kijken naar andere ' mooiere' mensen of kleding kan ik niet uitzetten..erg irritant!Een tip: koop niet steeds een t-shirt bij de H&M, spaar het geld op en koop eens echt een mooi kledingstuk, zoals een jurk, tas, tuniek of schoenen van boven de 100 euro. Doe daarvoor eerst eens onderzoek op het internet of in magazines in welke stijl jij mooi vindt en vraag vrienden wat ze jou goed vinden staan. Het beste is om niet iets uit te kiezen dat slechts tijdelijk hip is (fluoriserende kleuren, harembroeken, schoudervullingen), maar koop in plaats daarvan klassiekers (zoals mooie pumps (zonder plateaus), een broekpak, een korte zwarte jurk) die daarnaast dus kwalitatief goed zijn en passen bij jouw imago.
Meestal word je niet gelukkig van koopjes. Je kan je beter beperken tot dingen die je niet om de prijs koopt. Dan word je niet zo snel verleid tot impulsaankopen. Is een maandbudget een idee?
Ga in therapie!
ja dat heb ik ook. Na twee keer dragen hoort het alweer bij mijn oude kleren.
it's a big club and you ain't in it
Dat heet geluk kopen ! Je zou niet echt lekker in je vel zitten , of je wordt gewoon hebberig van zo veel keus tegenwoordig ! Herkenbaar helaas !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven