Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Ik loop n beetje achter dus excuses als mijn antwoorden nergens meer op slaan.

Nicole: die tocht met de kinderwagen, man, dat moet vreselijk zijn geweest. Je hebt in ieder geval geen rechtsomkeert gemaakt. Had ik wel gesnapt.

Bub, succes met solliciteren

Beppe, je gedicht is erg mooi, ontroerend!

Anne: het cb zit in O. Heet de verpleegkundige toevallig Wendy? Leuk mens. Vaag hé dat het zo van plek tot plek verschilt wanneer de prikjes gegeven worden.
Hmm, Jensen zit ook in Wolvega en Drachten, ik wordt nieuwsgierig...

Nico: hier sinds het invoeren van de bakerzak een veel beter ritme. 's ochtend meestal rond half acht wakker. Dan een vast ritueel van aankleden- vit D - fles - spelen in de box. Als hij dan jengelig wordt of gaat gapen dn gaat hij naar boven. Inbakeren in zijn ledikant. Dan ga ik naar beneden en 'mag' hij 15 minuten huilen. Meestl is het binnen 5 minuten stil en gaat hij of slapen of stil om zich heen kijken. Daarna slaapt hij gemiddeld 3 uur.

Nog iets. Je zegt: inbakeren heb ik al geprobeerd, maar hier duurde het 2 weken voordat dat echt goed liep. Ben je te snel teveel dingen aan het veranderen?

Ben ik de enige die geen speen gebruikt? Behalve rammel die een levende speen is? Juist met al die verhalen van uitgespuugde spenen hebben wij besloten geen speen te doen. Dan maar af en toe een pink erin. Komt niet vaker dan 1 keer per dag voor.

myself: ik kreeg de tip mee van het cb om mini bij elke verschoning op zn buik te draaien. Helpt ook om afplatting van het achterhoofd te voorkomen. Het is hier een grote hit. Minimart kijkt wel een minuut lang met zn hoofd helemaal hoog rond in de babykamer.

O ja, nog een vraagje: hebben jullie de verkleiner al uit de maxicosi gehaald. Minimart is nu denk ik zo'n 55 cm en wordt er denk ik te groot voor?
Ow rammel wat fijn, slapen buiten de draagdoek geeft jou ook weer wat vrijere handen. Vandaag grote boodschappen gedaan met minimart in de draagdoek. Pak dan met 1 hand boodschappen uit de kar en 1 hand om mini tegen te houden als ik voorover buk. Gaat alleen een beetje langzaam dan, je zou de mensen moeten zien kijken...

Maat: anderhalf keer in twee weken? Dat is weinig. Na 4 weken droog staan moet hij toch minstens drie keer achter elkaar willen?

Liz: wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Je baas op de hoogte brengen lijkt mij ook niet relaxt. Mij niet gebeurt, ik wordt ontslagen Maar 1 keer, maar toch...

O ja, nico, vriendlief gaat vliegen met minimart, dat zou ik zelf niet zo gauw doen.
Mart, wij gebruiken ook geen speen en echt niet nodig. Bedankt voor de tip, gaan we doen. Deed het al eens bij hele viese luiers om rug goed schoon te maken. Dan kijkt ze idd ook rond.
Ow rammel wat fijn, slapen buiten de draagdoek geeft jou ook weer wat vrijere handen. Vandaag grote boodschappen gedaan met minimart in de draagdoek. Pak dan met 1 hand boodschappen uit de kar en 1 hand om mini tegen te houden als ik voorover buk. Gaat alleen een beetje langzaam dan, je zou de mensen moeten zien kijken...

Maat: anderhalf keer in twee weken? Dat is weinig. Na 4 weken droog staan moet hij toch minstens drie keer achter elkaar willen?

Zoete: wij doen het voorlopig nog met condooms. Denk erover om de nuvaring te doen, maar nog niet zolang ik nog eens per dag bv geef.

Nico dat dacht ik ook: stel dat je met condoom snel weer zwanger wordt. En je baas moet melden: ik ben de komende 9 maanden weer kotsmisselijk. Zijn ze vast niet blij mee! Voor mij ook nog geen 2e. Alleen al om het feit dat ik 95% kans heb weer suikerziekte te ontwikkelen.

Ben een paar dagen afwezig geweest, want erg verkouden. Heb het idee dat ik niet bijgeslpaen kom, ook al hoef ik er maar één keer uit in de nacht. Slapen jullie nog overdag bij? We hebben de afgelopen dagen ook veel lopen bekvechten/ruzieën, niet fijn. Kost ook veel energie.
@martje: Ik slaap overdag eigenlijk nooit. Maar goed, dat gaat ook wat lastig met zoon. En als hij z'n middagslaap doet, moet er meestal van alles gebeuren.

Meisje heeft wel een speen, maar ze is er niet zo aan verknocht als zoon. Ze slaapt ermee in, maar spuugt hem vervolgens uit en dan slaapt ze gewoon zonder speen verder.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@ mart, lees ik nou dat je ontslagen word? Of was dat al.zo? En wat vervelend van de ruzies met je vriend, komt dat misschien ook door de vermoeidheid en verkoudheid dat er wat meer irritatie is?

Ik slaap overdag ook niet. Kan me er niet echt toe zetten. Maar altijd als ik 's avonds op de bank tv ga kijken, mis ik vreemd genoeg altijd een stukje

Minimaatje slaapt nooit met speen, de verhalen van speenploppen komen mij ook niet bekend voor, plop dan toch sneller mijn eigen speen er in.

Ik had een paar dagen bij gehouden hoe vaak ik voed, meestal 6 keer per dag, soms 7.
Mart die van mij is Maartje en zit volgens mij ook in O! Vaag hoor.

Hier wel een speen, dat moet ook wel met die enorme zuigbehoefye van mini! Dat valt met een pink echt niet te doen. Overigens slaapt ze in met speen en als ze slaapt spuugt ze m uit. En slaapt ze gewoon ook verser. Duim probeert ze ook weleens maar dan druk ik de speen erin ik wil niet dat ze gaat duimen. Duimen is veel slechter voor de kaakonyeikkelingven tandjes en is veel moeilijker afleren. Dat gebeurt hier dus niet.

Pff moet er echt niet aan denken. Nogmaals zwanger, nogmaals bevallen of nogmaals n baby! Zoals eerder al gezegd al kwamen ze uit n ei voor mij nooit meer!

Nuvaring is erg fijn Mart, maar helaas erg duur.

Ik slaap ook niet overdag. Os ook niet nodig aangezien mini tot half 9 slaapt. Overdag ligt ze op de buik. Hoofdje was ook mooi rond zei de verpleegk dus geen afplatting al weten ze bij t cb niet dat ze op d'r buik slaapt

Sochtends spelen we niet, na de fles van half 9 gaat ze weer d'r ledikant in en slaapt ze tot de volgende fles daarna speken we pas. Zo heb ik sochtends tijd om dingen te doen. Na t verschonen draai ik d'r op d'r buik en ruim ik de luier ed op.

Nico ik heb zon half rond kussen waar mini op d'r buik in kan liggen zeg maar, is dat niet iets voor minico om in te spelen op de buik?? Hier is het nog niet zon succes hoor want al kan ze best lang omhoog ze kan dan niks met d'r handen omdat ze daar op steunt haha dat wordt ze n beetje chagrijnig

Net gesport 2 uurtjes en ff sauna! Heerlijk!
@nico: Ik leg Meisje ook vaak half op een kussentje op haar buik. Dat vindt ze prettiger dan gewoon zonder iets op haar buik liggen. Ze krijgt dan wat meer steun en kan makkelijker rondkijken. De meeste voedingskussens zijn van die halfronde dingen, die anna ook al noemt. Dat is vaak wel handig.
Wat een zielig hoopje baby hier

Ligt nu in bed met een paracetamol. Ik neem er zelf ook 2 en duik er ook in. Truste!!!
Hee, wat grappig, zoon kan opeens tot 10 tellen!
Huh wat bedoel je?
Sterkte Maatje! Ik hoop dat de twee zielige hoopjes (want jij zult er vast niet veel beter aan toe zijn als je 2 para's nodig hebt) morgen weer fit en vrolijk zijn.

@Martje: je hebt gelijk hoor, dat je dingen vaak langer moet uitproberen om te weten of het werkt! Maar over inbakeren schreef ik volgens mij dat we dat al doen en dat het een beetje helpt maar geen wondermiddel is. We doen het al een week of 3, 4. Maar als Minico niet wil slapen dan zet ie het op een brullen en kronkelt ie z'n lijfje alle kanten op, ook ingebakerd.

En ja, wij realiseren ons ook dat condooms niet 100% veilig zijn. Dus misschien gaan we op mijn vruchtbaarste dagen ook nog 2 dagen per maand extra opletten / onthouden. Voor de zwangerschap had ik een zeer regelmatige cyclus en kon ik de klok gelijkzetten op mijn eisprong, ik hoop dat dat weer terugkomt! En mocht het toch gebeuren, dan is een tweede kind in ieder geval niet ongewenst hier. Dat zou het voor mij anders maken, als ik echt geen tweede zou willen dan zou ik wel meer voorzorgsmaatregelen nemen denk ik. Alleen de zwangerschap op zich zou ongewenst zijn, maar dat zij dan zo.

Enne, vliegen in de zin van in een vliegtuig of in de zin van boven z'n hoofd houden? (of is dit nu een hele domme vraag?)

@buikliggen: met kussen en met handdoek onder okseltjes hebben we regelmatig geprobeerd maar werkt niet. Blijft een brok frustratie op z'n buik. Wel vandaag op mijn schoot op z'n buik gelegd met z'n hoofd van me af en voor de laptop met een filmpje van Bumba. Dat hield hij 5 minuten vol, al een hele prestatie! Volgens mij heb ik die truc van Maatje, die dat voor de tv doet, toch?

@slapen overdag: ik ging vaak nog even terug naar bed na de eerste fles (half 8, 8 uur), maar helaas is Minico het daar de laatste tijd niet meer mee eens. Middagdutjes doe ik al een tijd niet meer, daar wordt ik alleen maar vermoeider van.

@speen: als ik continu m'n pink in z'n mond zou moeten houden wanneer hij nu op z'n speen zuigt zou ik gillend gek worden! Hij spuugt zijn speen wel eens uit, maar of hij vindt het ok en slaapt gewoon dan lekker door, of hij is sowieso gefrustreerd en zet het op een huilen. Maar dat is niet omdat hij de speen kwijt is maar gewoon omdat hij honger heeft of ergens anders gefrustreerd over is. Zonder speen had hij het dan al eerder op een brullen gezet. Ben dus nog steeds erg blij dat er spenen bestaan!
@anne: Haha, MaaierT is de forumnaam van zoon, ik schrijf al heel lang mee op het Snaveltjes topic en ik heb hem daar 'de MaaierT' gedoopt, omdat hij toen hij klein was zo ontzettend wapperde met z'n armen.
Hoi lieverds!

Ik ben er nog, en ben momenteel vooral in de leesmodus.. erg druknogmet dingen regelen... Huis staat eindelijk opnieuw op funda!

Minitoet doet het super, leuklachen en brabbelen... We zijn ook overgestapt op standaartvoeding.. super doet ie het erop! Komt snachts vaak om 5u.. mag nietechtklagen, al ben ik wel jaloers op de nachten tot half 9!

Ikheb hetidee dat als ik hem op de buik leg dat hij veel langer slaapt, maar ditdurf ik nog niet!

Maat: hopelijk voel jij je gauw beter en minimaat ook!

Heb net alles gelezen maar weet al niks meer... Pfff!!!

Heb wel zin in de meet btw!!!

Zo, nu weer ffslapen! Drukke dag vandaag, verjaardagen en vanavond feestje!
@maat: beterschap voor mini! En voor jou!

@nico: ik hoop dat je mini snel door die fase heen is van niet willen slapen overdag!

@toet: mooi dat alles goed gaat! Duim voor je huis!

@martje: ik heb het idee dat de verkleiner hier wel uit de maxicosi kan. Ga deze week weer op stap met auto dan haal ik em er direct uit! Wat balen zeg van die ruzies, word het niet gezelliger van

@speen: hier heel af en toe nog voor inslapen. Mini pakt grootste deel van de tijd haar duim.

@chrys: wat grappig dat zoon kan tellen! In het nl of engels?

Mini was hier ineens om 6u wakker....No way dat ze verdee slaapt...Ben benieuwd wat er voor ritme er nu uit komt rollen...
Hier ook geen verkleinercer in, ik vind het n onding waar ze met d'r hoofd heel raar in ligt.

2 vriendinnen van hebben hem echt wel tot 4 a 5 maand gebruikt!!! Dus het zou moeten passen, want hun kindjes waren groter dan mijn mini. Maar goed ik vind het echt een onding!

Zwaaaai toet

Hier slaapt mini ook beter op d'r buik, maar ik doe het ook niet. Ik vertrouw het nu nog niet, ondanks dat ze haar hoofd goed op tikt ben ik toch bang dat ze op d'r neus gaat liggen.

Bubbel hier ook om 6 uur maar na 2 x speenploppen sliep ze tot kwart over 8

Oo haha chryssa
Morning!!

:( weer 3u-6u. Buuuhuhhh kan ik ooit nog slapen?! Haha, nouja, mijn blaas red dat geloof ik ook niet meer; de 6u fles deed vriend, ben ik niet naar toilet geweest, pfff nu wel al half uur geleden en nog steeds buikpijn van

Speen, wel gekocht uit 'mss dat dat werkt' idee, maar heeft ze mss 3x gebruikt, ze vindt t niks.

Vliegen, ik ook niet snap Nico :p

Martje, ik heb de verkleiner er nog in. Mja, zou wel zonder kunnen maar vind het wel lekker stevig om hoofdje zitten.

Blegh, vannacht ook irritatie; vriend doet een beetje half slapend die fles geven dus dan heeft ze m niet goed beet, je hoort dat dat ze zich verslikt/lucht hapt etc. Ik lig daar me vreselijk aan te storen en medelij te hebben dus zeg er wat van maar mooi niet dat ie wat anders doet. 'ja ze doet zo druk'. Ja hehe, kloot; ze smoort in die rommel. Grrr. Mannen. Nu denkt ie dat papa uitslapen kan. Dat gun ik m niet natuurlijk :p, maar vind t ook wel lekker rustig even.

O, flestijd
Morning lady's!!

@toet, zwaai!! Ik duim ook voor je huisje. Fijn dat mini het zo goed doet!!

@ziev, ooeeehhhh irritatie!! Zou ik ook niet tegen kunnen! Kerels zijn zooooo lomp soms.. Kloot

Chips slechte ontwikkelingen op het eiland waar mn moeder woont even nieuws lezen zo terug..
Maat: nee, ik ben in het verleden een keer ontslagen. Was geen prettige ervaring.

Ja, de vermoeidheid, vergroot door verkoudheid, speelt zeker mee bij de ruzies. Daardoor kunnen we het wel goedmakkelijk goed maken als we allebei weer afgekoeld zijn. Helaas alleen geen goedmaaksex, was nog ongesteld

Hmm 6 keer voeden is wel te overzien. Doet minimaat niet aan clusteren of tel je dat als 1 keer?

Grappig anne dat je zo stellig bent. Op dit moment denk ik 2 kids is leuk. Maar ik zou mezelf niet zo gauw laten steriliseren bijv. omdat ik er niet op vertrouw dat mijn gevoel zo blijft.

Nu wordt mini wakker, we gaan lopend naar een speelgoedbeurs hier in het dorp. Lekker in de doek.
Nou mijn goeie bui is verdwenen... Fijn dat je weet dat de nwe 'regering' waar je moeder woont de uitspraak hanteerd: we sturen alle makamba's (blanke nederlanders) in bodybags terug naar nederland.. Fijn!! Over discriminatie gesproken. Alsof dat eiland uberhaupt iets voorsteld zonder de invloed van die makamba's.. Niet dus.

Aaarrrrgghhhhh....
@ martje, dat clusteren heb ik nooit goed begrepen wat dat is. 's avonds heb ik Minimaatje vaak bij me op de bank, dan ligt hij half slapend gerust een uur aan mn tiet te sabbelen en kan ik lekker rustig een tv programma kijken

De verkleiner heb ik een tijd geleden al uit elkaar gesloopt. Heb dat schuimstuk onder zn kontje er in laten zitten, zodat hij niet zo diep in de mc weg zakt, en dat hoofdgedeelte heb ik er allang af want hij werd door dat ding helemaal in elkaar geperst.

@ ziev, ik irriteer me al als ik alleen je stukje maar lees!! Grrrr waarom kunnen mannen niet gewoon even doen wat je zegt?!

Minimaatje werd vanmorgen half 6 wakker, ik heb hem lekker bij me in bed genomen en daar liggen we nu nog, hij is inmiddels aan voeding 2 bezig.
@maatje, dat is nou clusteren!! hier ook vaak savonds..

@verkleiner in maxicosi heb ik nooit gebruikt, idd in elkaar geperste koppies hadden die beren van mij dr in.. Haha!
Ohw.... is dat nou clusteren?! Hahah! Dacht gewoon voeden op mijn verzoek zodat ik een rustig avondje heb.
Maat, sowieso. Moet zo vaak zeggen 'doe nou maar wat ik zeg want heb toch gelijk'. Je zou zeggen dat t eens hangen blijft....

Hoe is t nu met minimaat??

Rammel; oei das niet leuk!!!!! :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven