Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Ik stuurde vriend gisteren ernstig paar keer een sms dat Minimaatje koorts had en zo zielig was..... geen reactie, vanmorgen om half 6 weer een sms waarom hij niet reageerde, kreeg half 7 een sms dat hij net terug aan boord was van stappen.

Fijn hoor dat medeleven!

Vind het soms zo oneerlijk dat zijn leven gewoon doorgaat en ik maar aan het zorgen ben!

@ Zivaa, Minimaatje heeft nog steeds verhoging.

@ rammel zo'n vaart zal het niet lopen toch?!

Bluh, vandaag weer nergens zin in, heb me nog steeds niet aangekleed, zou eigenlijk even aan de wandel moeten, maar gewoon de puf niet.
Alle reacties Link kopieren
Owww maat, nee das niet leuk he... Ik heb dat gevoel ook vaak hoor, vent lekker voetballen, kroegen en hardlopen en ik hang maar met mn tieten buiten boord

Maar goed ik kan lekker tegen hem aanzeiken als hij thuis is, jij moet het via sms doen

Het zal zo'n vaart idd niet lopen maar het is wel een rotzooi op dat eiland nu, een van de honden van mn moeder is vergiftigd en er worden veel roofovervallen en gedaan bij mensen thuis. Bah..
Ja rammel, precies wat jij zegt! En echt hoor, ik vind het heel fijn die voedingsmomenten met Minimaatje , maar soms wil ik me ook weer even Maatje voelen ipv Mamaatje.... oh Bah!! Zit weer te janken!

De hond van je moeder vergiftigd?? Wat eng! Kan me voorstellen dat je er over in zit meid!
Hoi mama's!

Hier een berichtje van mij. Ik ga nu proberen om weer meer mee te praten. Sorry dames!

Allereerst een dikke hug voor iedereen!!

Druk met mini, werk en gezondheid dat hield en houdt me bezig.

Met minidodo gaat het goed. Ik heb geloof ik wel de kleinste uk als ik t zo lees. Deze week met 12 weken oud op het cb geweest. Ze weegt 4620 en is 56 cm. En past dus ook nog in maatje 56. De tweede prikjes heeft ze gehad en dat was wel eventjes huilen. Sinds 3 dagen zijn we over van 6 x 120/5 naar 5 x 150/5 en dat gaat goed.

Het werken is weer begonnen en voelt als vanouds. De eerste 'mamadagen' zijn ook geweest. En die zijn erg fijn!

Ik ben al weer twee ongesteld geweest. Qua stuitje heb ik nog steeds last. Dat hakt er wel in.

Dikke
Hey do-tje!! Balen van die stuit zeg!! wat een lekker klein meisje hebben jullie! Rammeltje is ook 56cm alleen wel 5295gr.. Hahaa die kan je rollen..

@maat, meisje niet huilen, je doet het zo goed! En ik beloof je, over een paar maanden kijk je terug en denk je: ja het was zwaar maar wat een lekker jong heb ik!!! (Stiekem moet ik lachen om je nwe term: maMaatje.. Hihi) het wordt zoveel makkelijker namate ze ouder worden, echt!!

Ja die hond was kantje boord, bij de buren achter bij hun is ingebroken terwijl ze lagen te slapen... Ze zijn dus in die wijk flink bezig. Mijn mam heeft 3 honden, ook voor de bewaking, de meest pittige van de 3 hebben ze geprobeerd te vergiftigen..

Inmiddels slapen de honden binnen en gaat alles potdicht snachts, ook de shutters..
Oei Rammel das wel eng! Zulke dingen zie je dan weer niet op het journaal... Sterkte voor je moeder en voor jou ook!

@maat: kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit! En als je vent ook niet terug smst omdat ie op stap is voelt het nog minder fijn :( maar je doet het supergoed hoor meid, lekker je hart blijven luchten en je niet teveel verplicht voelen voor dingen!

@do: balen dat je nog steeds met je stuitje zit! Wat gaan ze er nu precies aan doen? Hoe bevalt het om weer te werken?

Volgens mij heb ik een lange mini! Ze is nu 59cm en 5400gr.
Maatje hug

Rammel jakkes, mij pa en stiefmoe zitten in w stad in een niet al te nette buurt. Niet echt slecht maar toch.

Zij hebben nu ook 3 honden.

Toch mijn pa ff skypen maandagavond.

Hij heeft er nog niets over gezegd vorige week toen ik hem sprak.

Op de knipselkrant is wel van alles te lezen en dat het met de verkiezingen te maken heeft.

Rammel hug

Liefs beppe
Maat: veel respect voor jou hoe je het doet in je eentje!

Rammel: jee.. Dat klinkt heel heftig daar!

Ik heb binnenkort een intake op de pijnpoli in het ziekenhuis. Ik weet nog niet wat ze er aan gaan doen.

Het werken is te doen. Het is wel opvallend hoe er gereageerd wordt door (veelal) mannelijke collega's. Van geen enkele reactie tot heel enthousiast.

Nu lekker naar huis naar mini!
Morning ladies,

Nacht was prima. De mannen zijn op stap voor de boodschappen en ik zit met Meisje op schoot. Als ik het zo lees is ons mevrouwtje echt lang met haar 63 cm, vergeleken met jullie mini's. Straks wordt ze later nog 1.90 m ofzo .

@rammel: Wat een heftige toestand daar! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

@Maatje: Wat stom dat je vriend zo laat op je smsjes reageert. Stappen of niet, hij kan toch wel even wat terug sturen?

@Dododo: leuk om weer wat van je te horen! Wat vervelend van je stuitje! Hopelijk kunnen ze op de pijnpoli wat doen.

@zivaa: Mannen...soms word je er gek van!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@beppe het verschilt per wijk wel geloof ik.. Dat van die inbraak was afgelopen mei, die hond is van de week gebeurd... Het heeft idd met de verkiezingen te maken.

Mijn moeder is er wel relaxed over dus ik moet haar maar volgen. Ze heeft vaak een heel goed voorgevoel
Klopt Rammel, mijn pa zit een beetje buitenaf. Eerst had hij een ander huis, maar daar was vlak voordat hij erin ging 2 keer ingebroken en alles weggehaald. Ook veel emo dingen van mijn moeder en goud van hem met emo waarde.

Maar hij is er ook erg nuchter onder. Misschien scheelt het dat hij ook erg donker qua huidje is en zijn vrouw daar veel familie heeft en dat ze in de kerk zitten.

Maar het blijft niet leuk. Dan is 9 uur vliegen (zoals mijn pa altijd zegt :-) maar 9 uur vliegen ) wel weer ver.

Dodo haai en een zwaai.

Wat is het rustig vandaag?

Liefs beppe
Pffff mijn ouders zijn lief hoor, maar soms...

Voeden op verzoek krijg ik maar niet uitgelegd! Heb je wel voeding genoeg. Of is het alleen maar vocht wat hij binnen krijgt. En dat hij niet poept nu, gaat er ook niet in. Zal eens een beker afgekolfde melk laten zien die een tijd in de koelkast staat, kunnen ze zien wat een laag room daar op drijft!

@ beppe, voor jou ook vervelend dus.

@ dodo. Fijn dat je er weer bent meid! Ik hoop dat ze je kunnen helpen op de pijn poli!

Vriend heeft al een paar keer gebeld, heb niet opgenomen
Maatje you go girl. je kunt het.

En ouders, ach die zijn altijd bezorgd.

En minimaat, slaapt lacht huilt en poept ( oke nu af te toe)

Valt voor mij wel mee hoor. Hoe verder hij woont hoe beter het contact.
Heb vriend zelf even gebeld, hij zat alweer vanaf 4 uur in de kroeg.... zucht!
🌹 maat. Lijkt me erg lastig, dat gedoe met stappen en de afstand erbij, zou ik echt niet trekken.
Hoi hoi,

Druk weekend hier (zowel vandaag als morgen familiefestiviteiten), dus ik lees vooral mee, niet veel tijd om te schrijven en te reageren.

Minico heeft zich goed gehouden vandaag. We waren weg van 10.00 tot 16.00 en in die tijd heeft hij 2x een half uurtje en 2x een kwartier in de auto geslapen. En daarna was hij blijkbaar zo doodop dat hij buiten de 2 flessen die hij gedronken heeft alleen nog maar geslapen heeft sinds we weer thuis zijn. Dus wat nou rust en regelmaat, het werkt veel beter om hem goed uit te putten, ha ha!

Morgen gaan we met de auto naar de andere kant van het land en zijn we de hele dag weg. Ben benieuwd hoe hij zich dan houdt!

@Maatje:

Wat vind je het moeilijkste of vervelendste aan het gedrag van je vriend? Dat hij niet bereikbaar is, dat hij te weinig contact opneemt, dat hij niet met je meeleeft, dat hij lol maakt terwijl jij het zwaar hebt, dat hij in gezelschap van vrouwen heel lang in de kroeg zit, dat hij teveel drinkt, of nog iets heel anders? Verwoord dat naar hem, want ik denk niet dat hij dat uit zichzelf kan/wil aanvoelen als je het hem niet specifiek vertelt! Hij denkt/zegt waarschijnlijk dat het voor jou toch niks uitmaakt wat hij precies uitspookt daar, want jij hebt er geen last van. Of was dat al waar je ruzie over gemaakt hebt?

@Dodo: leuk dat je weer meer mee gaat schrijven! Wat akelig dat je nog zoveel pijn hebt, ik hoop dat ze op de pijnpoli wat voor je kunnen doen!
@beppe, ben nu wel heel nieuwsgierig waar jouw vader woont!! Mijn mams woont ook buitenaf!! Het lullige vind ik, zowel mn mams als haar man werken gewoon voor hun centen daar, mn moeder doet veel voor goede doelen ook... Zij zijn niet de uitbuitende makamba maar worden er absoluut voor aangezien.

@nico, fijn dat het zo goed ging!!

@maat, haha!! Ik neem ook nooit op als ik pissed ben, toedeloet, zoek het maar ff uit mottafokka

Hier nu ook net pas weer thuis, gister avond laat en vanavond laat.. Rammeltje doet het prima!! Alleen wat heeft dat kind een noten op haar zang.. Bizar ze weet echt precies wat ze wel of niet wil, nu al! En verder zolang ze maar aan die tiet kan hangen als het haar uitkomt dan is alles goed! Haha!
Oewwww en mn ventjes zijn weer thuis!!! Yeaahh we zijn weer compleet, wat heb ik ze gemist! Rammeltje ook weer in dr hum haha! Lachen naar ze, ze wind ze om dr vingertje, nu al..
@ nico, tsja lastig. Ergens ben ik wel een beetje jaloers dat hij gewoon kan stappen. En natuurlijk maak in me druk om het vrouwen volk waar hij mee omringd is. En ja als je toch een sms leest dat je zoontje koorts heeft, kan je op zn minst terug smsen.

En de ruzie van de week ging over iets anders. In het kort, hij vroeg mij of er iemand langs kon komen om wat te brengen, ik zei dat het me niet uit kwam, en hij regelde evengoed dat diegene langs kwam en als ik er niet was moest ik maar de.poort open laten zodat hij naar binnen kon!! Woest was ik!?! Als ik toch zeg dat het me niet uitkomt!!

Maar goed, is inmiddels uitgesproken.

Die afstand blijft gewoon kut! Vraag me ook echt een beetje af of dit nou wel zo gezond is voor een relatie.

Veel plezier morgen! Hoop dat minico het lekker vind in de auto! Minimaatje wel altijd. En gooi die drie r-en maar overboord hoor!! Haha, minico houdt van afleiding en drukte en valt vanzelf in slaap als hij moe is

@ rammel, fijn je gezin weer compleet!!!
Goedenacht dames!

Vandaag wezen shoppen! Super leuke dingen gekocht!

Dodo haaaai wat lijkt het dan dat je meisje weinig groeit zeg! Haha hier ook nog mt 56 alleen shirtjes ook wel 62 mevrouw heeft een lang bovenlichaam 56 is vaak te kort op d'r buik en tsja ze is nog iets te jong voor naveltruitjes hopelijk kunnen ze je helpen op de pijnpoli!

Toet hier slaapt meid ook vaster op d'r buik, maar voor snachts doe ik het niet. Ik wil er bij zijn als ze op de buik ligt.

Maat eerlijk gezegd zou ik me zwaar ongelukkig voelen in jou situatie. Niet zozeer omdat je vriend weg is, maar meer omdat je (zo voelt het voor mij) alleen maar mamaatje bent! Uit mijn mond zal het vast heel logisch klinken maar zou je niet meer willen kolven zodat je minimaat ook eens een dagje weg kan brengen met de fles?? Je bent vreselijk gebonden en het klinkt als of je er echt eens even een avond/dag uit moet. Ondanks dat je alleen bent, moet je toch ook weg kunnen? Het wordt allemaal makkelijker na 3 maand zeggen ze, maar dat betekend niet dat je ook tijd voor jezelf nodig hebt! Je doet het hartstikke goed meid echt! Doe waar je je goed bijboekt hoor, ik wil je niets aanpraten!

Rammel klinkt niet goed daar bij je moeder! Hoop dat de rust snel terug keert zonder al teveel ellende! Fijn dat jullie weer compleet zijn, hadden je jongens het leuk gehad?

Nico hihi ik moet wel lachen om jou mini vaker de hort op dus!

Ziva hier heeft man gelukkig wel mijn gewoonten overgenomen ik bemoei me er weinig mee! Ik ben ook vaak weg in t weekend, dan is hij alleen met d'r en dan zeg ik wel bellen als er wat is, maar hij doet t nooit vorige week scheet ze alles eronder toen d'r luier af was hij heeft zichzelf gered haha hij doet t hartstikke goed alleen

Beppe hoop dat t bij je paps ook rustig blijft! Gaan jullie wel eens daarheen? Of is dat niet te doen (betalen) met 4 kids??

Hier ligt mini zonder enig speengeplop te slapen zonder speen! Ik heb haar naar bed gebracht met speen na een half uur hoorde ik wat onrust, maar na 5 min was t weer stil. Wel huilt/gilt ze de laatste tijd wel eens in haar slaap?! Dromen??
Grommm... Minimaatje heeft besloten dat het nog geen tijd is om te slapen!

@ anne, toevallig heb ik vanmiddag een vriendin gevraagd om op te passen, ze heeft zelf ook een baby en adviseerd mij ook heel goed met bv. Nu alleen nog even een andere vriendin vragen, misschien hapje eten of bioscoop pakken. En als vriend thuis is heb ik ook al een avondje cafe gepland staat.

Ik probeer ook iedere dag te kolven nu. En de keer dat ik Minimaatje bij vriendin breng is echt even een proef, om er achter te komen hoeveel voeding uit een fles hij nodig heeft. Ik wil het goed duidelijk hebben voor als vriend alleen met hem kis.

Alleen het stomme waar ik me nu al weer druk om maak. Als ik dan die avond weg ga, dan wil ik wel dat hij echt alleen blijft met zn zoon, dus hem niet ergens mee naar toe neemt of mensen uit nodigd hier thuis. Vriend is eigenlijk zelden alleen thuis, ik heb zelfs een beetje het idee dat hij dat niet goed kan.

Ik denk dat Minimaatje ook wel eens dromen heeft, dan wordt hij wakker jammert/huilt of krijst even en slaapt dan weer door.

Wat heb je geshopt vandaag?? (ben niet nieuwsgierig hoor!)
Dromen kunnen die hele kleintjes nog niet. Meisje gilt of jammert ook weleens wat in haar slaap, denk dat het een soort stuipjes zijn ofzo.

@Maat: ik denk ook wel dat het goed is als je MiniMaatje af en toe eens uitbesteed. Je moet het allemaal toch grotendeels alleen doen en je hebt ook gewoon tijd voor jezelf nodig. Ik denk dat ik doodongelukkig zou worden als ik in jouw situatie zat. Maar ik vind ook dat jouw vriend zich niet bepaald empatisch opstelt. Het is wel heel makkelijk zo voor hem.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Grrr mini heeft een nieuw ritme en vertikt het om te slapen... Vannacht sliep ze van 2-6.30.... En nu liggen jengelen omdat ze te moe is.

@maat: ik zou echt pissed off zijn op vriend. Ik vind zn houding nogal onverschillig! Lekker erop uit gaan als hij sttraks weer thuis is!

@rammel: fijn dat alle kids weer thuis zijn lekker he die meiden die zo jong al weten hoe ze anderen kunnen inpalmen hier af en toe ook!

@ann: ooh fijn dat meisje ze makkelijk slaapt! Vreemd dat ik na een paar nachten niet eens meer weet hoe dar voelt
Mogge dames!

Ik hoop op een goede nacht voor iedereen!

Hier werd mini om 4 uur wakker. Doet ze anders nooooit! En om half 5 en om 5 uur. Nu zit ze aan de eerste fles.

Ja ze is nog best klein Anne. Vorige week op cb stond ik naast een moeder met een 4 weken oude mini. Ik zei dat mijn mini 12 weken is maar dat kon ze nauwelijks geloven. Nou de look van 4 weken heeft ze echt niet meer hoor.

Klinkt goed Maatje dat je een café avond gepland hebt. Dat heb je zeker verdiend!!

Bubbelz: ik hoop dat mini en jij weer lekker verder hebben kunnen slapen.

Juutje: hoe is jou het werken bevallen?

Of heb ik daar overheen gelezen?

Chryssa: wanneer is de oversteek ook al weer?

Jengelen jullie baby's ook wel eens als de fles leeg is?

Ik ga me snel aankleden. Er moet weer gewerkt worden.
Haha dodo hier ook! Sommige babies van weken jonger zijn veel groter dan haar! Ik ben wel blij dat ze nu een beetje spek om d'r billen heeft, ik vond haar een beetje mager! Hihi

Maat een super leuke broek en 2 nieuwe shirts!

En voor vriend nog heroveren en ander.

Ik zit al voor de 2de x op de wc... Pff voel me super beroerd! Was de fles aan t geven, maar ik moest sprinten! Goeie god buikpijn! Pff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven